sl 500-92 kova katon irroitus?+muuta??

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

sl 500-92 kova katon irroitus?+muuta??

Viesti Kirjoittaja hlappis »

Kuva tuossa tommonen tuli pihaan ja on 500-sl-92vm,ja tuo kova katto on kiinni ja siihen on tuo työkalukin mukana.mutta kuis tuo teknisesti parhaiten ilman mitään rikkomatta irtoaa?onko sl meseen missään manuaaleja myytävänä?ja kuis noita umpioita ja etuvilkkuja löytyy suomesta?kun kyseessä on usa-malli niin ei varmaan mene katastuksesta läpi noilla valoilla??kun pääsen paremmin tutkimaan autoa niin tulee varmaan lisää viisaita kyssäriä :oops: ...
Avatar
Arto S
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Ma 02.02.2004 11:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Arto S »

Terve! Ja onnea hiennosta auton valinnasta!
Ei siihen katon irroitukseen mitään työkaluja tarvita. Keskikonsolin punaisesta kytkimestä ( sama kytkin millä ohjataan rättikattoa ) vedetään taakse ja odotetaan hetki ja lukitukset irtoaa ja katto nousee hieman koholle. sen jälkeen kaksi henkilöä nostaa katon pois. Painaa muistaakseni 50 kg. Niin ja muista irroittaa kuskinpuolelta takimaisen ovitolpan kohdalta takaikkunan lämmityspistoke.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

Viesti Kirjoittaja hlappis »

Arto S kirjoitti:Terve! Ja onnea hiennosta auton valinnasta!
Ei siihen katon irroitukseen mitään työkaluja tarvita. Keskikonsolin punaisesta kytkimestä ( sama kytkin millä ohjataan rättikattoa ) vedetään taakse ja odotetaan hetki ja lukitukset irtoaa ja katto nousee hieman koholle. sen jälkeen kaksi henkilöä nostaa katon pois. Painaa muistaakseni 50 kg. Niin ja muista irroittaa kuskinpuolelta takimaisen ovitolpan kohdalta takaikkunan lämmityspistoke.
no kiitti.selvis sen kuskinpuolen pistokkeen ideakin..no mikäköhän hitto tuommonen kuusiokulma avaimen näköinen vempele oikein on?auton myyjä kuulema sano että tota tarvii katon irrotukseen mutta katsotaan nyt mikä viritys tuokin on..
SL-pappa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: To 29.09.2005 22:08
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SL-pappa »

.
Viimeksi muokannut SL-pappa, La 07.08.2021 22:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB R129 300 SL-24
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

Viesti Kirjoittaja hlappis »

SL-pappa kirjoitti:Kovakatto irrotetaan vaihdekepin oikealla puolen olevalla kuomun käyttökytkimellä, jolloin katto kohoaa muutaman sentin ylös kiinnikkeistään.
Häiriötilanteissa katon lukitukset voi vapauttaa ja lukita kuusiokoloavaimella häikäisysuojien alla olevista reiistä ja takakontin puolelta hakasavaimella. :wink:
..ooohh..taas valottu lisää...kiitos vain. :D ...umpioita ja vilkkuja vissiin ruvettava haikailee tuolt ebaystä...keulamaskikin sais olla tumma,kun nyt on kultanen/kuparin värinen.
rekke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 169
Liittynyt: Ke 22.06.2005 18:36

Viesti Kirjoittaja rekke »

umpiot saattaa kelvata. mulla oli muutama vuosi sitte jenkki bmw vm-93 ja siinä oli dot hyväksyntä umpioissa nii ne kelpas konttorilla.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

hlappis kirjoitti:
SL-pappa kirjoitti:Kovakatto irrotetaan vaihdekepin oikealla puolen olevalla kuomun käyttökytkimellä, jolloin katto kohoaa muutaman sentin ylös kiinnikkeistään.
Häiriötilanteissa katon lukitukset voi vapauttaa ja lukita kuusiokoloavaimella häikäisysuojien alla olevista reiistä ja takakontin puolelta hakasavaimella. :wink:
..ooohh..taas valottu lisää...kiitos vain. :D ...umpioita ja vilkkuja vissiin ruvettava haikailee tuolt ebaystä...keulamaskikin sais olla tumma,kun nyt on kultanen/kuparin värinen.
Minulla on kirkkaat vilkut ylimääräisenä, olisko 20EUR sopiva hinta?
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

