S124 Farkku matalaksi

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

S124 Farkku matalaksi

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Eikös näissä ole se nivomatic vakiona, joten miten nämä saa kenttään?

Ei taida pelkkien jousien vaihdolla onnistua, pitääkö panna kokonaan uudet iskarit ja kytkeä nivo pois käytöstä?

Pystyykös tota nivoa säätämään jotenki?

Se iski tuo kysely-ikä päälle :)
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: S124 Farkku matalaksi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

JuhaK kirjoitti:Eikös näissä ole se nivomatic vakiona, joten miten nämä saa kenttään?

Ei taida pelkkien jousien vaihdolla onnistua, pitääkö panna kokonaan uudet iskarit ja kytkeä nivo pois käytöstä?

Pystyykös tota nivoa säätämään jotenki?

Se iski tuo kysely-ikä päälle :)
Joo, voi sitä säätää.

Sieltä takakallistuksenvakaajasta tulee sellainen koiranluu hydrauliventtiiliin (perämurikan vieressä). Tämän koiranluun pituutta lisäämällä (kierteet keskellä) perän vakiokorkeus laskee. Tietty jouset pitää olla matalat kanssa.

Kannattaa pitää huoli että sinne takaiskareihin menee jonkin verran painetta, eli säätötanko irti venttiilistä ja venttiili ihan alas eli paineet pois, sitten kone käymään ja venttiiliä hiukan ylöspäin jolloin iskareihin menee painetta niin että perä hiukan nousee. Kun se on halutulla kohdalla venttiili keskiasentoon ja säädät tangon sopivaksi.

Muutaman kerran voi joutua hienosäätämään, kannattaa käyttää hiukan kuormaa päällä ja pienellä ajolenkillä niin näkee mihin se perä asettuu.
Viimeksi muokannut Mauri H., Ke 07.04.2004 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Kiitoksia vain taas kerran, tuli senverta hyvät ohjeet ettei taida epäonnistua.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jep, ei ole hankalaa, sen logiikan tajuaa nopeasti.

Kannattaa muuten jättää se perä hiukan keulaa korkeammalle, niin ei heti mene lysyy kuormalla, se korkeudensäätö toimii aika karkealla tarkkudella, eli saattaa päästää perän melko alas ennen kuin alkaa nostaa sitä.
Vastaa Viestiin