S211-korimallin CDI ja pakoputkituunaus
S211-korimallin CDI ja pakoputkituunaus
Tämä nyt tuntuu hieman tyhmältä kysymykseltä, mutta kun Internet tämän foorumin ulkopuolella ei näytä antavan selkeitä vastauksia... ...joten esitetäänpä kysymys täällä:
Auto on 2004-vuosimallin S211. Diesel-moottori ja Avantgarde. Tyyppimerkintä E320CDI T.
Tällä hetkellä pakoputken päitä on kaksi. Oikealla ja vasemmalla. Ja ne ovat piilossa takapuskurin alla.
Ensisijainen tavoite olisi puhtaasti kosmeettinen. Että pakoputken päät olisivat esillä ja kiiltäisivät. Toisinsanoen, että perässä olisi esimerkiksi 4 kpl pyöreitä ja kiiltäviä kohtuullisen kookkaita röörejä.
Lisää meteliä tai suorituskykyä en keskimäärin ole tällä tuunauksella tavoittelemassa.
Ainoa ratkaisu, jonka Internetistä vaivattomasti löysin oli Schatzin pakoputkenpäät. Muuten ihan kiva ja helppo juttu, mutta autoissa, joissa nuo lisäkepalat ovat, näyttää pakoputki roikkuvan. Ei siis oikein hyvä kosmeettisen tavoitteen kannalta.
Kysymykset siis ovat:
Onko jotain syytä, miksi tuota takapuskurin alareunaa ei voisi vähän dremelöidäviistää, jotta ulostulot eivät "roikkuisi"?
Onko jostain syystä sanottavasti parempi (koska en hae ääntä enkä virtausta) vaihtaa takavaimentimet joihinkin kosmeettiset tavoitteeni täyttäviin laitoksiin kuin askarrellahitsailla sievästä putkesta kiiltävät ulostulot alkuperäiseen materiaaliin?
En kai minä nyt ensimmäinen ihminen maailmassa kuutos-CDI:n pakoputkituunausta ole kaavailemassa - eli mistä löytäisin kaupallisia ja mahdollisimman "bolt-oneja" ratkaisuita mielitekooni?
Onko jollakulla foorumilla tähän toteutusta tehtynä? Mielelläni näkisin kuvia toteutuksista ja kuulisin vinkkejä!
Auto on 2004-vuosimallin S211. Diesel-moottori ja Avantgarde. Tyyppimerkintä E320CDI T.
Tällä hetkellä pakoputken päitä on kaksi. Oikealla ja vasemmalla. Ja ne ovat piilossa takapuskurin alla.
Ensisijainen tavoite olisi puhtaasti kosmeettinen. Että pakoputken päät olisivat esillä ja kiiltäisivät. Toisinsanoen, että perässä olisi esimerkiksi 4 kpl pyöreitä ja kiiltäviä kohtuullisen kookkaita röörejä.
Lisää meteliä tai suorituskykyä en keskimäärin ole tällä tuunauksella tavoittelemassa.
Ainoa ratkaisu, jonka Internetistä vaivattomasti löysin oli Schatzin pakoputkenpäät. Muuten ihan kiva ja helppo juttu, mutta autoissa, joissa nuo lisäkepalat ovat, näyttää pakoputki roikkuvan. Ei siis oikein hyvä kosmeettisen tavoitteen kannalta.
Kysymykset siis ovat:
Onko jotain syytä, miksi tuota takapuskurin alareunaa ei voisi vähän dremelöidäviistää, jotta ulostulot eivät "roikkuisi"?
Onko jostain syystä sanottavasti parempi (koska en hae ääntä enkä virtausta) vaihtaa takavaimentimet joihinkin kosmeettiset tavoitteeni täyttäviin laitoksiin kuin askarrellahitsailla sievästä putkesta kiiltävät ulostulot alkuperäiseen materiaaliin?
En kai minä nyt ensimmäinen ihminen maailmassa kuutos-CDI:n pakoputkituunausta ole kaavailemassa - eli mistä löytäisin kaupallisia ja mahdollisimman "bolt-oneja" ratkaisuita mielitekooni?