Viesti Kirjoittaja hlappis »

Matti R kirjoitti:
hlappis kirjoitti:
SL-pappa kirjoitti:Kovakatto irrotetaan vaihdekepin oikealla puolen olevalla kuomun käyttökytkimellä, jolloin katto kohoaa muutaman sentin ylös kiinnikkeistään.
Häiriötilanteissa katon lukitukset voi vapauttaa ja lukita kuusiokoloavaimella häikäisysuojien alla olevista reiistä ja takakontin puolelta hakasavaimella. :wink:
..ooohh..taas valottu lisää...kiitos vain. :D ...umpioita ja vilkkuja vissiin ruvettava haikailee tuolt ebaystä...keulamaskikin sais olla tumma,kun nyt on kultanen/kuparin värinen.
Minulla on kirkkaat vilkut ylimääräisenä, olisko 20EUR sopiva hinta?
kyllä kiitos hinta kuulostaa edullisen sopivalle..laitan yv:llä sulle osoitteen tulemaan.
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

Viesti Kirjoittaja hlappis »

Kuva Kuva Kuva eli tossa olis muutama kuva vielä..ja kysymykset jatkuu eli tuossa ylimmässä kuvassa puhallin ritilöiden päällä on vissiin jokin luukku?kun tuota aura logo nappia painaa niin luukku meinaa auveta mutta ei uskalla vääntää kun en tiedä mikä tuo edes on?hanskalokeroko?ja uusi nappi löyty,missä olis niinku renkaan kuva missä ketjut päällä?luistoneston deletointi nappiko??mölhöjä kysymyksiä mutta kivahan nuo ois tietää ettei riko kokeilemalla mitään. :roll:
Avatar
Arto S
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Ma 02.02.2004 11:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Arto S »

Se ylempi luukku on aurinkolasien säilytyspaikka, eli pienempi kun hansikaslokero. Se pitäisi kyllä avautua, nousee luukku ylöspäin kun nappia painaa. Siinä alemmassa napissa on sitten nuoli oikealle näyttää kuluneen pois.

Sitten se nappi keskikonsollissa jossa rengas ja ketjut päällä on luistoneston ( ASR ) niinsanottu lumiketjutoiminto joka nostaa luistoneston luistorajaa ylemmäs ja antaa vähän sudittaa esim. jos auto jää kiinni. Ei kuiteenkaan kytke kokonaan pois tässämallissa.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

Viesti Kirjoittaja hlappis »

jep jep..koitin tuota kova katon aukasua tosta napista mutta ei tapahtunu mitään.pitää sillä työkalulla ronkkia auki tuo katto kun on porukkaa auttamassa nostossa..nyt alkaa nappien tarkotukset valjeta..kiitos vain..
Avatar
Arto S
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Ma 02.02.2004 11:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Arto S »

hlappis kirjoitti:jep jep..koitin tuota kova katon aukasua tosta napista mutta ei tapahtunu mitään.pitää sillä työkalulla ronkkia auki tuo katto kun on porukkaa auttamassa nostossa..nyt alkaa nappien tarkotukset valjeta..kiitos vain..
Tarkistahan sulakkeet ensin. Katon hydrauliikka systeemin sulakkeet löytyy peräkontin lisäsulakerasiasta. Toivottavasti ei hydraulikkapumpussa tai järjestelmässä vikaa, maksaa nimittäin tonneja kunnostus :cry: Lisäksi katon irroitusta kannattaa kokeilla lämpimissä olosuhteissa esim. lämintalli näin talvella.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Tuossa yhtä autoa kun kävin kokeilemassa niin kävi ilmi että akussa on syytä olla potkua myös. Vaikka auto on käynnissä, jos akussa ei riitä puhti niin katto ei irtoa.

Kuulemma kun autoon vaihdettiin akku niin johan pelas ilman ongelmia.
230 C 1978
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

Viesti Kirjoittaja hlappis »

pitää kattoo tarkemmin tuota katon avausta...punainen valo vilkkuu katkasijassa kun sitä vetää taaksepäin?ja koitin pikkuisen sitä katkasijaa työntää eteenpäin ni rupes ääntä kuuluu,mutta loppu uskallus siihen. mutta tosiaan pitää nuo sulakkeet käydä läpi+talliin ajettava sulamaan..eiköhän tuo tosta,laittamista pientä tossa on.
Avatar
Arto S
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Ma 02.02.2004 11:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Arto S »

Marko M kirjoitti:Tuossa yhtä autoa kun kävin kokeilemassa niin kävi ilmi että akussa on syytä olla potkua myös. Vaikka auto on käynnissä, jos akussa ei riitä puhti niin katto ei irtoa.

Kuulemma kun autoon vaihdettiin akku niin johan pelas ilman ongelmia.
Joo silloin katon kytkimessä palaa häiriövalo eli vilkkuu kytkin punaista.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Arto S kirjoitti:
Marko M kirjoitti:Tuossa yhtä autoa kun kävin kokeilemassa niin kävi ilmi että akussa on syytä olla potkua myös. Vaikka auto on käynnissä, jos akussa ei riitä puhti niin katto ei irtoa.

Kuulemma kun autoon vaihdettiin akku niin johan pelas ilman ongelmia.
Joo silloin katon kytkimessä palaa häiriövalo eli vilkkuu kytkin punaista.
Juuri näin :)
230 C 1978
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

Viesti Kirjoittaja hlappis »

jep..tuota arvelinkin kun taaksepäin vilkkuu mutta eteenpäin kun työntää niin ei vilku ja vissiin rätti meinaa ruveta nousee??pitää nuo sulakkeet kattoo ja sit jos ne ok,ni katto manuaalisesti pois ja tsekata että mikä mättää.
Jouni H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Pe 05.10.2007 12:50

Viesti Kirjoittaja Jouni H »

HUomasin vaan noista vilkuistasi: omassa -94:ssä SL:ssä on aivan samanlaiset vilkut. Ja joka vuosi on mennyt komeasti katsastuksesta läpi.

Ainoa miinuspuoli on, jos autossa ns. "jenkkivilkut", eli parkit palaa vilkuissa ja releen vilkutusnopeus on liian hidas.
Hakksa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: La 16.02.2008 14:57

Viesti Kirjoittaja Hakksa »

hlappis kirjoitti: tuossa ylimmässä kuvassa puhallin ritilöiden päällä on vissiin jokin luukku?kun tuota aura logo nappia painaa niin luukku meinaa auveta mutta ei uskalla vääntää kun en tiedä mikä tuo edes on?hanskalokeroko?.
Jos sinulta löytyy tuosta autosta lisävarusteena ajotietokone niin sen näyttö on tuon luukun takana, joka aukeaa tuosta ylimmästä napista, jossa on tuo nuoli ylöspäin. Muuten tuo on vain säilytyslokero esim aurinkolaseille. Sitten tuo alin nappi on vain "koriste" mikäli sinulla on tuossa autossa airbag myös matkustajalle. Muussa tapauksessa tuosta alimmasta napista aukeaa hansikaslokero ja siinä on nuoli oikealle. Ainakin katsoin tuosta kuvasta, että sinulla on autossa myös apumiehenpuolella airbag.
Ex: W211 E500 Avantgarde, R129 500SL
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

