Osaisko joku neuvoa miten tommosta lintasta lähtee syyläri irti,pitäs vaihtaa uus tilalle.
Manuaali aski
W124 250D -86 syylärin vaihto?
W124 250D -86 syylärin vaihto?
Ex Lintta w124 250D -86
Opel astra hb 1.6i 8v -96
Opel astra hb 1.6i 8v -96
Sehän on kiinni vaan kahdella klipsillä ylhäältä,ne kampeat irti ja nostat vaan pois. Tietenki ekana kannattaa ottaa se tuulettimen tunneli pois tieltä...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-
W124 200D-89-
W123 240D-84-
Vedet pois, alhaalla on tyhjennysruuvi jäähdyttimessä, siihen voi saada
letkunkin kiinni. Sitä ei saa vääntää kovin tiukalle. Korkki pitää olla
auki paisuntasäiliöstä.
Letkunkiristin auki ylhäältä ja alhaalta. Uudet kiristimet tarvittaessa.
Letkut tarkistetaan halkeamien varalta.
Tuulitunneli irti, siinä on lukitus ylhäällä, joka luultavasti pitää myös
vaijereita tms. kiinni. Tuulitunneli irtoaa kiertämällä aukipäin.
Sitten ne varsinaiset kiinnitykset auki ylhäältä. Alhaalla on tapit.
Puhallinta ei tässä mallissa tarvitse varmaankaan irrottaa, eikä alhaalla
pitäisi olla mitään kiinni, jos ei ole erillistä vaihteistoöljynjäähdytintä.
Uudet litkut kannattaa laittaa asennuksessa. Täytetään hitaasti ja
lämmityslaite täysillä. Auton voi laittaa käyntiin, kun litkua on puolet
sisällä. Pieni ajolenkki tai kierroksia moottoriin voi olla tarpeen
ilmakuplien poistamiseksi.
Jäähdytin puhdistetaan ulkoapäin tarvittaessa, jos vanha pannaan takaisin.
Helppo homma siis.
letkunkin kiinni. Sitä ei saa vääntää kovin tiukalle. Korkki pitää olla
auki paisuntasäiliöstä.
Letkunkiristin auki ylhäältä ja alhaalta. Uudet kiristimet tarvittaessa.
Letkut tarkistetaan halkeamien varalta.
Tuulitunneli irti, siinä on lukitus ylhäällä, joka luultavasti pitää myös
vaijereita tms. kiinni. Tuulitunneli irtoaa kiertämällä aukipäin.
Sitten ne varsinaiset kiinnitykset auki ylhäältä. Alhaalla on tapit.
Puhallinta ei tässä mallissa tarvitse varmaankaan irrottaa, eikä alhaalla
pitäisi olla mitään kiinni, jos ei ole erillistä vaihteistoöljynjäähdytintä.
Uudet litkut kannattaa laittaa asennuksessa. Täytetään hitaasti ja
lämmityslaite täysillä. Auton voi laittaa käyntiin, kun litkua on puolet
sisällä. Pieni ajolenkki tai kierroksia moottoriin voi olla tarpeen
ilmakuplien poistamiseksi.
Jäähdytin puhdistetaan ulkoapäin tarvittaessa, jos vanha pannaan takaisin.
Helppo homma siis.



