Virtalukko pois w 124 ???
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Virtalukko pois w 124 ???
Eli avain ei käänny ollenkaan ja rattilukossa apuja kaivataan lukkopesän poistoon irroitukseen, porakoneellako?
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Re: Virtalukko pois w 124 ???
Turbo-eemeli kirjoitti:Eli avain ei käänny ollenkaan ja rattilukossa apuja kaivataan lukkopesän poistoon irroitukseen, porakoneellako?
Tästä aiheesta on kirjoitettu jo AIVAN KAIKKI.Haulla löytyy.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Virtalukko pois w 124 ???
Teetin tänään uuden avaimen ja samalla hain KL-stä lukkopesän. Avaimesta ei apuja ja eilenhän ensimmäiseks CRC ja paineilmaa
Tänään bokstongeilla vääntöä ja samalla lyöntiä lukkopesään > ei apuja.
Sitten ajattelin et väännän voimalla, ei liikkunut ja avain melkein poikki.
En tiä mitä tapahtui, mutta seuraavalla yritämällä kääntyi kuin tyhjää vaan
Loppuhan on sitten selvää.
Kerran varotti etukäteen pelas muutaman päivän ja toisel kertaa jumiin.
Vaihtakaa ajoissa
Ettei tarvi hinuria tilata. Haulla löytyi tosiaan apuja.

Tänään bokstongeilla vääntöä ja samalla lyöntiä lukkopesään > ei apuja.
Sitten ajattelin et väännän voimalla, ei liikkunut ja avain melkein poikki.
En tiä mitä tapahtui, mutta seuraavalla yritämällä kääntyi kuin tyhjää vaan


Kerran varotti etukäteen pelas muutaman päivän ja toisel kertaa jumiin.
Vaihtakaa ajoissa

Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
- AnselmiPanda
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti 20.01.2009 17:44
- Paikkakunta: Kauhajoki
http://www.youtube.com/watch?v=H2kAIA2-sZ8
Tuolleenhan se irtoaa.
Muuten - ei sitä voimalla kannata vääntää ja hakata avainta. Käsin käännät avainta ja samalla ruuvimeisselin kärki lukkopesää vasten avaimen viereen ja napautusta vasaralla ruuvimeisselin päähän.
Tuolleenhan se irtoaa.
Muuten - ei sitä voimalla kannata vääntää ja hakata avainta. Käsin käännät avainta ja samalla ruuvimeisselin kärki lukkopesää vasten avaimen viereen ja napautusta vasaralla ruuvimeisselin päähän.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Ei irtoa lukkopesä, sitten millään! Siltä pesältä on nyt sitten käännetty niskat sillain nurin, että pyörii tunnottomasti ympäri... oon nyt tehny pianolangasta kolmet eri "irrottimet" ei aukee.
irrottimet menee kyllä sisälle, noin 30mm, avaimen saa kakkosasentoon ym, mutta ei. oonko siis tuhonnut sieltä jotain, kun ei mitään tapahdu?
oon nyt tehny hommia noin kolme tuntia! huamena loppuu järki ja tulee rälläkkä/ paineilmataltta kehiin, sit irtoo...
irrottimet menee kyllä sisälle, noin 30mm, avaimen saa kakkosasentoon ym, mutta ei. oonko siis tuhonnut sieltä jotain, kun ei mitään tapahdu?
oon nyt tehny hommia noin kolme tuntia! huamena loppuu järki ja tulee rälläkkä/ paineilmataltta kehiin, sit irtoo...

- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Siis mikäs korimalli sulla on kyseessä?? Samat ohjeet ei päde esim. 124:ssa ja 123:ssa. Muuten samoilla periaatteilla mennään.vilpel kirjoitti:Ei irtoa lukkopesä, sitten millään! Siltä pesältä on nyt sitten käännetty niskat sillain nurin, että pyörii tunnottomasti ympäri... oon nyt tehny pianolangasta kolmet eri "irrottimet" ei aukee.
irrottimet menee kyllä sisälle, noin 30mm, avaimen saa kakkosasentoon ym, mutta ei. oonko siis tuhonnut sieltä jotain, kun ei mitään tapahdu?
oon nyt tehny hommia noin kolme tuntia! huamena loppuu järki ja tulee rälläkkä/ paineilmataltta kehiin, sit irtoo...
Itekkin kerran 124:ssa sain vapautettua lukkopesän yksinomaan voiman kanssa.
Elikkä knipeksit kiinni avaimeen ja voimaa kääntöön (kun siinä ei menetä mitään jos katkee avain kerta on jumissa).
No rattia heiluttelemalla ja pientä voimankäyttöö niin heltes auki sit kun vaan uus pati sisään ja avot.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
niin 124 on kyseessä, siis avain katkesi sisälle ja mukiloin lukolta niskat nurin. nyt on ihan tunnoton. Tiedän kyllä periaatteen miten lukkopesä pitäisi lähteä, mutta ei lähde. (avain 2. asentoon, tikut sisälle, ja naps, pitäisi kiertyä se suoja pois?)
Oon varmaan saanut ne reiät jotenkin tukkoon sieltä sisältä, oon jo räpeltänyt liian kauan usko loppuu...
Oon varmaan saanut ne reiät jotenkin tukkoon sieltä sisältä, oon jo räpeltänyt liian kauan usko loppuu...
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Alkujaan jos sulla sentään lukko toimii ja oot saanu käännettyä sen johkin muuhun asentoon elikkä siihen radio asentoon niin..vilpel kirjoitti:niin 124 on kyseessä, siis avain katkesi sisälle ja mukiloin lukolta niskat nurin. nyt on ihan tunnoton. Tiedän kyllä periaatteen miten lukkopesä pitäisi lähteä, mutta ei lähde. (avain 2. asentoon, tikut sisälle, ja naps, pitäisi kiertyä se suoja pois?)
Oon varmaan saanut ne reiät jotenkin tukkoon sieltä sisältä, oon jo räpeltänyt liian kauan usko loppuu...
Ei hätää. Se vaan vaatii tietyä räpläystä että se patruuna lähtee pihalle.
Otappa siitä "mustasta kehästä" kiinni vaikka pihdeillä ja jos sulla on käypäset piikit sen lukon poistoon.
Se suoja ei "kierry" 124:ssa

Ja sen jälkeen kun se lähtee niin lähtee se patruunakin.
Kärsivällisyyttä!
Mut jos se on lekalla voideltu niin sit en osaa sanoo.
Ja jos se pesä pyörii huliviliä ympäri niin voi joutua uusimaan jotain muutakin

Viimeksi muokannut Manu300cea24, Ma 26.10.2009 23:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
se menee mukiloimalla niin että ne salpalipareet menee kokonaan sijoiltaan ja sitten homma vaikeutuu erittäin vittumaiseksi. varkauden esto on mitä mainioin.
Ja tosiaan se ei kierry mihinkään, patruuna ja ulkokehys tulee suoraan ulos avaimesta vetämällä.
Ja tosiaan se ei kierry mihinkään, patruuna ja ulkokehys tulee suoraan ulos avaimesta vetämällä.
Viimeksi muokannut Sergey, Ma 26.10.2009 23:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Manu300cea24 kirjoitti:Just näinSergey kirjoitti:se menee mukiloimalla niin että ne salpalipareet menee kokonaan sijoiltaan ja sitten homma vaikeutuu erittäin vittumaiseksi.
No näinhän siinä kävi! Rälläkällä lähti se murtosuoja irti, sitten "hieman" talttaa ja lekaa perään. Nyt pelaa komeesti uudella lukkopesällä.
Seuraavaksi on helppo vaihtaa, kun ei oo murtosuojaa...

mulla kesti n. 30 min. että sain koko rattilukko mekanismin (siis koko helahoito, eikä pelkästään lukkopesää...) irti 200 D kilpuri projektista, 10 kg:n leka oli hyvä apu 
rälläkällä olis tietysti saanut alle minutissa, mutta ei ollu niin kiire...

rälläkällä olis tietysti saanut alle minutissa, mutta ei ollu niin kiire...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."