w124 kuskin puoli sentin korkeammalla edestä, missä vika???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

w124 kuskin puoli sentin korkeammalla edestä, missä vika???

Viesti Kirjoittaja Messias »

Elikkä auto on -95vm W124 ja semmosta ihmettelen, kun etulokasuojista ottaa mitan vanteen keskiöön niin kuskin puoli on n.1cm korkeammalla kuin apukuskin, eron huomaa silmälläkin helposti, eli ei ole mittavirhe. Auto puoltaakin oikealle jonkun verran. Alustaan vaihdettu kesällä kaikki iskarit (bilstein sprint) ja jouset (h&r) ja 2 korkeuden jousen kumit joka nurkassa, narinahelat taakse, takakallistuksenvakaajien niveltangot ja ohjausiskari, myös vaihdettu. Käytetty syksyllä nelipyörä suuntauksessa. Mistä mahtaa johtua tuo korkeus ero ja oishan tohon puoltamiseenkin kiva saada vika selville?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Välttämättä se korkeusero ei johdu jousituksesta. kun mittus suoritetaan lokasuojn reunaan, saattaa lokasuoja olla sen sentin korkeammalla siitä reunasta, kuin toisella puolella. Mutta kun taas sanoit että puoltaa, sehän voi johtua juurikin tuosta korkeuserosta, tai pyöräkulmista, tai rengaspaineista jne. Jos sinulla olisi mahdollisuutta mennä johonkin huoltopisteeseen, missä voitaisi mitata kulmapainot, tulisi varmistus siihen mahdolliseen korkeuseroon samalla akselilla oleviin pyöriin. Tämän jälkeen niitä kulmapainoja voi passata vaikka erikorkeuksisilla kumeilla, jolloin sen varmasti saa vaakaan.

Luultavasti, jos on korkeuseroa, sinulla on apukuskin puolelta jousikuppi hivenen pettänyt, ja se aiheuttaa kyseisen tilanteen.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Sitten vielä tämmönen lisäys tähän, että ratti on jäykempi kääntää vasemmalle kuin oikealle. Mistäs kyseinen vika voi johtua?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: w124 kuskin puoli sentin korkeammalla edestä, missä vika

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Messias kirjoitti:Elikkä auto on -95vm W124 ja semmosta ihmettelen, kun etulokasuojista ottaa mitan vanteen keskiöön niin kuskin puoli on n.1cm korkeammalla kuin apukuskin,
Ootko tarkastanu ettei oo etujousi poikki, saattaa olla vaan puolikierrosta tai vähemmänkin. Entä onko takapää samalla korkeudella molemmita puolilta?
harry267
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: Ma 14.01.2008 21:03

Viesti Kirjoittaja harry267 »

ei mun tietääkseni ole olemassakaan mersua mikä ei väännä oikealle,jos vääntää vasemmalle,niin siinä on pahasti jotain häikkää.jos korkeus ero häirittee niin mittaa jousen paksuus tarkasti,joka firma myy eripaksuisia jousia.
geoman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 19.08.2005 17:18

Viesti Kirjoittaja geoman »

Vaikuttaisiko jousen katkeaminen näin? Kunnossa oleva 124 vetää helposti oikealle tien kaltevuuden mukaan.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

geoman kirjoitti:Vaikuttaisiko jousen katkeaminen näin?
Meinasin tuota korkeutta.
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Ei ole jousi poikki, kesällä laitettu uudet h&r jouset ja sama n. 1cm korkeusero ollut siitä asti. Jousen kumit on molemmilla puolilla saman korkuset, ja ne on vielä jopa kerran vaihdettu ykkösen kumeista kakkosen kumeihin. Takapää on samalla korkeudella molemmilta puolilta.
Niin ja mistäs kaikesta tuo ratin kääntelyn jäykkyys ero vasemman ja oikean puolen välillä voi johtua?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Messias kirjoitti: Takapää on samalla korkeudella molemmilta puolilta.
Eikös se tarkoita sitten, että korista heittää. Etulokasuojat vai koko kori.
harry267
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: Ma 14.01.2008 21:03

Viesti Kirjoittaja harry267 »

apusimpukkaa epäilisin jäykkyyteen
lettreb
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 01.02.2006 23:01
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja lettreb »

Itselläni on samanikäinen ja sama korimallinen auto ja ihan samat "ominaisuudet"! Viime keväänä yritettiin savonlinnassa merkkikorjaamossa poistaa tätä ominaisuutta, mutta kyllä se vieläkin vetelee oikealle. Minun autoni on ilmeisesti jossain vaiheessa poksautettu penkkaan josta syystä pyörän kulmia ei saa kohdalleen --> pitäisi kuulemma tehdä joitain "reikiä" tiettyihin paikkoihin ja yrittää sen jälkeen vetää runkoa suoremmaksi, tai jotain sinnepäin..:) Jospa sulla on samat ongelmat?! Käytä se 4-pyöräsuuntauksessa, niin saat poissuljettua näin aluksi sen vian. Itselläni on tallessa kahdet viimeiset suuntauksesta saatavat tulosteet --> voidaan sitten vertailla niitä keskenään :D Ja kun tämä on näissä kakkosnelosissa ihan vakio-ominaisuus, niin jokin kerhohan tässä on perustettava! Sen nimi voisi olla vaikka "ojamagnetismin riivaamat" tai "ujot keskiviivalaiset"...
God created Ford to keep fools away from good cars like Porsche and Mercedes Benz..c",)..!
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

On käytetty tossa syksyllä nelipyörä suuntauksessa, eikä ole kolaroitu (ei mitään mainintaa suuntaajalta)
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Vastaa Viestiin