c124 koeajossa ongelmia
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: To 19.04.2007 17:37
c124 koeajossa ongelmia
Elikkä kävin koeajamassa lauantaina yhtä 300 24v CEa mersua. Auto näytti todella hyvältä ja koe ajo sujui todella hyvin aluksi. Pienen ajelun jälkeen pysähdyimme parkkipaikalle polkemaan ja tutkailemaan autoa paremmin. Tähän saakka meni hyvin ja meinasin jo mersua ostaakkin, kunnes piti lähteä takaisin autoa viemään.
Auto alkoi nykimään liikkeelle lähdettäessä, eikä meinannut pysyä käynnissä. Kierrokset heittelivät ja kävivät välillä nollissa. Jäätiinpä sillä sitten liikennevaloihinkin, josta se ei meinannut aluksi lähteä käymään ollenkaan. Parin yrityksen jälkeen auto lähti käymään, mutta kierrokset eivät nousseet yli parintonnin vaikka lämä oli tiskissä. Päästiin seuraaviin liikennevaloihin johon se taas sammui. Lopulta saatiin se ajettua takaisin liikkeeseen.
Mihinkä tuollainen vika viittaisi, ilmavuoto taikka sytytykseen? Onko nuissa m104:sissa tuollaisia vikoja yleensä ollut? Kansi remppa tuohon oli pari vuotta sitten tehty. Myyjä lupasi viedä auton jollekkin mersukorjaajalle, mutta silti jäi hiukan huono fiilis kun se noinkin sammui.
Myös kuskin puoleinen sivuikkuna hiukan irvisti. Ilmeisesti tuohon on jossakin vaiheessa koitettu mennä sisälle vääntämällä jollakin tuosta välistä. Onkohan siinä vain lasi vääntynyt, vai ovesta jokin ikkunan pidike? Kalliskin tuollainen rempata?
Tässä nyt vaan koitan miettiä että kannattaako tuo auto unohtaa suorilta käsin, vai kannattaako vielä harkita. Ulkonäöllisesti sekä varusteiltaan tuo oli hienoin coupe minkä olen nähnyt, että siinä mielessä se hiukan vielä kiinnostaisi.
Jos joku jaksaa vastailla niin olisin kiitollinen.
Auto alkoi nykimään liikkeelle lähdettäessä, eikä meinannut pysyä käynnissä. Kierrokset heittelivät ja kävivät välillä nollissa. Jäätiinpä sillä sitten liikennevaloihinkin, josta se ei meinannut aluksi lähteä käymään ollenkaan. Parin yrityksen jälkeen auto lähti käymään, mutta kierrokset eivät nousseet yli parintonnin vaikka lämä oli tiskissä. Päästiin seuraaviin liikennevaloihin johon se taas sammui. Lopulta saatiin se ajettua takaisin liikkeeseen.
Mihinkä tuollainen vika viittaisi, ilmavuoto taikka sytytykseen? Onko nuissa m104:sissa tuollaisia vikoja yleensä ollut? Kansi remppa tuohon oli pari vuotta sitten tehty. Myyjä lupasi viedä auton jollekkin mersukorjaajalle, mutta silti jäi hiukan huono fiilis kun se noinkin sammui.
Myös kuskin puoleinen sivuikkuna hiukan irvisti. Ilmeisesti tuohon on jossakin vaiheessa koitettu mennä sisälle vääntämällä jollakin tuosta välistä. Onkohan siinä vain lasi vääntynyt, vai ovesta jokin ikkunan pidike? Kalliskin tuollainen rempata?
Tässä nyt vaan koitan miettiä että kannattaako tuo auto unohtaa suorilta käsin, vai kannattaako vielä harkita. Ulkonäöllisesti sekä varusteiltaan tuo oli hienoin coupe minkä olen nähnyt, että siinä mielessä se hiukan vielä kiinnostaisi.
Jos joku jaksaa vastailla niin olisin kiitollinen.
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ei kaikista ongelmista kannata säikähtää mitkä tulee heti vastaan.
No jos kärry miellyttää ja myyjä lupaa korjata ongelman niin eikö kannata odottaa mikä sitä vaivaa?
Onko tulpanjohdot joskus vaihdettu?
Suoranaista vikaa en osaa tuohon nykimis hommaan sanoa mut joku virtaongelma siellä varmaan tod.näk. on?
Plussaa on se että siihen on jo kanspahvi vaihdettu!
Ainut siinä et pyytäisin jotain todistusta siitä kyllä näyttää.
Ja siitä lasista.
Jäi epäselväksi että onko se "vääntynyt" lasi just kuskinikkuna vai se takasivulasi?
Säätö varmaan auttaa jos se irvistelee mut siihen en osaa neuvvoo sanoo miten se tapahtuu.(kokeilemalla)
Takasivulasi on vaijerilla ja kuskinlasi hammashommalla.
Neuvokoot viisammat
No jos kärry miellyttää ja myyjä lupaa korjata ongelman niin eikö kannata odottaa mikä sitä vaivaa?
Onko tulpanjohdot joskus vaihdettu?
Suoranaista vikaa en osaa tuohon nykimis hommaan sanoa mut joku virtaongelma siellä varmaan tod.näk. on?
Plussaa on se että siihen on jo kanspahvi vaihdettu!
Ainut siinä et pyytäisin jotain todistusta siitä kyllä näyttää.
Ja siitä lasista.
Jäi epäselväksi että onko se "vääntynyt" lasi just kuskinikkuna vai se takasivulasi?
Säätö varmaan auttaa jos se irvistelee mut siihen en osaa neuvvoo sanoo miten se tapahtuu.(kokeilemalla)

