Xenon valot
Xenon valot
Mitä mieltä väki on xenoneista. Harkinnassa on -97 290 Td xenoneilla. Ilmeisesti Xenon on tehokas valonlähde, mutta kestävätkö ne ja mitä maksaa, jos pimenee....
Mulla on ollut nyt n. 5 vuotta -97 290Td sedan. Tarvitsin nyt farkun, ja tiedän että on aika vaikea löytää tervekoppaista yksilöä. Mutta tykkään tästä mesestä ja tämä 290TD tuntuu ikiliikujalta, joten jos hyväkoppanen löyttyy, niin ostan sen. Eli jos tuon xenonin kanssa pärjää noilla hinnoilla niin saa olla xenonit. Periaate on, että pitää olla automaativaihteet,ilmastointi,keskuslukko ja kaikki muut himmelit ovat turhia ja mahdollisia lisäongelmia.
Re: Xenon valot
Täällä ollaan ainakin tyytyväisiä, nyt kun opin vielä sen että sillä K-arvolla on merkitystä... Oli mursulla kaihi kun toinen oli sinertävä ja toinen kellertävä...Oiva kirjoitti:Mitä mieltä väki on xenoneista
Polttimien hinnoissa on sitten yllättävän suurta hajontaa eri liikkeiden välillä. Eka lamppuni maksoi 95€ ja kun jouduin kaihin takia hankkimaan toisen, etsin hieman halvemman liikkeen ja sain täsmälleen saman polttimon hintaan 35€.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Huolehdittava:
Tossapa olis hyvän tuntuinen yksilö, tosin saksassa mutta kyllä sen sieltä saa nopeasti tänne jos on todella ostamassa
http://tinyurl.com/blbkar
http://tinyurl.com/blbkar
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
EX-W 210, 290 TD 1997
Kuvissa oleva huoltokirja viitteellinen. Ei yhtään mersunhuollon leimaa ja muutekin h-kirjan täyttö on aika puutteellinen.
Eli kilometrejä ei voi tuon huoltokirjan mukaan tarkastella , mutta se
ei tietysti suoraan tarkoita ettei ilmoitettu ajomäärä pitäisi paikaansa.
Eli kilometrejä ei voi tuon huoltokirjan mukaan tarkastella , mutta se
ei tietysti suoraan tarkoita ettei ilmoitettu ajomäärä pitäisi paikaansa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Kyllä vaihtoehtoja riittää Saksassakin.
Minä ei vain ymmärrä ajatustasi että "saat menemään vanhan vaihdossa"?
Käytännössä annat vanhan vaihdossa .
Mikset etsi sopivaa autoja vaikkapa www.mobile.de ja kun sopiva löytyy ostat ja siirrät pihallesi. Tullaa vasta sitten kun saat oman myytyä niin niillä rahoilla saat maksettua verot. Jos tarviset rahoitusta niin ota laina tai joustoluottoa . Kaikista kallein vaihtoehto on vaihtaa auto ajattelemallasi tavalla. Kunhan käyt kysymässä vaihtohyvityksen niin huomaat asian : joko et saa mitään vaihdossa ja jos hyvitys on lähes järkevä niin pyyntihinta on järjetön siinä liikkeessä.
Mikset etsi sopivaa autoja vaikkapa www.mobile.de ja kun sopiva löytyy ostat ja siirrät pihallesi. Tullaa vasta sitten kun saat oman myytyä niin niillä rahoilla saat maksettua verot. Jos tarviset rahoitusta niin ota laina tai joustoluottoa . Kaikista kallein vaihtoehto on vaihtaa auto ajattelemallasi tavalla. Kunhan käyt kysymässä vaihtohyvityksen niin huomaat asian : joko et saa mitään vaihdossa ja jos hyvitys on lähes järkevä niin pyyntihinta on järjetön siinä liikkeessä.
Katselin vielä tuota huoltokirjaa ja harmi ettei siitä näy millä sivulla nuomerkkinnät ovat . Alkuperäisessä on käsittääksi sivuja 11 kpl.
H-kirjasta puuttuu merkkinnät ennen vuotta 2004 . Ensimäinen merkintä on vasta 46 000 km.
Toisaalta voinhan asiat olla kunnossakin ja sen saa helposti selville
kun soittaa ensin myyjälle ja kysyy asiat ja pyytää briefistä (rekisteriote)
valokuvan. Sen jälkeen soittaa tuohon huoltofirmaan.
Alla firman nettisivut.
http://www.kfz-hindinger.de/
Jos ei itsellä kieli taivu Saksan kielelle niin varmasti lähiympäristössä
joku kieltä puhuu.
Tässä huomaa netin mahdollisuudet
H-kirjasta puuttuu merkkinnät ennen vuotta 2004 . Ensimäinen merkintä on vasta 46 000 km.
Toisaalta voinhan asiat olla kunnossakin ja sen saa helposti selville
kun soittaa ensin myyjälle ja kysyy asiat ja pyytää briefistä (rekisteriote)
valokuvan. Sen jälkeen soittaa tuohon huoltofirmaan.
Alla firman nettisivut.
http://www.kfz-hindinger.de/
Jos ei itsellä kieli taivu Saksan kielelle niin varmasti lähiympäristössä
joku kieltä puhuu.
Tässä huomaa netin mahdollisuudet

Mikä tarra? missä? olenko sokea, vai missä se tarra on?sportsman kirjoitti:Mersun ilmoitusvaikuttaa hyvältä , mutta siitä puuttuu koska auto
on viimeksi ollut katsastuksessa .
Tuo punainen päästötarra tarkoittaa sitä , että autolla ei voi ajaa Saksan kaupungien keskustoissa. Autosta puuttuu pienhiukkaspäästöjen suodatin.
Omat:
Huolehdittava:
Huolehdittava:
[quote="sportsman"]Mersun ilmoitusvaikuttaa hyvältä , mutta siitä puuttuu koska auto
Eiköhän katsastus ole voimassa, koska ilmoituksen mukaan Hauptuntersuchung (HU) ja Auspuffuntersuchung (AU) ovat voimassa 1/2011 saakka.
Eiköhän katsastus ole voimassa, koska ilmoituksen mukaan Hauptuntersuchung (HU) ja Auspuffuntersuchung (AU) ovat voimassa 1/2011 saakka.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
S211 E220 CDI -09
Eiköhän ajaminen onnistu välttämällä eräiden suurempien kaupunkien cityaluetta.sportsman kirjoitti:Tarra asia on auton tiedoissa:
Tarraa ei ole liimattu "sattuneesta" syystä tuulilasiin.
Eli jos autolla haluaa ajaa Saksassa normaalisti niin täytyy
asentaa hiukkassuodatin.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
S211 E220 CDI -09
Tuo tarra tarkoittaa sitä ettei sitä Saksassa asuva osta.
Noita kaupunkeja on jo yli 50 missä noin paljon
hiukkasiapäästävällä ei saa ajaa ilman sakkoa.
Kyllä tosiaakin näyttää olevan tuo katsastus mainittu lisätiedoissa.
Tosin voi olla niinkin että se tehdään sitten kun ostaja ilmaantuu ja sitten sitä ei tehdä jos ostaja vie auton ulkomaille . Ja myyjä kertoo ettei sitä tarvitse tehdä kun auton voi siirtää keltaisilla kilvillä. Tällöin jää vain
katsastuksessa havaitut viat korjaamatta.
Noita kaupunkeja on jo yli 50 missä noin paljon
hiukkasiapäästävällä ei saa ajaa ilman sakkoa.
Kyllä tosiaakin näyttää olevan tuo katsastus mainittu lisätiedoissa.
Tosin voi olla niinkin että se tehdään sitten kun ostaja ilmaantuu ja sitten sitä ei tehdä jos ostaja vie auton ulkomaille . Ja myyjä kertoo ettei sitä tarvitse tehdä kun auton voi siirtää keltaisilla kilvillä. Tällöin jää vain
katsastuksessa havaitut viat korjaamatta.
Kyllä ksenonvalo hyvä on, mutta ilmankin pärjää.
Hyvä puoli on valojen kirkkaus uutena ja pesuripakko.
Huono puoli on valojen kirkkauden vähittäinen hiipuminen,
polttimot kannattaa vaihtaa jo ennen kuin ne pimenevät.
Samaten pimeän ja valoisan raja on kovin terävä, mikä
voi oudokseltaan ahdistaa mäkisessä maastossa.
Polttimot ovat nykyään halpoja.
Muuten olen samaa mieltä, että pakollisia varusteita ovat
ilmastointi ja automaatti. Näiden lisäksi haluaisin itse istuinlämmityksen,
lampunpesurit, metallivärin ja sähkölasit eteen. Niin ja kuutoskone
pitäisi olla pakollinen katsastusvaruste...
Hyvä puoli on valojen kirkkaus uutena ja pesuripakko.
Huono puoli on valojen kirkkauden vähittäinen hiipuminen,
polttimot kannattaa vaihtaa jo ennen kuin ne pimenevät.
Samaten pimeän ja valoisan raja on kovin terävä, mikä
voi oudokseltaan ahdistaa mäkisessä maastossa.
Polttimot ovat nykyään halpoja.
Muuten olen samaa mieltä, että pakollisia varusteita ovat
Mihin ihmeeseen tarvitaan lampunpesureita? niitä taarvitsee niin harvoin että auto tulee pestyä jo muutenkin ennen kuin niitä tarvitsee...JarkkoN kirjoitti:Muuten olen samaa mieltä, että pakollisia varusteita ovat
Ja kaiken lisäksi ne tuhoavat polttimoita. (kun olet pitkään ajanut ja lamppu on kuuma, suihkautat kylmää vettä lampulle, lämpölaajeneminen ja poks)
Itse olen esim. noista Toyotoista tulpannut lampunpesurit jottei mene lasinpesunestettä hukkaan)
Muuten olen kanssasi samaa mieltä varusteista. etenkin tuosta kuutoskoneesta, tosin dieselit pitäisi katsastaa tieliikennetraktoreiksi

Omat:
Huolehdittava:
Huolehdittava:
Lampunpesuria tarvitaan pitämään lamppu puhtaana ja valoteho
suurimmillaan ajon aikana.
Itse en liian usein pese autoa ja en ainakaan viitsisi huoltamolla
pestä lamppuja, jos kerran on pesuri.
Pyyhinpesuri pesee aivan puhtaaksi ja tulosta voi verrata pesemättömään
lasin osaan. Ero on melkoinen. Pesuria tarvitaan eniten syksyn keleillä,
kun tienpinnasta irtoaa paljon kuraa. Silloin valoakin tarvitaan eniten.
Painepesurien suhteen en ole yhtä vakuuttunut, että ne pesisivät
riittävän puhtaaksi. Ainakin pesurit vähentävät häikäisyä, sen takia pesurit
ovat pakolliset ksenonvaloissa. Karkuun päässyt, häikäisevä valo on tietysti
pois ajoradalta ja näkyvyydestä.
En ole koskaan kuullut, että Mersusta olisi lasi hajonnut pesurin takia.
suurimmillaan ajon aikana.
Itse en liian usein pese autoa ja en ainakaan viitsisi huoltamolla
pestä lamppuja, jos kerran on pesuri.
Pyyhinpesuri pesee aivan puhtaaksi ja tulosta voi verrata pesemättömään
Painepesurien suhteen en ole yhtä vakuuttunut, että ne pesisivät
riittävän puhtaaksi. Ainakin pesurit vähentävät häikäisyä, sen takia pesurit
ovat pakolliset ksenonvaloissa. Karkuun päässyt, häikäisevä valo on tietysti
pois ajoradalta ja näkyvyydestä.