Viesti Kirjoittaja hlappis »

tossa tiedot mitä tässä pitäs olla.
Model 500 SL / AMG 500 SL 6.0
Chassis 1290661F038300
Engine 119960 12 021588
Transmission 722353 03 567167
Order 0 1 705 32324
Approx. year not defined
Dealer United States (USA) (705)
Interior leather pebble (275)
Paint
040 black (T) (с 01.01.1963)
040 black (T) (с 01.01.1963)
75 Unknown code
Options
241 left front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)
wood rims (с 01.01.1964 по 31.08.1971)

242 right front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to series w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)
spare wheel, without tire (с 01.01.1964 по 31.08.1971)

246 heated rear window pane, heat-insulating, single-sheet safety glass (с 01.04.1970 по 30.06.1972)
standard tires qty. 5 loose in trunk (с 01.11.1965 по 28.02.1968)
mirror with memory circuit (с 01.02.1988 по 01.09.1996)

283 trunk set, 4-piece (с 01.02.1967 по 30.11.1976)
trunk set, 6-piece (с 01.01.1962 по 31.01.1966)
draft deflector (с 01.07.1989)

291 airbag for front passenger
airbag for front passenger (с 01.10.1993)
airbag for driver and front passenger (с 01.07.1987 по 30.09.1993)
airbag for driver and front passenger (if driver airbag standard - then only for passenger)
garment trunk, large (с 01.02.1967 по 31.05.1973)
trunk set, 7-piece (с 01.01.1976 по 31.08.1978)

340 additional 3rd stop lamp (с 01.10.1989)
front seat, right, lower (с 01.03.1967 по 28.02.1986)

440 bumpers with guards, front and rear (с 01.10.1970 по 30.04.1974)
bumper with horn and rubber buffer front and rear (с 01.03.1964 по 30.09.1970)
tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)

461 instrument with mileage reading and english lettering (с 01.04.1990)

491 USA version (с 01.01.1963)

524 Reims adapter IV (с 01.04.1962 по 28.02.1963)
paintcoat preservation (с 01.01.1964)

531 automatic antenna (с 01.01.1963)

551 anti-theft warning system (с 01.11.1978 по 31.03.1998)
anti-theft/anti-break-in warning system with anti-towing system (с 01.04.1998)
steering wheel, ivory-colored (с 01.01.1963 по 31.05.1973)

581 Thermoking air conditioner (с 01.04.1970 по 31.12.1972)
automatic climate control (с 01.01.1977)

592 wyellow foglamps (с 01.01.1963 по 31.10.1965)
heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), band filter
heat-insulating glass, side window panes (с 01.02.1967 по 31.01.1971)
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)

600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
trim strips on hardtop (с 01.04.1963 по 31.07.1971)

639 radial-ply tires, elimination of warning triangle (с 01.11.1973 по 31.10.1974)
elimination of first-aid box and warning triangle (с 01.08.1977)

740 folding top fabric9001 black (с 01.08.1972)

757 Becker radio Grand Prix 2000 - USA (с 01.06.1990 по 31.03.1994)
radio with cassette (loudspeakers and antenna included) (с 22.05.1996 по 11.11.1996)

802 Change of year of model, last figure shows new model year

810 roof-mounted loudspeaker (с 01.11.1962 по 30.11.1972)
loudspeaker, sound package
sound package (bose) (с 01.12.1986)

880 headrest in the rear, right (с 01.03.1964 по 31.10.1972)
closing system with infrared remote control (с 01.02.1988)

881 headrest in the rear, left and right (с 01.08.1972 по 31.05.1977)
curtain in the rear (с 01.11.1964 по 31.01.1966)
central locking inside for roadster pigeonholes (с 01.02.1988 по 30.11.1991)
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

Viesti Kirjoittaja hlappis »

kova katon irrotus ongelmakin varmaan ratkes,kun ei ole hydrauliikka oilia säiliössä kuin pikkasen ni varmaan tosta vois johtua..kun tosiaan tossa oli jo tiedossa pikkasen tihkuvat sylinterit. :(
Avatar
avot
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 07.08.2005 18:07

