om 603 st käyttöön mitä laitetaan
om 603 st käyttöön mitä laitetaan
elikkä olisin tekemässä tuommosta om 603 vaparin konetta superi käyttöön ja ajettu päälle 600000 km niin mitä kannattaa koneen sisään laittaa kaikki laakerit uudet vai pelkät kiertokangen laakerit ja männän renkaat ainaski kannattaa laittaa ja käykö vapariin nuo turbon laakerin suoraan vai onko erilaiset ja kannattaako ketjuille sun muille mitään tehdä.
Re: om 603 st käyttöön mitä laitetaan
Voi kettu, onko ala-aste käyty?
joo mutta ottaa sen rahan menon huomioon paljon turbo kone maksaa ja paljon vapari.
muuta tietoa en olisi tarvinnut kun että käykö nuo turbokoneen kiertokangen laakerit tuohon vapariin suoraan.
ja tältä foorumilta on yleensä turha kysyä mitään kun aina pitäs tehä kalliimman mukaan ja sitten vielä vittuillaan päälle haluaisin vaan pieniä alustavia tietoja ennen remontin aloittamista.
ja muutenkaan en ole mikään tietokone nörtti niin jaksa niin älyttömästi selailla ja kirjotella.
muuta tietoa en olisi tarvinnut kun että käykö nuo turbokoneen kiertokangen laakerit tuohon vapariin suoraan.
ja tältä foorumilta on yleensä turha kysyä mitään kun aina pitäs tehä kalliimman mukaan ja sitten vielä vittuillaan päälle haluaisin vaan pieniä alustavia tietoja ennen remontin aloittamista.
ja muutenkaan en ole mikään tietokone nörtti niin jaksa niin älyttömästi selailla ja kirjotella.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Lukkokynsi vähän erilainen turbon laakereissa, tutki kumpi laakeri kuuluu yläpuolelle.... kokeile hakua tällä foorumilla, juttua löytyy paljoncafaro kirjoitti:joo mutta ottaa sen rahan menon huomioon paljon turbo kone maksaa ja paljon vapari.
muuta tietoa en olisi tarvinnut kun että käykö nuo turbokoneen kiertokangen laakerit tuohon vapariin suoraan.
ja tältä foorumilta on yleensä turha kysyä mitään kun aina pitäs tehä kalliimman mukaan ja sitten vielä vittuillaan päälle haluaisin vaan pieniä alustavia tietoja ennen remontin aloittamista.
ja muutenkaan en ole mikään tietokone nörtti niin jaksa niin älyttömästi selailla ja kirjotella.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Ja ois hyvä mainita joitakin seikkoja esim, tehotavote, paljonko rahaa käytettävissä, ja että onko sulla semmonen vapari kone valmiina, vai oletko vasta ostamassa aihiota?Turbo-eemeli kirjoitti:Lukkokynsi vähän erilainen turbon laakereissa, tutki kumpi laakeri kuuluu yläpuolelle.... kokeile hakua tällä foorumilla, juttua löytyy paljoncafaro kirjoitti:joo mutta ottaa sen rahan menon huomioon paljon turbo kone maksaa ja paljon vapari.
muuta tietoa en olisi tarvinnut kun että käykö nuo turbokoneen kiertokangen laakerit tuohon vapariin suoraan.
ja tältä foorumilta on yleensä turha kysyä mitään kun aina pitäs tehä kalliimman mukaan ja sitten vielä vittuillaan päälle haluaisin vaan pieniä alustavia tietoja ennen remontin aloittamista.
ja muutenkaan en ole mikään tietokone nörtti niin jaksa niin älyttömästi selailla ja kirjotella.
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Ihan ILIMANEN vinkki.cafaro kirjoitti:elikkä laakerit ei ole aivan suoraan käypäset.
ja teho tavote on se 300hp ja kone löytyy ja budjetti on pieni.
kun meni tuo w123 oma turbokone paskaks niin laitetaan sinne w124 kone.
ja paljonko ne muut hullut on näistä vapari om603 ottanu potkua.
Kannattaa säästää vaikka sen verran kauemmin, että saat ostettua sen orkkis turbokoneen.
