Mitä mieltä raati on. Kannattaako edes harkita hiilien vaihtoa tuohon ajokkini laturiin, kun tänään rupesi matalilla kierroksilla laturin valo palamaan? Ajettu nyt vajaa 400Tkm ja laturi on käsittääkseni koskematon.
Vaihtolaturin saisi ilmeisesti n. 250-300 euroon, ja lataussäädin Boschilaiseen maksaisi KL:ssä hinnaston mukaan 160 ekiä. Joten kannattaako ryhtyä hiilen vaihtoon? Oisko hyviä vinkkejä tai kokemuksia, mistä saisi edullisesti vaihtolaturin? Merkkiä en ole vielä katsonut, mikä tuolla tällä hetkellä on paikalla. Ilmeisesti näitä on Valeon ja Boschin laturilla.
C220cdi:n laturista, hiilet vai koko laturi?
Pelkkien hiilien vaihtohan on varsin helppo homma. Siinä menee kaikkineen muutama minuutti. Vaihdoin juuri yhteen boschilaiseen ne.
Jos laturi kuitenkin on pyörinyt nuo ilmoittamasi kilometrit, todennäköisesti liukurenkaat ovat jo kulahtaneet urille? Jos ei, niin hiilien vaihto ja taas mennään. Jos on, niin vaatii koneistuksen.
Jos laturi kuitenkin on pyörinyt nuo ilmoittamasi kilometrit, todennäköisesti liukurenkaat ovat jo kulahtaneet urille? Jos ei, niin hiilien vaihto ja taas mennään. Jos on, niin vaatii koneistuksen.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
- Ahonen V
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
- Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
- Viesti:
Minäkin tuohon oman auton laturiin tein kesällä remppaa ja vaihtelin peräpään laakerin ja laitoin uuden säätimen. 315tkm ajetussa laturissa oli melko syvät urat. Seuraavan kerran kun alkaa laturi temppuilla, niin taitaa olla uuden osto edessä. Aika ohkaiseksi oli liukurenkaat kuluneet.spede10 kirjoitti:Jos laturi kuitenkin on pyörinyt nuo ilmoittamasi kilometrit, todennäköisesti liukurenkaat ovat jo kulahtaneet urille? Jos ei, niin hiilien vaihto ja taas mennään. Jos on, niin vaatii koneistuksen.
Mutta ei muuta kuin laturi irti ja katsomaan, että kannattaako enää elvyttää

S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
ex. w124 260E -89
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
Aika tarkalleen samoilla kilometreillä menee hiilet
Itselläni 370 000 km kohdalla alkoi palaa latauksen merkkivalo,jolloin
purin laturin.
Toinen hiilistä muistaakseni sisempi oli loppu ja myös sen liukurengas
oli kulunut aika syälle ja vinoon.
No en uskonut sen olevan lopussa vaan viilasin liukurenkaan suoraan
ja motonetistä uudet hiilet kolvilla kiinni.
se kesti tonne n.700 000 kilometriin asti

Itselläni 370 000 km kohdalla alkoi palaa latauksen merkkivalo,jolloin
purin laturin.
Toinen hiilistä muistaakseni sisempi oli loppu ja myös sen liukurengas
oli kulunut aika syälle ja vinoon.
No en uskonut sen olevan lopussa vaan viilasin liukurenkaan suoraan
ja motonetistä uudet hiilet kolvilla kiinni.
se kesti tonne n.700 000 kilometriin asti

C220 CDI vm.2000
No otin sitten laturin pois ja katsoin mitä on syönyt. Olipahan vaan hankala irrottaa, verrattuna vanhemman mallin vehkeisiin. Ahtaissa paikoissa pultteja.
Hiilet olivat aivan lopussa, siinä syy lataamattomuudelle. Taisi nyt vasta mennä neitsyys laturilta, kaikki oli koskematonta. Laakereissa ei tuntunut mitään kahinoita, eikä välyksiä. Ihan kiitettävä suoritus, kun melkein 400Tkm kuitenkin lataillut.
Uusin nyt sitten sen lataussäätimen, vaikka kieltämättä kovin kuluneelta vastapinta näytti. Toisaalta kilometrejä tulee autoon niin vähän nykyään, että voi kestää monta vuotta taas eteenpäin. Seuraavalla kerralla on syytä laittaa vaihtolaturi paikoilleen.
Millonkahan startti menee...??
Hiilet olivat aivan lopussa, siinä syy lataamattomuudelle. Taisi nyt vasta mennä neitsyys laturilta, kaikki oli koskematonta. Laakereissa ei tuntunut mitään kahinoita, eikä välyksiä. Ihan kiitettävä suoritus, kun melkein 400Tkm kuitenkin lataillut.
Uusin nyt sitten sen lataussäätimen, vaikka kieltämättä kovin kuluneelta vastapinta näytti. Toisaalta kilometrejä tulee autoon niin vähän nykyään, että voi kestää monta vuotta taas eteenpäin. Seuraavalla kerralla on syytä laittaa vaihtolaturi paikoilleen.
Millonkahan startti menee...??