230E automaatti Järkyttävä kulutus
230E automaatti Järkyttävä kulutus
koitin tuolla haulla hakea pulmaan tietoa mutta ei löydy... Kulutus on jotain ihmeellistä! alle kympin ei pääse kuin matka-ajossa, ja kaupungissa näin talvikeleillä kuluttaa helposti 15l! jopa 18. Auto käy hyvin tyhjäkäyntiä, tehot tallella, polttoainetta ei vuoda mistään ja ajotyyli on kohtuu rauhallinen.
Mistä ihmeestä johtuu!? Tulpat+johdot uudet. Ainut oire joka ehkä liittyy tähän on että vedätyksen jälkeen pakosarja hehkuu punaisena. Apuva. mitä pitää lähteä tekemään...? Ruiskussa häikkää kenties? ilmanputsarikin on uusi btw...
Auto on 230E automaatti vm85
Mistä ihmeestä johtuu!? Tulpat+johdot uudet. Ainut oire joka ehkä liittyy tähän on että vedätyksen jälkeen pakosarja hehkuu punaisena. Apuva. mitä pitää lähteä tekemään...? Ruiskussa häikkää kenties? ilmanputsarikin on uusi btw...
Auto on 230E automaatti vm85
W124 230E
kyllä se nyt 15l/100km voi ottaa jos kaupunkia ajaa. Jos vielä kova pakkanen ja lyhyttä ajoa. (alle 10km).. Se että miksi pakosarja hehkuu niin ei kyllä ole tietoa.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Mulla lähes sama peli, toisin -89 eli 4v tuoreempi versio ja manuaali-laatikolla. Näin talvella menee sen 10-11l kaupungissa, mutta matkassa viime viikonlopun MM-kyykkä reissu Tampereelle 8,3 l keskikulutuksella. Kesälle menee alle 8 matkassa jos malttaa rajoitusten mukaan rutkuttaa
Ensipeli 124 -89 230E
Ässä W140 -93 S320
Ässä W140 -93 S320
Oma,elokuussa ostettu 230E A on yllättänyt iloisesti:10,6 on talven isoin lukema seka-ajossa.Rauhallisesti on menty kyllä,mutta itselleni kuitenkin ihan luontaisella ajotavalla.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Ennenvanhaan meni autoissa pakosarja punaiseksi jos sytkä oli myöhäisellä. Voineeko sitä tuossa säätää?
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Jos autossa on EZL-sytytys, sytytystä ei voi säätää. Alipaineputken irtoaminen tai vuotaminen jättää sytytyksen turhan myöhäiselle kevyellä kuormalla ajettaessa. Johtojen ja alipaineputken samoin kuin kampiakselin asentoanturin kunto ja kiinnitys kannattaa tarkistaa. Jos autossa on vanhempi TSZ-sytytys, on sytytyskohta ilmeisesti säädettävissä. Jakajassa on keskipako- ja alipainesäätö, joiden toiminta ja kunto kannattaa tarkistaa. Niiden toimimattomuus voi myös jättää sytytyksen myöhäiselle.juhape kirjoitti:Ennenvanhaan meni autoissa pakosarja punaiseksi jos sytkä oli myöhäisellä. Voineeko sitä tuossa säätää?
Jos sytytys on liian myöhäisellä, kulutus varmasti kohoaa.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020