Onko jollakulla foorumilla tähän toteutusta tehtynä? Mielelläni näkisin kuvia toteutuksista ja kuulisin vinkkejä!
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Onakohtaista kokemusta ei ole, mutta eBay on pullollaan ratkaisuja:
http://shop.ebay.com/items/?_nkw=w211+t ... &_osacat=0
Tosin ne on yleensä toteutettu siten että puskuria ei leikellä / roikkuvat. Varmaan pienellä askartelulla (alkuperäisen putken lyhentämisellä) saisi ne ylemmäs.
Sitten on tiett virallisempikin ratkaisu:
http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid= ... Categories
Nämä on yhteensopivat amg-takapuskurin kanssa, joten alkuperäisen puskurin kanssa vaatii dremeliä.
Itseä kiinnostaisi enemmän uuden e-sarjalaisen tyyppinen ratkaisu:
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... s/211.html
Minusta neliröörinen amg-ulostulo vaatii myös amg etupuskurin ja vanteet.
http://shop.ebay.com/items/?_nkw=w211+t ... &_osacat=0
Tosin ne on yleensä toteutettu siten että puskuria ei leikellä / roikkuvat. Varmaan pienellä askartelulla (alkuperäisen putken lyhentämisellä) saisi ne ylemmäs.
Sitten on tiett virallisempikin ratkaisu:
http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid= ... Categories
Nämä on yhteensopivat amg-takapuskurin kanssa, joten alkuperäisen puskurin kanssa vaatii dremeliä.
Itseä kiinnostaisi enemmän uuden e-sarjalaisen tyyppinen ratkaisu:
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... s/211.html
Minusta neliröörinen amg-ulostulo vaatii myös amg etupuskurin ja vanteet.
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
Nämä ovat noita edellä mainitsemiani "Schatz-tyyppisiä" tuotteita ja sen variaatioita. Menee helposti löytötavaratalotuuninkivirityksen näköiseksi. Eli todennäköisesti parempi ilman kuin näiden kanssa.Hannu H kirjoitti:Onakohtaista kokemusta ei ole, mutta eBay on pullollaan ratkaisuja...
AMG-loppuvaimentimet olisivat toki hienot. Mutta hinnaltaan aika korkeat. Olisiko jotain muuta merkkiä, jolta löytyisi vaivattomasti asennettavat ja kivan näköiset pöntöt? Toiseen autoomme laitoin Brabuksen putkiston ja se oli miellyttävän helppo asentaa: Ruuvit auki ja ruuvit kiinni.Hannu H kirjoitti:Sitten on tiett virallisempikin ratkaisu...
Onko bensa-S211:n ja diesel-S211:n putkistossa eroa, joka vaikuttaisi harjoitukseen? Eli tarvitseeko minun etsiä osia, joille erikseen luvataan sopivuus CDI-koneeseen?
Kahdella ulostulolla olevat bensamallithan ovat V6-koneita? Minulla on diesel-R6. Alkupää siis on bensan ja dieselin välillä varmasti erilainen, mutta ovatko loppupäät vaihtokelpoisia ja jos ovat, niin mistä kohdasta taaksepäin?
Jos AMG-helmat olisivat, niin trapetsoidiulostulot olisivat komeat: Klik!Hannu H kirjoitti:...Minusta neliröörinen amg-ulostulo vaatii myös amg etupuskurin ja vanteet.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Eipä ole vastauksia noihin kysymyksiisi, mutta asiasta toiseen:
Tuossa Kleemannissa passaa aika hyvin mustaan autoon nuo kiiltävät kattokaiteet. On ollut jo pitempään mielessä, että omani näyttää vähän "liian" mustalta, ja just tuollaiset kattokaiteet toisi siihen parannusta. Tuommoisia vaan ei taida olla missään myynnissä ? Lieneeköhän ainoa vaihtoehto irroittaa alkuperäiset ja kromauttaa taikka sitten hioa alumiinille.Jos AMG-helmat olisivat, niin trapetsoidiulostulot olisivat komeat: Klik! Cool
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
Kysypä Autokorjaamo KoskiseltaHannu H kirjoitti:...Kleemannissa passaa aika hyvin mustaan autoon nuo kiiltävät kattokaiteet. On ollut jo pitempään mielessä, että omani näyttää vähän "liian" mustalta, ja just tuollaiset kattokaiteet toisi siihen parannusta. Tuommoisia vaan ei taida olla missään myynnissä ?....