Ja väykyissähän "lasit" ovat muovia, eivät halkea tuon takia. Eikä xenoneilla ne hirveästi lämpenekään, mikä on myös huonokin asia puhtaana pysymisen takia talvella. No ei ongelmaksi asti, mutta lähtiessä pitää kyllä muistaa putsata, ei sula vaikka valot päällä...
Riippuu missäpäin Suomea ajelee, isommilla teillä pesureita tarvitsee Oikeasti suolan ja muun moskan lentämisen takia.Pohjoisessa niillä ei juurikaan käyttöä,mutta etelämmässä helpottaa elämää kummasti.Tehottomathan nuo painemallit on,mutta toimintavarmat verrattuna pyyhkimiin.
Xenonit on hyvät. Jos paljon ajaa pimeässä niin ikeastaan aika ehdotonkin varuste. Halogeeneja ei saa millään vastaavan tehoiseksi. Polttimot tilasin Saksasta, 60€ kuluineen pari, Philipsit.
Ja kutoskoneesta
Voihan sellaisen ostaa jos kokee että on polttoaineen kulutuksen arvoista. Topicin aloittajalla onneksi jo kokemusta 290:sestä niin ei tarvitse enempää puolustella 
Riippuu missäpäin Suomea ajelee, isommilla teillä pesureita tarvitsee Oikeasti suolan ja muun moskan lentämisen takia.Pohjoisessa niillä ei juurikaan käyttöä,mutta etelämmässä helpottaa elämää kummasti.Tehottomathan nuo painemallit on,mutta toimintavarmat verrattuna pyyhkimiin.
Xenonit on hyvät. Jos paljon ajaa pimeässä niin ikeastaan aika ehdotonkin varuste. Halogeeneja ei saa millään vastaavan tehoiseksi. Polttimot tilasin Saksasta, 60€ kuluineen pari, Philipsit.
Ja kutoskoneesta

Kyllä pesurit on syksyn kurakeleillä pitemmällä matkalla hieno varuste. Ei tarvi joka 50-100 km:n välein pysähtyä huoltoasemalle pesemään valoja.JarkkoN kirjoitti: Pyyhinpesuri pesee aivan puhtaaksi ja tulosta voi verrata pesemättömään
Ainakin pesurit vähentävät häikäisyä, sen takia pesurit
ovat pakolliset ksenonvaloissa.
Tuota ksenonien pesuripakkoa on tullut ihmeteltyä, että miksi tehokkaampiin pitää olla pesurit. Mutta voi tosiaan olla tou vastaantulijan häikäisy, eipä siihen oikein muutakaan keksi, jos ei sitten niiden vaihtamisen jarrutusta byrokraateilta.
En ole itsekkään kuullut, että MB:ssä olisi lampun lasit särkyneet pesureilla. Taitaa nuo pyyhkijät vaatia sen verran vähän vettä, ettei vesisuihku jäähdytä liikaa laseja. Ja onhan se vesi Mersussa lisäksi lämmitettyä.
Sitävastoin olen nähnyt huoltoasemalla 124 lampunlasien särkyvän kun on sienellä ja vedellä pesty.
Siis kommentissani lukee että POLTTIMOITA ei laseja.
Ja tämä koskee siis kaikkia kulkuneuvoja ei pelkästään Mersua.
Itse ajan suurimman osan ajoistani etelässä isoilla teillä (7-tie) joko aamu ruuhkassa tai yöllä. Koskaan en ole pesureita tarvinnut. E320:ssäni on xenonit ja kahdessa Toyotassani on tavalliset H4-polttimot.
Tosin olen todennut muista Porvoon lähistöllä liikkuvista mersuista ettei niitä juuri näin talvi/suola keleillä putsata lähtiessä liikenteeseen. (paitsi naftale_n) hyvä kun on silmänreijät tehty tuulilasiin. Itse kestän pakkasta niin paljon että voin putsata autoni lumesta yms. ennen liikkeelle lähtöä.
