S211-korimallin CDI ja pakoputkituunaus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

S211-korimallin CDI ja pakoputkituunaus

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tämä nyt tuntuu hieman tyhmältä kysymykseltä, mutta kun Internet tämän foorumin ulkopuolella ei näytä antavan selkeitä vastauksia... ...joten esitetäänpä kysymys täällä:

Auto on 2004-vuosimallin S211. Diesel-moottori ja Avantgarde. Tyyppimerkintä E320CDI T.

Tällä hetkellä pakoputken päitä on kaksi. Oikealla ja vasemmalla. Ja ne ovat piilossa takapuskurin alla.

Ensisijainen tavoite olisi puhtaasti kosmeettinen. Että pakoputken päät olisivat esillä ja kiiltäisivät. Toisinsanoen, että perässä olisi esimerkiksi 4 kpl pyöreitä ja kiiltäviä kohtuullisen kookkaita röörejä.

Lisää meteliä tai suorituskykyä en keskimäärin ole tällä tuunauksella tavoittelemassa.

Ainoa ratkaisu, jonka Internetistä vaivattomasti löysin oli Schatzin pakoputkenpäät. Muuten ihan kiva ja helppo juttu, mutta autoissa, joissa nuo lisäkepalat ovat, näyttää pakoputki roikkuvan. Ei siis oikein hyvä kosmeettisen tavoitteen kannalta.

Kysymykset siis ovat:

Onko jotain syytä, miksi tuota takapuskurin alareunaa ei voisi vähän dremelöidäviistää, jotta ulostulot eivät "roikkuisi"?

Onko jostain syystä sanottavasti parempi (koska en hae ääntä enkä virtausta) vaihtaa takavaimentimet joihinkin kosmeettiset tavoitteeni täyttäviin laitoksiin kuin askarrellahitsailla sievästä putkesta kiiltävät ulostulot alkuperäiseen materiaaliin?

En kai minä nyt ensimmäinen ihminen maailmassa kuutos-CDI:n pakoputkituunausta ole kaavailemassa - eli mistä löytäisin kaupallisia ja mahdollisimman "bolt-oneja" ratkaisuita mielitekooni?

Onko jollakulla foorumilla tähän toteutusta tehtynä? Mielelläni näkisin kuvia toteutuksista ja kuulisin vinkkejä!
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Hannu H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 24.08.2008 11:06
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Hannu H »

Onakohtaista kokemusta ei ole, mutta eBay on pullollaan ratkaisuja:
http://shop.ebay.com/items/?_nkw=w211+t ... &_osacat=0
Tosin ne on yleensä toteutettu siten että puskuria ei leikellä / roikkuvat. Varmaan pienellä askartelulla (alkuperäisen putken lyhentämisellä) saisi ne ylemmäs.

Sitten on tiett virallisempikin ratkaisu:
http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid= ... Categories
Nämä on yhteensopivat amg-takapuskurin kanssa, joten alkuperäisen puskurin kanssa vaatii dremeliä.

Itseä kiinnostaisi enemmän uuden e-sarjalaisen tyyppinen ratkaisu:
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... s/211.html
Minusta neliröörinen amg-ulostulo vaatii myös amg etupuskurin ja vanteet.
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Hannu H kirjoitti:Onakohtaista kokemusta ei ole, mutta eBay on pullollaan ratkaisuja...
Nämä ovat noita edellä mainitsemiani "Schatz-tyyppisiä" tuotteita ja sen variaatioita. Menee helposti löytötavaratalotuuninkivirityksen näköiseksi. Eli todennäköisesti parempi ilman kuin näiden kanssa.
Hannu H kirjoitti:Sitten on tiett virallisempikin ratkaisu...
AMG-loppuvaimentimet olisivat toki hienot. Mutta hinnaltaan aika korkeat. Olisiko jotain muuta merkkiä, jolta löytyisi vaivattomasti asennettavat ja kivan näköiset pöntöt? Toiseen autoomme laitoin Brabuksen putkiston ja se oli miellyttävän helppo asentaa: Ruuvit auki ja ruuvit kiinni.

Onko bensa-S211:n ja diesel-S211:n putkistossa eroa, joka vaikuttaisi harjoitukseen? Eli tarvitseeko minun etsiä osia, joille erikseen luvataan sopivuus CDI-koneeseen?

