AMG:n hintaero
AMG:n hintaero
Mielenkiintoinen hintahaitari samaisella autolla...
[/url http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2348224 url]
[/url http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2486767 url]
[/url http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2348224 url]
[/url http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2486767 url]
S212 E350CDI
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Reilussa kahdessa kuukaudessa 20 tonnia hintaa lisää, Veholta Vaihtoplussaan..
Tämä muuten löytyi Vaihtoplussan sivulta:
Tarkistamme autojemme hintoja jatkuvasti markkinatilanteen mukaan, jotta asiakkaanamme voit luottaa siihen, että ostat auton aina oikeaan hintaan.

Tämä muuten löytyi Vaihtoplussan sivulta:
Tarkistamme autojemme hintoja jatkuvasti markkinatilanteen mukaan, jotta asiakkaanamme voit luottaa siihen, että ostat auton aina oikeaan hintaan.


w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Kyseessä on tuonnintorppaus.
Arvoisa tullihan katsoo verotusarvon näistä autonmyynti-ilmoituksista.
Sitten määrä verot kun on luotetettavasti selvittänyt yleisen hintatason.
Tuollaisen oikea arvo lienee
Suomessa max 50 000 .
Saksassa näyttää maksavan 34 000 euroa.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Arvoisa tullihan katsoo verotusarvon näistä autonmyynti-ilmoituksista.
Sitten määrä verot kun on luotetettavasti selvittänyt yleisen hintatason.
Tuollaisen oikea arvo lienee
Suomessa max 50 000 .
Saksassa näyttää maksavan 34 000 euroa.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Esa H. kirjoitti:Reilussa kahdessa kuukaudessa 20 tonnia hintaa lisää, Veholta Vaihtoplussaan..
Tämä muuten löytyi Vaihtoplussan sivulta:
Tarkistamme autojemme hintoja jatkuvasti markkinatilanteen mukaan, jotta asiakkaanamme voit luottaa siihen, että ostat auton aina oikeaan hintaan.
![]()
Käyny kaiketi joku fiba tuon ilmotuksen kanssa. Olarissa tuo tänään vielä oli ja tuolla "edullisemmalla" hinnalla.
Auto itsessään on mun mielestä yksilönä passeli (henk.koht ajoin sen Tuusulasta Olariin). AMG-vehkeet tuppaa olemaan yleisestikin sellasia kinnereitä, ettei niitä oikein hinnalla auta myydä. Vaatii aina oman ostajansa. W202 vehkeet poislukien.
Metrivammainenhan tämä yksilö on ikäänsä nähden. Ei taida AMG-ostajalla ensimmäisenä satkun ajettu yksilö olla hankintalistalla, kun saksa on täynnään pienemmän mittarilukeman omaavia yksilöitä. Meikäläisen onni, ettei omaan tilipussiin vaikuta tuon myynti, tai myymättömyys, eli en ole myyjä. Tarkennettakoon sekin ettei tule epäselvyyksiä.
Hinnassa??? En kai mä niin sanonut?sportsman kirjoitti:Vai fiba on käynyt hinnassa ???![]()
Miksiköhän ? Kysytkö myyjältä kun kerran olet autokin jo ajanut ?

Meinasin lähinnä, että systeemi on jostain syystä poiminut ilmotuksen myös vaihtoplussan puolelta. Ilmeisesti ne ei ole poistanu sitä medialistaukselta. Et kai oikeasti luullut, että "isommissa" taloissa autot näpytellään erikseen nettiautoon? Ilmoitukset poimitaan nettiauton / autotallin toimesta omista järjestelmistä. Ja jos toisella ohjelmalla autoa ei ole siirretty toisen toimipisteen varastosta toiseen, saattaa tämä mediaohjelma poimia aika ajoin vielä vanhan ilmoituksen uudestaan vanhalla hintapyynnillä.
Tästä edellämainitusta syystä liikkeiden ilmoituksissa näkyy useasti se hölmö varustelitania siellä nettiauton "lisätiedot"-kohdassa.
Kuten sanottu, Olarissa tuo oli vielä tänäänkin. Voithan tulla itsekin kysymään myyjältä. Mulle annettiin aikanaan tehtäväksi vain hakea toi auto Tuusulasta ja kuvata se Olarissa
Ei ollu tarkotus hämmentää, vaan yrittää selkiyttää asiaa. Eli kannattaa unohtaa tuo kovempi hinta.

Yleisestikin ottaen, jatkossa suosittelen ihan yhteydenottoa. Siis mikäli vastaavanlaisia tapauksia ilmenee (ja varmasti ilmenee, mikäli se tuosta Grey-Hen pohjaisesta ohjelmasta on kiinni) ja auto tosissaan kiinnostaa. Yleensä löytyy kurantimpaa tietoa, kuin netissä kavereiden kanssa arvailu, vaikka onhan tässäkin oma jännitysmomentinsa

Taisit unohtaa Saksa-autoesimerkistäsi verot...
