
C:n mittarinäyttö pimeänä
C:n mittarinäyttö pimeänä
c - 180 kompressor -03 oli äsken 2-tuntia lämmityksessä moottori - ja sisätilalämmitin päällä ja emäntä lähti sillä kauppareissulle ja soitti ,että mittarin näyttö paneeli on pimeänä ,vaikuttaako liikalämmitys vai missä vika.ajattelin ottaa akunkengät irti joksikin aikaa ,jos siitä olis apua.pitääkö huomioida jotain akunkenkien irrotuksessa kuten w 211 autoissa. 

MITTARISTO PIMEENÄ
tarkistin jokaisen sulakkeen-ei vikaa,akunkenkä oli tunnin irti -ei vaikutusta
MITTARISTO PIMEENÄ
joo olihan siellä juttua ,kokeilin radion virtakytkintä painaa pitkään mutta ei vaikutusta ,sutarit ei myöskään toimi, sisä valot kyllä syttyy ,kun oven avaa-ilmeisesti on kosteutta jossain,kun käytin autoa viikko sitten pikapesussa.täytyy käydä alkuviikosta luetuttamassa vikakoodit jos sillä tohtii ajaa ,vai jättääkö välille? C-180 KOMPURA -03
kato niitä sulakkeita uudestaan ja etsi yhteistä sulaketta. näin lämmityskaudella tulee kyllä kaikenlaisia kosteusongelmia liian tehokkaasta sisätilan lämmitimestä tai pesusta johtuen.
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
MITTARISTO KUNNOSSA
NO NIIN ,AUTO ON TAAS KUNNOSSA,pirssi oli tallissa(kylmä)yön yli ja akunkenkä irti ja ajattelin lähteä sitä vähän ulkoiluttamaan ,laitoin akun johdot kiinni ja mittari oli edelleen mykkä, mutta sutarit alkoi kuitenkin toimia,auto pihalle ja suunta kokkelbyyhyn(100 km edestakas)lämmitys täysille ja suuntaus alas ,mikään mittari ei myös toiminut ,joten sai vaan muistella ,että paljonkos sitä bensaa oli tankissa.olin ajanut noin 30km ja kabiinissa alkoi jo kuskilla tulla kuuma ,kunnes yhtääkkiä RÄPSIS mittarit alkoi toimimaan ja ajotiotokone myös vain SRS herja tuli näyttöön.ilmeisesti tämä oli joku kosteusongelma,joka tuli pikapesun jälkeen,ehkä tuulilasin alareunassa oleva vedenpoistoreikä oli tukossa jäästä ja lumesta ja vesi pääsi pikapesussa jonnekin sähkölaitteisiin,tämä on pelkkää mutua ,mutta pääasia että kaikki toimii.pitääkö tuon SRS herja kuittauttaa merkkikorjaamolla pois vai kuinka se tehdään,sitä ihmettelin kun radio ei kaivannut mitään koodeja eikä sähkölasit koulutusta vaikka ohjekirja sanoo toista.
Re: MITTARISTO KUNNOSSA
Kannattaisi miettiä ennekuin irroittaa akun kengät, otin itse selvää asiasta kun vaihdoin akun omaan w203 220 CDI mersuun.
Veholta sanottiin että pitää hakea toinen akku irrotuksen ajaksi koska C-malleihin ei ole laitettu kahta akkua niin w211 korisessa, akun edessä on punainen kotelon päällinen jonka alta löytyy korva johonka laitat plus johdon kiinni ja miinus johdon laitat kiinni samaan paikkaan mistä auton miinus johto lähtee.
Sen jälkeen voit irroittaa akun kengät.
Tästä voi ilmetä jotain muutakin kuin pelkkä ESP:n herjaus näytöllä jos otat akun irti.
Niinkuin Karikuuva sanoi itse. Tästä yöllisestä akun irti olosta ei ollut apua.
Joten älkää ottako akkua irti vaikka "valot" eivät pala.
Korjatkaa joku jos olen muistanut väärin.
Veholta sanottiin että pitää hakea toinen akku irrotuksen ajaksi koska C-malleihin ei ole laitettu kahta akkua niin w211 korisessa, akun edessä on punainen kotelon päällinen jonka alta löytyy korva johonka laitat plus johdon kiinni ja miinus johdon laitat kiinni samaan paikkaan mistä auton miinus johto lähtee.
Sen jälkeen voit irroittaa akun kengät.
Tästä voi ilmetä jotain muutakin kuin pelkkä ESP:n herjaus näytöllä jos otat akun irti.
Niinkuin Karikuuva sanoi itse. Tästä yöllisestä akun irti olosta ei ollut apua.
Joten älkää ottako akkua irti vaikka "valot" eivät pala.
Korjatkaa joku jos olen muistanut väärin.
Näin on.
Vaihdatin toista vuotta sitten akun (tosin turhaan) koska vika oli Webastossa itsessään. Kaveri kytki ennen irroitusta tehopaketin kiinni konepellin alta löytyviin akun napoihin. Kyselin, että miksi ja vastaus oli että eipähän tarvitse mennä jälkeenpäin merkkiliikkeessä latailla vikakoodeja...
Vaihdatin toista vuotta sitten akun (tosin turhaan) koska vika oli Webastossa itsessään. Kaveri kytki ennen irroitusta tehopaketin kiinni konepellin alta löytyviin akun napoihin. Kyselin, että miksi ja vastaus oli että eipähän tarvitse mennä jälkeenpäin merkkiliikkeessä latailla vikakoodeja...
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Re: MITTARISTO KUNNOSSA
Onkohan näissä sitten vuosimalleissa eroa. Omassani (2001 W203 200CDI) alkuperäinen omistajan käsikirja neuvoo ainostaan että kaikki sähkölaitteet on oltava pois käyöstä kun akunnavat irroitetaan. Takaisin laitettaessa ensin + napa. Sen jälkeen pitäisi tulla vain tuo ESP-herja ja sivulasien ja kattoluukun uudelleen opetus ja kellon asetus.staminen kirjoitti: Veholta sanottiin että pitää hakea toinen akku irrotuksen ajaksi koska C-malleihin ei ole laitettu kahta akkua
Korjatkaa joku jos olen muistanut väärin.
Akunnavat olen irroittanut ties kuinka monta kertaa käyttämättä mitään lisäakkua, mutta ainoastaan ESP-herja on ollut seurauksena. Avaimen olen ottanut aina pois ensin, mutta ohjeesta saa sen käsityksen ettei avainta tarvitse poistaa, mutta että avainta ei pysty kääntämään kun virrat on poissa eikä vaihdetta voi siirtää P-asennosta. Ja näinhän se tietysti on.
W203CDI