W124 250D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
- Viesti:
W124 250D
Sain loistavia vastauksia aiheeseen vastaavaasta korimallista mutta 260E:sta. Kysyn nyt mitä mieltä ollaan 250D:sta. Onko kone Mersun dieseleiden tapaan ongelmaton vai onko tämän rakenne epäonnistunut välimalli?
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Tarkoitat nyt ilmeisesti 10-venttiilistä 2,5Dieseliä? Eli OM602 on moottorin malli, sillä löytynee haulla lisää juttua. Mutta ihan yhtä lujia nuo kaikki tuon ajan mersun dieselit (200D-250D-300D) ovat. Itsellä kyseinen kone omassa 560tkm ajettuna, ja vielä ronksottaa aivan täysillä 

[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
- Viesti:
Kyllä, eli joskus vuonna 93 Mersujen polttoaineen syöttömerkinnästä E (Einspritzung ~ ruiskutus) tuli tyyppimerkinta E, joka siirrettiin moottorin kokoluokkaa ilmaisevan numerosarjan eteen eli entisestä 230E:sta tuli E230 ja vastaavasti 200D:sta tuli E200 Diesel. No mutta tästä E250 Dieselin koneesta oli kysymykseni, johon haluaisin vastauksia.
Epäilen kyllä noitten levee kantisten haavoittuvuutta turbonkaan kanssa.rumilus kirjoitti:OM 605 E 250 20V kuuluu Mersun luotettavimpiin dieselmoottoreihin. Turboahdettuna jo hiukan haavoittuvampi.
Hyviä puolia vielä pieni polttoaineen kulutus.
Tuli ympyrä ja tähti, Siitä se elämä lähti...
S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83