C 280T 4MATIC AUT KOMBI AVANTGARDE vm.06
C 280T 4MATIC AUT KOMBI AVANTGARDE vm.06
Huomenia.Eli tuollaista olen katsellut ja kokemuksia/heikkouksia/vikoja olisi kiva kuulla ja yli päätänsä ,että onko hyvä ostos?Tällä hetkellä autona on Lexus is220d vm.06 farmaria kaipailisin ja dieseliä ei ole pakko ottaa seuraavaksi malliksi..Joten arvon tietäjät kysymys kuuluu..Kannattaako tuon kyseisen Mersun osto?Kiitokset.
Linkki autoon:http://www.nettiauto.com/simple_dealer/ ... template=6
-
- Mersumies
Re: C 280T 4MATIC AUT KOMBI AVANTGARDE vm.06
Rodney kirjoitti:Huomenia.Eli tuollaista olen katsellut ja kokemuksia/heikkouksia/vikoja olisi kiva kuulla ja yli päätänsä ,että onko hyvä ostos?Tällä hetkellä autona on Lexus is220d vm.06 farmaria kaipailisin ja dieseliä ei ole pakko ottaa seuraavaksi malliksi..Joten arvon tietäjät kysymys kuuluu..Kannattaako tuon kyseisen Mersun osto?Kiitokset.
Osta ennen uuskoppanen ja diesel,niin maksat palttoaine säästöllä välirahan
ja uuskoppasessa pysyy arvo vähän paremmin!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Ei onnistu tuo uuden ostaminen sillä minun silmiini se on noh nätisti sanottuna RUMA..Eli ei miellytä silmää yhtään.Kiitokset kuitenkin näkökannastasijussilampi kirjoitti:Rodney kirjoitti:Huomenia.Eli tuollaista olen katsellut ja kokemuksia/heikkouksia/vikoja olisi kiva kuulla ja yli päätänsä ,että onko hyvä ostos?Tällä hetkellä autona on Lexus is220d vm.06 farmaria kaipailisin ja dieseliä ei ole pakko ottaa seuraavaksi malliksi..Joten arvon tietäjät kysymys kuuluu..Kannattaako tuon kyseisen Mersun osto?Kiitokset.
Osta ennen uuskoppanen ja diesel,niin maksat palttoaine säästöllä välirahan
ja uuskoppasessa pysyy arvo vähän paremmin!
-
- Mersumies
Rodney kirjoitti:Huomenia.Eli tuollaista olen katsellut ja kokemuksia/heikkouksia/vikoja olisi kiva kuulla ja yli päätänsä ,että onko hyvä ostos?Tällä hetkellä autona on Lexus is220d vm.06 farmaria kaipailisin ja dieseliä ei ole pakko ottaa seuraavaksi malliksi..Joten arvon tietäjät kysymys kuuluu..Kannattaako tuon kyseisen Mersun osto?Kiitokset.
No vastataan kun kerran kysyit,ei kannata nykyistä autoa huonompaan vaihtaa!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Eli olet sitä mieltä ,että nykyinen Lexuseni on "parempi" kuin tuo mersu niin jos viitsisit perustella ,että millä tavalla mielestäsi mersu on huonompi??Muuten kuin olemalla bensakone..jussilampi kirjoitti:Rodney kirjoitti:Huomenia.Eli tuollaista olen katsellut ja kokemuksia/heikkouksia/vikoja olisi kiva kuulla ja yli päätänsä ,että onko hyvä ostos?Tällä hetkellä autona on Lexus is220d vm.06 farmaria kaipailisin ja dieseliä ei ole pakko ottaa seuraavaksi malliksi..Joten arvon tietäjät kysymys kuuluu..Kannattaako tuon kyseisen Mersun osto?Kiitokset.

-
- Mersumies
Rodney kirjoitti:Eli olet sitä mieltä ,että nykyinen Lexuseni on "parempi" kuin tuo mersu niin jos viitsisit perustella ,että millä tavalla mielestäsi mersu on huonompi??Muuten kuin olemalla bensakone..jussilampi kirjoitti:Rodney kirjoitti:Huomenia.Eli tuollaista olen katsellut ja kokemuksia/heikkouksia/vikoja olisi kiva kuulla ja yli päätänsä ,että onko hyvä ostos?Tällä hetkellä autona on Lexus is220d vm.06 farmaria kaipailisin ja dieseliä ei ole pakko ottaa seuraavaksi malliksi..Joten arvon tietäjät kysymys kuuluu..Kannattaako tuon kyseisen Mersun osto?Kiitokset.
Eikait siihen muuta syytä tarvikkaan,kuin puoltakalliimmat kilommetrit,ja muutaman vuoden kuluttua voi Lexus olla kalliimpi,jos yrität vaihtaa takas.(no se on vaan mun mielipide,mutta kannattaa vaihtaa jos itsestä siltä tuntuu)
No ei nyt ihan puolta halvemmat kilometrit ja matkojen puolesta en enään dieseliä tarvitse niin omien laskujen mukaan nyky ajot tulisivat edukkaammiksi jopa tuolla mesellä kuin disulla.Itse en laske kuin kulutus+verot en rupea sotkemaan mitään hankinta hintaa/arvonlaskua minun laskelmiini.Itse en kyllä ihan usko tohon ,että nykyinen auto mallini olisi joskus tulevaisuudessa kalliimpi kuin tuo mersu..Kuvitellusti jos lexusen vaihtoarvo on tätä nykyä esim:n.31000€ ja tuo mersu maksaa n.37000€ niin meinaatko ,että esim 2-3v. päästä lexusen arvo on edelleen tuo n.31000€ ja mersun tippunut samassa ajassa 7-8000€?Vai ymmärsinkö jotain viestistäsi väärin ,että mikä lexus olisi kalliimpi?jussilampi kirjoitti:Rodney kirjoitti:Eli olet sitä mieltä ,että nykyinen Lexuseni on "parempi" kuin tuo mersu niin jos viitsisit perustella ,että millä tavalla mielestäsi mersu on huonompi??Muuten kuin olemalla bensakone..jussilampi kirjoitti:Rodney kirjoitti:Huomenia.Eli tuollaista olen katsellut ja kokemuksia/heikkouksia/vikoja olisi kiva kuulla ja yli päätänsä ,että onko hyvä ostos?Tällä hetkellä autona on Lexus is220d vm.06 farmaria kaipailisin ja dieseliä ei ole pakko ottaa seuraavaksi malliksi..Joten arvon tietäjät kysymys kuuluu..Kannattaako tuon kyseisen Mersun osto?Kiitokset.
