asunan kirjoitti:
Minunkin ykkösvaihtoehto on tällä hetkellä SL. Vm olisi ilmeisesti vähintään 03-04, koska haluan auton 7-pykäläisellä laatikolla. Onko kellään tietoa, koska ekat SL 500 tuli tuolla uudemmalla laatikolla? Periaatteessa mulle riittäisi tuo SL 350:tä, mutta se on vissiin 2005 tai 2006 asti 5-pykäläisellä yhdistettynä vanhentuneeseen 3,7 litraiseen koneeseen, joten se ei kyllä kiinnosta. Suorituskyky ja fiillis huomattavasti heikompi kuin kasilla ja kulutus käytännössä sama ja laatikko paljon huonompi. Kun on tuolla 7-pykäläisellä ajellut ja joutuu nyt ajamaan 5-pykäläisellä, ei ole epäilystäkään, kumpi on seuraavassa.
Hankala asia tämä autokuume, jotain olisi saatava, mutta kohde muuttuu päivittäin.
Äläs muuta virka..ja kun se kohde muuttuu päivittäin niin ei tahdo saada oikein mitään aikaiseksikaan.. Mulla on ollut jo oikeastaan kahdesti hyväksyttävä diili neuvoteltuna autosta, mutta olen vetänyt itse puihin kun kiinnostuksen kohde on muuttunut tai epävarmuus on iskenyt siitä mikä olisi SE auto jonka nyt haluaa
SL on kiehtova vaihtoehto ilman muuta ja olen tuuminut siitä samalla tavalla itsekin. Periaatteessa Mersun 350-koneet, erityisesti uusi, mutta myös vanha, ovat ihan kelvollisia..melkein kaikissa muissa Mersuissa paitsi SL:ssä! Ajattelen siksi noin kun SL on tunnetusti raskas auto ja jos siellä ei konepellin alla ole riittävästi potkua niin viehätyksestä katoaa osa, jos ei jopa iso osa. Myös kasin äänet on jotain mikä on SL:ssä melkeinpä "pakollinen" juttu!
Nyt tuli hiljan johonkin Volkkariliikkeeseen myyntiin C55AMG alle 30t ajettuna,ehkä hiukan yläkanttiin hinnoiteltuna, mutta varmaan neuvoteltavissa sekin asia olisi?!
No, siinä olisi oikea AMG-kasi, autolla vähän ajettu ja vuosimallikin olisi suht tuore, miinuksena se että korimalli on jäänyt uuden C:n myötä "vanhaksi", mutta eiköhän sen voisi jotenkin kestää?!
No, sitten kun olin aikani tuuminut tuota C-AMG:tä, ponkaisi jostain mieleen että miksei sitten voisi ajatella M3:stakin?! Ja tällä kertaa lähestyin asiaa niinkin radikaalisti että se M3 saisi olla vallan hyvin E46-korimallia, vuosimalliltaan ehkä siinä 03-05, "vanhahan" sekin korimalli on, mutta olen aina tykännyt sen muotoilusta ja niitä saisi aika sopuhintaan jo tänä päivänä.
Toisaalta ei se tässä ole se "juttu" että auto olisi mahdollisimman kallis ja uusi. Se voi olla aivan helposti esim nykyiseen nähden vanhempi, uudempi, halvempi tai kalliimpi..pääasia että se on sellainen josta saa itse mielihyvää taas vähäksi aikaa.
Mutta toisaalta..avo ja mieluiten roadster sen kuitenkin pitäisi olla, koska sitten taas muutaman kuukauden päästä kun kevät tekee tuloaan ja säät lämpiävät, alkaa hillitön roadster-polte painaa päälle..
Ei oo helppoo...

Mutta siitä pitää olla edelleen äärimmäisen kiitollinen että suurimmat pulmat mitä täytyy käsitellä omalla kohdalla ovat tuota luokkaa.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-