Tuollainen homma on menossa, laitan 200D CE:hen
Nojoo, nyt joku taas alkaa papattamaan vaikka mitä, mutta miksi laitan hyvän bensakoneen tilalle pienen dieseli on se, että tytär saa aloittaa ajokortin ajoa kesällä ja alkaa sitten ajelemaan CE:llä.
Eli, kaikki polttoaine kustannukset mitä saa tiputettua on suoraan minun kukkarooni tallella.
Ihan toimiva kone tuohon käyttötarkoitukseen, eipähän lähde lapasesta talven liukkailla niin herkästi. Turbota tuo seuraavaksi kesäksi, niin liikkuu vähintään saman, kuin 230ce.
j.a kirjoitti:heh ja sillä ei sitten oo mitään väliä että pitää maksaa 500€ diesel veroa tuosta no samapa tuo jos tykkää
Kaikkihan muistaa ja tietää mitä tapahtui kun sai ajokortin, silloin ajeltiin joka hemmettin paikkaan autolla. Aamulla lähdettiin ja yöllä tultiin takaisin.
Tuo 5 hunttia joka sisältää käyttömaksun on aika äkkiä kuitattu pois päiviltä.
Bensakoneella tavaraa kuluu helpostikkin 10l/100km:lla, dieselillä pääsee melkein puoleen jos kaikki on kunnossa, ainakin poltoaine puoli on ok, pumppu oli säädettävänä Mynämäessä.
Hyvin se likka tollakin kerkee ja jos on kiire niin menkööt linja-autolla
Mitä vähemmän teinin autossa on liikkuvia osia niin sitä kauemmin se kestää.
Riittää, että mun Mersussa on turbo.
No toi on oikeesti ennakkoturvallinen vaihtoehto aloittaa autoilu. Kaikki kolarit tapahtuu aina siellä vähän edelläpäin...
Pisteet ennakkoluulottomuudesta ainakin täältäpäin.
jartuo kirjoitti:Pitääkö muuten virtalukko vaihtaa, että saa koneen sammumaan avaimesta?
Vai onko bensa-autoissa valmius alipaineseen virtalukon takana?
Bensa-autoissa ei ole sitä sammutusventtiiliä virtalukossa, mutta sen pystyy laittamaan sinne helposti. Riittää kun hommaat jostain sen venttiilin ja sitä ohjaavan muovikiekon virtalukon sisälle. Venttiilille on valmis paikka, johon tarvii vain porata reikä.
Toki jos et halua askarrella, niin helpoin on vaihtaa koko virtalukko, mutta sitten vaihtuu myös avain.