603 turbomotteja on ollu myynnisä suomenmaalla alk.1000€
- TurboDiesel
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: La 17.05.2008 12:22
- Paikkakunta: Ikaalinen
om603
Melkein kannattais sen verran satsata ja ostaa suoraan alkuperäinen turbokone. harmittaa jälkeenpäin.
Om 603 vaparin ja turbon eroja:
-Öljypumpun välitys erilainen, turbon öljypumpun ratas lähes puolet pienempi vapariin verrattuna -> kiertää nopeampaa
-Männäntappi paksumpi turbossa kuin vaparissa
-Turbossa öljyruiskut männille, männissä jäähdytyskanavat, vaparissa ei
-Männäntapin voitelu turbossa tapahtuu roiskevoiteluna, vaparissa poraus kiertokangenlaakerilta männäntapille
-Kiertokangen laakereissa eroja
-Turbokoneessa öljyn lähtö -ja paluukanavat turbolta, vaparissa öjy pitää ottaa suodattimelta tai kannen takapäädystä ja paluulle täytyy porata reikä lohkoon tai öljypohjaan
-Turbossa isompi öljypohja, öljypohjan kyljessä pakosarjan puolella sellanen lisämötikkä
-Turbokoneissa on yleensä öljynjäähdytin
-Turbon kannessa on isommat etukammiot kuin vaparissa
-Turbon syöttöpumpussa on ahdonalainenrikastuskello joka kannattaa vaparin pumppuun turbottaes kuitenki teettää
Eiköhän siinä oo tärkeimmät erot..
Om 603 vaparin ja turbon eroja:
-Öljypumpun välitys erilainen, turbon öljypumpun ratas lähes puolet pienempi vapariin verrattuna -> kiertää nopeampaa
-Männäntappi paksumpi turbossa kuin vaparissa
-Turbossa öljyruiskut männille, männissä jäähdytyskanavat, vaparissa ei
-Männäntapin voitelu turbossa tapahtuu roiskevoiteluna, vaparissa poraus kiertokangenlaakerilta männäntapille
-Kiertokangen laakereissa eroja
-Turbokoneessa öljyn lähtö -ja paluukanavat turbolta, vaparissa öjy pitää ottaa suodattimelta tai kannen takapäädystä ja paluulle täytyy porata reikä lohkoon tai öljypohjaan
-Turbossa isompi öljypohja, öljypohjan kyljessä pakosarjan puolella sellanen lisämötikkä
-Turbokoneissa on yleensä öljynjäähdytin
-Turbon kannessa on isommat etukammiot kuin vaparissa
-Turbon syöttöpumpussa on ahdonalainenrikastuskello joka kannattaa vaparin pumppuun turbottaes kuitenki teettää
Eiköhän siinä oo tärkeimmät erot..
Mb 190d om606 st 722.6
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
Melkein kannattaa unohtaa tuon vaparin superointi.(=yli 100hp / litra) Vaikka budjetti olisi pieni, niin silti tulee halvemmaksi rakentaa alkuperäisestä turbokoneesta, kuten muutkin ovat neuvoneet. Suurin ongelma tulee mäntien tai kankien keston kanssa ennemmin tai myöhemmin, kun voimaa otetaan kuitenkin ulos. Männät ja kanget on turbokoneessa paljon lujemmat, kuin vaparissa.
Foorumilla on käsitelty aihetta todella monta kertaa, joten kannattaa oikeasti käyttää aikaa tutkiskeluun, jotta kaikkea ei tarvitse opetella kantapään kautta.
Kevyen turbotuksen tuo vaparikone kestää ihan hyvin, kunhan muuten on kunnossa ja varsinkin veivinlaakerit ehjät. Ahtopaineitten kanssa ei passaa hullutella.
Foorumilla on käsitelty aihetta todella monta kertaa, joten kannattaa oikeasti käyttää aikaa tutkiskeluun, jotta kaikkea ei tarvitse opetella kantapään kautta.
Kevyen turbotuksen tuo vaparikone kestää ihan hyvin, kunhan muuten on kunnossa ja varsinkin veivinlaakerit ehjät. Ahtopaineitten kanssa ei passaa hullutella.
Minäkään ole mut keleesti se helepottaa kun jaksaa joskus pari iltaa istua ja tuskailla tän koneen ääre.cafaro kirjoitti:ja muutenkaan en ole mikään tietokone nörtti niin jaksa niin älyttömästi selailla ja kirjotella.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.