täristää...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kolehmainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 07.12.2007 11:53

täristää...

Viesti Kirjoittaja kolehmainen »

väykky 420 97 ja tyhjäkäynnillä tuntuu ettei käy kaikilla ja vedot hukassa kunnes yhtäkkiä taas pelaa...tehny parikertaa aiemminkin moisen.mistä johtuu?mitään ei ole vielä tutkittu.missä kyseisessä keksinnössä on polttoaine suodatin?kiitokset etukäteen.
w 210 e420
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Katso ensimmäiseksi että onko vettä sytytystulppien koloissa. :wink:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Jos konetta on pesty viime aikoina niin tuo mitä edellinen sanoi on hyvin todennäköinen vika. Niin ja ei paljoa kannata ajella jos ei käy kaikilla - saattaa katalysaattorit hajota. Nim. kokemusta on.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
kolehmainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 07.12.2007 11:53

Viesti Kirjoittaja kolehmainen »

juhape kirjoitti:Jos konetta on pesty viime aikoina niin tuo mitä edellinen sanoi on hyvin todennäköinen vika. Niin ja ei paljoa kannata ajella jos ei käy kaikilla - saattaa katalysaattorit hajota. Nim. kokemusta on.
konetta ei ole pesty mutta tulpat pitää huomenna tarkistaa ja vaihtaa.mitkä tulpat kannattaa laittaa?katit rämisee jo siihen malliin että ihan hirvittää
w 210 e420
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Jaahas. ettei vaan olisi sitten jommankumman katin sisukset paskana
ja ajoittain tulppana siellä. Toivalan autossa kattelin kun oli
katin takia 12pyttysestä 5 mukia leikannu kiinni. Sekin toimi kuulemma
välillä oikein hyvin ja välillä röpötti.
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Mulla tekee ihan samaa. Lämpimänä tyhjäkäynnillä tuntuu välillä nykivän ja polkaistaessa rämähtää. Rööristö on alkuperäinen 300tkm ajettu. Ihan hyvin tuntuu kulkevan silti.
kolehmainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 07.12.2007 11:53

Viesti Kirjoittaja kolehmainen »

näytää siltä että olis puola rikki..tulpat vaihdettu ja polttoaine suodatin kans,niistä ei apuja löytynyt.töpselissä kävi ja kertoi että 7 pytty pimeenä.
w 210 e420
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

No sittenhä se on vähän halavempi remontti. Vee-konneissa kannattaa
kattiviat ottaa vakavasti sillä molemmilla puolilla kun on oma katti ja
jos lohkon toisenpuolen pytyt on tukossa ja toinen puoli vaan paahtaa
täysillä niin rikki menee ja äkkiä. Siis kone.
kolehmainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 07.12.2007 11:53

Viesti Kirjoittaja kolehmainen »

taitaa katit vaihtua näin aluksi suoriin putkiin ja katella sitten myöhemmin niiden tilalle jotain.minkälaisia katteja kannattaa suunnitella,jotain vapaammin virtaavaa tietenkin sais olla..
w 210 e420
kolehmainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Pe 07.12.2007 11:53

Viesti Kirjoittaja kolehmainen »

no nyt pelaa taas..puolan vaihto auttoi asiaa..
w 210 e420
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Jatketaas tähän. Mullakin taitaa olla sellainen tilanne että katit saa kyytiä. Suoralla putkella ajattelin ne ainakin väliaikaisesti korvata mutta mitenkäs lambda ym. anturit? Putkeenko vain kiinni? Taitaa päästöt nousta niin ettei katsastuksesta ainakaan pääse läpi?

Tarvikekattejako olette sovitelleet?
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Sumppa124 kirjoitti:Jatketaas tähän. Mullakin taitaa olla sellainen tilanne että katit saa kyytiä. Suoralla putkella ajattelin ne ainakin väliaikaisesti korvata mutta mitenkäs lambda ym. anturit? Putkeenko vain kiinni? Taitaa päästöt nousta niin ettei katsastuksesta ainakaan pääse läpi?

Tarvikekattejako olette sovitelleet?
Eihän sulla kuitenkaan ole molemmin puolin kattia lambdoja?
Vissiin ei.
Eli putkeen vaan lammas kiinni ja avot.

Tee sellaset putket että voit tarvittaessa löydä leimalle katit kiinni.
(HC arvoja kyllä saa tiputettua Sinolilla) :wink:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Ok, kiitos avustasi!
Vastaa Viestiin