C220cdi:n laturista, hiilet vai koko laturi?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

C220cdi:n laturista, hiilet vai koko laturi?

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mitä mieltä raati on. Kannattaako edes harkita hiilien vaihtoa tuohon ajokkini laturiin, kun tänään rupesi matalilla kierroksilla laturin valo palamaan? Ajettu nyt vajaa 400Tkm ja laturi on käsittääkseni koskematon.

Vaihtolaturin saisi ilmeisesti n. 250-300 euroon, ja lataussäädin Boschilaiseen maksaisi KL:ssä hinnaston mukaan 160 ekiä. Joten kannattaako ryhtyä hiilen vaihtoon? Oisko hyviä vinkkejä tai kokemuksia, mistä saisi edullisesti vaihtolaturin? Merkkiä en ole vielä katsonut, mikä tuolla tällä hetkellä on paikalla. Ilmeisesti näitä on Valeon ja Boschin laturilla.
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Pelkkien hiilien vaihtohan on varsin helppo homma. Siinä menee kaikkineen muutama minuutti. Vaihdoin juuri yhteen boschilaiseen ne.
Jos laturi kuitenkin on pyörinyt nuo ilmoittamasi kilometrit, todennäköisesti liukurenkaat ovat jo kulahtaneet urille? Jos ei, niin hiilien vaihto ja taas mennään. Jos on, niin vaatii koneistuksen.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
Ahonen V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ahonen V »

spede10 kirjoitti:Jos laturi kuitenkin on pyörinyt nuo ilmoittamasi kilometrit, todennäköisesti liukurenkaat ovat jo kulahtaneet urille? Jos ei, niin hiilien vaihto ja taas mennään. Jos on, niin vaatii koneistuksen.
Minäkin tuohon oman auton laturiin tein kesällä remppaa ja vaihtelin peräpään laakerin ja laitoin uuden säätimen. 315tkm ajetussa laturissa oli melko syvät urat. Seuraavan kerran kun alkaa laturi temppuilla, niin taitaa olla uuden osto edessä. Aika ohkaiseksi oli liukurenkaat kuluneet.

Mutta ei muuta kuin laturi irti ja katsomaan, että kannattaako enää elvyttää :wink:
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä 400 ajettu laturi on valamis :idea: Liukurenkaat on niin syvillä urilla ja soikeat että ei tule menestymään uudet hiilet. :(
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

itellä kanssa hajosi laturi 380tkm kohilla! hiilirenkaat ja hiilet loppu!
hiilirenkaat ja laakerit laitatin liikkeessä (ampin autosähkö joensuu)ja hiilet tinasin itse säätimeen paikalleen!
alle 100e oli koko remontti!
ML W164
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Aika tarkalleen samoilla kilometreillä menee hiilet :!:

Itselläni 370 000 km kohdalla alkoi palaa latauksen merkkivalo,jolloin
purin laturin.
Toinen hiilistä muistaakseni sisempi oli loppu ja myös sen liukurengas
oli kulunut aika syälle ja vinoon.

No en uskonut sen olevan lopussa vaan viilasin liukurenkaan suoraan
ja motonetistä uudet hiilet kolvilla kiinni.
se kesti tonne n.700 000 kilometriin asti :lol:
C220 CDI vm.2000
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

No otin sitten laturin pois ja katsoin mitä on syönyt. Olipahan vaan hankala irrottaa, verrattuna vanhemman mallin vehkeisiin. Ahtaissa paikoissa pultteja.

Hiilet olivat aivan lopussa, siinä syy lataamattomuudelle. Taisi nyt vasta mennä neitsyys laturilta, kaikki oli koskematonta. Laakereissa ei tuntunut mitään kahinoita, eikä välyksiä. Ihan kiitettävä suoritus, kun melkein 400Tkm kuitenkin lataillut.

Uusin nyt sitten sen lataussäätimen, vaikka kieltämättä kovin kuluneelta vastapinta näytti. Toisaalta kilometrejä tulee autoon niin vähän nykyään, että voi kestää monta vuotta taas eteenpäin. Seuraavalla kerralla on syytä laittaa vaihtolaturi paikoilleen.

Millonkahan startti menee...??
Vastaa Viestiin