eerola kirjoitti:Omien sanojensa mukaan hän tuli moottoritieltä huoltoaseman rampille ja kun hän nosti kaasun - eli ei ollut vielä edes pysähtynyt saati sitten sammuttanut - taakse levisi kansipahvityyppinen pilvi. Konetta ei ole vielä avattu joten loppudiagnoosi on vielä tekemättä. Mutta aineet menivät joka tapauksessa sekaisin ja matka loppui siihen.
-T
Hmmh. Ontuva vertaus seuraa nyt.
Meikäläinen nimittäin särki aikanaan Volsun turbodieselin kannen justiinsa samalla tavalla.
Homma kulki näin.
Ensin tulin ehkä 40 km volsu-pakun mittakaavassa "isoa kovaa" eli mittarin mukaan jotain sataaneljääkymppiä jolloin 1,6-litrainen voimanpesä huusi jo pitkälti yli 4000 kierrosta taulussa eli suomeksi kuolemaa.
Kuudenkympin alueelle tultaessa ajattelin sitten, että heivataanpa hiukan, ensin iskin jarrulla (kytkin ylhäällä) nopeuden ehkä noin yhdeksäänkymppiin ja painoin tämän jälkeen kytkimen pohjaan. Herra tietää miksi...
Seurauksena oli juurikin välitön lämpöjen nousu punaiselle, öljynpaineen tipahtaminen ja vesi-öljy-jokumuumikä-pilvi kaikista konehuoneen saumoista ja pakoputkesta ja se matka katkesi siihen sitten. Kansihan siinä halkesi ja pahvi oli kypsää kamaa sekin, saatiin todeta.
...tuli niin kuin mieleen tuosta "rampille hidastin"-kertomuksesta....