Niin kuin eräs edellä mainitsi, valojen putsaus lumesta lämmittämällä... itselläni on lumiharja
(ja kyllä se xenonkin sulattaa jos pysyy parkissa valot päällä)
Sitäpaitsi ainakin omassa E320:ssä nuo pesurit ovat sellaista mallia että ne nousevat sieltä puskurin sisältä. Joutuuhan sen jää kerroksen käydä raapimassa pois ennen kuin rikkoo pesurit.
Itse ajan suurimman osan ajoistani etelässä isoilla teillä (7-tie) joko aamu ruuhkassa tai yöllä. Koskaan en ole pesureita tarvinnut. E320:ssäni on xenonit ja kahdessa Toyotassani on tavalliset H4-polttimot.
Tosin olen todennut muista Porvoon lähistöllä liikkuvista mersuista ettei niitä juuri näin talvi/suola keleillä putsata lähtiessä liikenteeseen. (paitsi naftale_n) hyvä kun on silmänreijät tehty tuulilasiin. Itse kestän pakkasta niin paljon että voin putsata autoni lumesta yms. ennen liikkeelle lähtöä.
Niin kuin eräs edellä mainitsi, valojen putsaus lumesta lämmittämällä... itselläni on lumiharja

Sitäpaitsi ainakin omassa E320:ssä nuo pesurit ovat sellaista mallia että ne nousevat sieltä puskurin sisältä. Joutuuhan sen jää kerroksen käydä raapimassa pois ennen kuin rikkoo pesurit.
Omat:
Huolehdittava:
Huolehdittava:
Mobile.de on kyllä surkea forumi hankkia itselle hyvää käyttöautoa. Suurin osa ilmoittajista karvaranteita ja häkkikauppiaita, autot sen mukaisia. Yksityisilmoittajankin takaa paljastuu ikävän usein em. kaltainen jobbari. Kuvat on otettu niistä ehjistä kohdista eikä puhelimessakaan kerrota jos on jotain vikaa. Sikäli kun puhutaan Saksaa ylipäätään.sportsman kirjoitti:Kyllä vaihtoehtoja riittää Saksassakin.
Mercedes-benz.de-sivuilta löytyy hyvin toimiva käytettyjen autojen haku. Autot ihan eri tasoa ja historia yleensä selvillä. Eikä hinta ole paljoa sen kummempi, ja hyvästähän kannattaa vähän maksaa. Ne epäselvät tapaukset menevät täältä tukuissa musulmaanikauppiaille, siellä sitten kitataan, ruuvataan, heitetään huoltokirja roskiin ja myydään Balkanille tms. Samalla saadaan pesaistua vähän epäselvää rahaa (näissähän käy vain käteinen)
Itselle tuli Mobile.de kautta todella hyvä E320 myyjä oli aivan tavallinen saksalainen keski-ikäinen mies. Ei näkynyt karvakäsiä eikä mitään muitakaan jobbareita.ccmali kirjoitti:Mobile.de on kyllä surkea forumi hankkia itselle hyvää käyttöautoa. Suurin osa ilmoittajista karvaranteita ja häkkikauppiaita, autot sen mukaisia. Yksityisilmoittajankin takaa paljastuu ikävän usein em. kaltainen jobbari. Kuvat on otettu niistä ehjistä kohdista eikä puhelimessakaan kerrota jos on jotain vikaa. Sikäli kun puhutaan Saksaa ylipäätään.
Mercedes-benz.de-sivuilta löytyy hyvin toimiva käytettyjen autojen haku. Autot ihan eri tasoa ja historia yleensä selvillä. Eikä hinta ole paljoa sen kummempi, ja hyvästähän kannattaa vähän maksaa. Ne epäselvät tapaukset menevät täältä tukuissa musulmaanikauppiaille, siellä sitten kitataan, ruuvataan, heitetään huoltokirja roskiin ja myydään Balkanille tms. Samalla saadaan pesaistua vähän epäselvää rahaa (näissähän käy vain käteinen)
Jos tarkoitat www.mercedes-benz.de sivuja, niin sieltä ei löydy mitään muuta kuin tuota konsonantti kieltä jota en halua puhua vaikka osaisinkin.