Viesti Kirjoittaja avot »

Jos ensiapuun jotain manuaalia tarvitset niin tuolta voit ainakin ladata (lontoonkieliset). Noilla ainakin pääsee alkuun perusasioissa.

http://www.4shared.com/dir/6252722/899b ... aring.html

/avot
W212 350 CDI BE -09
R129 300 SL 24v -91
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

Viesti Kirjoittaja hlappis »

joopas joo...vuotokin löytyi..katon mekanismin hydraali sylinterit vuotaa molemmin puolin ylhäältä pienet,aikasta helposta paikasta.eli nuo pikkaset mitkä irrottaa tuon suojan missä rätti sijaitsee.onko kellään missään opasta missä saisi tietoon noitten osanumeron????
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

Viesti Kirjoittaja hlappis »

miten resetoidaan tuon katon toiminta?eli kun tuo mene häiriö tilaan niin jotenkinhan tuo resetoidaan ja katon aukasu/kiinni laitto aloitetaan alusta?näin ymmärsin tuolla jenkkimese foorumista,mutta miten tuo tapahtuu niin on eri juttu?
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

Viesti Kirjoittaja hlappis »

Kuva pikku päivitystä..
Avatar
Arto S
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Ma 02.02.2004 11:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Arto S »

hlappis kirjoitti:joopas joo...vuotokin löytyi..katon mekanismin hydraali sylinterit vuotaa molemmin puolin ylhäältä pienet,aikasta helposta paikasta.eli nuo pikkaset mitkä irrottaa tuon suojan missä rätti sijaitsee.onko kellään missään opasta missä saisi tietoon noitten osanumeron????
Löysitkö uusia sylintereitä ja mitä kustansi? Oliko helppo vaihtaa? Taitaa olla sama vika kun toinen sylinteri vähän märkä ja kannen aukaisu takkuaa.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

Viesti Kirjoittaja hlappis »

en ole vielä hommannu noita sylintereitä..ebayn kautta katellu..ja myös tuolta mikkelin motopajan kautta saa noita,hintoja en ole hirvinny kysyä vielä..usan mersuforumilla selailin joskus noita tiiviste vuotoja ja laittovat jotain öljyä tonne hydraalikka öljyn sekaan mikä turvottaa tiivisteitä ja auttoi asiaan??pitäsköhän kokeilla?vai vaihtaisko suosiolla nuo pari sylinteriä...
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

Viesti Kirjoittaja hlappis »

Avatar
Arto S
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Ma 02.02.2004 11:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Arto S »

hlappis kirjoitti:usan mersuforumilla selailin joskus noita tiiviste vuotoja ja laittovat jotain öljyä tonne hydraalikka öljyn sekaan mikä turvottaa tiivisteitä ja auttoi asiaan??pitäsköhän kokeilla?vai vaihtaisko suosiolla nuo pari sylinteriä...
Mitähän ainetta laittoivat joukkoo? Kävisköhän Forten tuotteet esim. hydrauli ja tehostimeen tarkoitettu. Ne kyllä elvyttävät tiivisteet ja vähentää vuotoa nistä on hyviä kokemuksia.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
Avatar
Arto S
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Ma 02.02.2004 11:42
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Arto S »

Itselläni sylinterin vuoto loppui yhtä yllättäen kun alkoikin. Taisi vuoto johtua suojakannen kaasupumpun puuttumisesta. Vuoto loppui kun kaasupumppu laitettiin paikoileen. Taisi sylinterit joutua liian koville. Uudet sylinterit olisivat maksaneet Veholla 240€ kpl saksantilauksessa.

Nyt on ongelmana enää katon hidastoiminta ja potku ei riitä aina aukoon lukkoja myös suojakantta joutuu joskus kädellä avittaan. Ma vien Veholle hydraulipumpun paineiden tarkistukseen. Paineita pystyy säätään ja toivottavasti tämä auttaa.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
Vastaa Viestiin