mersun harjapesu?
mersun harjapesu?
Terve kaikille,
Kuukausien pähkäilyjen jälkeen ensimmäinen mersu tuli hommattua! mahtava fiilis!
Sellainen hemmetin tyhmä kysymys tuli mieleen, voiko mersun viedä normaaliin harjapesuun ilman että se mersun merkki pitää ottaa pois?
Terveisin Mika
Kuukausien pähkäilyjen jälkeen ensimmäinen mersu tuli hommattua! mahtava fiilis!
Sellainen hemmetin tyhmä kysymys tuli mieleen, voiko mersun viedä normaaliin harjapesuun ilman että se mersun merkki pitää ottaa pois?
Terveisin Mika
Marko M on kaikin puolin aivan oikeassa, mutta sanavalinta saattaa (ainakin minun murteessani) antaa virheellisen kuvan.Marko M kirjoitti:Voi viedä, joissain pesuissa se saattaa taipua mutta saahan sen sitte nostettua pystyyn
Tähti ei siis taivu eikä taitu, mutta saattaa kääntyä.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Ok kiitoksia. Eli koneeseen vaan ja katotaan minne se merkki sojottaapforsell kirjoitti:Marko M on kaikin puolin aivan oikeassa, mutta sanavalinta saattaa (ainakin minun murteessani) antaa virheellisen kuvan.Marko M kirjoitti:Voi viedä, joissain pesuissa se saattaa taipua mutta saahan sen sitte nostettua pystyyn
Tähti ei siis taivu eikä taitu, mutta saattaa kääntyä.

Pese ilman harjoja. Niissä harjoissa on kaikenlaista hiekkaa yms. mitkä raapivat hienon mersusi maalipinnan rikki.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Itsehän pesen vain kädenlämpöisellä tislatulla vedellä tai vähintään lähdevedellä
Tai no joo leikki sikseen. No kyllähän se maalipinta aina muutaman pesun kestää (toivottavasti) kannattaa vaan ensin käydä katsomassa minkälaisessa kunnossa kyseisen pesupaikan harjat on.
Itselläkin tarkoitus käydä tänään (jos kerkee) tai huomenna antamassa Mersulle automaattipesu ja katsella mihin suuntaan se tähti sinkoilee.

Tai no joo leikki sikseen. No kyllähän se maalipinta aina muutaman pesun kestää (toivottavasti) kannattaa vaan ensin käydä katsomassa minkälaisessa kunnossa kyseisen pesupaikan harjat on.
Itselläkin tarkoitus käydä tänään (jos kerkee) tai huomenna antamassa Mersulle automaattipesu ja katsella mihin suuntaan se tähti sinkoilee.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Tunteeko kukaan muuten kunnollista alusta pesu paikkaa Itä-uudeltamaalta?
Ei mitään automaatin suih suih pesua vaan kunnolla nosturilla tehty pesu.
Itse kun en tuonne Mersuni alle mahdu. (kun ei ole nosturia)
Ei mitään automaatin suih suih pesua vaan kunnolla nosturilla tehty pesu.
Itse kun en tuonne Mersuni alle mahdu. (kun ei ole nosturia)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Kiitos tiedosta, harmi vaan etten löytänyt kumpaakaan liikettä. Työpajatie 40:ssä olen joskus nähnyt pesu liikkeen mutta nykyään siellä tehdään suurta remonttia. (Tarmolan autopesu)Sergey kirjoitti:Porvoon Autocleaner ja Tarmolan autopesu. Niillä luonnistuu pesuhommat teetettynä. Onkohan Gammelbackan Nesteellä vielä TI-halli?
Työpajatie 36:ssa en pesulaa nähnyt. Olenko sokea?
Yritin tarjota autoani myös Pesuparatiisiin mutta se olikin mattopesula


Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
JeremyH kirjoitti:Kiitos tiedosta, harmi vaan etten löytänyt kumpaakaan liikettä. Työpajatie 40:ssä olen joskus nähnyt pesu liikkeen mutta nykyään siellä tehdään suurta remonttia. (Tarmolan autopesu)Sergey kirjoitti:Porvoon Autocleaner ja Tarmolan autopesu. Niillä luonnistuu pesuhommat teetettynä. Onkohan Gammelbackan Nesteellä vielä TI-halli?
Työpajatie 36:ssa en pesulaa nähnyt. Olenko sokea?
Yritin tarjota autoani myös Pesuparatiisiin mutta se olikin mattopesulaei kuulemma mahdu pesurumpuun
HAHAHA



- Gammelbackassa on Nesteen TI-halli
- Tarmolassa Timpurinkuja 9 Porvoon rekkapesula, pesee myös
henkilö- ja pakettiautot http://www.jr-kuljetus.fi/
- Tarmolassa myös Porvoon autopalvelu Työpajatie 36 http://www.porvoonautopalvelu.net/index.html
Kaikista hyviä kokemuksia, tosin nesteellä ei ny paljoo pröystäillä

W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
jep
harjapesussa kun käyttää niin huomaa kuinka likaiseksi jää auto verrattuna painepesuriin itse pestynä
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Kyllä minun täytyy sanoa, että nykypäivänä löytyy niin hyviä harjapesupaikkoja, että aika pitkään pitää sitä omaa autoaan puunata ja suihkutella, että saa yhtä hyvää jälkeä. Tai siis, tottakai saa, mutta ainakin minulla on parempaakin tekemistä, kuin kuulua siihen kastiin joka pesee autonsa pelkällä kädenlämpöisellä Ramlösalla ja sifonkihuivilla.
Auton kun pistää myyntiin niin on yhdentekevää, että miten se on pesty. Senttiäkään enempää siitä ei saa vaikka sen 200 tuntia sen pesemiseen olisi kotopihallaan käyttänyt vuosien varrella.
Yleisesti otettuna nuo parhaat pesupaikat täyttävät tasan kaksi kriteeriä.
1. Harjat on pehmoharjoja ja ne on kunnossa.
2. Kuumavahaa (tai jotain silkkaripohjaista tavaraa) tulee masiinasta oikein tunteella.
Löytyy myös sellaisia pesupaikkoja, joissa kone tekee kaiken tuplana, verrattuna johonkin saman ketjun toiseen pesupaikkaan. Juuri näitä "tuplapaikkoja" minä olen suosinut.
Itse rankkaisin ainakin pk-seudun parhaiksi paikoiksi Otaniemen Nesteen ja Vuosaaren Shellin. Näistä tullessa auto kyllä kiiltää, kuin juutalaisen kulli.
Auton kun pistää myyntiin niin on yhdentekevää, että miten se on pesty. Senttiäkään enempää siitä ei saa vaikka sen 200 tuntia sen pesemiseen olisi kotopihallaan käyttänyt vuosien varrella.
Yleisesti otettuna nuo parhaat pesupaikat täyttävät tasan kaksi kriteeriä.
1. Harjat on pehmoharjoja ja ne on kunnossa.
2. Kuumavahaa (tai jotain silkkaripohjaista tavaraa) tulee masiinasta oikein tunteella.
Löytyy myös sellaisia pesupaikkoja, joissa kone tekee kaiken tuplana, verrattuna johonkin saman ketjun toiseen pesupaikkaan. Juuri näitä "tuplapaikkoja" minä olen suosinut.
Itse rankkaisin ainakin pk-seudun parhaiksi paikoiksi Otaniemen Nesteen ja Vuosaaren Shellin. Näistä tullessa auto kyllä kiiltää, kuin juutalaisen kulli.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Täytyy muistaa se, että 10 vuodessa harjapesupaikat ovat parantuneet huomattavasti. 1999 on suuressa osassa pesupaikoista ollut vielä ne vanhat kovat (raapivat) harjakset. Oman kokemukseni mukaan pehmoharjat ovat yleistyneet radikaalisti vasta viimeisen 5 vuoden kuluessa ja löytyvät nykyään lähes kaikkialta.
Lisäksi eiköhän se ole jo aika suotavaa, että -99 vuoden autossa se maalipinta jo vähän kuluneelta näyttääkin...
Vaikka ne harjakset maalipintaa hieman kuluttavatkin niin lisäksi aurinko on jo tehnyt tuohon mennessä varmasti tehtävänsä, maalipinnan haalistamisen kanssa. Esim. varsinkin punaiset ja tietyn siniset autot nostavat maalin oksidinsa pintaan auringon vaikutuksesta ja autosta ei takuu varmasti enää saa kunnolla kiiltävää, ainakaan pitkäkestoisesti muuten, kuin uudelleen maalaamalla.