Takasivulasi on vaijerilla ja kuskinlasi hammashommalla.
Neuvokoot viisammat

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: To 19.04.2007 17:37
Kuskinikkuna kyseessä. Ikkuna oli alhaalta puoleen väliin saakka takaikkunan kanssa linjassa, puolestavälistä ylöspäin se oli vääntynyt ulospäin. Ilmeisesti jokin yllättänyt autoon sisälle yrittäneen kesken, taikka hälytin alkanut soimaan(en ole kyllä varma oliko autossa hälytin)
Kansirempasta löytyi kohtuullisen hintava kuitti.
Tuosta käyntiongelmastakin paha sanoa, sillä se voi juuri olla jokin halpa vika (tulpat,tulpanjohdot) taikka sitten ei niin halpa.
Sen verran rakastuin kyllä tuohon korimalliin, että melko varmasti coupe seuraavaksi on minulla alla, jos ei tuo niin sitten jokin muu.
Kansirempasta löytyi kohtuullisen hintava kuitti.
Tuosta käyntiongelmastakin paha sanoa, sillä se voi juuri olla jokin halpa vika (tulpat,tulpanjohdot) taikka sitten ei niin halpa.
Sen verran rakastuin kyllä tuohon korimalliin, että melko varmasti coupe seuraavaksi on minulla alla, jos ei tuo niin sitten jokin muu.

ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ikkunaa tai sitä lasia ei kai mun mielestä voi kauheesti vääntää ellei se hajoo.
Tai voi jos se lasin sen kestää niin takimmainen kisko on vääntynyt.
Siis se irtoo tiivisteestä? säätö voi auttaa
Pitäis vaan päästä kattoo pahvin sisäpuolelle että onko lasin kiskot päässy vääntyy.
Paha sanoo mikä sitä lasia vaivaa kun ite ei nää.
Jos saa udella niin paljon oli kans rempalle kertyny hintaa
(kiinostaa kun omaan tein itte).
Tai voi jos se lasin sen kestää niin takimmainen kisko on vääntynyt.
Siis se irtoo tiivisteestä? säätö voi auttaa

Pitäis vaan päästä kattoo pahvin sisäpuolelle että onko lasin kiskot päässy vääntyy.
Paha sanoo mikä sitä lasia vaivaa kun ite ei nää.
Jos saa udella niin paljon oli kans rempalle kertyny hintaa

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Säilyttikö liike autoa pihalla vai sisätiloissa?
300 12V on ainakin herkkä tuolle pihalla kosteassa seisottamiselle varsinkin tälläisillä rapakeleillä mitä nyt on ollut. Eli jos autoo seisoo viikko tolkulla käyttämättömänä kostuu sieltä virranjakajankansi ja tekee viileillä keleillä just tuota että muutaman kilometrin toimii niin kuin pitääkin ja sitte alkaa pätkiminen ym.
Sitä en tiedä onko m104:ssa samaa ongelmaa mutta m103:ssa tuon voi oikeastaan luokitella tyyppiviaksi.
Homma korjaantuu virranjakajankannen irrotuksella, kuivauksella ja puhdistuksella eikä kyseistä vikaa pitäisi ilmeta jos vaan on ajossa lähes päivittäin.
Kuten moneen kertaan täällä jo todettu, Mersu tykkää että sillä ajetaan ja toivottavasti pääsette kauppoihin
300 12V on ainakin herkkä tuolle pihalla kosteassa seisottamiselle varsinkin tälläisillä rapakeleillä mitä nyt on ollut. Eli jos autoo seisoo viikko tolkulla käyttämättömänä kostuu sieltä virranjakajankansi ja tekee viileillä keleillä just tuota että muutaman kilometrin toimii niin kuin pitääkin ja sitte alkaa pätkiminen ym.
Sitä en tiedä onko m104:ssa samaa ongelmaa mutta m103:ssa tuon voi oikeastaan luokitella tyyppiviaksi.
Homma korjaantuu virranjakajankannen irrotuksella, kuivauksella ja puhdistuksella eikä kyseistä vikaa pitäisi ilmeta jos vaan on ajossa lähes päivittäin.
Kuten moneen kertaan täällä jo todettu, Mersu tykkää että sillä ajetaan ja toivottavasti pääsette kauppoihin