Eikait siihen muuta syytä tarvikkaan,kuin puoltakalliimmat kilommetrit,ja muutaman vuoden kuluttua voi Lexus olla kalliimpi,jos yrität vaihtaa takas.(no se on vaan mun mielipide,mutta kannattaa vaihtaa jos itsestä siltä tuntuu)
-
- Mersumies
Rodney kirjoitti:No ei nyt ihan puolta halvemmat kilometrit ja matkojen puolesta en enään dieseliä tarvitse niin omien laskujen mukaan nyky ajot tulisivat edukkaammiksi jopa tuolla mesellä kuin disulla.Itse en laske kuin kulutus+verot en rupea sotkemaan mitään hankinta hintaa/arvonlaskua minun laskelmiini.Itse en kyllä ihan usko tohon ,että nykyinen auto mallini olisi joskus tulevaisuudessa kalliimpi kuin tuo mersu..Kuvitellusti jos lexusen vaihtoarvo on tätä nykyä esim:n.31000€ ja tuo mersu maksaa n.37000€ niin meinaatko ,että esim 2-3v. päästä lexusen arvo on edelleen tuo n.31000€ ja mersun tippunut samassa ajassa 7-8000€?Vai ymmärsinkö jotain viestistäsi väärin ,että mikä lexus olisi kalliimpi?jussilampi kirjoitti:Rodney kirjoitti:Eli olet sitä mieltä ,että nykyinen Lexuseni on "parempi" kuin tuo mersu niin jos viitsisit perustella ,että millä tavalla mielestäsi mersu on huonompi??Muuten kuin olemalla bensakone..jussilampi kirjoitti:Rodney kirjoitti:Huomenia.Eli tuollaista olen katsellut ja kokemuksia/heikkouksia/vikoja olisi kiva kuulla ja yli päätänsä ,että onko hyvä ostos?Tällä hetkellä autona on Lexus is220d vm.06 farmaria kaipailisin ja dieseliä ei ole pakko ottaa seuraavaksi malliksi..Joten arvon tietäjät kysymys kuuluu..Kannattaako tuon kyseisen Mersun osto?Kiitokset.
Suurikulutuksinen bensaauto,on muutavan vuoden kuluttua oikea automyyjän painajainen,kun käyttömaksukin peritään päästöjen mukaan,jos päästöt on bensaautossa 243g,niin kyllä siinä pensaa pakkasella palaa,jos ei tykkänään ajamista lopeta.Voi muuten olla etteivät 3-vuoden kuluttua ota vaihdossa ollenkaan tai hyvittävät 15000-18000 euroa,samallainen C-320 4-matic 2003 maksaa Saksassa nyt,n.12000euroa
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
No eihän se dieselien käyttövoimavero miksikään muutu eli maksan saman n.650€ vuodessa tosta lexusesta auto/käyttövoimaveroa vaikka tuo uusi 2010 voimaan tuleva co2 päästöihin perustuva verotus astuukin voimaan niin siihenhän se bensakoneittenkin vero määrä haarukoituu(20€-600€ vuosi).Niin siinä nyt mikään muutu ainakaan minun silmissäni bensakoneitten kannalta koska kuitenkaan toi mersu varmaan kuulu tohon 600€ veroryhmään?Vai olenko unohtanut tuosta uudesta verotuksesta jonkin lisän mikä tulee maksettavakaksi vielä bensakoneille?No torstaina käyn kokeilemassa kyseistä värkkiä niin sittenhän sitä ollaan vähän taas viksumpia.Kokemuksia yms. saa edelleen laittaa.jussilampi kirjoitti:Rodney kirjoitti:No ei nyt ihan puolta halvemmat kilometrit ja matkojen puolesta en enään dieseliä tarvitse niin omien laskujen mukaan nyky ajot tulisivat edukkaammiksi jopa tuolla mesellä kuin disulla.Itse en laske kuin kulutus+verot en rupea sotkemaan mitään hankinta hintaa/arvonlaskua minun laskelmiini.Itse en kyllä ihan usko tohon ,että nykyinen auto mallini olisi joskus tulevaisuudessa kalliimpi kuin tuo mersu..Kuvitellusti jos lexusen vaihtoarvo on tätä nykyä esim:n.31000€ ja tuo mersu maksaa n.37000€ niin meinaatko ,että esim 2-3v. päästä lexusen arvo on edelleen tuo n.31000€ ja mersun tippunut samassa ajassa 7-8000€?Vai ymmärsinkö jotain viestistäsi väärin ,että mikä lexus olisi kalliimpi?jussilampi kirjoitti:Rodney kirjoitti:Eli olet sitä mieltä ,että nykyinen Lexuseni on "parempi" kuin tuo mersu niin jos viitsisit perustella ,että millä tavalla mielestäsi mersu on huonompi??Muuten kuin olemalla bensakone..jussilampi kirjoitti:Rodney kirjoitti:Huomenia.Eli tuollaista olen katsellut ja kokemuksia/heikkouksia/vikoja olisi kiva kuulla ja yli päätänsä ,että onko hyvä ostos?Tällä hetkellä autona on Lexus is220d vm.06 farmaria kaipailisin ja dieseliä ei ole pakko ottaa seuraavaksi malliksi..Joten arvon tietäjät kysymys kuuluu..Kannattaako tuon kyseisen Mersun osto?Kiitokset.
Suurikulutuksinen bensaauto,on muutavan vuoden kuluttua oikea automyyjän painajainen,kun käyttömaksukin peritään päästöjen mukaan,jos päästöt on bensaautossa 243g,niin kyllä siinä pensaa pakkasella palaa,jos ei tykkänään ajamista lopeta.Voi muuten olla etteivät 3-vuoden kuluttua ota vaihdossa ollenkaan tai hyvittävät 15000-18000 euroa,samallainen C-320 4-matic 2003 maksaa Saksassa nyt,n.12000euroa
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Verotus asiaan lisäten vielä.Mitä tuossa netissä kattelin/laskeskelin niin toi päästö pohjainen autoverotus nostaa mersun veroa nykyisestä n.130€ n.250€ mikäli ennakkoo ilmoitetut tiedot pitävät paikkaansa.Niin itse en ainakaan näe mitää aihetta olla ostamatta merkistä riippumatta "tehokasta" autoa vain siksi ,että päästöt nostavat tulevaa autoveroa.Mutta jokaisella on omat näkökantansa ja ajattelu maailmansa autoilusta mikä on tietysti hyvä asia...minua tuo n.1.5v.päästä tuleva veromuutos ei kyllä tällä hetkellä jaksa hirveästi auton ostooni vaikuttaa.
Autohan on varmasti namu. Varsinaisia mielipiteitä itse autosta ei varmasti kovin monelta saa, se kun on aika harvinainen.
Itse olen samoilla linjoilla kun muutkin vastaajat. Jos todella haluaa kyseisen auton ja aikoo pitää sitä pitkään, niin mikäpä siinä. Tuskin autossa on paljoa moittimista. (no ehkä yksi juttu. rengasäänet on mun mielestä varsin voimakkaat hintaluokka huomioiden)
Jos kattoo asiaa taloudelliselta puolelta, niin ei se oikein ole järkevä hankinta. Vanha koppanen erikoismalli jossa on korkea poltoaineenkulutus ei vuoden tai kahden päästä ole juuri minkään arvoinen, -Valitettavasti.
Tollaiselle autolle ei oikein ole ostajia muutaman vuoden päästä. Ne joilla on rahaa ostaa, hankii uudemman ja "pojat" jotka haluaa tehokaan rassin ovat rahattomia, tai kääntävät katseensa suoraan AMG-malleihin.
Voisin ehdottaa vaihtoehtona E mallia (w211). Ovat tuleet hinnoissa paljon alaspäin. Iso diesel (280, 320) potkii jo melko tehokkaasti ja antaa varmasti hyvät kyydit.
Itse olen samoilla linjoilla kun muutkin vastaajat. Jos todella haluaa kyseisen auton ja aikoo pitää sitä pitkään, niin mikäpä siinä. Tuskin autossa on paljoa moittimista. (no ehkä yksi juttu. rengasäänet on mun mielestä varsin voimakkaat hintaluokka huomioiden)
Jos kattoo asiaa taloudelliselta puolelta, niin ei se oikein ole järkevä hankinta. Vanha koppanen erikoismalli jossa on korkea poltoaineenkulutus ei vuoden tai kahden päästä ole juuri minkään arvoinen, -Valitettavasti.
Tollaiselle autolle ei oikein ole ostajia muutaman vuoden päästä. Ne joilla on rahaa ostaa, hankii uudemman ja "pojat" jotka haluaa tehokaan rassin ovat rahattomia, tai kääntävät katseensa suoraan AMG-malleihin.
Voisin ehdottaa vaihtoehtona E mallia (w211). Ovat tuleet hinnoissa paljon alaspäin. Iso diesel (280, 320) potkii jo melko tehokkaasti ja antaa varmasti hyvät kyydit.
W210 290TD T
Kiitoksia kommentistasi ja näkökannastasi tuohon taloudelliseen puoleen.Mikä minun mielestäni on vähän kinkkinen ja monimutkainen lähestymis tapa.On totta ,että auto on erikoismalli ja vanhempi korinen ja se kuluttaa tässä minun tapauksessani n.3l/100km enemmän menovettä kuin nykyiseni auto.Tulevaisuuttahan on vaikea ennustaa ,mutta näillä tiedoituksilla mitä olemme autoveromuutoksesta saanneet niin se tulisi suosimaan juurikin vähäkulutuksisia/dieseleitä.Mutta niinkuin laskeskelin tuossa aikaisemmassa viestissäni niin ei se hirveästi rokottaisi tätä meseä tuo uusikaan autoveromalli.Mutta sehän näkee vasta 2010 mitä se todellisuudessa on.Se mikä minua eniten tässä bensa/dieseli autojen arvon alenemis keskustelussa ihmetyttää,että laskeeko tuo mahdollinen n.10l/100km kuluttava josta maksetaan autoveroa mahdollisesti n.250€/v. verraten edelliseen n.130€/v. auton arvoa muka niin paljon ,että parin vuoden päästä se ei ole juurikaan minkään arvoinen??Voihan niin käydä ,muuta ihmettelen jos tuo reilu 100€/v. lisää autoveroa tipuuttaisi bensa autojen käyttöä/ostoa noin paljon..Mene ja tiedä.TIMO T T kirjoitti:Autohan on varmasti namu. Varsinaisia mielipiteitä itse autosta ei varmasti kovin monelta saa, se kun on aika harvinainen.
Rodney kirjoitti:Kiitoksia kommentistasi ja näkökannastasi tuohon taloudelliseen puoleen.Mikä minun mielestäni on vähän kinkkinen ja monimutkainen lähestymis tapa.On totta ,että auto on erikoismalli ja vanhempi korinen ja se kuluttaa tässä minun tapauksessani n.3l/100km enemmän menovettä kuin nykyiseni auto.Tulevaisuuttahan on vaikea ennustaa ,mutta näillä tiedoituksilla mitä olemme autoveromuutoksesta saanneet niin se tulisi suosimaan juurikin vähäkulutuksisia/dieseleitä.Mutta niinkuin laskeskelin tuossa aikaisemmassa viestissäni niin ei se hirveästi rokottaisi tätä meseä tuo uusikaan autoveromalli.Mutta sehän näkee vasta 2010 mitä se todellisuudessa on.Se mikä minua eniten tässä bensa/dieseli autojen arvon alenemis keskustelussa ihmetyttää,että laskeeko tuo mahdollinen n.10l/100km kuluttava josta maksetaan autoveroa mahdollisesti n.250€/v. verraten edelliseen n.130€/v. auton arvoa muka niin paljon ,että parin vuoden päästä se ei ole juurikaan minkään arvoinen??Voihan niin käydä ,muuta ihmettelen jos tuo reilu 100€/v. lisää autoveroa tipuuttaisi bensa autojen käyttöä/ostoa noin paljon..Mene ja tiedä.TIMO T T kirjoitti:Autohan on varmasti namu. Varsinaisia mielipiteitä itse autosta ei varmasti kovin monelta saa, se kun on aika harvinainen.
Auton arvonalennus ei monestikkaan seuraa mitään järkevää kaavaa. Otan tähän asiaan kantaa, koska olen varsin tiiviisti seurannut autojen hitakehitystä ja autoilujen kustannuksia ylipäätään. Asia kiinnostaa myös ihan hekilökohtaisista syistä.
Ko. auto tai vastaavat autot, ovat suomessa sen verran erikoismalleja että niitä ostava eivät ensisijaisesti mieti polttoainehintoja ja jotain käyttöveroja. Se jolle autoilun kustannuksella on oleellista merkitystä ostaa taloudellisen perusmallin. Noi hiilidioksidipäästöt on tässä tapauksessa enemmän imagojuttu, kuin se että ne vaikuttaisi auton arvoon.
Suurin autoiluun liittyvä kustannus on auton arvon aleneminen. Jos on huono tuuri niin sitten kusatannuksia lisää vielä erillaiset remontit yms. Kulutusta ajatellen litra sinne tai tänne ei merkitse kokonaisuudessa kovinkaan pajoa.
Sitten jos miettii niin minkälaisen profiilin omaava autonhankkija on kiinnostunut tällaisista autoista parin vuoden päästä? Ostaja saattaa olla joku varsin läheinen, joka on saanut kipinän ja jäänyt "kuokuun" tai nuorempi ulkopuolinen henkilö jolla on pyrkimys päästä premium luokkaan. Tällainen nuori kun on kiinostunut autosta vasta kun se on riittävän halpa.
Autoliikkeille nämä "vanhakoppaiset" erikoismallit on vaikeita. Auton todellinen arvo kuuluisi olla selkeästi korkempi kuin autoliike uskaltaa autosta hyvittää. Asiaa sotkee vielä nykyinen taantumakeskustelu ja saksantuonti. Nuo ei myöskään oikein tue auton arvon säilymistä.
Toivottavasti tämä mun kanta ei ole liian provosoiva. Yksi näkökulma vielä. Sellainen auto joka mielyttää on jo arvo sinänsä. Yleensä auton valinta tehdään subjektiivisin perustein (vaikka joku toista sanookin). Jos ei pidä ostamastaan autosta, eikä sen ominaisuudet vastaa omaa käyttötarkoitusta niin se silloin kallis. Onhan tämän auton hinta jo pudonnut kiitettävästi alkuperäisestä myyntihinnasta....

W210 290TD T
En ote kantaasi mitenkää provona vaa tervetulleena mielipiteenä muusta kuin omasta näkövinkkelistä.Juu autojen arvothan ovat yleisesti ottaen ihan mitä sattuu kun eri liikkeistä kyselee ja sillehän ei oikein itse mitään voi..Paljonkohan tuo mese sitten on uutena maksanut??Nykyinen autoni on ostettu ennen veroalea joten senkin hinta lisävarusteineen on ollut n.47000K€ joten onhan tuossa diisselissäkin hinta tippunut (osin johtuu tietty veroalesta) aika roimasti..Itsellä on ainakin paha tapa hankkia autot aina "tunteella" eikä järjellä.Minun mielestäni on myös jotenkin ahdistavaa hankkia autoa siinä mielessä ,että joutuu ajattelemaan jo heti autoliikkeessä ,että saakohan tästä enään mitää kun tulee vaihdon aika.Toki se on hyvä tapa kohdata mahdollinen auton vaihto arvo,mutta jotenkin se tuntuu kahlitsevalta/tunteettomalta valita autoa vain sen mukaan ,että arvo säilyisi mahdollisimman korkealla vaihtaessa.En tosin ole viel äpäättänyt mersun kohtalosta suuntaan tai toiseen sillä huomenna olen menossa katsomaan/kokeilemaan sitä niin sittenhä on ainakin jotain tuntemuksia autosta ja kannattaako vaihtaa vai.Lähinnä hain tällä keskustelun aiheella tietoa kyseisestä mallista ja yleensä C-mallista ,koska samaan luokkaahan noi vissiin luokitellaan nykyisen autoni kanssa.TIMO T T kirjoitti:Rodney kirjoitti:Kiitoksia kommentistasi ja näkökannastasi tuohon taloudelliseen puoleen.Mikä minun mielestäni on vähän kinkkinen ja monimutkainen lähestymis tapa.On totta ,että auto on erikoismalli ja vanhempi korinen ja se kuluttaa tässä minun tapauksessani n.3l/100km enemmän menovettä kuin nykyiseni auto.Tulevaisuuttahan on vaikea ennustaa ,mutta näillä tiedoituksilla mitä olemme autoveromuutoksesta saanneet niin se tulisi suosimaan juurikin vähäkulutuksisia/dieseleitä.Mutta niinkuin laskeskelin tuossa aikaisemmassa viestissäni niin ei se hirveästi rokottaisi tätä meseä tuo uusikaan autoveromalli.Mutta sehän näkee vasta 2010 mitä se todellisuudessa on.Se mikä minua eniten tässä bensa/dieseli autojen arvon alenemis keskustelussa ihmetyttää,että laskeeko tuo mahdollinen n.10l/100km kuluttava josta maksetaan autoveroa mahdollisesti n.250€/v. verraten edelliseen n.130€/v. auton arvoa muka niin paljon ,että parin vuoden päästä se ei ole juurikaan minkään arvoinen??Voihan niin käydä ,muuta ihmettelen jos tuo reilu 100€/v. lisää autoveroa tipuuttaisi bensa autojen käyttöä/ostoa noin paljon..Mene ja tiedä.TIMO T T kirjoitti:Autohan on varmasti namu. Varsinaisia mielipiteitä itse autosta ei varmasti kovin monelta saa, se kun on aika harvinainen.
Auton arvonalennus ei monestikkaan seuraa mitään järkevää kaavaa. Otan tähän asiaan kantaa, koska olen varsin tiiviisti seurannut autojen hitakehitystä ja autoilujen kustannuksia ylipäätään. Asia kiinnostaa myös ihan hekilökohtaisista syistä.
Ko. auto tai vastaavat autot, ovat suomessa sen verran erikoismalleja että niitä ostava eivät ensisijaisesti mieti polttoainehintoja ja jotain käyttöveroja. Se jolle autoilun kustannuksella on oleellista merkitystä ostaa taloudellisen perusmallin. Noi hiilidioksidipäästöt on tässä tapauksessa enemmän imagojuttu, kuin se että ne vaikuttaisi auton arvoon.
Suurin autoiluun liittyvä kustannus on auton arvon aleneminen. Jos on huono tuuri niin sitten kusatannuksia lisää vielä erillaiset remontit yms. Kulutusta ajatellen litra sinne tai tänne ei merkitse kokonaisuudessa kovinkaan pajoa.
Sitten jos miettii niin minkälaisen profiilin omaava autonhankkija on kiinnostunut tällaisista autoista parin vuoden päästä? Ostaja saattaa olla joku varsin läheinen, joka on saanut kipinän ja jäänyt "kuokuun" tai nuorempi ulkopuolinen henkilö jolla on pyrkimys päästä premium luokkaan. Tällainen nuori kun on kiinostunut autosta vasta kun se on riittävän halpa.
Autoliikkeille nämä "vanhakoppaiset" erikoismallit on vaikeita. Auton todellinen arvo kuuluisi olla selkeästi korkempi kuin autoliike uskaltaa autosta hyvittää. Asiaa sotkee vielä nykyinen taantumakeskustelu ja saksantuonti. Nuo ei myöskään oikein tue auton arvon säilymistä.
Toivottavasti tämä mun kanta ei ole liian provosoiva. Yksi näkökulma vielä. Sellainen auto joka mielyttää on jo arvo sinänsä. Yleensä auton valinta tehdään subjektiivisin perustein (vaikka joku toista sanookin). Jos ei pidä ostamastaan autosta, eikä sen ominaisuudet vastaa omaa käyttötarkoitusta niin se silloin kallis. Onhan tämän auton hinta jo pudonnut kiitettävästi alkuperäisestä myyntihinnasta....
Viimeksi muokannut Rodney, Ke 12.11.2008 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Autonosto ja järki toteutuu harvoin autokaupassa, jätän sen aiheen sikseen Hieno auto hyvillä varusteilla jos mieleiseltä tuntuu niin osta pois? Mutta itse ainakin kokeilisin 320cdi versiota 7g tronigilla jos ko määrä euroja olisi käytettävissä, se vääntö ja surituskyky ei jätä kylmäksi tai kaikilla mausteilla oleva 30cdi nam. Sääli vaan että molempia Suomessa heikosti tarjolla, mutta etsivä löytää.
