W115 220D (maalailua)

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

W115 220D (maalailua)

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Tuli kyseinen kapistus hommattua. Tulee aikanaan tarinaa auton korjailuista sun muusta räpeltämisestä.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Auto tekniikaltaan pelaa loistavasti, mutta Sisustaa ja ruosteita pitää laitella. Jospa aikanaa auto saisi uuden värinkin pintaa.
Viimeksi muokannut TuNa, Su 24.05.2009 14:22. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Onnea hienosta autosta - mutta mitä tarkoitat uudella värillä? Elä hyvä mies maalaa päälle, tuo lienee 860 Grün mutta joka tapauksessa on tavattoman sympaattinen väri..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Värinvaihto katsotaan luultavasti ensivuoden puolella. Eli en ole sen tarkemmin suunnitellut mikä tulisi väriksi.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jooo os ei ole maalissa vikaa niin jätä se tai myyt ja ostat auton joka o valmiiks halutun värinen ;)

Näyttää siistiltä mutta kun noita ruosteita kerran on niin... nehän on tunnetusti mieltä masentavia. Moni on yllättynyt kuinka kauheaksi se onkaan mennyt. Joillakin oli jopa kuvia niistä... Uusimmat rintapeltiruostekuvat Petteri Kivimäen taistelussa?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja Juho »

oot näköjään perille päässyt 220 124 toimii kohtuu hyvin sain korjattua siitä torven hiilen huommena leimalle
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1648
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Tuossa värisävy-jutussa kannattaa huomoida, että likaisena ja haalistuneena väri ei ole parhaimmillaan. Siksi ennen vaihtamista ehdottaisin, että alkuperäistä sävyä koemaalattaisiin, johonkin erilliseen peltiin tai jopa itse autoon - tulos voi yllättää positiivisesti.

Mielestäni tuo vihreä sopii tosi hyvin w115 -korimalliin, ja edustaa aikakautta kivasti (PS: hieno myös tuo vaalea sisustus !).
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Joo ihan turha tuota väriä on vaihtaa, ihan pirtee :)
Mulla on tommoset takaovipahvit ja puhkotut etupahvit ylimääräsinä jotka tuli projetiovien mukana, muistaakseni takapahvit olisi lähes virheettömät.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1855
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Sä olet saanut hienon 220D:n itsellesi :!:
Viimeksi muokannut Pontus, Ke 17.09.2008 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Minkä moisella et:llä olevat vanteet menee tohon W115?
Kun oon aatellu hommata jotain vanhan mallisia huulivanteita.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mula on 8x16 ET 11 ja on just kaarella kasituumasen kans.

Täs kuvassa on samat ku mulla mutta takana 9"

Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

TuNa kirjoitti:Tuli kyseinen kapistus hommattua. Tulee aikanaan tarinaa auton korjailuista sun muusta räpeltämisestä.
Hieno peli! 8)
Sergey kirjoitti:mula on 8x16 ET 11 ja on just kaarella kasituumasen kans.
Minulla on samankokoiset vanteet ja sama ET, mutta aika "miehekkäät" renkaant. Mikäs rengaskoko sinulla on?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mul ei oo ku 205/50/16 ajattelin että jos laittas 185/50 :) Onhan mulla täältä foorumilta hankitut madallusjousetkin, mutta en o viel alle laittanu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Mikäköhän mahtaa olla vakio peltivanteissa et?
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

TuNa kirjoitti:Mikäköhän mahtaa olla vakio peltivanteissa et?
14" aluissa 30 ja peltivanteissa sama tai 35.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Tänään kävin hakee 14" barokit mersuun.
Löyty kohtuu hyvä kuntoset ainut, että pitää vaan pestä ne huolella ja pyöräytellä kumit päälle.
heikkisj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 18.11.2003 21:25
Paikkakunta: Bromma, Stockholm

Viesti Kirjoittaja heikkisj »

Vau, onpas mainion näköinen 220D. Omani on samanvärinen vuosimallia 1975 että järjestetäänkös kokoontumisajo? Auto on muistaakseni Belgiasta tullut muuttoautona, hyvin oli tilattu dealerilta kun ei ole onnistuttu ottamaan yhtään lisävarustettu (vai voisiko olla takalasin lämmitin tai oikeanpuoleinen taustapeili?). Jokatapauksessa, se on nyt ajossa 76-vuotiaalla isälläni tuolla Kuopion tienoilla (onkos kukaan bongannut?), isällä on toki myös Fiat Punto mutta vanhana taksimiehenä ei kuulemma juuri viitsi sillä ajella kun on Mersu niin paljon mukavampi. Pitäisi vaan tehdä kattava perushuolto että taas pääsisi jatkamaan seuraavat 33 vuotta..
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

heikkisj kirjoitti: Jokatapauksessa, se on nyt ajossa 76-vuotiaalla isälläni tuolla Kuopion tienoilla (onkos kukaan bongannut?), isällä on toki myös Fiat Punto mutta vanhana taksimiehenä ei kuulemma juuri viitsi sillä ajella kun on Mersu niin paljon mukavampi. Pitäisi vaan tehdä kattava perushuolto että taas pääsisi jatkamaan seuraavat 33 vuotta..
Hmm, minä näin elokuussa kaamean hienon vihreän pystärin, joka oli paremmassa kunnossa perhana kun omani. Mutta se oli kyllä type 1. eli pienet peilit ovissa ja sitärataa.

