Auto tekniikaltaan pelaa loistavasti, mutta Sisustaa ja ruosteita pitää laitella. Jospa aikanaa auto saisi uuden värinkin pintaa.
Hieno peli!TuNa kirjoitti:Tuli kyseinen kapistus hommattua. Tulee aikanaan tarinaa auton korjailuista sun muusta räpeltämisestä.
Minulla on samankokoiset vanteet ja sama ET, mutta aika "miehekkäät" renkaant. Mikäs rengaskoko sinulla on?Sergey kirjoitti:mula on 8x16 ET 11 ja on just kaarella kasituumasen kans.
Hmm, minä näin elokuussa kaamean hienon vihreän pystärin, joka oli paremmassa kunnossa perhana kun omani. Mutta se oli kyllä type 1. eli pienet peilit ovissa ja sitärataa.heikkisj kirjoitti: Jokatapauksessa, se on nyt ajossa 76-vuotiaalla isälläni tuolla Kuopion tienoilla (onkos kukaan bongannut?), isällä on toki myös Fiat Punto mutta vanhana taksimiehenä ei kuulemma juuri viitsi sillä ajella kun on Mersu niin paljon mukavampi. Pitäisi vaan tehdä kattava perushuolto että taas pääsisi jatkamaan seuraavat 33 vuotta..
Täytynee ruveta tutkailemaan kyseisiä paikkoja. Kuullostaa mahtavalta projektilta noitten vuotojen korjaaminenPetteri Kivimäki kirjoitti:No kerrankin saan olla asiantuntija jossakin. Nuo vuodot on kettumaisia kaikki. Helpoimmalla löytyy vuotava tuulilasin tiiviste. Jos et löydä vuotopaikkaa helpolla niin on suurella todennäköisyydellä kyseessä rintapellin vuotaminen saumasta. Pyydä kaveria kaatamaan vettä tuulilasille ja kömmi itse otsalampun kanssa siten, että saat ylävartalon kuskin jalkatilaan ja yllät esim. ruuvimeisselillä kopeltamaan. Jossain vaiheessa tihkuava vuotokohta sanoo rats ja sitten vettä tuleekin lorisemalla..
Mulla vuoti kahdesta saumasta; siitä, minkä löydät tuulilasinpyyhinmoottorin alapuolelta konehuoneesta tai sitten saumasta, joka on näkymättömissä tuulilasinpyyhinritilän molemmilla puolilla olevissa onkaloissa.
Jos saumat on ruostuneet puhki on edessä työläs ja kallis purku ja hitsaussavotta, ks. oikein kuvineen:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=65617
Purku tapahtuu sitten niin, että:
- etupuskuri pois
- lokasuojat pois
- tuulilasinpyyhkimet vekka
- alusritilä irti
- tuulilasinpyyhinmoottori irti, koneistosta ja irti konehuoneesta ja vekka
- jarrutehostaja irti kuskin jalkatilasta ja konehuoneen puolelta
Nyt alkaa hahmottumaan minkälaiset saumat tuonne on vedetty ja mihin paha kyllä vesi jää seisomaan kun ei hygieniasta ole huolehdittu vuosiin. Kaupan päälle kannattaa vielä rälläköidä konepellin alla olevasta näkymättömäsät ontelosta ns. kansi auki, jolloin pääset korjaamaan mahdollisen ontelosauman ruostevaurion.