BMW E31 850i V12
BMW K1300S-09
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
BMW K1300S-09
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Toisaalta: Niitä diisseleitä on nykymyynti huomioiden kanssa markkinoilla kohta aika runsaasti omastakin takaa. Ja jos takamus kestää, niin itsellesihän autoa ostat. Rengasäänet on ainakin kitkarenkailla todella siedettävät, joten puoli vuotta menee hissutellen. Kesällä jollain 18"-20" tuuman kumikierteillä saa sitten varautua hiukan äänekkäämpään matkantekoon.TIMO T T kirjoitti: Jos todella haluaa kyseisen auton ja aikoo pitää sitä pitkään, niin mikäpä siinä. Tuskin autossa on paljoa moittimista. (no ehkä yksi juttu. rengasäänet on mun mielestä varsin voimakkaat hintaluokka huomioiden)
Veroista vielä myös: Se tuleva korotus lienee kokonaiskustannuksia silmäillen aika pieni pakollinen paha kuitenkin. Ja maksaahan se esim. 6-dieselillä kurvailukin ajoneuvoveroina jonkin summan. Erotus lienee aika pieni. ( terv. nimimerkillä 281g

Kiitokset linkistä.Täytyypi käydä lukasemassa.TIMO T T kirjoitti:Tossa aihetta sivuavia mietteitä http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=68498
Joo itselleni kyllä ostamassa ja sitä varten vähän yritän tausta tutkimusta kyseisestä mallista etsiä.Noista rengasäänistä onkin jo jonkin verran kokemusta kun nykysessä autossa on 20"vanteet+ 225/35/20 ja 255/35/20 renkaat niin ei ole toi lexakaan enään hiljasimmasta päästä.RH kirjoitti:Toisaalta: Niitä diisseleitä on nykymyynti huomioiden kanssa markkinoilla kohta aika runsaasti omastakin takaa. Ja jos takamus kestää, niin itsellesihän autoa ostat. Rengasäänet on ainakin kitkarenkailla todella siedettävät, joten puoli vuotta menee hissutellen. Kesällä jollain 18"-20" tuuman kumikierteillä saa sitten varautua hiukan äänekkäämpään matkantekoon.TIMO T T kirjoitti: Jos todella haluaa kyseisen auton ja aikoo pitää sitä pitkään, niin mikäpä siinä. Tuskin autossa on paljoa moittimista. (no ehkä yksi juttu. rengasäänet on mun mielestä varsin voimakkaat hintaluokka huomioiden)
Veroista vielä myös: Se tuleva korotus lienee kokonaiskustannuksia silmäillen aika pieni pakollinen paha kuitenkin. Ja maksaahan se esim. 6-dieselillä kurvailukin ajoneuvoveroina jonkin summan. Erotus lienee aika pieni. ( terv. nimimerkillä 281g)

-
- Mersumies
Rodney kirjoitti:Kiitoksia kommentistasi ja näkökannastasi tuohon taloudelliseen puoleen.Mikä minun mielestäni on vähän kinkkinen ja monimutkainen lähestymis tapa.On totta ,että auto on erikoismalli ja vanhempi korinen ja se kuluttaa tässä minun tapauksessani n.3l/100km enemmän menovettä kuin nykyiseni auto.Tulevaisuuttahan on vaikea ennustaa ,mutta näillä tiedoituksilla mitä olemme autoveromuutoksesta saanneet niin se tulisi suosimaan juurikin vähäkulutuksisia/dieseleitä.Mutta niinkuin laskeskelin tuossa aikaisemmassa viestissäni niin ei se hirveästi rokottaisi tätä meseä tuo uusikaan autoveromalli.Mutta sehän näkee vasta 2010 mitä se todellisuudessa on.Se mikä minua eniten tässä bensa/dieseli autojen arvon alenemis keskustelussa ihmetyttää,että laskeeko tuo mahdollinen n.10l/100km kuluttava josta maksetaan autoveroa mahdollisesti n.250€/v. verraten edelliseen n.130€/v. auton arvoa muka niin paljon ,että parin vuoden päästä se ei ole juurikaan minkään arvoinen??Voihan niin käydä ,muuta ihmettelen jos tuo reilu 100€/v. lisää autoveroa tipuuttaisi bensa autojen käyttöä/ostoa noin paljon..Mene ja tiedä.TIMO T T kirjoitti:Autohan on varmasti namu. Varsinaisia mielipiteitä itse autosta ei varmasti kovin monelta saa, se kun on aika harvinainen.
Sinähän se varsinainen huumorimies olet kun ajelet 10l sadalle,et vissiin ole ikinä ajellut bensa mersulla.todellinen kulutus on pakkasella kaupungissa ko. 4-maticilla yli 15 litraa,ja ensimmäisellä kilommetrilla yli 50l sataselle laskettuna.Aikoinaan TM-testissä kulutti 20asteen pakkasella eniten Madsta 626,ensimmäiselle kilsalle 167 l sataselle laskettuna,mutta suosittelen ehdottomasti kun tuntuu olevan nuin mieluinen,ja tuo parannettu Avensins kerran on niin huono!
No sinä et ilmeisesti muulloin ajelekkaan kuin pakkasella?Joita täällä etelässä on riittänyt vaikka kuin ja paljonjussilampi kirjoitti:Rodney kirjoitti:Kiitoksia kommentistasi ja näkökannastasi tuohon taloudelliseen puoleen.Mikä minun mielestäni on vähän kinkkinen ja monimutkainen lähestymis tapa.On totta ,että auto on erikoismalli ja vanhempi korinen ja se kuluttaa tässä minun tapauksessani n.3l/100km enemmän menovettä kuin nykyiseni auto.Tulevaisuuttahan on vaikea ennustaa ,mutta näillä tiedoituksilla mitä olemme autoveromuutoksesta saanneet niin se tulisi suosimaan juurikin vähäkulutuksisia/dieseleitä.Mutta niinkuin laskeskelin tuossa aikaisemmassa viestissäni niin ei se hirveästi rokottaisi tätä meseä tuo uusikaan autoveromalli.Mutta sehän näkee vasta 2010 mitä se todellisuudessa on.Se mikä minua eniten tässä bensa/dieseli autojen arvon alenemis keskustelussa ihmetyttää,että laskeeko tuo mahdollinen n.10l/100km kuluttava josta maksetaan autoveroa mahdollisesti n.250€/v. verraten edelliseen n.130€/v. auton arvoa muka niin paljon ,että parin vuoden päästä se ei ole juurikaan minkään arvoinen??Voihan niin käydä ,muuta ihmettelen jos tuo reilu 100€/v. lisää autoveroa tipuuttaisi bensa autojen käyttöä/ostoa noin paljon..Mene ja tiedä.TIMO T T kirjoitti:Autohan on varmasti namu. Varsinaisia mielipiteitä itse autosta ei varmasti kovin monelta saa, se kun on aika harvinainen.
Sinähän se varsinainen huumorimies olet kun ajelet 10l sadalle,et vissiin ole ikinä ajellut bensa mersulla.todellinen kulutus on pakkasella kaupungissa ko. 4-maticilla yli 15 litraa,ja ensimmäisellä kilommetrilla yli 50l sataselle laskettuna.Aikoinaan TM-testissä kulutti 20asteen pakkasella eniten Madsta 626,ensimmäiselle kilsalle 167 l sataselle laskettuna,mutta suosittelen ehdottomasti kun tuntuu olevan nuin mieluinen,ja tuo parannettu Avensins kerran on niin huono!

