W124 250D

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Viesti:

W124 250D

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Sain loistavia vastauksia aiheeseen vastaavaasta korimallista mutta 260E:sta. Kysyn nyt mitä mieltä ollaan 250D:sta. Onko kone Mersun dieseleiden tapaan ongelmaton vai onko tämän rakenne epäonnistunut välimalli?
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

Tarkoitat nyt ilmeisesti 10-venttiilistä 2,5Dieseliä? Eli OM602 on moottorin malli, sillä löytynee haulla lisää juttua. Mutta ihan yhtä lujia nuo kaikki tuon ajan mersun dieselit (200D-250D-300D) ovat. Itsellä kyseinen kone omassa 560tkm ajettuna, ja vielä ronksottaa aivan täysillä 8)
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaarik »

tarkoitan konetta 605.911 83kW/113hv/5000rpm 170Nm/3200rpm, ollut mukana W124:ssa 6/93 ->.
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

kaarik kirjoitti:tarkoitan konetta 605.911 83kW/113hv/5000rpm 170Nm/3200rpm, ollut mukana W124:ssa 6/93 ->.
Eli kyseessä on siis E 250 Diesel. :wink:
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Kyllä, eli joskus vuonna 93 Mersujen polttoaineen syöttömerkinnästä E (Einspritzung ~ ruiskutus) tuli tyyppimerkinta E, joka siirrettiin moottorin kokoluokkaa ilmaisevan numerosarjan eteen eli entisestä 230E:sta tuli E230 ja vastaavasti 200D:sta tuli E200 Diesel. No mutta tästä E250 Dieselin koneesta oli kysymykseni, johon haluaisin vastauksia.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Eiköhän se ole ihan täsmälleen yhtä hyvä tai huono moottori, kuin muutkin mersun dieselit. Eikä mikään välimalli.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

OM 605 E 250 20V kuuluu Mersun luotettavimpiin dieselmoottoreihin. Turboahdettuna jo hiukan haavoittuvampi.
Hyviä puolia vielä pieni polttoaineen kulutus.
Avatar
ArPi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: La 26.03.2005 13:00
Paikkakunta: HML.

Viesti Kirjoittaja ArPi »

rumilus kirjoitti:OM 605 E 250 20V kuuluu Mersun luotettavimpiin dieselmoottoreihin. Turboahdettuna jo hiukan haavoittuvampi.
Hyviä puolia vielä pieni polttoaineen kulutus.
Epäilen kyllä noitten levee kantisten haavoittuvuutta turbonkaan kanssa.
Tuli ympyrä ja tähti, Siitä se elämä lähti...

S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ainakin kapea kantinen 10v 250D on kokoonsa ja tehoonsa nähden taloudellisin verrattuna 200D ja 300D:hen

Miten lie tuon moniventtiilin kanssa.
Vastaa Viestiin