Itselläni on perusmusta auto, ilman metalliväriä (joka hieman parantaa maalin kestoa harjapesuissa) ja ollut aiemmin taksikäytössä, eli pesuja varmasti nähnyt lukemattomia. Maalipinnassa näkyy toki pesuista tulleita jälkiä, mutta edelleen auto kiiltää kuin uusi, kun sen on ajanut kunnon pehmoharjapesun+kuumavahan läpi. Ainoa joka sitä minulla haalistaa on kura ja pöly.
Muutama ystäväni kyllä tykkää kyhnyttää sitä autoaan pihamaalla, enemmän kuin omaa muijaansa kammarissa. On sitä-sun-tätä vahapurkkia ja meriketunvitusta tehtyä säämiskää, ym. mutta se menee jo mielestäni enemmän sielunhoidon puolelle, kuin autonpesun puolelle ja on taas jo ihan oma asiansa. Huvinsa kullakin, eikä siinä mitään pahaa ole.
Lisäksi eiköhän se ole jo aika suotavaa, että -99 vuoden autossa se maalipinta jo vähän kuluneelta näyttääkin...
Vaikka ne harjakset maalipintaa hieman kuluttavatkin niin lisäksi aurinko on jo tehnyt tuohon mennessä varmasti tehtävänsä, maalipinnan haalistamisen kanssa. Esim. varsinkin punaiset ja tietyn siniset autot nostavat maalin oksidinsa pintaan auringon vaikutuksesta ja autosta ei takuu varmasti enää saa kunnolla kiiltävää, ainakaan pitkäkestoisesti muuten, kuin uudelleen maalaamalla.
Itselläni on perusmusta auto, ilman metalliväriä (joka hieman parantaa maalin kestoa harjapesuissa) ja ollut aiemmin taksikäytössä, eli pesuja varmasti nähnyt lukemattomia. Maalipinnassa näkyy toki pesuista tulleita jälkiä, mutta edelleen auto kiiltää kuin uusi, kun sen on ajanut kunnon pehmoharjapesun+kuumavahan läpi. Ainoa joka sitä minulla haalistaa on kura ja pöly.
Muutama ystäväni kyllä tykkää kyhnyttää sitä autoaan pihamaalla, enemmän kuin omaa muijaansa kammarissa. On sitä-sun-tätä vahapurkkia ja meriketunvitusta tehtyä säämiskää, ym. mutta se menee jo mielestäni enemmän sielunhoidon puolelle, kuin autonpesun puolelle ja on taas jo ihan oma asiansa. Huvinsa kullakin, eikä siinä mitään pahaa ole.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Mutta täytyy muistaa että näiden käsinpesuloiden hinnat ei loppujenlopuksi ole kovinkaan paljon enempää kuin automaattipesussa. Mutta uskallan väittää että jälki on parempaa.
Toki vielä halvemmalla pääsee kun käyttää lapsityövoimaa, jos on käytettävissä. Ainakin itse pesin lapsena isän autoja puolella automaatin hinnasta. (ja olin vielä tyytyväinen kun sain karkkirahaa, tosin nyky lapset on niin piloille hemmoteltuja viikkorahoineen ettei niitä kovin halvalla saa houkuteltua. Rupesinhan itsekkin tinkaamaan lisää hintaa kun keksin kuinka paljon automaattipesu maksaa -> pesut harveni)
Toki vielä halvemmalla pääsee kun käyttää lapsityövoimaa, jos on käytettävissä. Ainakin itse pesin lapsena isän autoja puolella automaatin hinnasta. (ja olin vielä tyytyväinen kun sain karkkirahaa, tosin nyky lapset on niin piloille hemmoteltuja viikkorahoineen ettei niitä kovin halvalla saa houkuteltua. Rupesinhan itsekkin tinkaamaan lisää hintaa kun keksin kuinka paljon automaattipesu maksaa -> pesut harveni)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Juuri näin. Jos suhtautuu autoon arkisena menopelinä (joka on sinässä tervettä)niin on ihan sama missä autonsa pesee.JeremyH kirjoitti:Pese ilman harjoja. Niissä harjoissa on kaikenlaista hiekkaa yms. mitkä raapivat hienon mersusi maalipinnan rikki.
Mutta jos on yrittäny pitää autonsa vuositolkulla naarmuttoma ja hienossa kiillossa, niin kaveri autoa lainattuaan vie sen harjapesuun, niin silloin kyllä V...taa.


W210 290TD T
Mersun nanolakasta mitä on näissä uudemmissa malleissa käytetty pitää sanoa että kyllä se ihan oikeasti taitaa toimia, selvästi on ollut havaittavissa parempaa kiillon säilyvyyttä kuin joillain muilla merkeillä ja vanhemmissa malleissa. Tuolla esim. juttua aiheesta http://www.tuulilasi.fi/tekniikka/?suba ... cle=112165 Harjapesuun en silti itse vie koskaan ellei auto ole _todella_ likainen, mahdollisuuksien mukaan pesen itse kotipihalla.
Eikös tuo ole juuri toisinpäin.Wile kirjoitti: Harjapesuun en silti itse vie koskaan ellei auto ole _todella_ likainen, mahdollisuuksien mukaan pesen itse kotipihalla.
Itse pesen auton aina kotosalla, mutta jossain reissussa ollessa voin hurauttaa koneen läpi, jos auto on pikkasen sotkeutunut.
Ikinä en automaattiin veisi, jos haluaisin_todella_puhtaan auton.
S212 E350CDI
Niin siis tarkoitin tuolla kommentillani tietenkin että pesen aina kotipihalla, mutta jos se ei ole mahdollista (esim. talvella ei ole), vien automaattiin. Ja nimenomaan harjalliseen vain silloin kun autossa on niin paksu kerros kuraa ettei se harjattomassa pesussa irtoa. Luonnollisesti käsin pestessä saa parhaan tuloksen.K70 kirjoitti: Eikös tuo ole juuri toisinpäin.
Itse pesen auton aina kotosalla, mutta jossain reissussa ollessa voin hurauttaa koneen läpi, jos auto on pikkasen sotkeutunut.
Ikinä en automaattiin veisi, jos haluaisin_todella_puhtaan auton.
Tämä keskustelu on saanut mielenkiintoista sävyä. Voisi päätellä, että mersuilijoita on kolmeen lähtöön:
1. Auton harrastajat
2. Käyttöautoilijat
3. Harrasteautoa käyttöautona pitävät
Itse kullakin on omat intressit autonsa käyttöön ja ylläpitoon, eli mielipiteet näitten mukaan.
Kaikki ovat omalta osaltaan oikeassa...
Jos minulla olisi 60-luvun S-mersu, niin sitä ei pestäisi kuin +28 asteisella tunturipurovedellä.
1. Auton harrastajat
2. Käyttöautoilijat
3. Harrasteautoa käyttöautona pitävät
Itse kullakin on omat intressit autonsa käyttöön ja ylläpitoon, eli mielipiteet näitten mukaan.
Kaikki ovat omalta osaltaan oikeassa...
Jos minulla olisi 60-luvun S-mersu, niin sitä ei pestäisi kuin +28 asteisella tunturipurovedellä.

Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Olet oikeassa! minä kuulun gatekoriaan 123 (toivottavasti W tulee eteen)Timo999 kirjoitti:Tämä keskustelu on saanut mielenkiintoista sävyä. Voisi päätellä, että mersuilijoita on kolmeen lähtöön:
1. Auton harrastajat
2. Käyttöautoilijat
3. Harrasteautoa käyttöautona pitävät
Eli harrastan autoja, minulla on käyttöauto, mutta edellinen käyttöauto on muuttumassa harrasteautoksi. ja minulla on myös harrasteauto.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...