300turbo d.käynti ontuu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
rekke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 169
Liittynyt: Ke 22.06.2005 18:36

300turbo d.käynti ontuu

Viesti Kirjoittaja rekke »

miksi kone(603) käy joskus kuin joku sylinteri putoaisi pelistä pois?
kylmänä käy aina nätisti ja lämpimänä myös mutta joskus rupeaa lämmin moottori ryskyttämään ja koko auto ravistamaan tyhjä käynnillä?
tuntuu siltä että kun antaa tyhjäkäyntiä jonkun aikaa käydä niin se sitte rupeaa ontumaan mutta rupeaa myös joskus heti ravistamaan kun pysähtyy liikenne valoihin. vedot on tallella ja kansi ehyt. suutinko jumii???? nostajat on vaihdettu myös, ei vaikutusta. öljynpaineet ok myös tyhjäkäynnillä.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Syöttöpumpun takapään laakeri mitä todennäköisimmin jos muuten pelaa kunnolla eikä hävitä öljyjä/nesteitä.
rekke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 169
Liittynyt: Ke 22.06.2005 18:36

Viesti Kirjoittaja rekke »

täytyy varmaan viedä pumppupajalle?
rekke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 169
Liittynyt: Ke 22.06.2005 18:36

Viesti Kirjoittaja rekke »

mietin ja pähkäilin et miten se pumpun laakeri vaikuttaa käyntiin??????
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

rekke kirjoitti:mietin ja pähkäilin et miten se pumpun laakeri vaikuttaa käyntiin??????
No se väljistyy ja koska se nimenomaan on takapään laakeri niin (pumpun) nokka-akseli kallistuu ja muuttaa sylinterien välisiä ajoituksia.
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu.

Takapään laakerin väljistyessä pumpun nokka-akseli ei ylläkkään painamaan takimmaista elementtiä sen vertaa että pumppu antas tyhjäkäynnillä soppaa takimmaiselle pytylle. Kaasulla pelaa.
TeroS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 23.08.2008 14:39
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja TeroS »

Mulla ilmeni samanlaisia oireita omassa, mutta myös jäähdytinnesteet hukku ja öljy muuttui harmaaksi. Eli tämä vika on selkee.
W124 300TDT pakettiauto
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Mika.T kirjoitti:Juu.

Takapään laakerin väljistyessä pumpun nokka-akseli ei ylläkkään painamaan takimmaista elementtiä sen vertaa että pumppu antas tyhjäkäynnillä soppaa takimmaiselle pytylle. Kaasulla pelaa.
Eikös silloin jur kylmänä lähde huonosti käymään, kun takapää on myöhäsellä :?: Moottorin kumityynyjen kunto?
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Turbo-eemeli kirjoitti:Eikös silloin jur kylmänä lähde huonosti käymään, kun takapää on myöhäsellä :?:
Eipä se ajotuksiin juur vaikuta. Lähinnä polttoaineen ruiskutettavaan määrään.
rekke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 169
Liittynyt: Ke 22.06.2005 18:36

Viesti Kirjoittaja rekke »

voiko sitä laakerin kuntoa tavallinen pulliainen todeta. pumppu on isoilla elementeillä rakennettu täälläkin parhaimmaksi todetussa paikassa ja ajettu muutama tuhat.
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

rekke kirjoitti:voiko sitä laakerin kuntoa tavallinen pulliainen todeta. pumppu on isoilla elementeillä rakennettu täälläkin parhaimmaksi todetussa paikassa ja ajettu muutama tuhat.
Kyllä ne ylleensä taitaa vaihtaa tuon laakerin ihan automaattisesti kun tapittavat noita pumppuja, eli saattaa se vika olla jossain muualla, minkälaiseen ajoitukseen laitoit pumpun ?
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
rekke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 169
Liittynyt: Ke 22.06.2005 18:36

Viesti Kirjoittaja rekke »

ennakko on vissiin herlevin asetuksissa??? lämpimänä meinaa pikkusen potkia takasi kun käynnistää, pitää hehkuttaa aina tappiin ennen ku kääntää tartin pyörimään. voisko se sitte olla suuttimenkärki mikä jumii? mutta toisaalta ei. kun se kylmänä käy ok.
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

rekke kirjoitti:ennakko on vissiin herlevin asetuksissa??? lämpimänä meinaa pikkusen potkia takasi kun käynnistää, pitää hehkuttaa aina tappiin ennen ku kääntää tartin pyörimään. voisko se sitte olla suuttimenkärki mikä jumii? mutta toisaalta ei. kun se kylmänä käy ok.
Onko tyhjäkäyti kylmänä korkeampi kuin lämpösenä ? Paljonko se tyhjäkäynti on lämpösenä ? Ei välttämättä liity nyt mitenkään ongelmaan mutta tuli vain mieleen.

Kyllähän herlevi on ihan tekijämiehiä että luulis kaikki olevan kohdallaan, ootkos kysässyt häneltä että mikä voisi olla pielessä ?
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
rekke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 169
Liittynyt: Ke 22.06.2005 18:36

Viesti Kirjoittaja rekke »

en ole kyselly. sama pyörimis nopeus tyhjäkäynnillä kylmä/lämmin. n750rpm/min
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Yksi pytty siellä on pimeänä. kun ryskyttää.

Yksinkertaisin vikamahdollisuus lienee vuotava putki pumpulta
suuttimille.

Pimeän pytyn voi saada selville, kun löysää näitä putkia vuorotellen
ja kuuntelee, milloin käynti muuttuu.
Vastaa Viestiin