C220d -98?
C220d -98?
Tuollainen mersu olisi tähtäimessä 201 tkm ajettu saksan tuonti. Mitä otettava huomioon? Tekniikaltaan kait aika kestäviä, pumppua lukuun ottamatta vai? Mitkä on suurimmat erot 220d ja 220cdi:n välillä? Eikös tuo ole viimeinen d koneella oleva c-sarjan malli. Onkos noissa malleissa talviajossa ongelmia siis kulku puolella lähinnä kitkalukkoa ei varmaan ole?
- Ahonen V
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
- Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
- Viesti:
Re: C220d -98?
Moottori.takoja kirjoitti: Mitkä on suurimmat erot 220d ja 220cdi:n välillä?
220d = turboton esikammiodiesel
220cdi = turbo suoraruiskutusdiesel
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
ex. w124 260E -89
Pelaa kyllä niinku kello ainaki mun c220d.
Koneen vääntö on olematon ja jos aiot vähänkään vetää asuntovaunua niin suosittelen cdi moottorista autoa. Toisaalta alhaisen väännön kylkiäisinä tulee luistonesto joka auttaa talviajossa
Takapään nivelhässäkkä voi tulla ongelmaksi myöhemmillä kilometreillä, niitä puslia on varmaan 30 ja lienee satasen kappale kun alkaa vaihdattamaan. Omaani ei tosin ole vielä vaihdettu yhtään ja mittarissa alkaa olla 450 000 kilometriä.
Penkinlämmittimet puuttuu melkeen jokaisesta saksantuonnista?
Koneen vääntö on olematon ja jos aiot vähänkään vetää asuntovaunua niin suosittelen cdi moottorista autoa. Toisaalta alhaisen väännön kylkiäisinä tulee luistonesto joka auttaa talviajossa

Takapään nivelhässäkkä voi tulla ongelmaksi myöhemmillä kilometreillä, niitä puslia on varmaan 30 ja lienee satasen kappale kun alkaa vaihdattamaan. Omaani ei tosin ole vielä vaihdettu yhtään ja mittarissa alkaa olla 450 000 kilometriä.
Penkinlämmittimet puuttuu melkeen jokaisesta saksantuonnista?
220D:stä ja muutamasta eri CDI:stä kokemusta omaavana voi kyllä todeta, että kyllä se 220D tuntuu olevan moottorina ihan sikavarma peli verrattuna CDI:hin. Kokemuksien mukaan ikinä ei ollut mitään vikaa konehuoneen puolella satojen tuhansien kilometrien ajon aikana, jos ei lasketa sitä että polttimoita ja öljyjä vaihdettiin sitä kautta + yhen kerran laturin hiilet ja moniurahihna+kiristimiä. CDI:hin saa kyllä tossa ajassa laittaa kottikärryllä varaosia, jos mittariin pamahtelee joku 50-70 tkm vuodessa
Lucasin pumppuahan nuo sanoo, että noista menee särki, mutta ei se meillä ainakaan oikutellu mitenkään 360 tkm mennessä.
Toisaalta, 220D on kyllä niin helvetin laiska peli, että ei sillä hullukaan aja kovin montaa vuotta. 220CDI on täysin eri peli, se on ku kilpa-auto verrattuna 220DSL:ään... Tässä tekniset tiedot:
W202 C 220 Diesel
Antall sylindre 4 (rekke)
Antall ventiler 16
Boring/slaglengde 89,0 / 86,6 mm
Slagvolum 2155 cm3
Kompresjon 22,0
Effekt 95 HK ved 5000 o./min.
Dreiemoment 150 Nm ved 3100-4500 o./min.