Englanniksi on palvelu saatava, muuten ei tule kauppoja.
Omat:
Huolehdittava:
Huolehdittava:
Re: Xenon valot
Ikinä ei ole palanut, kop kop! Kaverilta posahti 2000 Audi S3:sta, kun se oli kuukauden vanha (siis vuonna 2000). Välillä tulee takseja varsinkin Bemareissa, joissa on palanut tuoreessa 5-sarjassa. Valaistus on kuitenkin aivan omaa luokaansa. Kun laittaa bixenoneista pitkät valaisee 6 kaistaa ja niin pitkälle kuin näkee. Niiden teho on uskomaton. Kaarevalotkin on kätsyt.Oiva kirjoitti:Mitä mieltä väki on xenoneista. Harkinnassa on -97 290 Td xenoneilla. Ilmeisesti Xenon on tehokas valonlähde, mutta kestävätkö ne ja mitä maksaa, jos pimenee....
Xenonit lisäksi tekevät autosta uudemman näköisen...
Minulle se on ehdoton varuste nykyään vakionopeudensäätimen, automaatin ja peruutustutkan lisäksi!
Kyllä minä tuon näin, vaan ei se uponnut tajuntaan. Ajatus on minulleJeremyH kirjoitti:Siis kommentissani lukee että POLTTIMOITA ei laseja.
liian uskomaton, että polttimo hajoaisi äkillisestä lämmönmuutoksesta,
vaikka välissä on ilmaa lämpöeristeenä. Tätä voisi labrassa kokeilla
esim. niin, että tuo polttimon lähelle vuorotellen ison jääkimpaleen
ja kuuman paistinpannun. Olisi mielenkiintoista nähdä, voiko polttimo
todella hajota. Myytinmurtajille sopiva nakki?
Itse en aiemmin pitänyt lampunpesureita lainkaan tarpeellisina. Kun
ostin Vehosta uuden Mersun 1993, jätin lampunpesurit pois, vaikka ne olivat
siihen aikaan pakollinen Suomi-varuste. Pois jättäminen onnistui, koska
kysessä oli ulkomaille vietävä auto, jonka sai haluamallaan varustuksella.
Sittemmin olen tullut toisiin aatoksiin sekä pyyhinpesureista että
istuinlämmittimistä: molemmat on Mersussa toteutettu niin hyvin, että
niistä on todella hyötyä Suomessa.
Niin, kumpiko sitten vastaa tuota pesurin käyttöä, vai vastaako kumpikaan? Melkeinpä väittäisi että lampun "lasi" ennemmin lämpenee kun siihen suihkutetaan lämmitettyä pesunestettä. Vai pysyykö lämpötila samana? Äkkiähän tuon testailisi jos olisi pintälämpömittariJarkkoN kirjoitti:Tätä voisi labrassa kokeilla
esim. niin, että tuo polttimon lähelle vuorotellen ison jääkimpaleen
ja kuuman paistinpannun.

Offtopiciksi menee, mutta ei kai se ole uutta

Jos kovalla pakkasella suihkuttaa lämmintä vettä, niin kai siinä
muutaman asteen voi se lasin lämpötila muuttua. Samaten kovalla
helteellä suorassa auringonpaisteessa voi lasi jäähtyä hiukan.
Suihkutettava vesimäärä on aika pieni ja se valuu nopeasti pois
lasilta, joten hirmuisia energiamääriä siinä ei pääse vaikuttamaan.
