E250 CDI/W212 jo myynnissä saksassa,luovutus 3/2009

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

E250 CDI/W212 jo myynnissä saksassa,luovutus 3/2009

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13746
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ei ole edes paha hinta, vakiovarusteilla nykyinen 320CDI (ei 250CDI ihan samaan pääse mutta lähelle) luokkaa 50ke Saksassa ja tuossa oli sentään kohtuullisesti lisävarusteitakin:

DIE GANZ NEUE MERCEDES E-KLASSE W212, AB MÄRZ 2009, BEREITS VORBESTELLT MIT DEM NEUEN DIESEL MOTOR, 250 CDI, IN OBSIDIANSCHWARZ/LEDER SAVANNA CASHMIRBEIGE,KEYLESS-GO,DISTRONIC,SITZHEIZ UNG u. BELÜFTUNG, FESTPLATTENNAVIGATION COMMAND NEU, NACHTSICHTASSISTENT, LICHTPAKET, AUßENSPIEGEL ELEKTR.ANKLAPPBAR, 4-ZONEN CLIMATRONIC, BIXENON MIT ADAPTIVEM KURVENLICHT, LED TAGFAHRLICHTER, ETC. MÄRZ 2009
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Helkkarin siistin näköinen! Ehkä muutaman vuoden päästä vois harkita moista.. Pitääköhän noi kulutuslukemat tossa ilmoituksessa paikkansa? Vie reilusti enemmän kuin w211 e320cdi. Ja tehoakin 213hp??
Onko kellään tietoa tästä uudesta e350cdi:n moottorista?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13746
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

arto79 kirjoitti:Helkkarin siistin näköinen! Ehkä muutaman vuoden päästä
vois harkita moista.. Pitääköhän noi kulutuslukemat tossa ilmoituksessa
paikkansa? Vie reilusti enemmän kuin w211 e320cdi. Ja tehoakin 213hp??

Onko kellään tietoa tästä uudesta e350cdi:n moottorista?
204:ssa tehon piti olla 204 hp ja vääntö 540 Nm eli sama kuin I6 E320
CDI:ssä (vääntökäyrä vaan aika paljon heikompi). Teoriassa E:ssä
voisivat ottaa vähän enemmän, en kyllä tuota lukemaa ole muualla
nähnyt.


Kulutusluvut on hihasta ravistettuja, tosiaan isompia kuin nykyisessä
320CDI:ssä ja tuo kyllä ihan varmasti kulkee vähemmällä. Toisaalta
CO2-lukemat olivatkin alemmat kuin nykyisellä 320CDI:llä eli ihan
ristiriitaiset numerot.


Ei kai joku vaan härskisti yritä huijata ostajalta rahoja, maksu nyt ja
maaliskuussa auton saa jos sattuu löytämään myyjän?
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 13.12.2008 18:04

Viesti Kirjoittaja kip »

arto79 kirjoitti:Helkkarin siistin näköinen! Ehkä muutaman vuoden päästä vois harkita moista.. Pitääköhän noi kulutuslukemat tossa ilmoituksessa paikkansa? Vie reilusti enemmän kuin w211 e320cdi. Ja tehoakin 213hp??
Onko kellään tietoa tästä uudesta e350cdi:n moottorista?
Tällaiset löyty w212:

The remaining motorizing might look in such a way: • E 250, 2,5-l-V6 DI, 214 HP • E 300, 3,0-l-V6 DI, 243 HP • E 350, 3,5-l-V6 DI, 272 HP • E 400, 4,0-l-V8 DI, 320 HP • E 550, 5,5-l-V8 DI, 388 HP • E 63 AMG , 6,3-l-V8, 571 HP • E 280 CDI , 3,0-l-V6, 204 HP • E 300 CDI, 3,0-l-V6, 225 HP • E 350 CDI, 3,0-l-V6 with register loading, 313 HP • E 400 CDI, 4,0-l-V8, 354 HP.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

kip kirjoitti:Tällaiset löyty w212:

The remaining motorizing might look in such a way: • E 250, 2,5-l-V6 DI, 214 HP • E 300, 3,0-l-V6 DI, 243 HP • E 350, 3,5-l-V6 DI, 272 HP • E 400, 4,0-l-V8 DI, 320 HP • E 550, 5,5-l-V8 DI, 388 HP • E 63 AMG , 6,3-l-V8, 571 HP • E 280 CDI , 3,0-l-V6, 204 HP • E 300 CDI, 3,0-l-V6, 225 HP • E 350 CDI, 3,0-l-V6 with register loading, 313 HP • E 400 CDI, 4,0-l-V8, 354 HP.
Mites tuossa sanotaan E-sarjalaisessa olevan tuon 250 CDI V6 koneella, kun se C-sarjalaisessa on rivi nelonen ja sekin päivitetty versio nykyisestä 200-220 CDI voimanlähteestä. Eli onko toi E:ssä sitten 3,0 l V6 vaan pikkuisen rauhallisemmalla viritysasteella.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13746
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Antti V kirjoitti:
kip kirjoitti:Tällaiset löyty w212:

The remaining motorizing might look in such a way:
• E 250, 2,5-l-V6 DI, 214 HP • E 300, 3,0-l-V6 DI, 243 HP
• E 350, 3,5-l-V6 DI, 272 HP • E 400, 4,0-l-V8 DI, 320 HP
• E 550, 5,5-l-V8 DI, 388 HP • E 63 AMG , 6,3-l-V8, 571 HP
• E 280 CDI , 3,0-l-V6, 204 HP • E 300 CDI, 3,0-l-V6, 225 HP
• E 350 CDI, 3,0-l-V6 with register loading, 313 HP
• E 400 CDI, 4,0-l-V8, 354 HP.
Mites tuossa sanotaan E-sarjalaisessa olevan tuon 250 CDI V6 koneella,
kun se C-sarjalaisessa on rivi nelonen ja sekin päivitetty versio nykyisestä
200-220 CDI voimanlähteestä. Eli onko toi E:ssä sitten 3,0 l V6 vaan
pikkuisen rauhallisemmalla viritysasteella.
Yllä olevan olen printannut joskus 3/2007 http://www.carmagazine.co.uk/
lähteestä, vanha ja virheellinen tieto. Parempaan lähteeseen viitaten
veikkaan että dieselit on alussa 220CDI, 250CDI, 280CDI ja 350CDI,
kaksi ekaa nelosia ja kaksi seuraavaa V6 koneita. Tehoista en tiedä.
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 13.12.2008 18:04

Viesti Kirjoittaja kip »

kip kirjoitti:
arto79 kirjoitti:Helkkarin siistin näköinen! Ehkä muutaman vuoden päästä vois harkita moista.. Pitääköhän noi kulutuslukemat tossa ilmoituksessa paikkansa? Vie reilusti enemmän kuin w211 e320cdi. Ja tehoakin 213hp??
Onko kellään tietoa tästä uudesta e350cdi:n moottorista?
Tällaiset löyty w212:

The remaining motorizing might look in such a way: • E 250, 2,5-l-V6 DI, 214 HP • E 300, 3,0-l-V6 DI, 243 HP • E 350, 3,5-l-V6 DI, 272 HP • E 400, 4,0-l-V8 DI, 320 HP • E 550, 5,5-l-V8 DI, 388 HP • E 63 AMG , 6,3-l-V8, 571 HP • E 280 CDI , 3,0-l-V6, 204 HP • E 300 CDI, 3,0-l-V6, 225 HP • E 350 CDI, 3,0-l-V6 with register loading, 313 HP • E 400 CDI, 4,0-l-V8, 354 HP.
:) Totta. Tuo sana might viittaa epätarkkuuteen, eli voi olla nelonen ja varmaan onkin...
Wertikal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 03.11.2008 21:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Wertikal »

W212 rivineljä dieselit on siis ohan uusia diesel koneita ja ne eivät ole vanhojen koneiden "parannuksia".
Tuplaturbo kone, jakopää koneen takana. 250 mallissa 204 hp ja 500 Nm.

Tarjonta siis on: 220,250 (rivineljä) ja 350 (joka siis on sama vanha V6 320 CDI 211 mallista, mutta kun siitä vähän nostettiin tehoja niin se nimettiin 350 malliksi. oliskohan ollu 231 hp) vääntö pysyy ennallaan.

Syksyllä 200 CDI (sama uusi kone edelleen, mutta yhdellä turbolla, muuttuvasiipisenä)

bensakoneet: keväällä 350CGI ja 500

Myöhemmin 200CGI ja 250CGI

280CDI:tä ei enää tule uuteen malliin. ei myöskään bensa 230 ja 280 koneita.

CO2 painuu kaikissa roimasti alaspäin.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13746
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Wertikal kirjoitti:W212 rivineljä dieselit on siis ohan uusia diesel koneita ja ne eivät ole vanhojen koneiden "parannuksia".
Tuplaturbo kone, jakopää koneen takana. 250 mallissa 204 hp ja 500 Nm.

Tarjonta siis on: 220,250 (rivineljä) ja 350 (joka siis on sama vanha V6 320 CDI 211 mallista, mutta kun siitä vähän nostettiin tehoja niin se nimettiin 350 malliksi. oliskohan ollu 231 hp) vääntö pysyy ennallaan.

Syksyllä 200 CDI (sama uusi kone edelleen, mutta yhdellä turbolla, muuttuvasiipisenä)

280CDI:tä ei enää tule uuteen malliin. ei myöskään bensa 230 ja 280 koneita.

CO2 painuu kaikissa roimasti alaspäin.
Tuota en ollut nähnyt mainitun että 220CDI on myös tupla-turbolla kun taas 200CDI yhdellä. Tiedät siis että myös 350CDI:n CO2 laskee, mihin verrattuna, alle nykyisen 320CDI:n?

Jotain dokkaria selaillessani löysin kyllä 280 CDI merkinnän 212.022:n perästä, ehkä korjaavat sitten tuon jossain vaiheessa.

Sinulla kun tuntuu olevan tietoa niin laita nyt hinnatkin tänne, vaikka vain mersufoorumilaisten luettavaksi. :)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13746
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Tässä moottorivaihtoehdot mutta yllä itse asiassa muutama tarkempi tieto, olettaen että pitävät paikkaansa.

Im EPC (elektronischer Teilekatalog) stehen nun schon die Motorisierungen der neuen E-Klasse. Der E 63 AMG, das T-Modell und die 4matic Versionen folgen erst im Oktober/November 2009.
Aktuell stehen im EPC folgende Motorisierungen:
E 220 CDI BlueEfficiency (OM651)
E 250 CDI BlueEfficiency (OM651)
E 280 CDI (OM642.850 statt OM642.960, spricht für neue Version mit mehr PS und EU5)
E 350 CDI (OM642, erhöhte Leistung, da er den 420 CDI (OM629) ersetzt)
E 300 (mit M272.952, ersetzt den E 280, der ebenfalls 3.0 Liter Hubraum hatte)
E 350
E 350 CGI sowie der
E 500 mit dem 5,5 Liter V8.

Später wird noch der Turboaufgeladene Vierzylinder Benziner sowie der E 200 CDI BlueEfficiency folgen.
Die genauen Daten gibt es am 10.01.2009.

(www.jesmb.de)
Vastaa Viestiin