Jälleen 126 murheita

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Jälleen 126 murheita

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Eli 420 vuotaa öljyä kannen ja lohkon välistä.
Mistähän löytyisi edullisimmin uusi pahvi kuskin puolelle?
Tosin remppaa on tiedossa muutenkin ja alkaa pikkuisen epäilyttämään rahan syytäminen kyseiseen menopeliin, vaikka kyyti on muuten ihan leppoisaa.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

Itselläkin vuotaa hieman tuo oma jostain edestä, mutta en ole jaksanut stressata sitä sen enempää kun en ole edes löytänyt vuotokohtaa. Onneksi laantuu tuo vuoto kun kone on kylmä.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Minulla tai siis mersulla on näyttö konttorilla viimeistään tämän kuun lopussa ja se öljyvuoto oli yksi hylkäyksen syy.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Harri126 kirjoitti:Minulla tai siis mersulla on näyttö konttorilla viimeistään tämän kuun lopussa ja se öljyvuoto oli yksi hylkäyksen syy.
Oletko pessyt koneen puhtaaksi, jotta näet mistä se todella vuotaa ( kannen tiiviste vai venttiilikopan tiiviste vai joku muu paikka? ). Jos se vuotaa koneen etupäästä, voi vuodon saada asettumaan kannen pultteja kiristämällä.
Tiivisteitä kannattaa kysellä esim RTO-tuonnista
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Enpä ole vielä.
Näyttäisi vuotavan kutosen ja kasin väliltä.
Lohko on "peseytynyt" seiskan kohdalta.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

melko ihme homma, kun öljykanava on kasi-sylinterin takana... kannattaisiko tosiaan ensin vaihtaa / tarkastaa venttilikopan tiiviste/venttiilikoppa...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

unski kirjoitti:melko ihme homma, kun öljykanava on kasi-sylinterin takana... kannattaisiko tosiaan ensin vaihtaa / tarkastaa venttilikopan tiiviste/venttiilikoppa...
Ihan tosi?
Ehkäpä ei kannatakaan heittää vielä mersua kaivoon.
Peilillä eilen tihrustelin pakosarjan alle.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

tuossa ebayn kuvassa näkyy hyvin kanavat. Kuva

Kannen päässä näkyy pari tummempaa kanavaa, siinä ovat paine- ja paluu öljykanavat. Sylinterien välissä olevat pienet reiät ovat vesikanavien reikiä. Kannattaa tosiaan pesaista kone ennen hylkäämistä ;)
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Sen verran lisää, että eilen tuli taas ihmeteltyä vuotoa.
Kuutosen ja kasin tulpanreiän kohdalla olevat kansipultit olivat märkiä ja kutosen tulpanreiässä oli oljyä.
Tulppa kuitenkin oli siisti.
Venttiilikoppa ja tiiviste olivat kuivia.
Mitähän sitten ihmettelisi?

Olen kuitenkin tehnyt päätöksen siitä, että selli laitetaan kuntoon.
Ei nyt ihan "maksoi, mitä maksoi" mentaliteetilla, mutta lähelle sitä kuitenkin. :D
Eihän perheenjäsenestä voi luopua kovin helpolla, eihän? :wink:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Tarkista ensin venttiili kopan tiiviste ja ettei kopan pulttit ole löysällä tai liian kireellä. Tarkista samalla ettei koppa ole halki.
Jos kopassa on vikaa, multa löytyy useampiakin ehjiä.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
kasimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: La 22.01.2005 13:46
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja kasimb »

Vakiovikahan tuo on näissä koneissa.

Itsellänikin tuli aivan solkenaan öljyä takakulmasta ja seiska - kasi alue oli hyvin peseentynyt. Jos vuoto on hyvin voimakas niin joskus jäähdytyspuhaltimen ilmavirta voi nostaa vuotavan öljyn jopa ylöskin päin ja aiheuttaa ihmetystä että mistä se tulee. Pesee moottorin ja katselee nosturilla mistä se öljy ilmestyy.

Kannet tasohiontaan ja samalla kun ne on irti voi vaihtaa takuulla erittäin väljät venttiilinohjaimet niin lakkaa sininen savu seuraamasta.

Samalla kun kaikki on purettuna voi tarkastella jo pienelle lovelle kuluneita keinuvipuja ja laittaa uudet nokat ja keinuvivut... Muutama tonni ja taas pelittää siltäosin pari sataa tuhatta. :lol:
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!

www.hakalaperformance.fi

-89 560 SEC

-93 BMW 740i V8 Shadow Line

-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
Vastaa Viestiin