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: To 19.04.2007 17:37
Ikkunaa en huomannut kuin vasta ajossa. Aivan kuin ikkuna olisi ollut hiukan raollaan, sillä kuului äänet sisälle todella hyvin. Ikkuna on sisältä katsottuna raollaan ulospäin, eikä mene tiivisteen sisälle ylhäältä.
Kansirempalla muistaakseni oli hintaa 1000-1500e välissä, tarkkaa hintaa en muista. Tuossa oli muistaakseni venttiilit ja nostajat vaihdettu samalla, en kyllä aivan varma ole vaihdetuista osista.
Sisällä auto oli. Varmaankin tuon ikkunan takia, sillä tuosta kyllä pääsee kosteus aika hyvin sisälle autoon.
Vanhassa mersussa(m103 koneella) ei ollut kyllä tuollaisia vikoja. Vaikka se välillä odotteli kiltisti kolmekin viikkoa viime talvena että omistaja pääsee lomille armeijasta.
Kansirempalla muistaakseni oli hintaa 1000-1500e välissä, tarkkaa hintaa en muista. Tuossa oli muistaakseni venttiilit ja nostajat vaihdettu samalla, en kyllä aivan varma ole vaihdetuista osista.
Sisällä auto oli. Varmaankin tuon ikkunan takia, sillä tuosta kyllä pääsee kosteus aika hyvin sisälle autoon.
Vanhassa mersussa(m103 koneella) ei ollut kyllä tuollaisia vikoja. Vaikka se välillä odotteli kiltisti kolmekin viikkoa viime talvena että omistaja pääsee lomille armeijasta.
ex 300 CEa-24v vm. 91
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
ex w201 2.6 vm.87
ex w124 200d vm.94 (hirvikolari)
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kyllä s eon niin etä se on vähän alapäästä kiinikkeet kierotunut. Omassa kuskin lasissa oli sama juttu ja kromilistassa painauma. Ovipahvi vaan irti ja siitä lasin asentoa sitten säätämään. Melko herkkä ruuvi on, ite pyörittelin 1/4 keirros kerrallaan. Taino eka pari kierrosta edestakas että ties miten se toimii.
Mulla oli muös oven saranoista ylempi ulompana kuin alempi joten sekin kampesi lasin yläpäätä ulospäin. Niin ja tähän vaikutti myäs se että nostomekanismin ihan ylimäinen kohta oli hampaat pois ja ei noussut aivan ylös.
Näistä vioista johtuen sain tingattua auton hinnasta 1000 kruunua eli 100 euroa (soitti meseliikkeesee ja sanoivat 1h hommaksi jos mitään ei ole rikki)
Jollaki muullaki oli täällä foorumilla M104 koneen ja seisotuksen takia häikkää ollu. Ja minulla kans! 3 viikkoa kosteassa ajamatta niin tollasta se teki pari kertaa ennen ku kuivasin sytkän osat ja sillä se tosiaan vika lähti.
TOi 1500€ huolto vaikuttaa kunnon isolta huollolta! Ehdottomasti kande eottaa jos s eon tehny. Muihin joudut sit tekee ite sen.
Mulla oli muös oven saranoista ylempi ulompana kuin alempi joten sekin kampesi lasin yläpäätä ulospäin. Niin ja tähän vaikutti myäs se että nostomekanismin ihan ylimäinen kohta oli hampaat pois ja ei noussut aivan ylös.
Näistä vioista johtuen sain tingattua auton hinnasta 1000 kruunua eli 100 euroa (soitti meseliikkeesee ja sanoivat 1h hommaksi jos mitään ei ole rikki)
Jollaki muullaki oli täällä foorumilla M104 koneen ja seisotuksen takia häikkää ollu. Ja minulla kans! 3 viikkoa kosteassa ajamatta niin tollasta se teki pari kertaa ennen ku kuivasin sytkän osat ja sillä se tosiaan vika lähti.
TOi 1500€ huolto vaikuttaa kunnon isolta huollolta! Ehdottomasti kande eottaa jos s eon tehny. Muihin joudut sit tekee ite sen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
Se ikkunajuttu voi olla ihan säätökysymys. Itselläni kävi niin, että säädin hiukan oven saranoita. Coupeissahan on ihan normaalia, että ajan kanssa ovet alkaa pikkuisen "roikkumaan". Se ei ole vaarallista ja korjattavissa saranoista, vaikka varsinaista välystä ei olisikaan.
Ovi "nousi" hienosti oikealle paikalleen, mutta ikkuna kaipaisi pientä säätöä. Se ikäänkuin jää vähän takasivulasin tiivisteen päälle kantamaan, kun sen vetää kiinni aivan yläasennossaan. Mulla riittää, kun laskee ikkunaa sentin verran ovea suljettaessa, ja sitten nostaa ylös, niin on lasi taas tiiviisti kiinni.
Vastaavasti ulkoapäin lukittaessa työntää oven lasin yläkulmasta kiinni, niin asettuu oikealle paikalleen. Ei haittaa menoa.
Muistaakseni nimim. Sergey on noiden lasien kanssa pelannut enemmänkin, kysyppä siltä. Uskoisin että saat häneltä tarkempia ohjeita lasin säätöön.
pikkujutuksi veikkaisin
Terv. Juri
vastattiikin näköjään ihan samaan aikaan.
Ovi "nousi" hienosti oikealle paikalleen, mutta ikkuna kaipaisi pientä säätöä. Se ikäänkuin jää vähän takasivulasin tiivisteen päälle kantamaan, kun sen vetää kiinni aivan yläasennossaan. Mulla riittää, kun laskee ikkunaa sentin verran ovea suljettaessa, ja sitten nostaa ylös, niin on lasi taas tiiviisti kiinni.
Vastaavasti ulkoapäin lukittaessa työntää oven lasin yläkulmasta kiinni, niin asettuu oikealle paikalleen. Ei haittaa menoa.
Muistaakseni nimim. Sergey on noiden lasien kanssa pelannut enemmänkin, kysyppä siltä. Uskoisin että saat häneltä tarkempia ohjeita lasin säätöön.
pikkujutuksi veikkaisin
Terv. Juri



Maalla, merellä ja ilmassa...
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: To 19.04.2007 17:37
Coupe 124:ssa ovenlasin sivuttaiskallistumaa säädetään oven ulkopuolelta . Ovesta helmamuovi irti , sen alta löytyy kumitulpat jotka
irrotettuasi löytyy säätöruuvit.Korkeutta säädetään ovipahvi irrotettuna,
nostomekanismissa säädettävät toppariruuvit ylä- ja ala-asennolle.Ainakin
yläasennolle kaksi ruuvia eli pitkittäiskallistumakin säädettävissä.
Kokeilemalla lasin saa säädettyä varmasti kohdalleen.
irrotettuasi löytyy säätöruuvit.Korkeutta säädetään ovipahvi irrotettuna,
nostomekanismissa säädettävät toppariruuvit ylä- ja ala-asennolle.Ainakin
yläasennolle kaksi ruuvia eli pitkittäiskallistumakin säädettävissä.
Kokeilemalla lasin saa säädettyä varmasti kohdalleen.
Toikin on oikein hyvä. Itse kyllä huomauttaisin kaikista vioista ja antaisin myyjän laitaa auto kuntoon. Se on reilu peli molemmin puolin.Sergey kirjoitti:Moista mainita siitä ikkunan epäsopimattomuudesta, se on hyvä tinkausperuste ja ilmanen korjattava. Voit muka väittää että on kolaroitu tms ku ei isu ja sanot että tonni pois ni ostat
Omasta mielestäni auton harsiminen heti tuoreeltaan laskee vähän fiiliksiä. (selkeet projektiautot on tietenkin erikseen)
W210 290TD T
joo toi tosiaan pätee vain siinä tapauksessa että on itsellä se taito tehdä.
Ja tosiaan toi ikkunan säätöhän tapahtuu ilmeisesti tolleen kuten Juke sanoi, ja itsellä tarvi siis säätää lasia vain pitkittäissuunnassa kun koko ovi oli vinossa ja sivuttais kallistus oikeni oven mukana.
Ja tosiaan toi ikkunan säätöhän tapahtuu ilmeisesti tolleen kuten Juke sanoi, ja itsellä tarvi siis säätää lasia vain pitkittäissuunnassa kun koko ovi oli vinossa ja sivuttais kallistus oikeni oven mukana.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021