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Toi maski taitaa olla samanlainen jonka näin tänään Lappeenrannassa erään farkun keulalla. Näytti aika hyvältä luonnossakin. Mistähän noita saa ja mihin hintaan?panorama kirjoitti:Vielä pari mainos/rakentelu kuvaa. Vanteet Lorinser 20", maski Sveitsin tuliaisia, mittarit tuulilasissa Tuikun ja Karalan takia =)
[ http://i448.photobucket.com/albums/qq202/stipower/mese011.jpg ]
[ http://i448.photobucket.com/albums/qq202/stipower/mese010.jpg ]
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Tossa olis muutama malli pakoputkista, kolmas kuva. klikkaa nii suurenee
http://www.cardomain.com/ride/2973298/3
http://www.cardomain.com/ride/3122156
ja täällä lisää mersuja
http://www.cardomain.com/MakeModel/Merc ... /2003/2009
http://www.cardomain.com/ride/2973298/3
http://www.cardomain.com/ride/3122156
ja täällä lisää mersuja
http://www.cardomain.com/MakeModel/Merc ... /2003/2009
Itseäkin kiinnostais tollaset kunnon ulostulot! Mielestäni sellaset käyrät, kun tulee puskurin ali on rumat, eli tarvis muokata tota takapuskuria tai mieluummin jos jostain sais "halvalla" amg:n tai muun vastaavan puskurin. Onko kellään tietoa, mistä kannattais tilata/hintatietoja? ebaysta sais amg-puskurin (kopio) 300 dollariin, mutta rahdit on ihan tolkuttoman kalliita!
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Kannatta hankkia varmaan ihan suosiolla alkuperäinen, kopiot on vain huonosti istuvia lasikuitu kuoria jolla saa helposti tiputettua auton arvoa 5-10%arto79 kirjoitti:Itseäkin kiinnostais tollaset kunnon ulostulot! Mielestäni sellaset käyrät, kun tulee puskurin ali on rumat, eli tarvis muokata tota takapuskuria tai mieluummin jos jostain sais "halvalla" amg:n tai muun vastaavan puskurin. Onko kellään tietoa, mistä kannattais tilata/hintatietoja? ebaysta sais amg-puskurin (kopio) 300 dollariin, mutta rahdit on ihan tolkuttoman kalliita!
300 dollariin kun lasket rahdit + verot niin aletaan olla aika lähellä alkuperäisen hintaa.
Kopioissa yleensä vielä niin huonot pohjat että maalaus maksaa tuplat.
sitten vielä se ainainen kiinnikeiden rakentelu.....
http://cgi.ebay.de/Orig-AMG-Heckschuerz ... 240%3A1318
Tuosta sais röörit ja sopivan puskurin helman rahteineen 250 euroa Suomeen. Tosin helma tarkoitettu sedaniin, mutta pienellä dremel-jumpalla voisi saada sorvattua myös farkkuun.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/W211-REA ... 0290380582
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/W211-REA ... 0290380582
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
[quote="Hannu H"]Tuosta sais röörit ja sopivan puskurin helman rahteineen 250 euroa Suomeen. Tosin helma tarkoitettu sedaniin, mutta pienellä dremel-jumpalla voisi saada sorvattua myös farkkuun.
Saisikohan noita soviteltua tuollaiseen pikkumoottorilla varustettuun eemeliin??
Saisikohan noita soviteltua tuollaiseen pikkumoottorilla varustettuun eemeliin??
BMW E61 530 xd M-Sport
ex. MB E 220 CDI Elegance
ex. MB E 220 CDI Elegance
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: S211-korimallin CDI ja pakoputkituunaus
Nostellaanpa tätäkin Eerolan aloitusta ylöspäin; aihe entistä ajankohtaisempi, kun kuutos dieselit yleistyy...eerola kirjoitti:Tämä nyt tuntuu hieman tyhmältä kysymykseltä, mutta kun Internet tämän foorumin ulkopuolella ei näytä antavan selkeitä vastauksia... ...joten esitetäänpä kysymys täällä:
Auto on 2004-vuosimallin S211. Diesel-moottori ja Avantgarde. Tyyppimerkintä E320CDI T.