Jos nyt kerran puhutaan tuosta E55 hintatasosta niin et kyllä löydä Suomesta 50000 eurolla. Ensinnnäkin tuo yksilö jonka Saksasta löysit on joltain jobbarilta. Suomestakin löytyi "Carlssoneja" "halvalla" jobbarilta. Katso siitä lisää MTV3:lta. Vertaat sitä Suomen Mercedeksen maahantuojan hintoihin.
Vastaavan todellisempi hinta Saksassa (Mercedes-liike):
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Tehdään pieni, täysin teoreettinen laskelma tuolle autolle.
36.900e + Talvirenkaat (Suomessa on, Saksassa ei) 2000e ja tämä ei ollut todellaakaan alkuperäisillä AMG-vanteilla + Matka 1000e (lennot+ laiva) = 39900e + verot Suomessa = Tuolla yhdellä markkina-arvolla 69000= n. 28000 euroa veroa, joka ei edes todennäköisesti mene läpi, kun muiden (2003 mallisten) pyyntihinta on 80-85000! Yksi vertailumarkkina-arvo ei riitä verotusta varten!
Eli auton lopullinen hinta 39900+28000= 67900 takavalotakuulla. EI siis lähelläkään 50000e. Ja tämä on siis täysin teoreettinen laskelma, josta voi valittaa mielensä mukaan, mutta sen tarkoituksena oli osoittaa että auton arvo ei ole 50000e. Parhaimmillaankin hinta on tuon Vehon yksilön tasoa tuotuna. Pahimmillaan joudut riitelemään tullin kanssa, miksi auton markkina-arvo ei ole 100000e, joka tulee laskemalla siitä, että nyt on myynnissä paljon 2003v autoja, joiden yhdenkään pyyntihinta ei ole alle 80000:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2406668
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/amg/2302807
Hiukan henkilökohtaisesti ärsyttää asenne, jossa autoja saa mukamas ilmaiseksi, kun talous on heikko. No eipä näin ole autokauppiaiden tai tullin mielestä. Halpoihin autoihin tarvitaan myös tilanne, jossa joku myy sen halvalla. Yritäpä sellainen löytää. Se mikä on lopullinen auton arvo ei riipu siis pelkästään ostajan halukkuudesta maksaa, vaan yhtä paljon myyjän halukkuudesta myydä.
Suomessa ei ole ollut, eikä tule olemaan halpoja autoja ennen kuin autoverotus muuttuu!!! Toivottavasti se tapahtuu pian! Haluan tässä vielä täsmentää, että en omista kyseisen mallista autoa enää.
Autoa muuten myydään edelleen hinnalla 89000e!!??
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2486767
Se onko kyseessä tuonnintorppaus, niin mitä todennäköisimmin...
<Tuollaisen oikea arvo lienee
<Suomessa max 50 000 .
<Saksassa näyttää maksavan 34 000 euroa.

Jos nyt kerran puhutaan tuosta E55 hintatasosta niin et kyllä löydä Suomesta 50000 eurolla. Ensinnnäkin tuo yksilö jonka Saksasta löysit on joltain jobbarilta. Suomestakin löytyi "Carlssoneja" "halvalla" jobbarilta. Katso siitä lisää MTV3:lta. Vertaat sitä Suomen Mercedeksen maahantuojan hintoihin.
Vastaavan todellisempi hinta Saksassa (Mercedes-liike):
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Tehdään pieni, täysin teoreettinen laskelma tuolle autolle.
36.900e + Talvirenkaat (Suomessa on, Saksassa ei) 2000e ja tämä ei ollut todellaakaan alkuperäisillä AMG-vanteilla + Matka 1000e (lennot+ laiva) = 39900e + verot Suomessa = Tuolla yhdellä markkina-arvolla 69000= n. 28000 euroa veroa, joka ei edes todennäköisesti mene läpi, kun muiden (2003 mallisten) pyyntihinta on 80-85000! Yksi vertailumarkkina-arvo ei riitä verotusta varten!
Eli auton lopullinen hinta 39900+28000= 67900 takavalotakuulla. EI siis lähelläkään 50000e. Ja tämä on siis täysin teoreettinen laskelma, josta voi valittaa mielensä mukaan, mutta sen tarkoituksena oli osoittaa että auton arvo ei ole 50000e. Parhaimmillaankin hinta on tuon Vehon yksilön tasoa tuotuna. Pahimmillaan joudut riitelemään tullin kanssa, miksi auton markkina-arvo ei ole 100000e, joka tulee laskemalla siitä, että nyt on myynnissä paljon 2003v autoja, joiden yhdenkään pyyntihinta ei ole alle 80000:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2406668
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/amg/2302807
Hiukan henkilökohtaisesti ärsyttää asenne, jossa autoja saa mukamas ilmaiseksi, kun talous on heikko. No eipä näin ole autokauppiaiden tai tullin mielestä. Halpoihin autoihin tarvitaan myös tilanne, jossa joku myy sen halvalla. Yritäpä sellainen löytää. Se mikä on lopullinen auton arvo ei riipu siis pelkästään ostajan halukkuudesta maksaa, vaan yhtä paljon myyjän halukkuudesta myydä.
