Väyrysen CDI moottorista puhti poissa
Väyrysen CDI moottorista puhti poissa
W210 CDI:ssa on ollut jo vähän aikaan seuraava ongelma:
- moottori on kylmänä aivan puhditon ja haluton ottamaan kierroksia
- kun kone lämpenee vähäsenkin, se alkaa toimimaan normaalin tuntuisesti
- kun autoa peruuttaa, varsinkin kylmänä, se ei suostu menemään taaksepäin (ei nosta kierroksia) jos on vähääkään estettä takana, esim. ylämäkeä. Laatikko automaatti.
- moottori menee turhan usein vikatilaan (eli pudottaa syötön pois, eikä nosta kierroksia yli 3000:nnen.)
- mielestäni moottorissa ei ole täysiä tehoja silloin kun se toimii "normaalisti"
- ilmamassamittari on jo vaihdettu
Onkohan joku anturi rikki? Löytyyköhän tämmöinen vika, jos ajaa testeriin?
Tämä topicci varmaan löytyisi haulla, mutta ei tämän foorumin hakukone ainakaan mulla ole toiminut vähään aikaan..
- moottori on kylmänä aivan puhditon ja haluton ottamaan kierroksia
- kun kone lämpenee vähäsenkin, se alkaa toimimaan normaalin tuntuisesti
- kun autoa peruuttaa, varsinkin kylmänä, se ei suostu menemään taaksepäin (ei nosta kierroksia) jos on vähääkään estettä takana, esim. ylämäkeä. Laatikko automaatti.
- moottori menee turhan usein vikatilaan (eli pudottaa syötön pois, eikä nosta kierroksia yli 3000:nnen.)
- mielestäni moottorissa ei ole täysiä tehoja silloin kun se toimii "normaalisti"
- ilmamassamittari on jo vaihdettu
Onkohan joku anturi rikki? Löytyyköhän tämmöinen vika, jos ajaa testeriin?
Tämä topicci varmaan löytyisi haulla, mutta ei tämän foorumin hakukone ainakaan mulla ole toiminut vähään aikaan..
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
------------------------------------------------
Vikana oli RIKKINÄINEN IMUSARJA. Pakokaasun kierrätysventtiileiden käyttöakselissa on nippa, johon kellolta tuleva käyttöakseli kiinnittyy. NIPPA on niin kulunut, että akseli ei pysy siinä kiinni. Nippoja ei ole suunniteltu vaihdettavaksi, joten on vaihdettava sen sijaan a) imusarja b) kello. Imusarjan hinta (KL) 550,- ja siihen lisäksi kello+työ. Hinta-arvio luokkaa tonnista ylöspäin.
Ennen Mersuun pystyi vielä vaihtamaan osia aina tarvittavasta osasta alkaen, ja sanoisin että on melko luokatonta hommaa, ja kertoo paljon MB:n laadun nykymeiningistä...
Sen sijaan käynnistysongelma on eri vika, ilmeisesti (toivottavasti) polttoaineen syötön tai suuttimien tiivisteissä vuotoa, eli ilmavikaa...
Ennen Mersuun pystyi vielä vaihtamaan osia aina tarvittavasta osasta alkaen, ja sanoisin että on melko luokatonta hommaa, ja kertoo paljon MB:n laadun nykymeiningistä...



Sen sijaan käynnistysongelma on eri vika, ilmeisesti (toivottavasti) polttoaineen syötön tai suuttimien tiivisteissä vuotoa, eli ilmavikaa...
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
------------------------------------------------
Kyseessä on ensimmäisen sarjan CDI, eli 1998. Imusarja aluminiinia.Aki P kirjoitti:Minkä ikäinen keksintö kyseessä. Vanhemmissa alumiini-imusarjalla oleviin löytyy muutama "vippaskonsti" ettei tarvii koko sarjaa uusia. Jos 99-02 mallinen, niin löytyy käytetty muovinen imusarja jos tarvii![]()
Mikäs siinä käynnistymisessä on vikana?
