No niin, paavo on nyt sitten mykkyrässä Tilanne valtatie 9:llä oli seuraava: rekka lähtee ohittamaan henkilöautoa edelläni, palaa kaistalle niin äkkiä että heittää pa..kat renu clion tuulilasille. No tyttö menee panikkiin ja stoppaa kiulun ajoradalle ja minä sitten väykyllä siihen rellun kulmaan En tiiä viittiikö ees laittaa kuvia, niin surkeelta pirssi nyt näyttää. Niin ja ei tullut henkilövahinkoja vaikka rellu sinkos 50 metriä etiäpäin kun annoin vähä vauhtia.
Juu, elikkäs vakuutusyhtiöltä odotellaan kuulumisia. Hyviä uusia vuosia foorumille!
Viimeksi muokannut jussi77, La 18.04.2009 21:50. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Voin kertoa, että joulumieli karis heti kertalaakista... Ei paljon oo naurattanu, kun on tota väykkyä tossa pällistelly. Ei tyynyt possahtanut ja ajoin muuten paikalta pois omin voimin.
Vilberddi kirjoitti:mahto mennä koppakuoriainen rusinaksi
Jos turvallisen pikkuauton haluaa, niin rellu taitaa olla ainoa oikea vaihtoehto. Kun kattoo EURONAPC? kolari testejä, niin rellulla taitaa olla kaikissa kokoluokissa täydet 5 tähteä. Ja eikös rellun laguna? saavutanut aikoinaan ensimmäisenä sen täydet 5-tähteä.
Marko M kirjoitti:Mitenkään rekkakuskia puolustelematta, mutta tyttö ja renault clio. On varmaan melkolailla käynyt rekkakuskin hermolle
Täsmälleen samoilla ajatuksilla täälläkin, kun tuota Jussi77 ekaa viestiä luin....
En ole minäkään missäänmuodossa sekaantunut rekkabisnekseen, mutta senverran tullut kyydissä istuttua, että voin arvata tuonkin tilanteen alun. Menisikö jotenkin näin-> flikka päästää rellulla ERITTÄIN varovasti tälläkertaa näkymätöntä keskiviivaa seuraten 72km/h ja hidastaa vielä varuiksi jokaisen vastaantulevan auton lähestyessä ja rekkakuski koittaa sovittaa vauhtia edellämenevän rytmiin, siinä kuitenkaan onnistumatta (ei sovi vaihteet vauhtiin...yksi pienemmälle, huutaa kone tapissa ja seuraavalla ei jaksa mennä) ja tod.näk. mäkiäkin alkaa olemaan edessä, eli pitäisi saada vauhtia, mutta ei! Alkaa pikkuhiljaa rekkakuskilla purenta voimistua ja lopuksi aukeaa se nanosekunnin paikka-> OHI ....ja tässä lopputulos
Vilberddi kirjoitti:mahto mennä koppakuoriainen rusinaksi
Jos turvallisen pikkuauton haluaa, niin rellu taitaa olla ainoa oikea vaihtoehto. Kun kattoo EURONAPC? kolari testejä,
niin rellulla taitaa olla kaikissa kokoluokissa täydet 5 tähteä.
Ja eikös rellun laguna? saavutanut aikoinaan ensimmäisenä sen täydet 5-tähteä.
Joo rellut on jopa turvallisempia kun NCAPeet antaa ymmärtää.
On meinaa pikkasen vaikee joutua kolariin kun auto aina rikki nii ei pääse ees pois pihasta muun liikenteen joukkoon.
Tietty voi siinä pihassakin sattua vaikka esim. aina vaarallinen "watchyourheadinjury" autoon noustessa
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Paljonko ammatimies ja yrittäjä säästi ohituksella? Keli ilmeisesti oli kuitenkin vaikea. Hyvät käytöstavat ja kohteliaisuus on sallittu liikenteessäkin - vaikka ollaan haarniskan sisällä. Miksi ammattimies roiskutti kuraa.
Olen minäkin rekkaa ajanut vuodesta 1970, mutta ei koskaan noin kiire ole - tuntipalkalla teen töitä.
Peltiähän saa aina uutta, toivottavasti oli kaskovakuutus (kai se sun syys tavallaan on kun perään ajat). Katot nyt mitä vakuutusyhtiö meinaa pyhien jälkeen ja olet onnellinen kun pääsit viettämään joulua ehjänä ja toinenkin osapuoli säilyi kolhuitta... Ostat sitte vaikka entistä paremman auton tilalle (jos tuo nyt sattuis menemään lunastukseen).
minkätakia ihmisten pitää ajaa omalla autolla jos ei uskalla ajaa rajotusten mukaan? julkiset on keksitty tommosille onnettomille...
Noo kyl sitä pitää ajaa kelin mukan eikä rajoituksia orjallisesti noudattaen, alinopeus on sallittua. Tohon että rekassta ei löydy sopivaa vaihdetta on kyl puppua, aina on löytynyt pykälä millä kone jaksaa vetää.
geoman kirjoitti:Paljonko ammatimies ja yrittäjä säästi ohituksella? Keli ilmeisesti oli kuitenkin vaikea. Hyvät käytöstavat ja kohteliaisuus on sallittu liikenteessäkin - vaikka ollaan haarniskan sisällä. Miksi ammattimies roiskutti kuraa.
Olen minäkin rekkaa ajanut vuodesta 1970, mutta ei koskaan noin kiire ole - tuntipalkalla teen töitä.
Käräjillä tutkitaan peräänajona ja esteentuottamisena samaansuuntaan meneville.
Rekka ei liity tuohon tapaukseen käsitääkseni mitenkään.
masaf1 kirjoitti:Peltiähän saa aina uutta, toivottavasti oli kaskovakuutus (kai se sun syys tavallaan on kun perään ajat). Katot nyt mitä vakuutusyhtiö meinaa pyhien jälkeen ja olet onnellinen kun pääsit viettämään joulua ehjänä ja toinenkin osapuoli säilyi kolhuitta... Ostat sitte vaikka entistä paremman auton tilalle (jos tuo nyt sattuis menemään lunastukseen).
No superkaskohan löytyy kyllä onneksi. Peräänajaja maksaa tässäkin tapauksessa. Virkavalta ei edes kerennyt paikalle.
No vaikee uskoo että sais lunastushinnalla yhtä hyvän tilalle. Sen verran on tullu hakattua eskoo tohon kärryyn: juuri maalattu takuuseen, kaikki jarrut laitettu, turbo rempattu, tehdas uusi sylinterikansi + hilppeet siihen, lootan anturipaketti jne. jne. En ..kele anna kyllä helpolla lunastaa
Ja hiljaahan saa ajaa kelin mukaan, mutta saako kaistalle pysähtyä?? Olis ehkä kimulin kannatanu kytkeä pyyhkimet päälle
Eihän se lunastushomma varmaan ikinä kannattavaa oo, mutta kerroppa sitten paljonko tarjoavat, kun saat tietää niin tiedetään muutkin missä hinnoissa noi liikkuu vakuutusyhtiön mukaan...
yari67 kirjoitti:minkätakia ihmisten pitää ajaa omalla autolla jos ei uskalla ajaa rajotusten mukaan? julkiset on keksitty tommosille onnettomille...
Noo kyl sitä pitää ajaa kelin mukan eikä rajoituksia orjallisesti noudattaen, alinopeus on sallittua. Tohon että rekassta ei löydy sopivaa vaihdetta on kyl puppua, aina on löytynyt pykälä millä kone jaksaa vetää.
jos rekka tuuppaa ohi ni ei sillon kyllä henkilöautolla ajeta kelin mukaan,taikka jos vaikka on pakko ajaa ni pysähtys tien reunaan eikä keskelle tietä
Mitä opimme Emme yhtään mitään Me . minä niinkuin me kaikki ajamme aivan liian lähellä toisiamme Emme malta pitää sitä väliä suurempana niin
olisi enemmän aikaa reakoida Toisten töppäyksiin Onneksi "Meillä" on
Vahvoja autoja mutta jossain näittenkin turvallisuus loppuu ja silloin käykin pahasti. Tulihan minullakin aikoinaan rekka 123sen kuskin ovesta sisään ja
voin vaan sanoa.Onneksi oli mersu Volvon puskuri tuli piirturin mukaan 60
kymppiä A tolpan kohralta sisälle minulle ei tullut oikestaa kuin lievä
aivotärähdys. Vaimon mukaa kyllä jätti jälkensä Ja vkuutusyhtiö mukaan
rekasta vääntyi runko jonka oikaiosu maksoi siihen aikaan 22,000 markkaa
Poikkeaako tämä vähän aiheesta mutta ottakaa kantaa jos antaa aiheen .täällä joskus on joku maininnut näistä isotehoisista autoista. Minä olen
Ajanut melkein 40 vuotta ajanut isolla mutta suhteellisen pienitehoisilla
Mersuilla ja pärjännyn niillä aivan hyvin liikenteen mukana ja joskus mennyt
ohikin.Muttä väite että nämä isotehoiset ovat turvallisempia kuin nämä pienempi tehoiset.
Nyt vajaan vuoden jälkeen Vähän tehokkaammalla 124 230E Ajanneella
On tullut vastaan jo useampaa sellaista tilannetta Että on joutunut jarruttamaan oikein vaan kovin ja yksi tilanne oli vähän samankaltainen
kuin erellä kerrottu Että tuntuu mitä enemmän tehoja sitä enenmän
tilanteita joku kyllä nyt väittää etten osaa ajaa tällaisia autoja Mutta kun
kuitenkin ole matkani varrella vähän kaikenmerkkisiä ja kokoisia ajanut
Rekka suurempaa en kylläkää. Mutta ehkä muuten vähän Takerus näihin
hommiin. j.s.lehti
M.K kirjoitti:Turväväli olisi pelastanut. Maantienopeuksilla noin neljä sekuntia...kaksikymmentäyksi, kaksikymmentäkaksi, kaksikymmentäkolme, kaksikymmentäneljä.
Hmmm, Novalla ne väittää että taajamassa neljä, ja maantiellä seitsemän sekuntia...
Jotenkin tuo neljä sekuntia taajamassa on valtava rako!