Suomessa ei ole ollut, eikä tule olemaan halpoja autoja ennen kuin autoverotus muuttuu!!! Toivottavasti se tapahtuu pian! Haluan tässä vielä täsmentää, että en omista kyseisen mallista autoa enää.
Autoa muuten myydään edelleen hinnalla 89000e!!??
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2486767
Se onko kyseessä tuonnintorppaus, niin mitä todennäköisimmin...
<Tuollaisen oikea arvo lienee
<Suomessa max 50 000 .
<Saksassa näyttää maksavan 34 000 euroa.
Niin sinä et sitten taida tietää mitä tuonnintorppaus tarkoittaa ??
Se tarkoittaa juuri sitä , että tulli laskee veron yksityisen tuomalle autolle siitä mitä samanlaisesta pyydetään merkkiliikkeessä.
Kun esim veholla on vain yksi auto myynnissä niinpä laitetaan hinta ylös niin estetään samalla tuonti.
ON ihan toinen asia millä auto oikeasti myydään. Tätä hintaa ei varmasti kerrota , koska tällöihän tuontiauton verotusarvo laskisi huomattavasti.
Näinhän toimitaan neuvostosuomessa .
Vai peritään sokerin tuontivero sen mukaan mitä ao. sokeri maksaa
prisman hyllyllä ? vai peritäänkö tuontivero ostohinnan mukaan
Se tarkoittaa juuri sitä , että tulli laskee veron yksityisen tuomalle autolle siitä mitä samanlaisesta pyydetään merkkiliikkeessä.
Kun esim veholla on vain yksi auto myynnissä niinpä laitetaan hinta ylös niin estetään samalla tuonti.
ON ihan toinen asia millä auto oikeasti myydään. Tätä hintaa ei varmasti kerrota , koska tällöihän tuontiauton verotusarvo laskisi huomattavasti.
Näinhän toimitaan neuvostosuomessa .
Vai peritään sokerin tuontivero sen mukaan mitä ao. sokeri maksaa
prisman hyllyllä ? vai peritäänkö tuontivero ostohinnan mukaan

Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Katsopa mailini viimeinen virke uudestaan ja ehkäpä koko mailikin vielä kerran.sportsman kirjoitti:Niin sinä et sitten taida tietää mitä tuonnintorppaus tarkoittaa ??
Se tarkoittaa juuri sitä , että tulli laskee veron yksityisen tuomalle autolle siitä mitä samanlaisesta pyydetään merkkiliikkeessä.
Kun esim veholla on vain yksi auto myynnissä niinpä laitetaan hinta ylös niin estetään samalla tuonti.
ON ihan toinen asia millä auto oikeasti myydään. Tätä hintaa ei varmasti kerrota , koska tällöihän tuontiauton verotusarvo laskisi huomattavasti.
Näinhän toimitaan neuvostosuomessa .
Vai peritään sokerin tuontivero sen mukaan mitä ao. sokeri maksaa
prisman hyllyllä ? vai peritäänkö tuontivero ostohinnan mukaan

Kyllä olen aika tietoinen Suomen autoverotuksen tilanteesta ja olen saanut oman osani sen epätasa-arvoisuudesta, yksityishenkilöä syrjivästä ja autokauppiaita suosivasta luonteesta.
Puutuin tuohon laittamaasi hinta-arvioon. 2005 E55 AMG Mersun nykyinen hintataso Suomessa ei ole 50.000e. Aliarvioit sen täysin. Onko se oikein, EI!
Pitäisikö sen olla 37.000e, kuten saksassa, KYLLÄ!
Mutta nyt kun täällä eletään niin ollaanpa realistisia hintatasosta...
Vai onko sittenkään?sportsman kirjoitti: Kun esim veholla on vain yksi auto myynnissä niinpä laitetaan hinta ylös niin estetään samalla tuonti.
ON ihan toinen asia millä auto oikeasti myydään. Tätä hintaa ei varmasti kerrota , koska tällöihän tuontiauton verotusarvo laskisi huomattavasti.
Yleensähän mieluusti uskotellaan että myyntihinta on näissä autoissa kokonaan jotain ihan muuta kuin pyyntihinta ja sitten ollaan aivan varmoja että tuontiahan siinä torpataan.
Minä väitän, omiin kokemuksiinkin perustuen, että huimat erot pyynti- ja myyntihintojen välillä erikoisautoissa eivät pidä paikkaansa.
Yksittäistapauksia toki on, mutta yleisesti ottaen tilanne on sellainen jota innokkaimmat tuontiautoilijat ja "autoverotaistelijat" eivät halua edes kuulla, saati uskoa..koska se on hyvin erilainen se tilanne kuin mihin halutaan niin kovasti uskoa.