Käynnistyminen kylmänä on kuten kuvasin, että käynnistyy, käy muutaman sekunnin. Sitten sammuu, eikä käyntiin kirveelläkään. Mutta kun odottaa noin 15 min, yleensä lähtee ja käy sitten yleensä nöyrästi. Tätä ei tapahdu aina, ja vain kylmälle koneelle, kun auto on seissyt yön yli. Onko auto ollut lämmityksessä vai ei, ei vaikuta asiaan. Polttoainejärjestelmän vuoto? Ihmetyttää että mikä se 15 min on? Vikakoodin kuittaantuminen vai?
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
------------------------------------------------
tyypillinen tuo imusarjan läppävika. vanhoissa ja uusissa.uudemmissa menee noin 150-200tkm kohdilla.voihan ne läpät jumittaa auki asentoon,tai poistaa kokonaan jos haluaa.takkanen kirjoitti:Vikana oli RIKKINÄINEN IMUSARJA. Pakokaasun kierrätysventtiileiden käyttöakselissa on nippa, johon kellolta tuleva käyttöakseli kiinnittyy. NIPPA on niin kulunut, että akseli ei pysy siinä kiinni. Nippoja ei ole suunniteltu vaihdettavaksi, joten on vaihdettava sen sijaan a) imusarja b) kello. Imusarjan hinta (KL) 550,- ja siihen lisäksi kello+työ. Hinta-arvio luokkaa tonnista ylöspäin.
Ennen Mersuun pystyi vielä vaihtamaan osia aina tarvittavasta osasta alkaen, ja sanoisin että on melko luokatonta hommaa, ja kertoo paljon MB:n laadun nykymeiningistä...![]()
![]()
![]()
Sen sijaan käynnistysongelma on eri vika, ilmeisesti (toivottavasti) polttoaineen syötön tai suuttimien tiivisteissä vuotoa, eli ilmavikaa...
Mulle sanoivat Veholla että tuo alumiininen on parempi(kestävämpi)...jollainen myös itselläni(ensirek. 12-99) on ja 200tkm alkaa olla mittarissa...
Meinas Vehon pikahuollossa Pitskussa että kun ottaa ne läpät pois toiminnasta niin pian auto on heillä korjattavana vikatilan takia mutta mene ja tiedä. Ja mulla oli tuo kylmäkäynnistysongelma joka korjaantui 6:n(vai oliko se 8:n) o-renkaan vaihdolla polttoainejärjestelmään...
Meinas Vehon pikahuollossa Pitskussa että kun ottaa ne läpät pois toiminnasta niin pian auto on heillä korjattavana vikatilan takia mutta mene ja tiedä. Ja mulla oli tuo kylmäkäynnistysongelma joka korjaantui 6:n(vai oliko se 8:n) o-renkaan vaihdolla polttoainejärjestelmään...
Autolle onkin jo varattu huoltoaika huomiseksi, jossa katsotaan tuo pa-järjestelmän tiiveys a:sta ö:hön.
Mietittyäni sitä mystistä noin 15 min odotusaikaa epäonnistuneen käynnistysyrityksen jälkeen, tulin johtopäätökseen että olisiko kyse siitä, että ajonesto kytkeytyy päälle. Eli pitäisi napsauttaa ovet lukkoon ja auki ennen uutta yritystä. Jos huomenna aamulla käynnistyongelmaa ilmenee, pitää testata onko teoria oikea. Tietääköhän joku, että mikä on tarkka aika, että järjestelmä kuittaa ajoneston pois?
Mietittyäni sitä mystistä noin 15 min odotusaikaa epäonnistuneen käynnistysyrityksen jälkeen, tulin johtopäätökseen että olisiko kyse siitä, että ajonesto kytkeytyy päälle. Eli pitäisi napsauttaa ovet lukkoon ja auki ennen uutta yritystä. Jos huomenna aamulla käynnistyongelmaa ilmenee, pitää testata onko teoria oikea. Tietääköhän joku, että mikä on tarkka aika, että järjestelmä kuittaa ajoneston pois?
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
------------------------------------------------
Kyllähän porukat on suolestaneet niitä muovisarjojakin, ei muutakuin läpät vekeen ja tulpat sikamassalla kiinni. Täytyy muistaa vain jättää se servo heilumaan sinne vapaana kuin hullun elin, muuten tulee vikatila.
