300turbo d.käynti ontuu
300turbo d.käynti ontuu
miksi kone(603) käy joskus kuin joku sylinteri putoaisi pelistä pois?
kylmänä käy aina nätisti ja lämpimänä myös mutta joskus rupeaa lämmin moottori ryskyttämään ja koko auto ravistamaan tyhjä käynnillä?
tuntuu siltä että kun antaa tyhjäkäyntiä jonkun aikaa käydä niin se sitte rupeaa ontumaan mutta rupeaa myös joskus heti ravistamaan kun pysähtyy liikenne valoihin. vedot on tallella ja kansi ehyt. suutinko jumii???? nostajat on vaihdettu myös, ei vaikutusta. öljynpaineet ok myös tyhjäkäynnillä.
kylmänä käy aina nätisti ja lämpimänä myös mutta joskus rupeaa lämmin moottori ryskyttämään ja koko auto ravistamaan tyhjä käynnillä?
tuntuu siltä että kun antaa tyhjäkäyntiä jonkun aikaa käydä niin se sitte rupeaa ontumaan mutta rupeaa myös joskus heti ravistamaan kun pysähtyy liikenne valoihin. vedot on tallella ja kansi ehyt. suutinko jumii???? nostajat on vaihdettu myös, ei vaikutusta. öljynpaineet ok myös tyhjäkäynnillä.
No se väljistyy ja koska se nimenomaan on takapään laakeri niin (pumpun) nokka-akseli kallistuu ja muuttaa sylinterien välisiä ajoituksia.rekke kirjoitti:mietin ja pähkäilin et miten se pumpun laakeri vaikuttaa käyntiin??????
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Eikös silloin jur kylmänä lähde huonosti käymään, kun takapää on myöhäselläMika.T kirjoitti:Juu.
Takapään laakerin väljistyessä pumpun nokka-akseli ei ylläkkään painamaan takimmaista elementtiä sen vertaa että pumppu antas tyhjäkäynnillä soppaa takimmaiselle pytylle. Kaasulla pelaa.

Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Kyllä ne ylleensä taitaa vaihtaa tuon laakerin ihan automaattisesti kun tapittavat noita pumppuja, eli saattaa se vika olla jossain muualla, minkälaiseen ajoitukseen laitoit pumpun ?rekke kirjoitti:voiko sitä laakerin kuntoa tavallinen pulliainen todeta. pumppu on isoilla elementeillä rakennettu täälläkin parhaimmaksi todetussa paikassa ja ajettu muutama tuhat.
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Onko tyhjäkäyti kylmänä korkeampi kuin lämpösenä ? Paljonko se tyhjäkäynti on lämpösenä ? Ei välttämättä liity nyt mitenkään ongelmaan mutta tuli vain mieleen.rekke kirjoitti:ennakko on vissiin herlevin asetuksissa??? lämpimänä meinaa pikkusen potkia takasi kun käynnistää, pitää hehkuttaa aina tappiin ennen ku kääntää tartin pyörimään. voisko se sitte olla suuttimenkärki mikä jumii? mutta toisaalta ei. kun se kylmänä käy ok.
Kyllähän herlevi on ihan tekijämiehiä että luulis kaikki olevan kohdallaan, ootkos kysässyt häneltä että mikä voisi olla pielessä ?
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö