w212 E63 AMG

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 13.12.2008 18:04

w212 E63 AMG

Viesti Kirjoittaja kip »

vihdoinkin...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Näyttää hyvältä
Avatar
nurmi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 23.09.2007 15:55
Paikkakunta: Nummi-pusula

Viesti Kirjoittaja nurmi73 »

Sanoo kuka mitä sanoo,mutta mun mielestä toi on upea!
Varsinkin edestä. :evil:
C 30 cdi ////AMG
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

On kyllä räyhäkän näkönen peli 8)
Mahtaa olla suht tyyris Suomessa :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Jokos poijaat on laittanut tilauksia sisään? 8)

Itsellä ajankohtaista ehkä joskus vuonna 2013 (jos tässä eletään) ja silloinkin kohteena on sitten ensimmäisistä lastentaudeista selvinnyt 2011 tai 2012 vuoden mallia oleva rauhalliseen pappa-ajoon sopiva diesel. :oops:

Tuo AMG on kyllä hyvän näköinen sivultakin, kori on selvästi huomattavasti alempana kuin siviiliversioissa. Itse asiassa Porissa hallissa sisällä seisova 350 CDI Elegance on kertakaikkiaan kummallisen näköinen, kun pyörien yläpuolella on kymmenen senttiä tyhjää tilaa ennen lokasuojan reunaa.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Avatar
Castillo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 23.11.2006 09:34
Paikkakunta: Tavastkyrö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

kyllä kelepais, shairaan magee vehjes, tekee kutaa ku lasketaan tonttiin, etenkin takapää paranee huomattavasti alustan laskemisessa, etupää menee jo muutenkin ihan mukiin...
E300 TDT -98
E200D aut. -94
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Joo ainut mitä kaipaa niin rälläkkää jousille! :D
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Todella paljon vaisumpi kuin odotin :(
Jotekin C63:en jälkeen haaveilin tämän jatkavan samalla räyhäkkäällä linjalla. Ehkä kuitenkin hyvä näin...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
nurmi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: Su 23.09.2007 15:55
Paikkakunta: Nummi-pusula

Viesti Kirjoittaja nurmi73 »

  • Jani Anttila kirjoitti:Todella paljon vaisumpi kuin odotin :(
    Jotekin C63:en jälkeen haaveilin tämän jatkavan samalla räyhäkkäällä linjalla. Ehkä kuitenkin hyvä näin...
No siinä olen samaa mieltä,että tuo c-malli on todellakin tappajan sukua jo
pelkästää ulkonäkönsä puolesta,mutta onhan eemeli ollut aina hieman
hienostuneempi isoveli ilkikuriselle pikkuveljelleen.. :wink:
C 30 cdi ////AMG
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Vaisu ja tylsä. Toki jonkun toisen värisenä ja tontissa voisi olla parempi.
Ex. S202 cdi -99
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Vois kyllä olla vähän matalampi mut paras ominaisuus taitaa olla tuolla konepellin alla 8)
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 13.12.2008 18:04

Viesti Kirjoittaja kip »

araC280 kirjoitti:Vois kyllä olla vähän matalampi mut paras ominaisuus taitaa olla tuolla konepellin alla 8)
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Lisää ja parempia kuvia...
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Mikä idea tuossa takakaaren päällä olevassa patissa oikein on? Näyttää typerältä :roll: (no tämä pattihan on kaikissa W212:sissa eikä vain AMG:ssa)

AMG:n näkemistä odotin innolla, mutta petyin. Onkohan AMG:n suunnittelijoilta loppunut mielikuvitus vai rohkeus. Tuohan näyttää aivan diesel taxilta. Madallus-sarja, helmat ja spaceritkin pitäisi heti laittaa... Jään odottamaan seuraavaa korimallia, tämä taitaa olla väliinputoaja.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja K70 »

JeremyH kirjoitti:Mikä idea tuossa takakaaren päällä olevassa patissa oikein on? Näyttää typerältä :roll: (no tämä pattihan on kaikissa W212:sissa eikä vain AMG:ssa)
Katso ponttoonimersun takakaarta...
tuosta uutukaisestahan oli jossain mersun julkaisussa kuvakin, jossa olivat vieretysten takaa päin kuvattuna.
Eli retroilua.
S212 E350CDI
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Viesti Kirjoittaja harriba »

JeremyH kirjoitti:Mikä idea tuossa takakaaren päällä olevassa patissa oikein on? Näyttää typerältä :roll: (no tämä pattihan on kaikissa W212:sissa eikä vain AMG:ssa)

AMG:n näkemistä odotin innolla, mutta petyin. Onkohan AMG:n suunnittelijoilta loppunut mielikuvitus vai rohkeus. Tuohan näyttää aivan diesel taxilta. Madallus-sarja, helmat ja spaceritkin pitäisi heti laittaa... Jään odottamaan seuraavaa korimallia, tämä taitaa olla väliinputoaja.
Mersun politiikkahan on tehdä joka toisesta E:stä hyvän näköinen:

W115: Kaunis
W123: Lasi pöydälle unohtunutta kokista
W124: Klassikko
W210: Väsynyt
W211: Ihan ok
W212: "Laitetaan hei tähän kaikki design jipot" :(

S:n kanssakin melkein pitää kutinsa:

W107vaimikäsenytoli: Todella hieno
Wmikäsenytoli: Kromattu pökäle
W126: Klassikko. Bruno Sacco todella määrää.
W140: Turvonnut anteeksipyyntö
W221: Olisi pitänyt olla paremman näköinen
Wmikäsenytonkaan: Olisi pitänyt olla rumempi

Näiden kaikenmaailman Meganen korvikkeiden (A, B) ja soccer momien kuljetuslavettien kohdallakin mennään säännön mukaan:

Eka A-sarja: Melko säälittävän näköinen kökkänä
Toka A-sarja: Tätä voisi ajatella isompana Smarttina

Eka B-sarja: Datsun teki tän näköisiä peräpäitä 70-luvulla
Toka B-sarja: Näyttää sitten varmaan autolta?

Eka R-sarja: No turha edes sanoa mitään

Eka ML-sarja: Varsinkin jenkkiläisillä munkkirenkailla varustettuna huvittavan näköinen tekele
Toka ML-sarja: Näyttää sentään jo siltä että siitä kehtaa nousta ulos julkisella paikalla

:) :) :)
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Sway-bar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.05.2007 12:33

Viesti Kirjoittaja Sway-bar »

Virityspajoille ja -tarvikkeille tulee paljon kysyntää ja asiakkaita, mikä ei ole paha asia. Äveriäs pappa tykkää tosta, kun on helppo nousta autosta, muoto on helposti hyväksyttävää neliögrafiikkaa, sekä kaikki on yhtä jännää kuin A-studio. Potentiaalia autossa on varmasti.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

harriba kirjoitti:Mersun politiikkahan on tehdä joka toisesta E:stä hyvän näköinen:
No näistä makuasioistahan voidaan aina kiistellä.

W115: TODELLA Kaunis
W123: Kaunis klassikko
W124: Harmaata massaa.
W210: Pieni piristyminen mutta näyttää jo vanhalta
W211: Ihan ok, paitsi classic
W212: "Laitetaan hei tähän kaikki design jipot" eli yliyrittämistä. Pilataan alunperin ehkä hyvältäkin näyttäneet suunnitelmat lisäämällä sinne kaikenmaailman jippoja. Lisäksi mainostetaan että tämän valmistaminen on puolta halvempaa kuin W211 valmistus. Eli tekniikka murheita taitaa olla tulossa. kumma ettei itse auton hinta silti pudonnut puoleen.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 13.12.2008 18:04

Viesti Kirjoittaja kip »

AMG on nyt kyllä hieman jäämässä jälkeen tällä 6.3llaan ja 525hvllaan. Nykytrendi on tuplaturbottaminen ja pienemmät iskutilavuudet, vaikka itse turbottomista v8 pidänkin. BMW:ltä ilmestyivät samaan aikaan X6M ja X5M, joissa 555hv on revitty 4.4:sta!

Technische Daten BMW X6 M.
Karosserie
Anzahl Türen/Sitzplätze: 5/5
Länge/Breite/Höhe (leer) mm: 4.876/1.983/1.684
Radstand mm: 2.933
Spurweite vorne/hinten mm: 1.660/1.672
Wendekreis m: 12,8
Tankinhalt ca. l: 85
Kühlsystem inkl. Heizung l: 17,0
Motoröl l: 8,5
Getriebeöl: Dauerfüllung
Hinterachsengetriebeöl: Dauerfüllung
Leergewicht nach EU (DIN) kg: 2.380 (2.305)
Zuladung kg: 600
Zulässiges Gesamtgewicht kg: 2.905
Zulässige Achslasten v./h. kg: 1.400/1.520
Zulässige Anhängelast gebremst
(12%)/ungebremst kg: 3.000/750
Zul. Dachlast/Zul. Stützlast kg: 100/120
Kofferraumvolumen DIN 70020 l: 570–1.450
Luftwiderstand cx x A: 0,38 x 2,85

Motor
Bauart/Anzahl Zylinder/Ventile: V/8/4
Motorsteuerung: MSD85.1
Hubraum cm3: 4.395
Bohrung/Hub mm: 89,0/88,3
Verdichtung :1 : 9,3
Kraftstoff: ROZ 95 min.
Leistung kW/PS: 408/555
bei Drehzahl min–1: 6.000
Drehmoment Nm: 680
bei Drehzahl min–1: 1.500–5.650

Lenkung:
Zahnstange-Servolenkung
Gesamtübersetzung Lenkung 19,5
Getriebeart:
6-Gang-Sport-Automatic mit Steptronic, elektronischem Gangwahlschalter und Schaltpaddles am Lenkrad

Reifen vorne: 275/40 R20 106Y XL RSC
Reifen hinten: 315/35 R20 110Y XL RSC
Felgen vorne: 10J x 20 LM
Felgen hinten: 11J x 20 LM
Fahrleistungen
Leistungsgewicht
(DIN-Leergewicht) kg/kW: 5,6
Literleistung kW/l: 92,8
Beschleunigung
0–100 km/h s: 4,7
0–200 km/h s: 16,9
0–1.000 m s: 23,5
im 4./5. Gang 80–120 km/h s: 4,3/5,1
Höchstgeschwindigkeit km/h: 250 (275/Drivers Package optional)

Verbrauch im EU-Zyklus
Städtisch l/100 km: 19,3
Außerstädtisch l/100 km: 10,8
Insgesamt l/100 km: 13,9
CO2 g/km: 325

Kuva
Kuva M5boardilta
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 13.12.2008 18:04

Viesti Kirjoittaja kip »

Jani Anttila kirjoitti:Todella paljon vaisumpi kuin odotin :(
Jotekin C63:en jälkeen haaveilin tämän jatkavan samalla räyhäkkäällä linjalla. Ehkä kuitenkin hyvä näin...
Livenä nähtynä uskoisin tämänkin olevan aika ärjyn näköinen...

Kuva
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Eiköhän se aika räyhäkkään näköinen ole tämäkin AMG, mutta olen myös sitä mieltä että tätä E AMG:tä livenä näkemättä C63 on räyhäkkäämmän näköinen ja enemmän sitä samaa räyhää olisin mieluusti nähnyt myös E63:ssa.

Jos nyt pitäisi tältä istumalta tehdä valinta niin kyllä se taitaisi C63:seen kallistua, ulkonäön vuoksi.

Edellisen sukupolven kanssa oli niinpäin että C32 ja C55 olivat suht maltillisen näköisiä, nyt siinä hypättiin reilu askel eteenpäin ja tällä kertaa sitten näyttää E AMG jäävän hiukan vaatimattomamman näköiseksi.

Toivotaan että E63 AMG Coupe saa sitten sitä räyhämuotoa vähän reilummin.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Jos W210 oli Paavo Väyrynen niin jotenkin tämä W212 näyttää Erkki Toivaselta. Ei saa suuttua, mutta nenän ja kulmikkaiden lasien muotoilussa on jotain samaa.

W124 - satalankku
W210 - väyrynen
W211 - eemeli
W212 - erkki

:roll:

Kuva
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 13.12.2008 18:04

Viesti Kirjoittaja kip »

Avatar
C280
Mersumies
Mersumies
Viestit: 578
Liittynyt: Ke 28.01.2009 13:51
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja C280 »

Madallusta todellakin kaipais :twisted: muuten hyvä mutta liian herrasmiesmäinen omaan makuun ja se ihme patti vaivaa lokasuojas :(
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 13.12.2008 18:04

Viesti Kirjoittaja kip »

Avatar
Wile
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ke 06.08.2003 19:36

Viesti Kirjoittaja Wile »

Jube kirjoitti:Joo ainut mitä kaipaa niin rälläkkää jousille! :D
Se ilmajousitus ei muuten sitten varmastikaan tykkää jos sieltä mennään katkomaan jotain rälläkällä.... :roll:

Kai Mersuharrastajat tiesitte että tuossa on Airmatic DC siinä missä edeltäjässäkin :roll:
Viimeksi muokannut Wile, Pe 10.04.2009 19:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

kip kirjoitti:Äänet on kyllä aika hyvät :D

http://www.youtube.com/watch?v=6tYHSKPE ... r_embedded
Kaikille "kuuskolmosille" tyypilliseen tapaan äänet ON hyvät..myös E-versiossa.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Vastaa Viestiin