
Lohkolämmittimen asentamisesta vielä ....Neuvoja kaivataan.
Lohkolämmittimen asentamisesta vielä ....Neuvoja kaivataan.
Jossain aiemmassa viestiketjussa neuvottiin,miten lyödä pakkasproppu irti.Auto on W210 e230.Ylhäältä päin en näe lyönti mahdollisuutta,imusarja pitäisi irroittaa.Alapuolelta pääsee avaimella proppuun kiinni,kun irroittaa ensiksi starttimoottorin.Koska proppu ei irtoa lyömättä, alapuolen operointi ei käy.Kysymys; Mistä pääsee lyömään proppua niin,että sen saisi auki.Proppu on siis kierteellä ja sitä pitäisi päästä lyömällä pyörittämään vastapäivään.APUA !! 

ex.MB 200D -82. MB 180C-02
ex.MB 190E -88.
ex.MB 230E -87.
ex.MB C280 -95.
exMB E230 -96.
ex.MB E200T -93.
exMB C240T -98.
ex.MB 190E -88.
ex.MB 230E -87.
ex.MB C280 -95.
exMB E230 -96.
ex.MB E200T -93.
exMB C240T -98.
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Paha on laittaa ylhäältäpäin.
Yhden olen laittanut ja aika talkoot oli, paljon helpompi nosturilla alakautta.
Tein sellaisen erikoistyökalun jolla pääsi vääntämään ylhäältäpäin.
Parempi konsti on lämmittää proppua(liima) ja lyödä sitten.
Propussa muistaakseni kuusiokolokanta, aika iso ja herkästi rikkoontuva.
Proppu on peltiä ja ei siedä paljoa nuljata sitä.
Yhden olen laittanut ja aika talkoot oli, paljon helpompi nosturilla alakautta.
Tein sellaisen erikoistyökalun jolla pääsi vääntämään ylhäältäpäin.
Parempi konsti on lämmittää proppua(liima) ja lyödä sitten.
Propussa muistaakseni kuusiokolokanta, aika iso ja herkästi rikkoontuva.
Proppu on peltiä ja ei siedä paljoa nuljata sitä.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
- A.Viertola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
- Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki
Ylhäältä tosiaan melkö häjy päästä lyömään.. Tai kunnon napakkaa iskua siihen kulmaan on vaikea saada koska imusarja just sopivasti edes että sais iskukalun sopivaan kohtaan sitä propun reunaa.. Ite tein "helpoimman" kautta ja otin koko imusarjan irti, sitte oli tilaa vaikka ja kuinka!
Toki sai ruuvata hetken sitä imusarjaa irti mutta lähti kyllä sit nätysti lämmittämättä ku vaan pääsi kunnolla lyömään siihen proppuun, ei paha..

MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

MB 190E -85 Autom.

- A.Viertola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
- Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki
Toimiva neuvo tuokin toki, ei vaan tullu sillon mieleen..peehoo7 kirjoitti:Lyökää sitä proppua reunasta sisäänpäin, siis propun keskustaan päin eikä yrittääkään pyöräyttää sitä. Kun pelti menee ruttuun sisäänpäin niin se supistaa proppua ja lähtee melkein sormin pois.

MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

MB 190E -85 Autom.

- A.Viertola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
- Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki
Juuri näin olen ainakin itse saanut propun aina pois ilman ongelmia.peehoo7 kirjoitti:Lyökää sitä proppua reunasta sisäänpäin, siis propun keskustaan päin eikä yrittääkään pyöräyttää sitä. Kun pelti menee ruttuun sisäänpäin niin se supistaa proppua ja lähtee melkein sormin pois.
w126 -86, 300 24v. turbodiesel