Renkaan pinnan leveys?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Renkaan pinnan leveys?

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Renkaissa kun näkyy olevan merkkien välillä paljonkin eroa leveydessä
vaikka ovatkin virallisesti samaa kokoa. Onko kellään tietoa että mitkä merkit on kokomerkintäänsä nähden kapeita ja mitkä leveitä ja
teräväolkaisia. Kyse on nyt siis lähinnä kulutuspinnan leveydestä.
Aikeissa olis hankkia kumit koossa 225/45 ja mielessä olis
Barum Bravuris 2 ja Kumho KU31. Onko kellään kokemusta noista
kummeista?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12842
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kapeet: nangkang ns2 , falken

semikapeet/normi: kumho,toyot

leveet: syron,brigdestone,goodyear,marangoni


tuossa nyt jotain
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Mitenkähän tuo Baarumi? Onkohan Continentalin kanssa samanlevynen
kun niitä samoista tehtaista pukkaavat ulos. Contikka taitaa
kuulua tuohon keskileveisiin vai mitä?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12842
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no itse ainakin ottaisin kumhot enne barumeita, kumho sentään kelpo rengas, barumista en menis vannomaan ?
Tureq
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ma 02.06.2008 14:44

Viesti Kirjoittaja Tureq »

Barumi tosin peittosi kumhon niukasti TM:n tämänvuotisessa kesärengastestissä..

Ota se jonka halvemmalla saat, kelpo keskitason renkaita.
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

No Baarumi kiinnostais senkin vuoksi että tuossa kumhossa ei taijja olla
vannesuojaa kun taas baarumissa on. Mutta onko kellään ajokokemusta
kyseisistä gummeista?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

E420 alla oli Bravurikset 235/40 R18. Vakio kokohan on 215/55 R 16 ja baarumit on kyllä meluisammat mitä mukana tulleet saksankitkat sekä ostamani HKPL 5 nastarenkaat.

Noilla oli ajettu varmaan 5 t km kun ostin auton ja 6 mm aurauksen takia eturenkaista oli kulmat jo melkein sileät (saksalaista auton pitoa :shock: ). Aurauksen säädön jälkeen laitoin kuluneet taakse ja parin kesän ajolla oli takarenkaat sitten vaihtokunnossa. Eli niillä oli ajettu jotain 15 tkm ainoastaan. Eturenkaissa on vielä 4...5 mm pintaa. Tietysti tuo 420 teho kuluttaa noita takarenkaita mutta vaimohan tuolla ajelee joten siitä ei ole kyse.

Siksipä ostin taakse nyt keväällä Pneumant Tritecit jossa myös vannesuoja. Jos ne tuntuu hyviltä pitää ostaa pari vielä jemmaan :D . Niin ja baarumeissa ei ole ollenkaan märkäpitoa, tosin taas E420 tehoilla on vaikutusta ... tahtoo lyödä märkänä joutavaa aivan liian herkästi :) . Ja Ahveniston radalla mahdoton ajaa jos on märkää, lipsuu poikittain vaikka ei anna edes kaasua.
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Oliko nuo bravurikset ykkös vai kakkos mallia? Niitten välillä vissiin
aika iso ero.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

AAVEE kirjoitti:Oliko nuo bravurikset ykkös vai kakkos mallia? Niitten välillä vissiin
aika iso ero.
¨

Tässä on Bravuris 2:

Kuva

Ja näköjään minulla oli nämä, ovatko sitten ykköset:

Kuva
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin