Tämä nyt ei välttämättä IHAN istu tälle foorumille, mutta jos on perusteltu ehdotus joksikin muuksi, niin saa esittää... En vedä hernettä sieraimeen

Eli alla on W124 300TDT vm. '94 eli 12-venttiilinen turbo automaatilla, ja tehtaan asentamalla peräkoukulla. Tuo peräkoukku tarkoittaa sitä, että autossa on vaihteistoöljyn lauhdutin/jäähdytin vakiona.
Milläs vaihteella tuolla vehkeellä kehtaisi asuntovaunu vetää, ettei tule haavereita? Manuaali-vaparilla nelonen on aika hyvä ja viitonen aivan liian pitkä. Pitäisikö tässä automaatissa lukita kolmonen päälle?
Onko kolmosen ja nelosen välillä automaatissa muuten eroa siinä, miten se esim. lukitsee vaihteen päälle? Minulla ei ole juuri hajua automaattien toiminnasta, muuten kuin että uudemmat "lukitsevat" vaihteen päälle ja vanhemmissa "turbiini luistaa". Pieni päivitys, jos joku jaksaisi kirjoittaa, olisi tässäkin asiassa hyvin hyödyllinen.