Tällä hetkellä pakoputken päitä on kaksi. Oikealla ja vasemmalla. Ja ne ovat piilossa takapuskurin alla.
Ensisijainen tavoite olisi puhtaasti kosmeettinen. Että pakoputken päät olisivat esillä ja kiiltäisivät. Toisinsanoen, että perässä olisi esimerkiksi 4 kpl pyöreitä ja kiiltäviä kohtuullisen kookkaita röörejä.
Lisää meteliä tai suorituskykyä en keskimäärin ole tällä tuunauksella tavoittelemassa.
Ainoa ratkaisu, jonka Internetistä vaivattomasti löysin oli Schatzin pakoputkenpäät. Muuten ihan kiva ja helppo juttu, mutta autoissa, joissa nuo lisäkepalat ovat, näyttää pakoputki roikkuvan. Ei siis oikein hyvä kosmeettisen tavoitteen kannalta.
Kysymykset siis ovat:
Onko jotain syytä, miksi tuota takapuskurin alareunaa ei voisi vähän dremelöidäviistää, jotta ulostulot eivät "roikkuisi"?
Onko jostain syystä sanottavasti parempi (koska en hae ääntä enkä virtausta) vaihtaa takavaimentimet joihinkin kosmeettiset tavoitteeni täyttäviin laitoksiin kuin askarrellahitsailla sievästä putkesta kiiltävät ulostulot alkuperäiseen materiaaliin?
En kai minä nyt ensimmäinen ihminen maailmassa kuutos-CDI:n pakoputkituunausta ole kaavailemassa - eli mistä löytäisin kaupallisia ja mahdollisimman "bolt-oneja" ratkaisuita mielitekooni?
Onko jollakulla foorumilla tähän toteutusta tehtynä? Mielelläni näkisin kuvia toteutuksista ja kuulisin vinkkejä!
Eli mikä olisi fiksuin tapa toteuttaa kohtuu hinnalla tuplaputket loppuun asti? Varoen alhaalta koukkaavia market versioita.... e-bay kauppiaat ei ole yleensä kuvannut autoa sivulta sattuneesta syystä...
Nämä ruottalaisten myymät istuisivat kohtuudella (katso hopea auto, jossa pieni kolous puskurin alahelmassa), mutta neljällä reiällä ehkä liiottelua kolmen litran dieseliin...
http://www.mbscashopen.com/en/e-class/w ... eluxe.html
Löytyisi myös alkuperäistä sport - pakettiversiota muistuttavat e-baysta, vaatinee myös takapuskurin loveamista, että istuisi nätisti.... huomaa hämäävä ulottuvuus lähelle orkkis takapönttöjä...kysymys kuuluu, riittääkö pieni puskurin loveaminen piilottamaan yhteyden puuttumisen vaimentimeen?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mercedes ... ccessories
Onko joku löytänyt parempia myytävän / jopa toteuttanut jotain rakennemuutoksia Panoraaman tavalla?
Viimeksi muokannut Kylmänraudanseppä, Su 01.08.2010 23:18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Ruattalaisilla myös ovaaliversio... kuvattu farkussa... tämäkin voisi olla ok, jos upottaa puskuriin hieman. Tällöin myös siirtyvät reunempaan, jolloin lähempänä originaalia sijaintia:
http://www.mbscashopen.com/en/e-class/w ... 2-pcs.html
Toki sitten aussipojat kauppaa Lorinserin vaimenninparia, jossa vain hinta ongelma... jotka on kolottu puskurin alareunaan...
(Alin kuva sivun keskellä)
http://www.carshine.com.au/index.htm?ht ... sories.htm
http://www.mbscashopen.com/en/e-class/w ... 2-pcs.html
Toki sitten aussipojat kauppaa Lorinserin vaimenninparia, jossa vain hinta ongelma... jotka on kolottu puskurin alareunaan...
(Alin kuva sivun keskellä)
http://www.carshine.com.au/index.htm?ht ... sories.htm
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Hieman hailakat pakoäänet tuossa kutosdieselissä kieltämättä on. Matkustamoon kuuluu konehuoneesta kiva kutosdieselin hiljainen ropina ja hörpötys liikkeelle lähtiessä, mutta minkäänlaisia pakoääniä ei kyllä kuulu.
Itse päätin, että laitan nuo kuvassa (klikkaamalla suuremmaksi) ylimpänä olevat Remuksen pöntöt kiinni autoon, kun olisi ihan mukava saada vaimea ja matala hörpötys myös sitäkin kautta kuulumaan.
Ainoastaan Königillä kuulema Suomessa nykyään Remuksen edustus, joten laitoin sinne kyselyn. Sivuillaan ilmoittavat, että hinta on tuo Remuksen sivulla mainittu +23% alv.
Tämä lienee helppous/hinta/laatu -suhteeltaan parhaimpia ratkaisuja tässä projektissa.
Vaihtoehtoina olisi ollut:
-Pelkät käyrät, puskurin ali tulevat putkenpäät, jotka eivät muuta äänimaailmaa ja näyttävät sivusta katsottuna ehkä hupsulta.
-Pelkät suorat putkenpäät ja takapuskurin helman dremelöinti
-Halvat teiniviiksivaimentimet ja takapuskurin helman dremelöinti
-Laadukkaat vaimentimet ja takapuskurin helman dremelöinti
-Laadukkaat vaimentimet ja uuden takapuskurin helman hankkiminen. Näitä eri variaatioita on netissä liikkunut hintaluokassa n. 1000 - 5000 eur, joista tuohon yläpäähän yleensä aina ovat sijoittuneet Brabuksen ja Lorinserin paketit, ym.
Haarukan alapäähän sijoittuu sitten do it your self -eBay paketit, eli haalii erikseen kasaan nuo helmat ja vaimentimet.
-Lisäksi tietysti Veholta Sport-puskurin helma ja jotkut laatuvaimentimet, yksi vaihtoehto. Sport-puskurin helman hinnasta ei tietoa.
Tämä minun ratkaisunihan tulee siis niin, että nuo takavaimentimet vaihdetaan alkuperäisten tilalle ja ulostulot saadaan tulemaan alkuperäisen puskurin alitse. Tuskin kovin pahan näköinenkään tuossa farmarin persuuksissa, kun kyseessä yhtenäinen paketti ja suora littana putki ulostulossa. Valintaa tukee myös se, että minulla on juuri siinä helmapalassa - joka pitäisi muuten vaihtaa tai dremelöidä - peruutustutkan anturit vaikeuttamassa suoritusta.
Kysymys tähän liittyen: Onko W/S211 E320(V6)Cdi:ssä 2 vai 3 vaimenninta + katalysaattori, per putki?
Useinhan näissä tehokkaammissa sakemanneissa on 3 vaimenninta, joista ensimmäinen on ns. resonaattori ja loput kaksi normaaleita vaimentimia. Jos tässäkin on näin niin taidan aluksi kokeilla yhdistelmää: resonaattori+Remus, eli jätän keskivaimentimen kokonaan pois. Remus on kuulema hyvä, mutta aika vaimea ääninen.
Vaihtotyön teetän tietysti legendaarisella Pakoputkihuolto R.Tiittanen Ky:llä, jos Remuksen maahantuojan tarjous on liian suolainen vaihtotyön osalta.
Kysymys nro 2: Onko AMG:n vaimentimet muuten edelleen Remuksen tekemiä? Ainakin ennen olivat.
Itse päätin, että laitan nuo kuvassa (klikkaamalla suuremmaksi) ylimpänä olevat Remuksen pöntöt kiinni autoon, kun olisi ihan mukava saada vaimea ja matala hörpötys myös sitäkin kautta kuulumaan.
Ainoastaan Königillä kuulema Suomessa nykyään Remuksen edustus, joten laitoin sinne kyselyn. Sivuillaan ilmoittavat, että hinta on tuo Remuksen sivulla mainittu +23% alv.
