Mikäs Vitossa voisi aiheuttaa sellaisen oireen että kiihdyttäessä ei aina ikään kuin vastaa kaasuun eikä nosta välillä ahtopaineita norm. mihin se yleensä nostaa!?
Nyt uudelleen ohjelmoinnin myötä vika on paljon selvempi,ohjelman laittaja epäili jotain ahtopaineen säätö venttiiliä tai solenoidia mikä nyt sitten olikaan,niin mistäs moisen kapistuksen löytää??Autohan oli 112cdi Vito.
ahtopaineet
Re: ahtopaineet
Solenoidin pitäisi löytyä, kun seuraat turbolta lähtevää alipaineletkua, luulisin löytyvän apukuskin lokasuojan lähettyviltä/rintapellistä..ceemeli kirjoitti:Nyt uudelleen ohjelmoinnin myötä vika on paljon selvempi,ohjelman laittaja epäili jotain ahtopaineen säätö venttiiliä tai solenoidia mikä nyt sitten olikaan,niin mistäs moisen kapistuksen löytää??
Jättääkö vikakoodia taikka meneekö varaohjelmalle, kun ahtopaineet jää vajaaksi.
- vito500tkm
- Asiantuntija
En cdi vitoja tunne mutta minulla tulisi oireen perusteella mieleen ilmamassamittari.
Mutta onko vikavalo palanut?
Jos säätöventtiilissä vika ja sen takia ei ahtopaine nouse tarpeeksi niin luulisin että sytyttää sillon vikavalon + vikatila kiihdytyksessä.
Tai vika vois ehkä olla vuoto map anturissa. Jos näyttää väärin, ilmavuoto tai jotain.
Mutta onko vikavalo palanut?
Jos säätöventtiilissä vika ja sen takia ei ahtopaine nouse tarpeeksi niin luulisin että sytyttää sillon vikavalon + vikatila kiihdytyksessä.
Tai vika vois ehkä olla vuoto map anturissa. Jos näyttää väärin, ilmavuoto tai jotain.
Juuttuvasiipinen?
Tämä vika kuulostaa aivan samalta, kuin emännän Peugeot Expertissä. Emäntä itse sitä ei huomaa, mutta minusta auto ei ole yhtä rivakka kuin uutena.
Oikein joutuu kaasua hakemalla etsimään sellaisen välikaasun kohdan, jossa turbo tuntuu tulevan mukaan. Muuten auto on sellainen vähän "laiskanpulskea". Uutena turbo tuli selvästi mukaan aina, ja aina samoilla kierroksilla.
Minä epäilin juuttuvasipistä turboa, kun en muuta osannut arvailla. Jostain volkkarifoorumilta luin vastaavista tapauksista. Siellä oli muistaakseni ilmamäärämittari tms. vaihdettu. Tähän Pösöön se on n. 150 e Motonetissä, joten ei ole viitsinyt huvikseen kokeilla.
Oikein joutuu kaasua hakemalla etsimään sellaisen välikaasun kohdan, jossa turbo tuntuu tulevan mukaan. Muuten auto on sellainen vähän "laiskanpulskea". Uutena turbo tuli selvästi mukaan aina, ja aina samoilla kierroksilla.
Minä epäilin juuttuvasipistä turboa, kun en muuta osannut arvailla. Jostain volkkarifoorumilta luin vastaavista tapauksista. Siellä oli muistaakseni ilmamäärämittari tms. vaihdettu. Tähän Pösöön se on n. 150 e Motonetissä, joten ei ole viitsinyt huvikseen kokeilla.
------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92