Kahdella ulostulolla olevat bensamallithan ovat V6-koneita? Minulla on diesel-R6. Alkupää siis on bensan ja dieselin välillä varmasti erilainen, mutta ovatko loppupäät vaihtokelpoisia ja jos ovat, niin mistä kohdasta taaksepäin?
Hannu H kirjoitti:...Minusta neliröörinen amg-ulostulo vaatii myös amg etupuskurin ja vanteet.
Jos AMG-helmat olisivat, niin trapetsoidiulostulot olisivat komeat: Klik! 8)
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Hannu H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 24.08.2008 11:06
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Hannu H »

Eipä ole vastauksia noihin kysymyksiisi, mutta asiasta toiseen:
Jos AMG-helmat olisivat, niin trapetsoidiulostulot olisivat komeat: Klik! Cool
Tuossa Kleemannissa passaa aika hyvin mustaan autoon nuo kiiltävät kattokaiteet. On ollut jo pitempään mielessä, että omani näyttää vähän "liian" mustalta, ja just tuollaiset kattokaiteet toisi siihen parannusta. Tuommoisia vaan ei taida olla missään myynnissä ? Lieneeköhän ainoa vaihtoehto irroittaa alkuperäiset ja kromauttaa taikka sitten hioa alumiinille.
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
panorama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 21.01.2006 18:11
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja panorama »

Oli sama ongelma. Ratkesi näin. Eli käyrät päät poikki.

Kuva

Sitten kaupasta sopivat ovaalit, vaikka rst. Puskurista kuviosahalla palat pois. Ovaalit hitsattiin vaimentimiin.

Kuva

Lopputulos aika hyvä.

Kuva
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Hannu H kirjoitti:...Kleemannissa passaa aika hyvin mustaan autoon nuo kiiltävät kattokaiteet. On ollut jo pitempään mielessä, että omani näyttää vähän "liian" mustalta, ja just tuollaiset kattokaiteet toisi siihen parannusta. Tuommoisia vaan ei taida olla missään myynnissä ?....
Kysypä Autokorjaamo Koskiselta :wink:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

panorama kirjoitti:Oli sama ongelma. Ratkesi näin....
Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Olisiko sinulla noita kuvia hieman suurempina, niin näkisin tarkemmasti, miten askartelu meni ja miltä lopputulos näyttää viimeisimmässä kuvassa?
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
panorama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 21.01.2006 18:11
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja panorama »

Tässä isompana.

Kuva
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Hiano! Tollainen meillekin!
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
panorama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 21.01.2006 18:11
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja panorama »

Vielä pari mainos/rakentelu kuvaa. Vanteet Lorinser 20", maski Sveitsin tuliaisia, mittarit tuulilasissa Tuikun ja Karalan takia =)

Kuva

Kuva
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

panorama kirjoitti:Vielä pari mainos/rakentelu kuvaa. Vanteet Lorinser 20", maski Sveitsin tuliaisia, mittarit tuulilasissa Tuikun ja Karalan takia =)

[ http://i448.photobucket.com/albums/qq202/stipower/mese011.jpg ]

[ http://i448.photobucket.com/albums/qq202/stipower/mese010.jpg ]
Toi maski taitaa olla samanlainen jonka näin tänään Lappeenrannassa erään farkun keulalla. Näytti aika hyvältä luonnossakin. Mistähän noita saa ja mihin hintaan?

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Onpa tyylikkään näköistä "tuunausta" 8)
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

500cls takapöntöt löytys,niistä sais abouttiarallaa tommoset ovaalit ulostulot.

ois ainakin sitten orkkis osia :lol:
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Tossa olis muutama malli pakoputkista, kolmas kuva. klikkaa nii suurenee

http://www.cardomain.com/ride/2973298/3

http://www.cardomain.com/ride/3122156

ja täällä lisää mersuja

http://www.cardomain.com/MakeModel/Merc ... /2003/2009
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Onko sellaista takapuskurin alahelmaa erikseen saatavana joka tulee sporttipaketin mukana , näissä olisi syvennykset pakoputken päille valmiina. Parkkitutkatkin ovat aika lähellä jos joutuu ite leikkaan koloja puskuriin.
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Itseäkin kiinnostais tollaset kunnon ulostulot! Mielestäni sellaset käyrät, kun tulee puskurin ali on rumat, eli tarvis muokata tota takapuskuria tai mieluummin jos jostain sais "halvalla" amg:n tai muun vastaavan puskurin. Onko kellään tietoa, mistä kannattais tilata/hintatietoja? ebaysta sais amg-puskurin (kopio) 300 dollariin, mutta rahdit on ihan tolkuttoman kalliita!
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
BENDER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 191
Liittynyt: Ti 03.07.2007 06:10
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja BENDER »

arto79 kirjoitti:Itseäkin kiinnostais tollaset kunnon ulostulot! Mielestäni sellaset käyrät, kun tulee puskurin ali on rumat, eli tarvis muokata tota takapuskuria tai mieluummin jos jostain sais "halvalla" amg:n tai muun vastaavan puskurin. Onko kellään tietoa, mistä kannattais tilata/hintatietoja? ebaysta sais amg-puskurin (kopio) 300 dollariin, mutta rahdit on ihan tolkuttoman kalliita!
Kannatta hankkia varmaan ihan suosiolla alkuperäinen, kopiot on vain huonosti istuvia lasikuitu kuoria jolla saa helposti tiputettua auton arvoa 5-10%

300 dollariin kun lasket rahdit + verot niin aletaan olla aika lähellä alkuperäisen hintaa.
Kopioissa yleensä vielä niin huonot pohjat että maalaus maksaa tuplat.
sitten vielä se ainainen kiinnikeiden rakentelu..... :roll:

http://cgi.ebay.de/Orig-AMG-Heckschuerz ... 240%3A1318
Avatar
Hannu H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 24.08.2008 11:06
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Hannu H »

Tuosta sais röörit ja sopivan puskurin helman rahteineen 250 euroa Suomeen. Tosin helma tarkoitettu sedaniin, mutta pienellä dremel-jumpalla voisi saada sorvattua myös farkkuun.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/W211-REA ... 0290380582
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
Avatar
jukkareu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Su 05.11.2006 12:35
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

[quote="Hannu H"]Tuosta sais röörit ja sopivan puskurin helman rahteineen 250 euroa Suomeen. Tosin helma tarkoitettu sedaniin, mutta pienellä dremel-jumpalla voisi saada sorvattua myös farkkuun.

Saisikohan noita soviteltua tuollaiseen pikkumoottorilla varustettuun eemeliin??
BMW E61 530 xd M-Sport

ex. MB E 220 CDI Elegance
Avatar
Hannu H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 24.08.2008 11:06
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Hannu H »

Ne on tarkoitettu e320 bansa-sedaniin. 320 diisseliinkin voi olla että putken halkaisija ei passaa ja vaatii askartelua. Eikös neloskoneessa ole putken ulostulo vain yhdestä kulmasta ? Siinä tapauksessa ei käy.
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: S211-korimallin CDI ja pakoputkituunaus

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

eerola kirjoitti:Tämä nyt tuntuu hieman tyhmältä kysymykseltä, mutta kun Internet tämän foorumin ulkopuolella ei näytä antavan selkeitä vastauksia... ...joten esitetäänpä kysymys täällä:

Auto on 2004-vuosimallin S211. Diesel-moottori ja Avantgarde. Tyyppimerkintä E320CDI T.

Tällä hetkellä pakoputken päitä on kaksi. Oikealla ja vasemmalla. Ja ne ovat piilossa takapuskurin alla.

Ensisijainen tavoite olisi puhtaasti kosmeettinen. Että pakoputken päät olisivat esillä ja kiiltäisivät. Toisinsanoen, että perässä olisi esimerkiksi 4 kpl pyöreitä ja kiiltäviä kohtuullisen kookkaita röörejä.

Lisää meteliä tai suorituskykyä en keskimäärin ole tällä tuunauksella tavoittelemassa.

Ainoa ratkaisu, jonka Internetistä vaivattomasti löysin oli Schatzin pakoputkenpäät. Muuten ihan kiva ja helppo juttu, mutta autoissa, joissa nuo lisäkepalat ovat, näyttää pakoputki roikkuvan. Ei siis oikein hyvä kosmeettisen tavoitteen kannalta.

Kysymykset siis ovat:

Onko jotain syytä, miksi tuota takapuskurin alareunaa ei voisi vähän dremelöidäviistää, jotta ulostulot eivät "roikkuisi"?

Onko jostain syystä sanottavasti parempi (koska en hae ääntä enkä virtausta) vaihtaa takavaimentimet joihinkin kosmeettiset tavoitteeni täyttäviin laitoksiin kuin askarrellahitsailla sievästä putkesta kiiltävät ulostulot alkuperäiseen materiaaliin?

En kai minä nyt ensimmäinen ihminen maailmassa kuutos-CDI:n pakoputkituunausta ole kaavailemassa - eli mistä löytäisin kaupallisia ja mahdollisimman "bolt-oneja" ratkaisuita mielitekooni?

Onko jollakulla foorumilla tähän toteutusta tehtynä? Mielelläni näkisin kuvia toteutuksista ja kuulisin vinkkejä!
Nostellaanpa tätäkin Eerolan aloitusta ylöspäin; aihe entistä ajankohtaisempi, kun kuutos dieselit yleistyy...

Eli mikä olisi fiksuin tapa toteuttaa kohtuu hinnalla tuplaputket loppuun asti? Varoen alhaalta koukkaavia market versioita.... e-bay kauppiaat ei ole yleensä kuvannut autoa sivulta sattuneesta syystä...


Nämä ruottalaisten myymät istuisivat kohtuudella (katso hopea auto, jossa pieni kolous puskurin alahelmassa), mutta neljällä reiällä ehkä liiottelua kolmen litran dieseliin...

http://www.mbscashopen.com/en/e-class/w ... eluxe.html

Löytyisi myös alkuperäistä sport - pakettiversiota muistuttavat e-baysta, vaatinee myös takapuskurin loveamista, että istuisi nätisti.... huomaa hämäävä ulottuvuus lähelle orkkis takapönttöjä...kysymys kuuluu, riittääkö pieni puskurin loveaminen piilottamaan yhteyden puuttumisen vaimentimeen?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mercedes ... ccessories


Onko joku löytänyt parempia myytävän / jopa toteuttanut jotain rakennemuutoksia Panoraaman tavalla?
Viimeksi muokannut Kylmänraudanseppä, Su 01.08.2010 23:18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Ruattalaisilla myös ovaaliversio... kuvattu farkussa... tämäkin voisi olla ok, jos upottaa puskuriin hieman. Tällöin myös siirtyvät reunempaan, jolloin lähempänä originaalia sijaintia:

http://www.mbscashopen.com/en/e-class/w ... 2-pcs.html



Toki sitten aussipojat kauppaa Lorinserin vaimenninparia, jossa vain hinta ongelma... jotka on kolottu puskurin alareunaan...

(Alin kuva sivun keskellä)
http://www.carshine.com.au/index.htm?ht ... sories.htm
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Hieman hailakat pakoäänet tuossa kutosdieselissä kieltämättä on. Matkustamoon kuuluu konehuoneesta kiva kutosdieselin hiljainen ropina ja hörpötys liikkeelle lähtiessä, mutta minkäänlaisia pakoääniä ei kyllä kuulu.

Itse päätin, että laitan nuo kuvassa (klikkaamalla suuremmaksi) ylimpänä olevat Remuksen pöntöt kiinni autoon, kun olisi ihan mukava saada vaimea ja matala hörpötys myös sitäkin kautta kuulumaan.

Kuva

Ainoastaan Königillä kuulema Suomessa nykyään Remuksen edustus, joten laitoin sinne kyselyn. Sivuillaan ilmoittavat, että hinta on tuo Remuksen sivulla mainittu +23% alv.

Tämä lienee helppous/hinta/laatu -suhteeltaan parhaimpia ratkaisuja tässä projektissa.

Vaihtoehtoina olisi ollut:
-Pelkät käyrät, puskurin ali tulevat putkenpäät, jotka eivät muuta äänimaailmaa ja näyttävät sivusta katsottuna ehkä hupsulta.
-Pelkät suorat putkenpäät ja takapuskurin helman dremelöinti
-Halvat teiniviiksivaimentimet ja takapuskurin helman dremelöinti
-Laadukkaat vaimentimet ja takapuskurin helman dremelöinti
-Laadukkaat vaimentimet ja uuden takapuskurin helman hankkiminen. Näitä eri variaatioita on netissä liikkunut hintaluokassa n. 1000 - 5000 eur, joista tuohon yläpäähän yleensä aina ovat sijoittuneet Brabuksen ja Lorinserin paketit, ym.
Haarukan alapäähän sijoittuu sitten do it your self -eBay paketit, eli haalii erikseen kasaan nuo helmat ja vaimentimet.
-Lisäksi tietysti Veholta Sport-puskurin helma ja jotkut laatuvaimentimet, yksi vaihtoehto. Sport-puskurin helman hinnasta ei tietoa.

Tämä minun ratkaisunihan tulee siis niin, että nuo takavaimentimet vaihdetaan alkuperäisten tilalle ja ulostulot saadaan tulemaan alkuperäisen puskurin alitse. Tuskin kovin pahan näköinenkään tuossa farmarin persuuksissa, kun kyseessä yhtenäinen paketti ja suora littana putki ulostulossa. Valintaa tukee myös se, että minulla on juuri siinä helmapalassa - joka pitäisi muuten vaihtaa tai dremelöidä - peruutustutkan anturit vaikeuttamassa suoritusta.

Kysymys tähän liittyen: Onko W/S211 E320(V6)Cdi:ssä 2 vai 3 vaimenninta + katalysaattori, per putki?

Useinhan näissä tehokkaammissa sakemanneissa on 3 vaimenninta, joista ensimmäinen on ns. resonaattori ja loput kaksi normaaleita vaimentimia. Jos tässäkin on näin niin taidan aluksi kokeilla yhdistelmää: resonaattori+Remus, eli jätän keskivaimentimen kokonaan pois. Remus on kuulema hyvä, mutta aika vaimea ääninen.

Vaihtotyön teetän tietysti legendaarisella Pakoputkihuolto R.Tiittanen Ky:llä, jos Remuksen maahantuojan tarjous on liian suolainen vaihtotyön osalta.

Kysymys nro 2: Onko AMG:n vaimentimet muuten edelleen Remuksen tekemiä? Ainakin ennen olivat.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Itse onnistuin saamaan kolariautosta alkuperäiset sportin vaimentimet + väliputket dfp: ltä asti (jäsen eerolan ansiokkaalla avustuksella). Nämä ovat selvästi vakiota avarammat loppuun asti, ilman vakio ulostulon kuristimia.

Tämä varmaankin paras vaihtoehto sedaniin... reilusti vaan piti leikata, sillä kolouksen rajasin tarkalleen alkuperäisen kokoiseksi... farkussa parkkitutkan anturit tulevat kyllä aika lähelle sedanin sporttiputkistolla.

Ääniä jos kaipaat ja lisää tehoa, niin tyhjennä dpf... senjälkeen remuskin ääntelee.


Kuva
Viimeksi muokannut Kylmänraudanseppä, Pe 20.09.2013 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

nuo alkuperäiset Sportin ulostulot ovat kyllä ehdottomasti ne parhaan näköiset. Hienolta näyttää tuo sinun teos. Dremelilläkö leikkasit puskurin?

Miten muuten nuo Sport-putkiston äänet? Onko millaiset verrattuna vakioon?

Se on totta, että farkussa, jos asettaa nuo ulostulot juuri tuolla tavalla niin taitaa mennä juurikin parkkitutkien antureiden kohdalle. Tosin voisihan niitä kolouksia hieman siirtää.

Missä kohtaa alkuperäisen putkiston osassa on kuristimet? Pitänee ottaa poies, jos sellaiset on.

Tarkoititko dpf:n tyhjentämisellä, sen pöntön sisusten poisheivaamista? Se on käynyt kyllä mielessä. Mittauksessa se tosin todettiin niin hyvin toimivaksi, että ei aiheuttanut akuuttia toimenpidettä. Tuhkakertymää oli vain 0,5g, joten poltot onnistuneet hyvin. Ääniä se tietysti vie.

Itselläni ei ole vielä kiinni ne Remukset. Laitoin eilen vasta projektia alulle, eli pelikenttä on vielä vapaa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Vakio V6 putkistossa vaimentimelle asti isot putket-> mutta vaimentimilta ulostulot kuristettu lähes puoleen.

Äänet vielä liki ennallaan, koska pdf tukkii vielä toistaiseksi minunkin putkiston... minulla nyt vakio katit alkupäissä putkistoa + yhteinen pdf + kummallakin haaralla sportin loppuvaimentimet. Kun pdf tyhjennetty, toiveissa saada noin 25 hp lisää + parempi reagointi kaasupolkimeen.

Pieni puukkosaha ja hienohammas terä + viilausta... ja kolaroitu V6 CDI sport putkistolla elinluovuttajaksi... -> sedaniin kohtuuhintainen piristys. Farkku parkkitutkilla hankalampi... ehkä se remus on hyvä vaihtoehto.
Viimeksi muokannut Kylmänraudanseppä, Pe 20.09.2013 17:12. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Kyllä on hienosti tehty. :shock:
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Miten sait nuo "reunat" sahattuun kohtaan. Koska tuosahan ei ole näkyvissä sitä sahattua reunaa vaan se on peitetty, mutta millä ja miten?
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Tomp kirjoitti:Miten sait nuo "reunat" sahattuun kohtaan. Koska tuosahan ei ole näkyvissä sitä sahattua reunaa vaan se on peitetty, mutta millä ja miten?
Ihan vakio mb osia... sport-paketti kolariautoista toki löytyy kaikki... tai oulun vehosta voi kyllä kanssa ostaa, Antti muistaa osat jo ulkoa... sieltä olen saanut hyvää asiakaspalvelua aina...
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Vastaa Viestiin