Sen verran ominaislämpökapasiteettia on sillä lasillakin, ettei sen lämpötila
muutu kovin nopeasti. Tätä voi kokeilla niin, että ottaa lasin kättä vasten ja
laittaa sen kuuman paistinpannun tai jääkökön lasiin kiinni. Ei taida
käsi ihan heti palaa.
Paistinpannu ja jääkökkö tietysti liioittelevat muutosta, jotta polttimon
hajoamisilmiön saisi esiin.
Minulla on infrapunalämpömittari, jolla voisi kokeilla. Muutosten ylärajat
olisi myös mahdollista laskea.
muutaman asteen voi se lasin lämpötila muuttua. Samaten kovalla
helteellä suorassa auringonpaisteessa voi lasi jäähtyä hiukan.
Suihkutettava vesimäärä on aika pieni ja se valuu nopeasti pois
lasilta, joten hirmuisia energiamääriä siinä ei pääse vaikuttamaan.
Sen verran ominaislämpökapasiteettia on sillä lasillakin, ettei sen lämpötila
muutu kovin nopeasti. Tätä voi kokeilla niin, että ottaa lasin kättä vasten ja
laittaa sen kuuman paistinpannun tai jääkökön lasiin kiinni. Ei taida
käsi ihan heti palaa.
Paistinpannu ja jääkökkö tietysti liioittelevat muutosta, jotta polttimon
hajoamisilmiön saisi esiin.
Minulla on infrapunalämpömittari, jolla voisi kokeilla. Muutosten ylärajat
olisi myös mahdollista laskea.
Kylläpäs nousi suuri juttu siitä että minä en käytä pesureita enkä niitä arvosta...
Tosin nyt kun tästä on täällä tullut joristua niin olen ihan huvin vuoksi suihkutellut niin paljon että piti käydä ostamassa lisää nestettä
Nämä polttimon palamiset on testattu, ei tosin labrassa vaan käytännössä.
Koe välineenä Toyota Corolla 1,6se 1990. jo kolmesti tai neljästi on polttimo palanut täsmälleen samaan aikaan kun olen käyttänyt pesuria. Mielestäni tämä ei voi olla sattumaa.
Mersustani polttimo paloi jo ennen kuin käytin pesureita ekaa kertaa. (löysin napin niin kokeilin) oli muuten jännän näköinen kun toi xenoni muuttui ensin sinertävästä vaaleanpunaiseksi ja sen jälkeen vielä liilaksi ennen kuin sammui kokonaan.
Tuli muuten aikoinaan käännettyä samarasta takalasin pesurin suutin osoittamaan suoraan taakse päin. KehäIII:lla sitten valoissa kaveri suihkautti nesteet suoraan puhtauttaan kiiltävän mersu taxin konepellille. Siinä oli kaverilla tekemistä jätättää vihainen taxikuski samaralla...
(oli muistaakseni W124 taxi, tästä on jo niin kauan etten ole varma)
Tosin nyt kun tästä on täällä tullut joristua niin olen ihan huvin vuoksi suihkutellut niin paljon että piti käydä ostamassa lisää nestettä

Koe välineenä Toyota Corolla 1,6se 1990. jo kolmesti tai neljästi on polttimo palanut täsmälleen samaan aikaan kun olen käyttänyt pesuria. Mielestäni tämä ei voi olla sattumaa.
Mersustani polttimo paloi jo ennen kuin käytin pesureita ekaa kertaa. (löysin napin niin kokeilin) oli muuten jännän näköinen kun toi xenoni muuttui ensin sinertävästä vaaleanpunaiseksi ja sen jälkeen vielä liilaksi ennen kuin sammui kokonaan.
Tuli muuten aikoinaan käännettyä samarasta takalasin pesurin suutin osoittamaan suoraan taakse päin. KehäIII:lla sitten valoissa kaveri suihkautti nesteet suoraan puhtauttaan kiiltävän mersu taxin konepellille. Siinä oli kaverilla tekemistä jätättää vihainen taxikuski samaralla...

Omat:
Huolehdittava:
Huolehdittava:
JeremyH kirjoitti: