W203, olisiko ideoita tuplaputkista tyyliin C55

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

W203, olisiko ideoita tuplaputkista tyyliin C55

Viesti Kirjoittaja jameri »

Onko hajua voisiko ilman varapyöräkotelon poistoa saada peräpeltiin samankaltaista fiilinkiä pakoputkien osalta ?

Oletko toteuttanut taikka nähnyt jollain jotain sarjaa jolla tuon voisi tehdä tyylikkäästi :)


Kuva
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Lorinserilla on tuplaputkisto W203-koriin. Muistaakseni lisähaara meni aikalailla poikittain melko takaa. Olen myös nähnyt "räätälin tekemiä". Eli onnistuu todistettavasti.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Myös Carlssonilla tietääkseni on tuollainen satsi.

Kaikissa taitaa haaroitus tulla varapyöräkotelon ja takapuskurin väliin, muuta reittiä putkelle ei oikein ole.

Uiltimateratkaisu olisi vaihtaa se varapyöräkotelo ja asentaa C55 putkisto. Maksaa kyllä hunajaa...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

http://forums.mbworld.org/forums/showthread.php?t=83977

Tuossa linkkiä projektiin jossa laitettiin C55 putkisto varapyöräkoteloineen. Kustannus luokkaa 5000 USD, eli helvetin kallista.

Itse tekisin niin että vaihtaisin vain tuon varapyöräkotelon ja lämpösuojat 55:stä ja sitten laittaisin räätälin vääntämän putken, jossa haaroitus olisi jossakin taka-akselin kohdalla. Vaimentimeksi C32 originaali, joita varmaan saa ostettua ebaystä kohtuu hintaan.

Putkistomodifikaatioissa on syytä varautua hienoiseen tehonlaskuun, yhtäkään todistetusti tehoa nostavia putkistoja en ole nähnyt missään, todistetusti tehoa laskevia kylläkin useita. Pahimmillaan tehohäviöt ovat olleet jopa 15-20hp. AMG:n putkisto vain on täydellinen sellaisenaan...

Jos olet ulkonäön perässä niin ei muuta kuin toimeksi, jos taas äänien perässä niin helpoin, halvin ja paras ratkaisu on poistaa keskivaimennin.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tässä myös esimerkki: Klik.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tässä Weltmeisterin paketista-paikoilleen-ratkaisu samaan asiaan: Kuva.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
gbc
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 684
Liittynyt: Ti 12.08.2003 19:01
Paikkakunta: Uppsala,Sweden

Viesti Kirjoittaja gbc »

Jani Anttila kirjoitti:Myös Carlssonilla tietääkseni on tuollainen satsi.

Kaikissa taitaa haaroitus tulla varapyöräkotelon ja takapuskurin väliin, muuta reittiä putkelle ei oikein ole.

Uiltimateratkaisu olisi vaihtaa se varapyöräkotelo ja asentaa C55 putkisto. Maksaa kyllä hunajaa...
Pitää paikkaansa kaverin C200 W203 missä carlsson optiikka on sillälailla putkisto neljällä ulostulolla.
-MB W124 500E- CBZ

Eksit:
MB E55 -03 Kleemann K4
S124 E280 -96
C32 AMG 2004
500E -92 ja nykyinen
C36 AMG -95
1 TUSINA w124
4kpl w123 (Paras malli)
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Aikas hyviä olette löytämään tietoa, itse etsin enkä vaan no se on tätä, hitsi tuo tehonlasku ei tullut edes mieleeni, hmmm täytyy miettiä Janin kommentti pisti mietteliääksi, taidan topata tämän ajatuken, laitan ensin sen alustan kuntoon.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
gbc
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 684
Liittynyt: Ti 12.08.2003 19:01
Paikkakunta: Uppsala,Sweden

Viesti Kirjoittaja gbc »

Jani Anttila kirjoitti:
Jos olet ulkonäön perässä niin ei muuta kuin toimeksi, jos taas äänien perässä niin helpoin, halvin ja paras ratkaisu on poistaa keskivaimennin.
Kukaan tehnyt moista modifiointia c32 malliin?? Miten tehojen kans?

Jotain negatiivista??

Hieman tuo tietenki enempi ääntä jotenki vaatisi ;)
-MB W124 500E- CBZ

Eksit:
MB E55 -03 Kleemann K4
S124 E280 -96
C32 AMG 2004
500E -92 ja nykyinen
C36 AMG -95
1 TUSINA w124
4kpl w123 (Paras malli)
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

gbc kirjoitti:
Jani Anttila kirjoitti:
Jos olet ulkonäön perässä niin ei muuta kuin toimeksi, jos taas äänien perässä niin helpoin, halvin ja paras ratkaisu on poistaa keskivaimennin.
Kukaan tehnyt moista modifiointia c32 malliin?? Miten tehojen kans?

Jotain negatiivista??

Hieman tuo tietenki enempi ääntä jotenki vaatisi ;)
Varmaan suosituin putkistomodifikaatio, jenkkilän pojat noita poistaa järjestään joka vehkeestä. Äänet kasvaa jonkin verran, mutta sellainen pienehkö pierumaisuus tulee ääniin tyhjäkäynnillä. Maantieajossa kuuleman mukaan ääni ei kasva. Yleinen mielipide tuntuu olevan että sitten rööri on ääniltään sellainen kuin kuuluukin.

Jotkut poistavat jopa jälkimmäiset katalysaattoritkin, mutta leiman saanti taitaa olla siinä ja siinä, myös äänet kasvavat mielestäni liikaa. Tehomuutoksia ei ole raportoitu minkään pöntön poistolla.

Itselläkin tuo on ollut suunnitelmissa, mutta kun ei saa aikaiseksi...

Sinänsähän C32 äänet ovat hunajaiset tienvierestä kuultuna jo vakionakin, kuskille ne ei vaan juuri kuulu.

Imupuolelta sieltä pienistä pöntöistä ennen ilmansuodattimia voi myös poistaa ne äänenvaimentimet, tulee lisää ahtimen vinguntaa. Ei juuri kuule sisälle, mutta ulkopuolella muutos on mukava. Tämän olen tehnyt itsekin.

Youtubessa on yllin kyllin näytteitä pakoputkihommista.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Imupuolelta sieltä pienistä pöntöistä ennen ilmansuodattimia voi myös poistaa ne äänenvaimentimet, tulee lisää ahtimen vinguntaa. Ei juuri kuule sisälle, mutta ulkopuolella muutos on mukava. Tämän olen tehnyt itsekin.

No mutta tämähän kuulostaa jo oikealta budjetti mielessä, täytyypä hiukan ropata, jos ei saa jälkeen koneen mitään aikaisiksi niin sitten ennen konetta :lol:
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
iva11
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 31.08.2008 16:19

Viesti Kirjoittaja iva11 »

jameri kirjoitti:Imupuolelta sieltä pienistä pöntöistä ennen ilmansuodattimia voi myös poistaa ne äänenvaimentimet, tulee lisää ahtimen vinguntaa. Ei juuri kuule sisälle, mutta ulkopuolella muutos on mukava. Tämän olen tehnyt itsekin.

No mutta tämähän kuulostaa jo oikealta budjetti mielessä, täytyypä hiukan ropata, jos ei saa jälkeen koneen mitään aikaisiksi niin sitten ennen konetta :lol:
Terve missäs nää pienet pöntöt on onko CDI kanssa pöntöt :shock:
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

iva11 kirjoitti: Terve missäs nää pienet pöntöt on onko CDI kanssa pöntöt :shock:
Ei ole cdi:ssä
Ei ole tietoa onko muissa kompurakoneissakaan, mutta AMG:ssä on...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
gbc
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 684
Liittynyt: Ti 12.08.2003 19:01
Paikkakunta: Uppsala,Sweden

Viesti Kirjoittaja gbc »

löytyykö moisista kuvat? en tiennyt edes että ennen ilmansuodattimia olisi jotku vaimentimet :)
-MB W124 500E- CBZ

Eksit:
MB E55 -03 Kleemann K4
S124 E280 -96
C32 AMG 2004
500E -92 ja nykyinen
C36 AMG -95
1 TUSINA w124
4kpl w123 (Paras malli)
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

gbc kirjoitti:löytyykö moisista kuvat? en tiennyt edes että ennen ilmansuodattimia olisi jotku vaimentimet :)
http://www.detali.ru/cat/MB/B09015000143.1020.gif

Nuo pienet pöntöt ilmansuodatinkotelon yhteydessä. Ne auki ja sisältä löytyy sitten sellaiset reijitetyt torvet. Pöntöö lähtee irti vetämällä.

Niistä torvista sahaa päät irti ja heittää sen reijitetyn osan menemään. Ne irralleen jääneet päät täytyy asentaa uudelleen paikoilleen jotta mööpeli pysyy kasassa.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
makketee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 05.02.2006 16:36
Paikkakunta: Raisio

Re:

Viesti Kirjoittaja makketee »

Jani Anttila kirjoitti:Myös Carlssonilla tietääkseni on tuollainen satsi.

Kaikissa taitaa haaroitus tulla varapyöräkotelon ja takapuskurin väliin, muuta reittiä putkelle ei oikein ole.

Uiltimateratkaisu olisi vaihtaa se varapyöräkotelo ja asentaa C55 putkisto. Maksaa kyllä hunajaa...
A2096100575 varaosanumerolla pitäisi käsittääkseni löytyä C55/CLK63 varapyöräkotelo.
Suomesta en hintaa löytänyt moiselle, pikaisella haulla, mutta ulkomailta saa 250-360$ + shipping.

On vaan niin paljon hienompi se tuplaovaali-ulostulo (puskurin reunoissa) kuin tämä W203 perus ulostulo.

Putkiston saan kyllä duunissa tehtyä ja rosteria kohtuu hintaan tilattua, mutta ainoastaan tuo Spare Wheel Well on ongelma.
Vastaa Viestiin