w124 kuskin puoli sentin korkeammalla edestä, missä vika???
w124 kuskin puoli sentin korkeammalla edestä, missä vika???
Elikkä auto on -95vm W124 ja semmosta ihmettelen, kun etulokasuojista ottaa mitan vanteen keskiöön niin kuskin puoli on n.1cm korkeammalla kuin apukuskin, eron huomaa silmälläkin helposti, eli ei ole mittavirhe. Auto puoltaakin oikealle jonkun verran. Alustaan vaihdettu kesällä kaikki iskarit (bilstein sprint) ja jouset (h&r) ja 2 korkeuden jousen kumit joka nurkassa, narinahelat taakse, takakallistuksenvakaajien niveltangot ja ohjausiskari, myös vaihdettu. Käytetty syksyllä nelipyörä suuntauksessa. Mistä mahtaa johtua tuo korkeus ero ja oishan tohon puoltamiseenkin kiva saada vika selville?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Välttämättä se korkeusero ei johdu jousituksesta. kun mittus suoritetaan lokasuojn reunaan, saattaa lokasuoja olla sen sentin korkeammalla siitä reunasta, kuin toisella puolella. Mutta kun taas sanoit että puoltaa, sehän voi johtua juurikin tuosta korkeuserosta, tai pyöräkulmista, tai rengaspaineista jne. Jos sinulla olisi mahdollisuutta mennä johonkin huoltopisteeseen, missä voitaisi mitata kulmapainot, tulisi varmistus siihen mahdolliseen korkeuseroon samalla akselilla oleviin pyöriin. Tämän jälkeen niitä kulmapainoja voi passata vaikka erikorkeuksisilla kumeilla, jolloin sen varmasti saa vaakaan.
Luultavasti, jos on korkeuseroa, sinulla on apukuskin puolelta jousikuppi hivenen pettänyt, ja se aiheuttaa kyseisen tilanteen.
Luultavasti, jos on korkeuseroa, sinulla on apukuskin puolelta jousikuppi hivenen pettänyt, ja se aiheuttaa kyseisen tilanteen.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: w124 kuskin puoli sentin korkeammalla edestä, missä vika
Ootko tarkastanu ettei oo etujousi poikki, saattaa olla vaan puolikierrosta tai vähemmänkin. Entä onko takapää samalla korkeudella molemmita puolilta?Messias kirjoitti:Elikkä auto on -95vm W124 ja semmosta ihmettelen, kun etulokasuojista ottaa mitan vanteen keskiöön niin kuskin puoli on n.1cm korkeammalla kuin apukuskin,
Ei ole jousi poikki, kesällä laitettu uudet h&r jouset ja sama n. 1cm korkeusero ollut siitä asti. Jousen kumit on molemmilla puolilla saman korkuset, ja ne on vielä jopa kerran vaihdettu ykkösen kumeista kakkosen kumeihin. Takapää on samalla korkeudella molemmilta puolilta.
Niin ja mistäs kaikesta tuo ratin kääntelyn jäykkyys ero vasemman ja oikean puolen välillä voi johtua?
Niin ja mistäs kaikesta tuo ratin kääntelyn jäykkyys ero vasemman ja oikean puolen välillä voi johtua?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Itselläni on samanikäinen ja sama korimallinen auto ja ihan samat "ominaisuudet"! Viime keväänä yritettiin savonlinnassa merkkikorjaamossa poistaa tätä ominaisuutta, mutta kyllä se vieläkin vetelee oikealle. Minun autoni on ilmeisesti jossain vaiheessa poksautettu penkkaan josta syystä pyörän kulmia ei saa kohdalleen --> pitäisi kuulemma tehdä joitain "reikiä" tiettyihin paikkoihin ja yrittää sen jälkeen vetää runkoa suoremmaksi, tai jotain sinnepäin..
Jospa sulla on samat ongelmat?! Käytä se 4-pyöräsuuntauksessa, niin saat poissuljettua näin aluksi sen vian. Itselläni on tallessa kahdet viimeiset suuntauksesta saatavat tulosteet --> voidaan sitten vertailla niitä keskenään
Ja kun tämä on näissä kakkosnelosissa ihan vakio-ominaisuus, niin jokin kerhohan tässä on perustettava! Sen nimi voisi olla vaikka "ojamagnetismin riivaamat" tai "ujot keskiviivalaiset"...


God created Ford to keep fools away from good cars like Porsche and Mercedes Benz..c",)..!