Väitän että tuonnin torppaaminen pyyntihinnoilla on enemmän legendaa kuin faktaa. Toisinpäin sensijaan toimijoita löytyy yllättävänkin paljon ja esim nettiauto on täynnä myynti-ilmoituksia joiden takaa ei löydy sen enempää autoa kuin myyjääkään, ainoastaan teennäinen yritys painaa verotusarvoja alaspäin.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Kilpailuviraston erikoistutkija Jan Nybondas sanoo että käytettyjen tuontiajoneuvojen verotus on yhä syrjivää.
Autoverolaki vietiin läpi niin kiireellä että siihen jäi useita ongelmakohtia joihin joudutaan puuttumaan.
Ongelma on veron määrä, uusien ajoneuvojen veroprosentti laski vuoden alussa, mutta käytettyjen ajoneuvojen verot kannetaan vanhojen veroprosenttien mukaan.
Ongelmana Nybond osoittaa tavan jolla määritellään "kotimainen markkina-arvo" jonka perusteella vero lasketaan. Markkina-arvo määritellään usein kotimaisten suurien jälleenmyyjien pyyntihintojen perusteella jotka ovat tunnetusti yläkanttiin eivätkä vastaa todellista hintatasoa, lisäksi liikkeiden intressissä voi olla kertoa hinnat yläkanttiin, koska ne voivat näin tiukentaa tuontiautojen verotusta ja ehkäistä tai vaikeuttaa tuontia.
Nybonds ehdottaa verotuksessa siirryttävän ostohinta pohjaiseen veromalliin joka on ollut voimassa aikaisemmin mm. yli 25vuotta vanhojen ajoneuvojen tuonnissa.
Autoverolaki vietiin läpi niin kiireellä että siihen jäi useita ongelmakohtia joihin joudutaan puuttumaan.
Ongelma on veron määrä, uusien ajoneuvojen veroprosentti laski vuoden alussa, mutta käytettyjen ajoneuvojen verot kannetaan vanhojen veroprosenttien mukaan.
Ongelmana Nybond osoittaa tavan jolla määritellään "kotimainen markkina-arvo" jonka perusteella vero lasketaan. Markkina-arvo määritellään usein kotimaisten suurien jälleenmyyjien pyyntihintojen perusteella jotka ovat tunnetusti yläkanttiin eivätkä vastaa todellista hintatasoa, lisäksi liikkeiden intressissä voi olla kertoa hinnat yläkanttiin, koska ne voivat näin tiukentaa tuontiautojen verotusta ja ehkäistä tai vaikeuttaa tuontia.
Nybonds ehdottaa verotuksessa siirryttävän ostohinta pohjaiseen veromalliin joka on ollut voimassa aikaisemmin mm. yli 25vuotta vanhojen ajoneuvojen tuonnissa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Ongelma on se että "tunnetusti yläkanttiin" ei ehkä sittenkään pidä paikkaansa.sportsman kirjoitti: Markkina-arvo määritellään usein kotimaisten suurien jälleenmyyjien pyyntihintojen perusteella jotka ovat tunnetusti yläkanttiin eivätkä vastaa todellista hintatasoa, lisäksi liikkeiden intressissä voi olla kertoa hinnat yläkanttiin, koska ne voivat näin tiukentaa tuontiautojen verotusta ja ehkäistä tai vaikeuttaa tuontia.
Yleisestihän niin uskotaan ja ainakin niin halutaan vakaasti tietyissä piireissä uskoa, mutta pitääkö se tosiasiallisesti paikkaansa, on eri asia.
Se on selvä että se otanta mikä minulla on omien, sukulaisten ja ystävien/kavereiden autonhankintojen kautta käytössä on suhteellisen pieni, suuruusluokkana 10-15 toteutunutta kauppaa, mutta sen perusteella vaikuttaa kuitenkin siltä että "tunnetusti yläkanttiin" ei pidä paikkaansa, eikä ainakaan niin suuressa määrin kuin mieluusti hintojen uskotaan, tai tietyissä piireissä siis jopa toivottaisiin/haluttaisiin, olevan yläkanttiin.
Sitä en ole väittämässä etteikö verotuksessa olisi nimenomaana arvonmäärityksessä ongelmakohtia, mutta sitä tässä kuitenkin väitän että VOI OLLA MAHDOLLISTA että arvonmääritys on sittenkin esim erikoisautojen kohdalla huomattavasti paremmin kohdillaan kuin mitä halutaan uskoa.
Se on sitten eri asia onko esim hintakehitys erikoisautoissa samanlainen kuin esim Saksassa?! No, eihän se ole, koska joku E55AMG on Saksassa huomattavasti vähemmän "erikoinen" auto kuin Suomessa, markkinat ovat siellä suuremmat koska ostajia on merkittävästi enemmän jne jne jne.
Suomessa tilanne on kuitenkin tässäkin mielessä kokonaan toinen ja olipa verotus millainen tahansa tai vaikka sitä ei olisi ollenkaan niin SILTI Suomessa AMG-Mersun hintakehitys olisi taatusti erilaista kuin esim Saksassa.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Ei millään pahalla, mutta harvinaisten tuontiautojen verotusarvot ovat juuri ENITEN PIELESSÄ! Tällä palsatalla ei taida olla hirveästi tuontiautokokemuksia näiden edellisten kommenttien perusteella.jva kirjoitti:Ongelma on se että "tunnetusti yläkanttiin" ei ehkä sittenkään pidä paikkaansa.sportsman kirjoitti: Markkina-arvo määritellään usein kotimaisten suurien jälleenmyyjien pyyntihintojen perusteella jotka ovat tunnetusti yläkanttiin eivätkä vastaa todellista hintatasoa, lisäksi liikkeiden intressissä voi olla kertoa hinnat yläkanttiin, koska ne voivat näin tiukentaa tuontiautojen verotusta ja ehkäistä tai vaikeuttaa tuontia.
Yleisestihän niin uskotaan ja ainakin niin halutaan vakaasti tietyissä piireissä uskoa, mutta pitääkö se tosiasiallisesti paikkaansa, on eri asia.
Se on selvä että se otanta mikä minulla on omien, sukulaisten ja ystävien/kavereiden autonhankintojen kautta käytössä on suhteellisen pieni, suuruusluokkana 10-15 toteutunutta kauppaa, mutta sen perusteella vaikuttaa kuitenkin siltä että "tunnetusti yläkanttiin" ei pidä paikkaansa, eikä ainakaan niin suuressa määrin kuin mieluusti hintojen uskotaan, tai tietyissä piireissä siis jopa toivottaisiin/haluttaisiin, olevan yläkanttiin.
Sitä en ole väittämässä etteikö verotuksessa olisi nimenomaana arvonmäärityksessä ongelmakohtia, mutta sitä tässä kuitenkin väitän että VOI OLLA MAHDOLLISTA että arvonmääritys on sittenkin esim erikoisautojen kohdalla huomattavasti paremmin kohdillaan kuin mitä halutaan uskoa.
Se on sitten eri asia onko esim hintakehitys erikoisautoissa samanlainen kuin esim Saksassa?! No, eihän se ole, koska joku E55AMG on Saksassa huomattavasti vähemmän "erikoinen" auto kuin Suomessa, markkinat ovat siellä suuremmat koska ostajia on merkittävästi enemmän jne jne jne.
Suomessa tilanne on kuitenkin tässäkin mielessä kokonaan toinen ja olipa verotus millainen tahansa tai vaikka sitä ei olisi ollenkaan niin SILTI Suomessa AMG-Mersun hintakehitys olisi taatusti erilaista kuin esim Saksassa.
Jos sinulla on perusauto esim. Volvo v50 niin voit katsoa sen markkina-arvon etukäteen mahti järjestelmästä tai vaihtoehtoisesti tulostat 30 nettiauton markkina-arvoa ja sinulla on perusteet valitukselle. Nimenomaan harvinaisille autoilla on jätetty kateusmahdollisuus ja järjettömät jopa 10000-20000euroa pieleen menneet hinta-arviot. Jopa tullipiirillä on eroa. Olen nähnyt tuota summaa vastaavia eroja identtiselle autoille eri kaupungeissa tullatuilla autoilla.
Jos tuot esim. Ferrarin, niin et saa mitään etukäteisarviotakaan tullilta mitä se tulee olemaan. Sitten tulli kysyy Ferrari harrastajilta ja kauppiaalta paljonko sellainen voisi maksaa. No mitä luulet sanovatko he (siis autot joita heillä on omassa autotallissa):
1. Niin eihän kukaan sellaisia enää osta, kun ne kuluttaa paljon. Ei niillä ole paljoakaan arvoa taantuman aikaan. Jotain 50000e korkeintaan.
2. Ne ovat todella harvinaisia ja niiden jälleenmyyntiarvo vain nousee iän myötä. Sellaisen arvo on ainakin 150000e
Kaikki vetävät kotiinpäin.
Ainoa ennakoitavissa oleva ja tasapuolinen verotus olisi ostokuittiin perustuva. Vaihtoehtoisesti veron perustana voidaan käyttää Schwackelistaa. Se on lista, jota tulli jo nyt käyttää. Siellä löytyy kaikille Saksan autoille markkina-arvo: Myös harvinaiset autot ja arvon määritys vaihtelee eurontarkasti jopa varusteiden perusteella. Kyllä tasa-arvoisen verotuksen ainoa este on päättäjien haluttomuus poistaa tuottoisaa bisnestä.
Enkä edelleen ymmärrä miksi AMG-Mersun hintakehitys olisi erilainen Suomessa kuin Saksassa? Mihin perustat väitteen? Jos ne eivät maksaisi niin paljon (autoveron syytä), niin niitä olisi enemmän myös Suomessa. Kun ostajia on vähemmän niin eikö hinnan pitäisi olla Suomessa juuri matalampi kuin Saksassa, jossa niille löytyy teoriasi mukaan enemmän ostajia?
Autojen määrällä ei pitäisi olla mitään merkitystä tasapuolisessa verotuksessa.
ps. Miksi tämän foorumin tekstit ovat 3 kuvaruutua leveitä?
Autojen määrällä ei ole vaikutusta verotukseen, mutta autojen hintatasoon on ja sitä kautta se meikäläisessä järjestelmässä vaikuttaa myöskin sitten veronmääritykseen.
Vaikka Suomi olisi tyystin autoveroton maa, niin markkinat Suomessa ovat jokatapauksessa niin pienet esim E-sarjan AMG-malleille että se vaikuttaa väistämättä niiden hintakehitykseen siten että se ei seuraa samaa kaavaa kuin Avensiksen tai "tavallisen" E-sarjalaisen hintakehitystä.
No, toki tähän voi heittää että Eurooppahan se on yhtä ja samaa markkina-aluetta..ja niinhän se onkin..teoriassa..muttei kuitenkaan esim autokaupassa käytännössä, ei edes siinä tilanteessa jossa kaikkialla EU-alueella olisi samanlainen verotus.
Erikoisautot ovat erikoisautoja ja niiden arvonkehitys on erilaista kuin massamalleilla ja siksi asia vääristyy jos tarkastellaan sen "perus-Avensiksen" ja AMG-Mersun arvonkehitystä rinnakkain ja oletetaan että molempien arvon pitäisi kehittyä samalla tavalla.
Vaikka Suomi olisi tyystin autoveroton maa, niin markkinat Suomessa ovat jokatapauksessa niin pienet esim E-sarjan AMG-malleille että se vaikuttaa väistämättä niiden hintakehitykseen siten että se ei seuraa samaa kaavaa kuin Avensiksen tai "tavallisen" E-sarjalaisen hintakehitystä.
No, toki tähän voi heittää että Eurooppahan se on yhtä ja samaa markkina-aluetta..ja niinhän se onkin..teoriassa..muttei kuitenkaan esim autokaupassa käytännössä, ei edes siinä tilanteessa jossa kaikkialla EU-alueella olisi samanlainen verotus.
Erikoisautot ovat erikoisautoja ja niiden arvonkehitys on erilaista kuin massamalleilla ja siksi asia vääristyy jos tarkastellaan sen "perus-Avensiksen" ja AMG-Mersun arvonkehitystä rinnakkain ja oletetaan että molempien arvon pitäisi kehittyä samalla tavalla.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Myönnän, että erikoisautojen esim. amg hintakehityksessä on erilainen hintakehitys kuin vakio esim. e-mersulla tai Avensiksella, mutta se että vakiomersun hintakehitys suhteessa erikoisautoon olisi esim. Saksassa ja Suomessa erilainen ei ole mitään perusteita. Onhan vakioautojakin siellä paljon enemmän kuin täällä. Onhan siellä asukkaitakin enemmän kuin täällä. AInakin Ruotsissa AMG-mersujen määrä on huomattavasti suurempi kuin täällä (suhteessa väkilukuun) ja mikäs se ainoa suuri ero maittemme välillä on? Autoverotus.jva kirjoitti:Autojen määrällä ei ole vaikutusta verotukseen, mutta autojen hintatasoon on ja sitä kautta se meikäläisessä järjestelmässä vaikuttaa myöskin sitten veronmääritykseen.
Vaikka Suomi olisi tyystin autoveroton maa, niin markkinat Suomessa ovat jokatapauksessa niin pienet esim E-sarjan AMG-malleille että se vaikuttaa väistämättä niiden hintakehitykseen siten että se ei seuraa samaa kaavaa kuin Avensiksen tai "tavallisen" E-sarjalaisen hintakehitystä.
No, toki tähän voi heittää että Eurooppahan se on yhtä ja samaa markkina-aluetta..ja niinhän se onkin..teoriassa..muttei kuitenkaan esim autokaupassa käytännössä, ei edes siinä tilanteessa jossa kaikkialla EU-alueella olisi samanlainen verotus.
Erikoisautot ovat erikoisautoja ja niiden arvonkehitys on erilaista kuin massamalleilla ja siksi asia vääristyy jos tarkastellaan sen "perus-Avensiksen" ja AMG-Mersun arvonkehitystä rinnakkain ja oletetaan että molempien arvon pitäisi kehittyä samalla tavalla.
Nuo Mobile.de linkit liian pitkiä, levittävät koko sivua.kip kirjoitti:ps. Miksi tämän foorumin tekstit ovat 3 kuvaruutua leveitä?
Jospa asianomaiset kirjoittajat tai modet viitsisivät niitä lyhentää..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Vähän OT, mutta uudessa Tuulilasissa on aika hyvä juttu, kun etsivät Saksasta vanhaa 911 Porschea...
artikkelissa mainitaan, että tavallisten alle 200.000€ maksavien autojen markkinat ovat pysähtyneet Saksassa laman takia, mutta sitä kalliimpien autojen kauppa käy entiseen malliin kuin häkä.
Tasan ei käy onnenlahjat, koska henk. koht. joudun valitsemaan asunnon mieluummin kuin "erikoisen" auton

artikkelissa mainitaan, että tavallisten alle 200.000€ maksavien autojen markkinat ovat pysähtyneet Saksassa laman takia, mutta sitä kalliimpien autojen kauppa käy entiseen malliin kuin häkä.
Tasan ei käy onnenlahjat, koska henk. koht. joudun valitsemaan asunnon mieluummin kuin "erikoisen" auton


S212 E350CDI
Njoo... sadan vuoden päästä kukaan ei muista eikä ketään kiinnosta, millä Saksasta uitetulla "AMG:llä" meistä tässä kukainenkin ajeli. On sekä autot että kuskit maatuneet.K70 kirjoitti:Tasan ei käy onnenlahjat, koska henk. koht. joudun valitsemaan asunnon mieluummin kuin "erikoisen" auton![]()



W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Olin autohuutokaupassa Frankfurtin seudulla ja yllättäyn siitä, ettei
E55 -malleilla ollut juurikaan kysyntään ja siten myös hinnat jäivät
aloitushintoihin jos menivät edes kaupaksi.
Vähän ajetetuissa CDI-koneella varustetetuissa mersuissa oli taas kova
kilpahuuto .
Ehkä isomoottorinen bensakone ei ole paras mahdollinen myytävä ja varsinkaan jos moottori on kovin erikoinen niin ehkä pelätään kalliita
käyttökuluja.
Ehkä tämä on myös joskus Suomen tulevaisuutta.
Mietin itse kyllä E55:n ostoa kun olisi saanut hintaan 7500 euroa tax free mutta Suomen tullin mielelestä nuo ovat vielä arvopelejä ja veroa olisi tullut helposti vielä 10-15 000 päälle.
E55 -malleilla ollut juurikaan kysyntään ja siten myös hinnat jäivät
aloitushintoihin jos menivät edes kaupaksi.
Vähän ajetetuissa CDI-koneella varustetetuissa mersuissa oli taas kova
kilpahuuto .
Ehkä isomoottorinen bensakone ei ole paras mahdollinen myytävä ja varsinkaan jos moottori on kovin erikoinen niin ehkä pelätään kalliita
käyttökuluja.
Ehkä tämä on myös joskus Suomen tulevaisuutta.
Mietin itse kyllä E55:n ostoa kun olisi saanut hintaan 7500 euroa tax free mutta Suomen tullin mielelestä nuo ovat vielä arvopelejä ja veroa olisi tullut helposti vielä 10-15 000 päälle.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Siinäpä se hankaluus juuri onkin..ja tulee olemaan jatkossakin mitä todennäköisimmin.sportsman kirjoitti:Olin autohuutokaupassa Frankfurtin seudulla ja yllättäyn siitä, ettei
E55 -malleilla ollut juurikaan kysyntään ja siten myös hinnat jäivät
aloitushintoihin jos menivät edes kaupaksi.
AMG:t eivät tule olemaan mitään "kansanautoja" oli esim Suomen verotus millainen tahansa.
Suomessa AMG-tarjonta tullee jatkossakin olemaan vähäistä, samoin ostajat..mutta sitten kun ostaja on liikkeellä, hän todennäköisesti tietää mitä hakee ja on valmis myöskin maksamaan siitä mitä haluaa.
Se johtaa siihen että hyväkuntoiset, vähänajetut ja muuten hyvät yksilöt ovat kysyttyjä ja niistä maksetaan jopa "ylihintaa" yleiseen tasoon suhteutettuna.
Ja niinhän se on isoillakin markkinoilla, vaikkapa Saksassa, erikoisautojen kohdalla. Tarjontaa voi olla paljon, mutta hintahaitari on hyvin suuri ja kenties se seikka on hiukan hämärtänyt monen käsityksiä hintatasoista. Katsotaan Mobilestä edullisimman pään hintataso ja päädytään siihen että se on "oikea" taso, mutta samalla jätetään huomioimatta hintahaitarin yläpää, josta kuitenkin todennäköisesti löytyvät ne parhaat yksilöt.
Erikoisautot ovat erikoisautoja Saksassakin ja niiden ostajat etsivät yksilöitä ja nimeomaan hyviä yksilöitä ja kun sellainen löytyy, siitä myös maksetaan. Ja vaikka poikkeuksia toki aina löytyy niin kyllä ne parhaat yksilöt tuppaavat sieltä hintahaitarin yläpäästä löytymään niin Saksassa kuin meilläkin. Meillä hinnat keskittyvät sinne yläpäähän ehkä siksikin että autoja on vähän ja todennäköisesti ainakin ne pahimmat "pommit" puuttuvat joukosta, joita taas Saksan kaltaisilta suurilta, matalan autoveron maista helpommin myös löytyy.
Harvoin halvalla saa hyvää, ei Saksassa eikä Suomessa.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
sportsman kirjoitti:Olin autohuutokaupassa Frankfurtin seudulla ja yllättäyn siitä, ettei
E55 -malleilla ollut juurikaan kysyntään ja siten myös hinnat jäivät
aloitushintoihin jos menivät edes kaupaksi.
Vähän ajetetuissa CDI-koneella varustetetuissa mersuissa oli taas kova
kilpahuuto .
Ehkä isomoottorinen bensakone ei ole paras mahdollinen myytävä ja varsinkaan jos moottori on kovin erikoinen niin ehkä pelätään kalliita
käyttökuluja.
Ehkä tämä on myös joskus Suomen tulevaisuutta.
Mietin itse kyllä E55:n ostoa kun olisi saanut hintaan 7500 euroa tax free mutta Suomen tullin mielelestä nuo ovat vielä arvopelejä ja veroa olisi tullut helposti vielä 10-15 000 päälle.
Puhuthan nyt w211 E55sta, etkä w210 E55sta? Ne kun ovat hiukan eri asia. Mikä Frankfurtin huutokauppa tuo oli, ihan mielenkiinnosta ja paljonko ajetuista autoista puhut? Toki 50000km ajettu auto on ihan eri arvoinen kuin 270000 ajettu. CDi-autoista tulee aina enemmän huutoa, koska niitä on enemmän ja niille tulee enemmän huutajia. Et maininnut mihin hintaan nuo menivät ja paljonko niitä oli suhteessa E55iin. Fakta on, että vaikka niitä kysytään enemmän kuin AMG:tä (niin kuin aina) niin niidenkin hinnat ovat romahtaneet, koska maailmanlaajuisesti autojen kysyntä on vähentynyt. SIksipä kaikki autofirmat ovatkin menossa konkkaan, paitsi VW-konserni ilmeisesti. Hintoja voi aina heittää ilmaan, mutta niihin oikeasti vaikuttavat, kolarihistoria, ikä, korimalli, kunto, historia, kilometrimäärä ja ajankohta, muuten on täysin mahdoton vertailla.
Keskustelimme yllä Mercedes-merkkiliikkeistä ostetuista autoista.
Huutokauppa on aina ihan eri juttu, myös Suomessa.
Viimeksi muokannut kip, Pe 10.04.2009 13:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Juuri näin. Voisi melkein sanoa, että oikeasti hyvää et koskaan saa halvalla. Hinta riippuu siitä minkä tason/iän olet valmis hyväksymään.jva kirjoitti:Siinäpä se hankaluus juuri onkin..ja tulee olemaan jatkossakin mitä todennäköisimmin.sportsman kirjoitti:Olin autohuutokaupassa Frankfurtin seudulla ja yllättäyn siitä, ettei
E55 -malleilla ollut juurikaan kysyntään ja siten myös hinnat jäivät
aloitushintoihin jos menivät edes kaupaksi.
AMG:t eivät tule olemaan mitään "kansanautoja" oli esim Suomen verotus millainen tahansa.
Suomessa AMG-tarjonta tullee jatkossakin olemaan vähäistä, samoin ostajat..mutta sitten kun ostaja on liikkeellä, hän todennäköisesti tietää mitä hakee ja on valmis myöskin maksamaan siitä mitä haluaa.
Se johtaa siihen että hyväkuntoiset, vähänajetut ja muuten hyvät yksilöt ovat kysyttyjä ja niistä maksetaan jopa "ylihintaa" yleiseen tasoon suhteutettuna.
Ja niinhän se on isoillakin markkinoilla, vaikkapa Saksassa, erikoisautojen kohdalla. Tarjontaa voi olla paljon, mutta hintahaitari on hyvin suuri ja kenties se seikka on hiukan hämärtänyt monen käsityksiä hintatasoista. Katsotaan Mobilestä edullisimman pään hintataso ja päädytään siihen että se on "oikea" taso, mutta samalla jätetään huomioimatta hintahaitarin yläpää, josta kuitenkin todennäköisesti löytyvät ne parhaat yksilöt.
Erikoisautot ovat erikoisautoja Saksassakin ja niiden ostajat etsivät yksilöitä ja nimeomaan hyviä yksilöitä ja kun sellainen löytyy, siitä myös maksetaan. Ja vaikka poikkeuksia toki aina löytyy niin kyllä ne parhaat yksilöt tuppaavat sieltä hintahaitarin yläpäästä löytymään niin Saksassa kuin meilläkin. Meillä hinnat keskittyvät sinne yläpäähän ehkä siksikin että autoja on vähän ja todennäköisesti ainakin ne pahimmat "pommit" puuttuvat joukosta, joita taas Saksan kaltaisilta suurilta, matalan autoveron maista helpommin myös löytyy.
Harvoin halvalla saa hyvää, ei Saksassa eikä Suomessa.