Drivstofftank 62 liter
Felger 6 J (fra 09/1995: 6 1/2 J) x 15 H 2; med sportsunderstell: 7 J x 15 H 2
Dekk 185/65 (fra 09/1995: 195/65) R 15 88 T; med sportsunderstell: 205/60 R 15 91 H
Akselerasjon 0-100 km/t manuelt: 16,3 sekunder
automat: 17,4 sekunder
Topphastighet manuelt: 175 km/t
automat: 172 km/t
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t manuelt: 0,53 liter
4-tr. automat: 0,58 liter
5-tr. automat: 0,54 liter
-ved 120 km/t manuelt: 0,69 liter
4-tr. automat: 0,75 liter
5-tr. automat: 0,71 liter
-ved bykjøring manuelt: 0,85 liter
4-tr. automat: 0,82 liter
5-tr. automat: 0,82 liter
Transmisjon 5-trinns manuelt gir, 4-trinns automatgir, 5-trinns elektronisk styrt automatgir
Akselavstand
269,0 cm
Sporvidde foran / bak 150,5 / 147,6 cm; Esprit og Sport: 149,9 / 146,9 cm
fra 09/1995: 149,9 / 146,4 cm; Esprit og Sport: 150,5 / 146,9 cm
Lengde 448,7 cm
Bredde 172,0 cm
Høyde 141,8 cm; fra 09/1995: 142,7 cm; Esprit og Sport: 139,5 cm
Snudiameter 10,74 meter
Totalvekt 1880 kg
Egenvekt 1400 kg
(Iflg. EG 92/21: med fører (68 kg), 7 kg bagasje, 90% drivstoff)
W202 C 220 CDI
Antall sylindre 4 (rekke)
Antall ventiler 16
Boring/slaglengde 88,0 / 88,4 mm; fra 08/1999: 88,0 / 88,3 mm
Slagvolum 2151 cm3; fra 08/1999: 2148 cm3
Kompresjon 19,0
Effekt 125 HK ved 4200 o./min.
Dreiemoment 300 Nm ved 1800-2600 o./min.
Drivstofftank 62 liter
Felger 6 1/2 J x 15 H 2; med sportsunderstell: 7 J x 15 H 2
Dekk 195/65 R 15 91 H; med sportsunderstell: 205/60 R 15 91 V
Akselerasjon 0-100 km/t manuelt: 10,5 sekunder
automat: 10,8 sekunder
Topphastighet manuelt: 198 km/t
automat: 194 km/t
Forbruk per 10 km
-bykjøring manuelt: 0,82 liter
automat: 0,92 liter
-landeveiskjøring manuelt: 0,50 liter
automat: 0,53 liter
-snitt manuelt: 0,61 liter
automat: 0,67 liter
Transmisjon 5-trinns manuelt, 5-trinns elektronisk styrt automatgir
Akselavstand
269,0 cm
Sporvidde foran / bak 149,9 / 146,4 cm; Esprit og Sport: 150,5 / 146,9 cm
Lengde 451,6 cm
Bredde 172,3 cm
Høyde 142,7 cm; Esprit og Sport: 139,5 cm
Snudiameter 10,74 meter
Totalvekt 1890 kg
Egenvekt 1410 kg
(Iflg. EG 92/21: med fører (68 kg), 7 kg bagasje, 90% drivstoff)
Ja KYLLÄ NE RUOSTUU 99:ä vanhemmatkin niin että kuhina käy...

Toisaalta, 220D on kyllä niin helvetin laiska peli, että ei sillä hullukaan aja kovin montaa vuotta. 220CDI on täysin eri peli, se on ku kilpa-auto verrattuna 220DSL:ään... Tässä tekniset tiedot:
W202 C 220 Diesel
Antall sylindre 4 (rekke)
Antall ventiler 16
Boring/slaglengde 89,0 / 86,6 mm
Slagvolum 2155 cm3
Kompresjon 22,0
Effekt 95 HK ved 5000 o./min.
Dreiemoment 150 Nm ved 3100-4500 o./min.
Drivstofftank 62 liter
Felger 6 J (fra 09/1995: 6 1/2 J) x 15 H 2; med sportsunderstell: 7 J x 15 H 2
Dekk 185/65 (fra 09/1995: 195/65) R 15 88 T; med sportsunderstell: 205/60 R 15 91 H
Akselerasjon 0-100 km/t manuelt: 16,3 sekunder
automat: 17,4 sekunder
Topphastighet manuelt: 175 km/t
automat: 172 km/t
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t manuelt: 0,53 liter
4-tr. automat: 0,58 liter
5-tr. automat: 0,54 liter
-ved 120 km/t manuelt: 0,69 liter
4-tr. automat: 0,75 liter
5-tr. automat: 0,71 liter
-ved bykjøring manuelt: 0,85 liter
4-tr. automat: 0,82 liter
5-tr. automat: 0,82 liter
Transmisjon 5-trinns manuelt gir, 4-trinns automatgir, 5-trinns elektronisk styrt automatgir
Akselavstand
269,0 cm
Sporvidde foran / bak 150,5 / 147,6 cm; Esprit og Sport: 149,9 / 146,9 cm
fra 09/1995: 149,9 / 146,4 cm; Esprit og Sport: 150,5 / 146,9 cm
Lengde 448,7 cm
Bredde 172,0 cm
Høyde 141,8 cm; fra 09/1995: 142,7 cm; Esprit og Sport: 139,5 cm
Snudiameter 10,74 meter
Totalvekt 1880 kg
Egenvekt 1400 kg
(Iflg. EG 92/21: med fører (68 kg), 7 kg bagasje, 90% drivstoff)
W202 C 220 CDI
Antall sylindre 4 (rekke)
Antall ventiler 16
Boring/slaglengde 88,0 / 88,4 mm; fra 08/1999: 88,0 / 88,3 mm
Slagvolum 2151 cm3; fra 08/1999: 2148 cm3
Kompresjon 19,0
Effekt 125 HK ved 4200 o./min.
Dreiemoment 300 Nm ved 1800-2600 o./min.
Drivstofftank 62 liter
Felger 6 1/2 J x 15 H 2; med sportsunderstell: 7 J x 15 H 2
Dekk 195/65 R 15 91 H; med sportsunderstell: 205/60 R 15 91 V
Akselerasjon 0-100 km/t manuelt: 10,5 sekunder
automat: 10,8 sekunder
Topphastighet manuelt: 198 km/t
automat: 194 km/t
Forbruk per 10 km
-bykjøring manuelt: 0,82 liter
automat: 0,92 liter
-landeveiskjøring manuelt: 0,50 liter
automat: 0,53 liter
-snitt manuelt: 0,61 liter
automat: 0,67 liter
Transmisjon 5-trinns manuelt, 5-trinns elektronisk styrt automatgir
Akselavstand
269,0 cm
Sporvidde foran / bak 149,9 / 146,4 cm; Esprit og Sport: 150,5 / 146,9 cm
Lengde 451,6 cm
Bredde 172,3 cm
Høyde 142,7 cm; Esprit og Sport: 139,5 cm
Snudiameter 10,74 meter
Totalvekt 1890 kg
Egenvekt 1410 kg
(Iflg. EG 92/21: med fører (68 kg), 7 kg bagasje, 90% drivstoff)
Ja KYLLÄ NE RUOSTUU 99:ä vanhemmatkin niin että kuhina käy...
Eihän tuollaisessa mitään pahaa moitittavaa ole. Ehkpä ainoastaan se moottori on nykyvehkeisiin verrattuna melko laiska. Tosin menoakin löytyy jonninverran, mutta se vaatii kierroksia päälle 3500.. Ja siinä vaiheessa rupee häviämään se mersun "herrasmiesmäisyys" kun kone pauhaa! 
Syöttö pumppu on ainoa, mikä tuossa voi käydä lompakon päälle(1500€, ja sekin kannattaa sitten vaihdattaa heti bochilaiseen jos se hajoaa). CDI-koneissa taas mahdollisia vikoja voi olla huomattavasti enemmän/useammin ja näin polttoaineissa säästetty raha voi helposti kulua suuttimien/turbojen kanssa vehtaamiseen..
Toki olishan se CDI nykyaikaa...

Syöttö pumppu on ainoa, mikä tuossa voi käydä lompakon päälle(1500€, ja sekin kannattaa sitten vaihdattaa heti bochilaiseen jos se hajoaa). CDI-koneissa taas mahdollisia vikoja voi olla huomattavasti enemmän/useammin ja näin polttoaineissa säästetty raha voi helposti kulua suuttimien/turbojen kanssa vehtaamiseen..
Toki olishan se CDI nykyaikaa...