Ongelmana siis tyhjäkäynnin laskeminen n.500-600rpm ja samaan aikaan syntyvä tärinä. Myöskin öljynpaineet painuvat alle 1:n ja tämä siis kun laatikko on D asennossa. N:llä tyhjäkäynti nousee 600-700rpm korville ja öljynpaineet hieman yli yhden, mutta tärinä jatkuu. Kierroksilla en oo huomannu mitään ongelmaa.
Tyhjäkäynti kylmänä on siinä 750 korvilla ja käy erittäin tasasesti, ei tärise ollenkaan. Vasta kun lämmöt nousee sinne 80'C paikkeille, alkaa tämä täriseminen ja tyhjäkäyntikierrosten lasku. Öljynpaineetkin muuten hyvät.
Mikä neuvoksi? Autoon vaihdettu tyhjäkäyntimoottori, virranjakajan kansi ja pyörijä. Kenties YJ-rele rikki? Persaukisena opiskelijana ei oo intressejä alkaa vaihtamaan ehjiä osia kovin paljoo, toivottavasti jollain on täällä ollut samanlaisia ongelmia.
300CE tyhjäkäyntiongelma, tärisee
300CE tyhjäkäyntiongelma, tärisee
Kaikki on myynnissä, kunhan hinnasta sovitaan.
En oo testannu käykö kaikilla. Selitin asian ehkä vähän huonosti. Auto ei siis kokoaikaa tärisee vaan muutaman sekunnin välein tärähtää, juurikin semmonen fiilis, että joku sylinteri ei saa oikeeseen aikaan välillä kipinää.
Onko normaalia, että auto käy täydellisesti kylmänä, mutta vika esiintyy vaan lämpimänä, jos tulpanjohto rikki? Tulpat vaihdettu tossa kesällä, mutta miksei niitä vois uudestaankin vaihtaa.
Onko normaalia, että auto käy täydellisesti kylmänä, mutta vika esiintyy vaan lämpimänä, jos tulpanjohto rikki? Tulpat vaihdettu tossa kesällä, mutta miksei niitä vois uudestaankin vaihtaa.
Kaikki on myynnissä, kunhan hinnasta sovitaan.
lisää
Kylmänä on yleensä koneessa vähän korkeammat kierrokset,
niin katkomista ei huomaa. Näyttääkö johdot hyviltä ? Onko hapettumaa liitoksissa ?
Tulpan johdot ovat kyllä sillä tavalla kulutusosia, että jos et tiedä niiden kunnosta, tai koska vaihdettu, niin silloin olisi syytä vaihtaa.
( yleismittarilla voi mitata johtojen vastusta - onko heittoja ? ).
niin katkomista ei huomaa. Näyttääkö johdot hyviltä ? Onko hapettumaa liitoksissa ?
Tulpan johdot ovat kyllä sillä tavalla kulutusosia, että jos et tiedä niiden kunnosta, tai koska vaihdettu, niin silloin olisi syytä vaihtaa.
( yleismittarilla voi mitata johtojen vastusta - onko heittoja ? ).
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Re: lisää
Kaverin autossa oli täysin vastaavat oireet, kyseessä myös automaatti ja lopullinen syy oli se, että akku oli vaan yksinkertaisesti aivan täysin loppu. Starttasi kyllä kesällä OK ja kävi hyvin kylmänä.Henry V. kirjoitti:Kylmänä on yleensä koneessa vähän korkeammat kierrokset,
niin katkomista ei huomaa. Näyttääkö johdot hyviltä ? Onko hapettumaa liitoksissa ?
Tulpan johdot ovat kyllä sillä tavalla kulutusosia, että jos et tiedä niiden kunnosta, tai koska vaihdettu, niin silloin olisi syytä vaihtaa.
( yleismittarilla voi mitata johtojen vastusta - onko heittoja ? ).
- Veijo