Renkaan pinnan leveys?
Renkaan pinnan leveys?
Renkaissa kun näkyy olevan merkkien välillä paljonkin eroa leveydessä
vaikka ovatkin virallisesti samaa kokoa. Onko kellään tietoa että mitkä merkit on kokomerkintäänsä nähden kapeita ja mitkä leveitä ja
teräväolkaisia. Kyse on nyt siis lähinnä kulutuspinnan leveydestä.
Aikeissa olis hankkia kumit koossa 225/45 ja mielessä olis
Barum Bravuris 2 ja Kumho KU31. Onko kellään kokemusta noista
kummeista?
vaikka ovatkin virallisesti samaa kokoa. Onko kellään tietoa että mitkä merkit on kokomerkintäänsä nähden kapeita ja mitkä leveitä ja
teräväolkaisia. Kyse on nyt siis lähinnä kulutuspinnan leveydestä.
Aikeissa olis hankkia kumit koossa 225/45 ja mielessä olis
Barum Bravuris 2 ja Kumho KU31. Onko kellään kokemusta noista
kummeista?
E420 alla oli Bravurikset 235/40 R18. Vakio kokohan on 215/55 R 16 ja baarumit on kyllä meluisammat mitä mukana tulleet saksankitkat sekä ostamani HKPL 5 nastarenkaat.
Noilla oli ajettu varmaan 5 t km kun ostin auton ja 6 mm aurauksen takia eturenkaista oli kulmat jo melkein sileät (saksalaista auton pitoa ). Aurauksen säädön jälkeen laitoin kuluneet taakse ja parin kesän ajolla oli takarenkaat sitten vaihtokunnossa. Eli niillä oli ajettu jotain 15 tkm ainoastaan. Eturenkaissa on vielä 4...5 mm pintaa. Tietysti tuo 420 teho kuluttaa noita takarenkaita mutta vaimohan tuolla ajelee joten siitä ei ole kyse.
Siksipä ostin taakse nyt keväällä Pneumant Tritecit jossa myös vannesuoja. Jos ne tuntuu hyviltä pitää ostaa pari vielä jemmaan . Niin ja baarumeissa ei ole ollenkaan märkäpitoa, tosin taas E420 tehoilla on vaikutusta ... tahtoo lyödä märkänä joutavaa aivan liian herkästi . Ja Ahveniston radalla mahdoton ajaa jos on märkää, lipsuu poikittain vaikka ei anna edes kaasua.
Noilla oli ajettu varmaan 5 t km kun ostin auton ja 6 mm aurauksen takia eturenkaista oli kulmat jo melkein sileät (saksalaista auton pitoa ). Aurauksen säädön jälkeen laitoin kuluneet taakse ja parin kesän ajolla oli takarenkaat sitten vaihtokunnossa. Eli niillä oli ajettu jotain 15 tkm ainoastaan. Eturenkaissa on vielä 4...5 mm pintaa. Tietysti tuo 420 teho kuluttaa noita takarenkaita mutta vaimohan tuolla ajelee joten siitä ei ole kyse.
Siksipä ostin taakse nyt keväällä Pneumant Tritecit jossa myös vannesuoja. Jos ne tuntuu hyviltä pitää ostaa pari vielä jemmaan . Niin ja baarumeissa ei ole ollenkaan märkäpitoa, tosin taas E420 tehoilla on vaikutusta ... tahtoo lyödä märkänä joutavaa aivan liian herkästi . Ja Ahveniston radalla mahdoton ajaa jos on märkää, lipsuu poikittain vaikka ei anna edes kaasua.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
¨AAVEE kirjoitti:Oliko nuo bravurikset ykkös vai kakkos mallia? Niitten välillä vissiin
aika iso ero.
Tässä on Bravuris 2:
Ja näköjään minulla oli nämä, ovatko sitten ykköset:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224