Uusi ratsastaja mersuforumiin...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
afk
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Uusi ratsastaja mersuforumiin...

Viesti Kirjoittaja afk »

Päivää vaan kaikille. Erehdyin sitten minäkin ostamaan mb:n ja ettei haaste loppuisi kesken ostin viton. Useampi päivä on vierähtänyt "laatikon" parissa ja jotain on jo selvinnyt/korjattu, mutta paljon on vielä jäljellä. Niitä viton kuuluisia sähköjä olen käynyt läpi. Entinen omistaja luultavasti sähkösepe ja piuhaa olen riisunut n.150m poies, puhumattakaan lukemattomista ryöstäjistä ja sähkö-/maalarinteipistä. Konehuoneessa oli sen verran paremmin asiat että syylärin vasemmalta hehkun releen vierestä kaikki liittimet oli joko hapettuneet tai osa poikki irti. Kaikki piuhojen abikot on nyt uusittu ja tinattu varmuudeksi, mutta kun osa johdoista oli kokonaan irti niin varmastikkaan osa piuhoista ei ole oikein. Varsinkin kun liittimien eri puolilla osa johdoista vaihtaa väriä. Jaksaisiko joku jolla vito toimii täysin kaikkine merkkivaloineen, releineen, moottoreineen (onkohan sellaisia olemassakaan?!) katsoa ja kertoa muoviliittimiin tulevat värit ja minkä värisenä se lähtee jatkamaan matkaa. Siellähän on 2kpl 2-reikäinen muovi, 2kpl 6-reikäinen muovi, 1kpl 8-reikäinen muuta en nyt muista.Mittaristossa jäähdytysnesteen tason, jarrunesteen/j-palojen, latauksen merkkivalot ei pala ollenkaan. Sen sijaan ajoneston valo palaa aina eli se hehkunvalo. Malli on se 110d vm.-98. Eipä se k-lukkokaan toimi mutta siitä olen jo lukenut foorumilta kaiken. Kyselytunti jatkuu kunhan näitä ensin korjaillaan. Ja anteeksi että tuli näin pitkä tarina. Kiitos. :wink:
Bomber4
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Tervetuloa. Eiköhän vitomiehet kohta herää uniltaan :D
Jonne112
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja Jonne112 »

kuulostaaa tutulta. ostin just vm 02 viton enkä tiedä mitä ajatella. Hyvä ajaa mut sähkövikoja sun muuta.
k-lukossa voi hyvinkin olla joku anturi irti. mulla ainakin k-lukko reistaili...meni auki/kiinni 2-3 kertaaja ennen kuin sai ovet lukkoon. takaluukun lukosta vika löytyi. anturi irti. Anturi takasin paikoileen liimalla ja hyvin toimii. Ovien piuhatkin kannattaa kattoa. kuskin ovella kaikki piuhat poikki. ei toiminut sähkö peilit eikä lämmitys niissä. eikä mikään ihme.
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja G280E »

enpä ole vitomies,mut tere!Ei saa moittia mersua :roll: ,kyl ne suurin osa on käyttäjien itse aiheuttamia vikoja :?
Vastaa Viestiin