Enempi siihen kestävyyteen vaikuttaa se paljonko pakokaasuja on päästelty sinne imusarjaan kuin se mistä materiaalista se on. Mulla puolimilliä ylitetty alkuperäisellä muovisarjalla, tietenkin ilman takaisinkiertoa.
Enempi siihen kestävyyteen vaikuttaa se paljonko pakokaasuja on päästelty sinne imusarjaan kuin se mistä materiaalista se on. Mulla puolimilliä ylitetty alkuperäisellä muovisarjalla, tietenkin ilman takaisinkiertoa.

Tässäpä väliaikatietoja, jos jollakin on samoja ongelmia, niin toivottavasti näistä on apua:
Moottoriin tuli puhti takaisin imusarjan korjauksella
Käynnistyvyysongelmiin tehtiin seuraavat korjaukset:
- Polttoainelinjan O-renkaiden vaihto (ei auttanut)
- laturin virtojen mittaus, ja akun lataus (ei auttanut)
- tankin ilmausletkun aukipuhallus (ongelma poistui, ja nyt seurataan tilannetta) Tankkiin tulee todella kova alipaine, jos ilmaus ei toimi. Todennäköistä että vika oli tässä.
Moottoriin tuli puhti takaisin imusarjan korjauksella
Käynnistyvyysongelmiin tehtiin seuraavat korjaukset:
- Polttoainelinjan O-renkaiden vaihto (ei auttanut)
- laturin virtojen mittaus, ja akun lataus (ei auttanut)
- tankin ilmausletkun aukipuhallus (ongelma poistui, ja nyt seurataan tilannetta) Tankkiin tulee todella kova alipaine, jos ilmaus ei toimi. Todennäköistä että vika oli tässä.
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
------------------------------------------------
Kiinnostas kyllä toi muovinen jos vielä löytyy HYVÄ?Aki P kirjoitti:Minkä ikäinen keksintö kyseessä. Vanhemmissa alumiini-imusarjalla oleviin löytyy muutama "vippaskonsti" ettei tarvii koko sarjaa uusia. Jos 99-02 mallinen, niin löytyy käytetty muovinen imusarja jos tarvii![]()
Mikäs siinä käynnistymisessä on vikana?
270 cdi-00
Millaista vippaskontia tommoseen vanhempaa alumiini imusarjaan löytyy, taitaa olla omassa väykyssä samaa vikaa...Aki P kirjoitti:Minkä ikäinen keksintö kyseessä. Vanhemmissa alumiini-imusarjalla oleviin löytyy muutama "vippaskonsti" ettei tarvii koko sarjaa uusia. Jos 99-02 mallinen, niin löytyy käytetty muovinen imusarja jos tarvii![]()
Mikäs siinä käynnistymisessä on vikana?
W211 270 CDI -03
W210 200CDIa -00
ex. W163 270cdi -03
ex. W210 E55 AMG -00
ex. W202 200d -94
ex.W124 200d -93
ex. W140 S350TD -94
ex. W202 200D -94
ex. W202 220D -96
ex. W123 200D -80
ex. W201 250D -87
ex. W210 290TD Farkku -98
ex. W124 200D -86
ex. W210 E 220CDIa -99
ex. W201 190D TIC -87
ex. W124 250D -90
ex. W201 200D -87
ex. W202 C 200CDI -99
ex. W124 250D -86
ex. W124 250D -87
W210 200CDIa -00
ex. W163 270cdi -03
ex. W210 E55 AMG -00
ex. W202 200d -94
ex.W124 200d -93
ex. W140 S350TD -94
ex. W202 200D -94
ex. W202 220D -96
ex. W123 200D -80
ex. W201 250D -87
ex. W210 290TD Farkku -98
ex. W124 200D -86
ex. W210 E 220CDIa -99
ex. W201 190D TIC -87
ex. W124 250D -90
ex. W201 200D -87
ex. W202 C 200CDI -99
ex. W124 250D -86
ex. W124 250D -87