-
- Mersumies
Rodney kirjoitti:No sinä et ilmeisesti muulloin ajelekkaan kuin pakkasella?Joita täällä etelässä on riittänyt vaikka kuin ja paljonjussilampi kirjoitti:Rodney kirjoitti:Kiitoksia kommentistasi ja näkökannastasi tuohon taloudelliseen puoleen.Mikä minun mielestäni on vähän kinkkinen ja monimutkainen lähestymis tapa.On totta ,että auto on erikoismalli ja vanhempi korinen ja se kuluttaa tässä minun tapauksessani n.3l/100km enemmän menovettä kuin nykyiseni auto.Tulevaisuuttahan on vaikea ennustaa ,mutta näillä tiedoituksilla mitä olemme autoveromuutoksesta saanneet niin se tulisi suosimaan juurikin vähäkulutuksisia/dieseleitä.Mutta niinkuin laskeskelin tuossa aikaisemmassa viestissäni niin ei se hirveästi rokottaisi tätä meseä tuo uusikaan autoveromalli.Mutta sehän näkee vasta 2010 mitä se todellisuudessa on.Se mikä minua eniten tässä bensa/dieseli autojen arvon alenemis keskustelussa ihmetyttää,että laskeeko tuo mahdollinen n.10l/100km kuluttava josta maksetaan autoveroa mahdollisesti n.250€/v. verraten edelliseen n.130€/v. auton arvoa muka niin paljon ,että parin vuoden päästä se ei ole juurikaan minkään arvoinen??Voihan niin käydä ,muuta ihmettelen jos tuo reilu 100€/v. lisää autoveroa tipuuttaisi bensa autojen käyttöä/ostoa noin paljon..Mene ja tiedä.TIMO T T kirjoitti:Autohan on varmasti namu. Varsinaisia mielipiteitä itse autosta ei varmasti kovin monelta saa, se kun on aika harvinainen.
Sinähän se varsinainen huumorimies olet kun ajelet 10l sadalle,et vissiin ole ikinä ajellut bensa mersulla.todellinen kulutus on pakkasella kaupungissa ko. 4-maticilla yli 15 litraa,ja ensimmäisellä kilommetrilla yli 50l sataselle laskettuna.Aikoinaan TM-testissä kulutti 20asteen pakkasella eniten Madsta 626,ensimmäiselle kilsalle 167 l sataselle laskettuna,mutta suosittelen ehdottomasti kun tuntuu olevan nuin mieluinen,ja tuo parannettu Avensins kerran on niin huono!.Vertailin vain tehtaan ilmoittamia lukuja ,koska en ole kyseisellä autolla vielä ajellut.Ja nykyisellä autollani on yhtä paljon avensiksen kanssa tekemistä kuin sinun omalla mclarenin kanssa.Alkuperäinen kysymyshän ei ollut siintä ,että alkuperäinen olisi huono vaan jäämässä pieneksi ja kiisselin tarve on päättynyt.Sinulle taas on ihan turha mitään muuta ehdottaakaan kuin kiisseliä koska muuten menee kaikki ihan sekaisin ilmastoa myöten.Kiitokset joka tapauksessa mielipiteistäsi.Eipä ne isot kiisselitkään enään niin vähää kuluta.Kukin tyylillään ja loput muitten tyylillä.
Sinähän se olet mielipiteitä kysellyt,ja minä olen omia mielipiteitä sanonut,mutta miksi ensin kysyt ja sitten väität vastaan,mihin minä vastaan ei siinä ole mitään väittämistä,koska ne on mun mielipiteitä ja sulla saa olla tietenkin omat mielipiteesi.Sun autossa on sama kone ja vaihteisto kuin Avensiksessa,sitä on turha väittää,ja mclaren ei ilmeisesti ole diessel.
Mielipiteitä/kokemuksia olen kysynyt otsikon autosta joita sinulla ei taida henkilökohtaisesti olla?En minä ole vastaan väittänyt vaan vastannut sinun mielipiteisiin omalla mielipiteelläni.Ja sinun mielipiteesi on selvä minulle ,että kiisseli on ainut oikea moottorivaihtoehto.Minulle ei ole väliä onko auto kiisseli vai ei ,koska se ei minusta pelkästään tee autosta hyvää tai huonoa.Huomenna menen ajamaan otsikon autoa joten sittenhän se tiedetään onko siintä minun autokseni vai ei.Kiitokset kaikille auttajille.jussilampi kirjoitti:Rodney kirjoitti:No sinä et ilmeisesti muulloin ajelekkaan kuin pakkasella?Joita täällä etelässä on riittänyt vaikka kuin ja paljonjussilampi kirjoitti:Rodney kirjoitti:Kiitoksia kommentistasi ja näkökannastasi tuohon taloudelliseen puoleen.Mikä minun mielestäni on vähän kinkkinen ja monimutkainen lähestymis tapa.On totta ,että auto on erikoismalli ja vanhempi korinen ja se kuluttaa tässä minun tapauksessani n.3l/100km enemmän menovettä kuin nykyiseni auto.Tulevaisuuttahan on vaikea ennustaa ,mutta näillä tiedoituksilla mitä olemme autoveromuutoksesta saanneet niin se tulisi suosimaan juurikin vähäkulutuksisia/dieseleitä.Mutta niinkuin laskeskelin tuossa aikaisemmassa viestissäni niin ei se hirveästi rokottaisi tätä meseä tuo uusikaan autoveromalli.Mutta sehän näkee vasta 2010 mitä se todellisuudessa on.Se mikä minua eniten tässä bensa/dieseli autojen arvon alenemis keskustelussa ihmetyttää,että laskeeko tuo mahdollinen n.10l/100km kuluttava josta maksetaan autoveroa mahdollisesti n.250€/v. verraten edelliseen n.130€/v. auton arvoa muka niin paljon ,että parin vuoden päästä se ei ole juurikaan minkään arvoinen??Voihan niin käydä ,muuta ihmettelen jos tuo reilu 100€/v. lisää autoveroa tipuuttaisi bensa autojen käyttöä/ostoa noin paljon..Mene ja tiedä.TIMO T T kirjoitti:Autohan on varmasti namu. Varsinaisia mielipiteitä itse autosta ei varmasti kovin monelta saa, se kun on aika harvinainen.
Sinähän se varsinainen huumorimies olet kun ajelet 10l sadalle,et vissiin ole ikinä ajellut bensa mersulla.todellinen kulutus on pakkasella kaupungissa ko. 4-maticilla yli 15 litraa,ja ensimmäisellä kilommetrilla yli 50l sataselle laskettuna.Aikoinaan TM-testissä kulutti 20asteen pakkasella eniten Madsta 626,ensimmäiselle kilsalle 167 l sataselle laskettuna,mutta suosittelen ehdottomasti kun tuntuu olevan nuin mieluinen,ja tuo parannettu Avensins kerran on niin huono!.Vertailin vain tehtaan ilmoittamia lukuja ,koska en ole kyseisellä autolla vielä ajellut.Ja nykyisellä autollani on yhtä paljon avensiksen kanssa tekemistä kuin sinun omalla mclarenin kanssa.Alkuperäinen kysymyshän ei ollut siintä ,että alkuperäinen olisi huono vaan jäämässä pieneksi ja kiisselin tarve on päättynyt.Sinulle taas on ihan turha mitään muuta ehdottaakaan kuin kiisseliä koska muuten menee kaikki ihan sekaisin ilmastoa myöten.Kiitokset joka tapauksessa mielipiteistäsi.Eipä ne isot kiisselitkään enään niin vähää kuluta.Kukin tyylillään ja loput muitten tyylillä.
Sinähän se olet mielipiteitä kysellyt,ja minä olen omia mielipiteitä sanonut,mutta miksi ensin kysyt ja sitten väität vastaan,mihin minä vastaan ei siinä ole mitään väittämistä,koska ne on mun mielipiteitä ja sulla saa olla tietenkin omat mielipiteesi.Sun autossa on sama kone ja vaihteisto kuin Avensiksessa,sitä on turha väittää,ja mclaren ei ilmeisesti ole diessel.
-
- Mersumies
Mun pitää kyllä nyt perua puheeni,minulla on ollut väärä käsitys autostasi,luulin että se on samallainen kuin täällä Stora-Enson edustusauto Lexus LS,ja ajattelin että kuka hullu tuommosta on vaihtamassa,vanhakoppaseen tenavatähteen.Soitin auton kuljettajalle,ja sanoi että sulla on ihan eri auto,että ei tuota LS ole edes diesselinä ja maksaa kuulemma lähes 200000 euroa kaikilla varusteilla.kyllä se on kuulemma sulla Avensiksen ja Corolla Verson kone ja vaihteisto,että tietenkin kannattaa meseen vaihtaa,vaikka 124:seen,jos löytyy hieno.Anteeksi tietämättömyys noihin Toyota konsernin autoihin.
No niin eilen hain otsikon mersun kotia ja täytyy sanoa ,että kyllä se on hyvä auto..Espoosta Kotkaan kun ajelin nastarenkailla niin kulutus näytti kotipihalla 7.8l/100km.Eli ihan kohtullinen matka-ajossa jossa ajoin n.10% yli nopeusrajoituksen.Tänään pääsen testaamaan paljonko tulee sekalaisessa ajossa kun tulee ajeltua lähialueilla/keskustassa ja moottori tiellä..
Ei muuta kuin onneksi olkoon! On varmasti hieno auto.Rodney kirjoitti:No niin eilen hain otsikon mersun kotia ja täytyy sanoa ,että kyllä se on hyvä auto..Espoosta Kotkaan kun ajelin nastarenkailla niin kulutus näytti kotipihalla 7.8l/100km.Eli ihan kohtullinen matka-ajossa jossa ajoin n.10% yli nopeusrajoituksen.Tänään pääsen testaamaan paljonko tulee sekalaisessa ajossa kun tulee ajeltua lähialueilla/keskustassa ja moottori tiellä..

(Nykyaikaiset talvirenkaat ennemmin laskee hieman kulutusta. Niissä pienempi vierintävatus kuin kesärenkaissa)
W210 290TD T
Kiitokset.Juu kyllä on mainio ajettava ja tämän päivän keskikulutus vajaalla 100km:llä (sisältäen kaupunki/moottoritie/esikaupunki väyliä) on 9.3l/100km.Tyytyväinen olen joka suhteessa.Nyt pitäisi käydä suunnittelemaan tupla putkistoa tupla ulostuloilla.Niin ja saakos tähän 4maticciin laittaa minkäänlaisia madallusjousia??TIMO T T kirjoitti:Ei muuta kuin onneksi olkoon! On varmasti hieno auto.Rodney kirjoitti:No niin eilen hain otsikon mersun kotia ja täytyy sanoa ,että kyllä se on hyvä auto..Espoosta Kotkaan kun ajelin nastarenkailla niin kulutus näytti kotipihalla 7.8l/100km.Eli ihan kohtullinen matka-ajossa jossa ajoin n.10% yli nopeusrajoituksen.Tänään pääsen testaamaan paljonko tulee sekalaisessa ajossa kun tulee ajeltua lähialueilla/keskustassa ja moottori tiellä..![]()
(Nykyaikaiset talvirenkaat ennemmin laskee hieman kulutusta. Niissä pienempi vierintävatus kuin kesärenkaissa)