Tämä lienee helppous/hinta/laatu -suhteeltaan parhaimpia ratkaisuja tässä projektissa.
Vaihtoehtoina olisi ollut:
-Pelkät käyrät, puskurin ali tulevat putkenpäät, jotka eivät muuta äänimaailmaa ja näyttävät sivusta katsottuna ehkä hupsulta.
-Pelkät suorat putkenpäät ja takapuskurin helman dremelöinti
-Halvat teiniviiksivaimentimet ja takapuskurin helman dremelöinti
-Laadukkaat vaimentimet ja takapuskurin helman dremelöinti
-Laadukkaat vaimentimet ja uuden takapuskurin helman hankkiminen. Näitä eri variaatioita on netissä liikkunut hintaluokassa n. 1000 - 5000 eur, joista tuohon yläpäähän yleensä aina ovat sijoittuneet Brabuksen ja Lorinserin paketit, ym.
Haarukan alapäähän sijoittuu sitten do it your self -eBay paketit, eli haalii erikseen kasaan nuo helmat ja vaimentimet.
-Lisäksi tietysti Veholta Sport-puskurin helma ja jotkut laatuvaimentimet, yksi vaihtoehto. Sport-puskurin helman hinnasta ei tietoa.
Tämä minun ratkaisunihan tulee siis niin, että nuo takavaimentimet vaihdetaan alkuperäisten tilalle ja ulostulot saadaan tulemaan alkuperäisen puskurin alitse. Tuskin kovin pahan näköinenkään tuossa farmarin persuuksissa, kun kyseessä yhtenäinen paketti ja suora littana putki ulostulossa. Valintaa tukee myös se, että minulla on juuri siinä helmapalassa - joka pitäisi muuten vaihtaa tai dremelöidä - peruutustutkan anturit vaikeuttamassa suoritusta.
Kysymys tähän liittyen: Onko W/S211 E320(V6)Cdi:ssä 2 vai 3 vaimenninta + katalysaattori, per putki?
Useinhan näissä tehokkaammissa sakemanneissa on 3 vaimenninta, joista ensimmäinen on ns. resonaattori ja loput kaksi normaaleita vaimentimia. Jos tässäkin on näin niin taidan aluksi kokeilla yhdistelmää: resonaattori+Remus, eli jätän keskivaimentimen kokonaan pois. Remus on kuulema hyvä, mutta aika vaimea ääninen.
Vaihtotyön teetän tietysti legendaarisella Pakoputkihuolto R.Tiittanen Ky:llä, jos Remuksen maahantuojan tarjous on liian suolainen vaihtotyön osalta.
Kysymys nro 2: Onko AMG:n vaimentimet muuten edelleen Remuksen tekemiä? Ainakin ennen olivat.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Itse onnistuin saamaan kolariautosta alkuperäiset sportin vaimentimet + väliputket dfp: ltä asti (jäsen eerolan ansiokkaalla avustuksella). Nämä ovat selvästi vakiota avarammat loppuun asti, ilman vakio ulostulon kuristimia.
Tämä varmaankin paras vaihtoehto sedaniin... reilusti vaan piti leikata, sillä kolouksen rajasin tarkalleen alkuperäisen kokoiseksi... farkussa parkkitutkan anturit tulevat kyllä aika lähelle sedanin sporttiputkistolla.
Ääniä jos kaipaat ja lisää tehoa, niin tyhjennä dpf... senjälkeen remuskin ääntelee.
Tämä varmaankin paras vaihtoehto sedaniin... reilusti vaan piti leikata, sillä kolouksen rajasin tarkalleen alkuperäisen kokoiseksi... farkussa parkkitutkan anturit tulevat kyllä aika lähelle sedanin sporttiputkistolla.
Ääniä jos kaipaat ja lisää tehoa, niin tyhjennä dpf... senjälkeen remuskin ääntelee.
Viimeksi muokannut Kylmänraudanseppä, Pe 20.09.2013 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
nuo alkuperäiset Sportin ulostulot ovat kyllä ehdottomasti ne parhaan näköiset. Hienolta näyttää tuo sinun teos. Dremelilläkö leikkasit puskurin?
Miten muuten nuo Sport-putkiston äänet? Onko millaiset verrattuna vakioon?
Se on totta, että farkussa, jos asettaa nuo ulostulot juuri tuolla tavalla niin taitaa mennä juurikin parkkitutkien antureiden kohdalle. Tosin voisihan niitä kolouksia hieman siirtää.
Missä kohtaa alkuperäisen putkiston osassa on kuristimet? Pitänee ottaa poies, jos sellaiset on.
Tarkoititko dpf:n tyhjentämisellä, sen pöntön sisusten poisheivaamista? Se on käynyt kyllä mielessä. Mittauksessa se tosin todettiin niin hyvin toimivaksi, että ei aiheuttanut akuuttia toimenpidettä. Tuhkakertymää oli vain 0,5g, joten poltot onnistuneet hyvin. Ääniä se tietysti vie.
Itselläni ei ole vielä kiinni ne Remukset. Laitoin eilen vasta projektia alulle, eli pelikenttä on vielä vapaa.
Miten muuten nuo Sport-putkiston äänet? Onko millaiset verrattuna vakioon?
Se on totta, että farkussa, jos asettaa nuo ulostulot juuri tuolla tavalla niin taitaa mennä juurikin parkkitutkien antureiden kohdalle. Tosin voisihan niitä kolouksia hieman siirtää.
Missä kohtaa alkuperäisen putkiston osassa on kuristimet? Pitänee ottaa poies, jos sellaiset on.
Tarkoititko dpf:n tyhjentämisellä, sen pöntön sisusten poisheivaamista? Se on käynyt kyllä mielessä. Mittauksessa se tosin todettiin niin hyvin toimivaksi, että ei aiheuttanut akuuttia toimenpidettä. Tuhkakertymää oli vain 0,5g, joten poltot onnistuneet hyvin. Ääniä se tietysti vie.
Itselläni ei ole vielä kiinni ne Remukset. Laitoin eilen vasta projektia alulle, eli pelikenttä on vielä vapaa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Vakio V6 putkistossa vaimentimelle asti isot putket-> mutta vaimentimilta ulostulot kuristettu lähes puoleen.
Äänet vielä liki ennallaan, koska pdf tukkii vielä toistaiseksi minunkin putkiston... minulla nyt vakio katit alkupäissä putkistoa + yhteinen pdf + kummallakin haaralla sportin loppuvaimentimet. Kun pdf tyhjennetty, toiveissa saada noin 25 hp lisää + parempi reagointi kaasupolkimeen.
Pieni puukkosaha ja hienohammas terä + viilausta... ja kolaroitu V6 CDI sport putkistolla elinluovuttajaksi... -> sedaniin kohtuuhintainen piristys. Farkku parkkitutkilla hankalampi... ehkä se remus on hyvä vaihtoehto.
Äänet vielä liki ennallaan, koska pdf tukkii vielä toistaiseksi minunkin putkiston... minulla nyt vakio katit alkupäissä putkistoa + yhteinen pdf + kummallakin haaralla sportin loppuvaimentimet. Kun pdf tyhjennetty, toiveissa saada noin 25 hp lisää + parempi reagointi kaasupolkimeen.
Pieni puukkosaha ja hienohammas terä + viilausta... ja kolaroitu V6 CDI sport putkistolla elinluovuttajaksi... -> sedaniin kohtuuhintainen piristys. Farkku parkkitutkilla hankalampi... ehkä se remus on hyvä vaihtoehto.
Viimeksi muokannut Kylmänraudanseppä, Pe 20.09.2013 17:12. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Ihan vakio mb osia... sport-paketti kolariautoista toki löytyy kaikki... tai oulun vehosta voi kyllä kanssa ostaa, Antti muistaa osat jo ulkoa... sieltä olen saanut hyvää asiakaspalvelua aina...Tomp kirjoitti:Miten sait nuo "reunat" sahattuun kohtaan. Koska tuosahan ei ole näkyvissä sitä sahattua reunaa vaan se on peitetty, mutta millä ja miten?
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89