Yksi lisävaruste on vehkeessä kun vehkeessä, myös omassa karvalakissani: lukittava polttoainesäiliön korkki!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Jumankekka, tossahan on vielä vaalea sisustus! Diggaan! :D
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Reikiä löytyy päivä päivältä enemmän. Ei tarvii ku vähän napautaa kuskinpuolen pyöränkaareen niin johan alkaa päivä paistaa läpi :evil:
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Tulipahan vaihdettua uus akku keulille ku talvi tulee.
Vanha oli bilteman tekele. Uudella jaksaa pyörittää kaks kertaa nopeempaa kun starttaa.
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Onko jotain tiettyä paikkaa tossa pystärissä mistä se vois vuotaa edessä jalkotilaan vettä?
Oon koittanu kattella, mutta en oo löytäny kohtaa mistä vuotais. Tuppaa nimittäin sateisella kelillä kastumaan noi matot kun auto seisoo paikkallaan.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

No kerrankin saan olla asiantuntija jossakin. Nuo vuodot on kettumaisia kaikki. Helpoimmalla löytyy vuotava tuulilasin tiiviste. Jos et löydä vuotopaikkaa helpolla niin on suurella todennäköisyydellä kyseessä rintapellin vuotaminen saumasta. Pyydä kaveria kaatamaan vettä tuulilasille ja kömmi itse otsalampun kanssa siten, että saat ylävartalon kuskin jalkatilaan ja yllät esim. ruuvimeisselillä kopeltamaan. Jossain vaiheessa tihkuava vuotokohta sanoo rats ja sitten vettä tuleekin lorisemalla..

Mulla vuoti kahdesta saumasta; siitä, minkä löydät tuulilasinpyyhinmoottorin alapuolelta konehuoneesta tai sitten saumasta, joka on näkymättömissä tuulilasinpyyhinritilän molemmilla puolilla olevissa onkaloissa.

Jos saumat on ruostuneet puhki on edessä työläs ja kallis purku ja hitsaussavotta, ks. oikein kuvineen:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=65617

Purku tapahtuu sitten niin, että:

- etupuskuri pois
- lokasuojat pois
- tuulilasinpyyhkimet vekka
- alusritilä irti
- tuulilasinpyyhinmoottori irti, koneistosta ja irti konehuoneesta ja vekka
- jarrutehostaja irti kuskin jalkatilasta ja konehuoneen puolelta

Nyt alkaa hahmottumaan minkälaiset saumat tuonne on vedetty ja mihin paha kyllä vesi jää seisomaan kun ei hygieniasta ole huolehdittu vuosiin. Kaupan päälle kannattaa vielä rälläköidä konepellin alla olevasta näkymättömäsät ontelosta ns. kansi auki, jolloin pääset korjaamaan mahdollisen ontelosauman ruostevaurion.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Petteri Kivimäki kirjoitti:No kerrankin saan olla asiantuntija jossakin. Nuo vuodot on kettumaisia kaikki. Helpoimmalla löytyy vuotava tuulilasin tiiviste. Jos et löydä vuotopaikkaa helpolla niin on suurella todennäköisyydellä kyseessä rintapellin vuotaminen saumasta. Pyydä kaveria kaatamaan vettä tuulilasille ja kömmi itse otsalampun kanssa siten, että saat ylävartalon kuskin jalkatilaan ja yllät esim. ruuvimeisselillä kopeltamaan. Jossain vaiheessa tihkuava vuotokohta sanoo rats ja sitten vettä tuleekin lorisemalla..

Mulla vuoti kahdesta saumasta; siitä, minkä löydät tuulilasinpyyhinmoottorin alapuolelta konehuoneesta tai sitten saumasta, joka on näkymättömissä tuulilasinpyyhinritilän molemmilla puolilla olevissa onkaloissa.

Jos saumat on ruostuneet puhki on edessä työläs ja kallis purku ja hitsaussavotta, ks. oikein kuvineen:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=65617

Purku tapahtuu sitten niin, että:

- etupuskuri pois
- lokasuojat pois
- tuulilasinpyyhkimet vekka
- alusritilä irti
- tuulilasinpyyhinmoottori irti, koneistosta ja irti konehuoneesta ja vekka
- jarrutehostaja irti kuskin jalkatilasta ja konehuoneen puolelta

Nyt alkaa hahmottumaan minkälaiset saumat tuonne on vedetty ja mihin paha kyllä vesi jää seisomaan kun ei hygieniasta ole huolehdittu vuosiin. Kaupan päälle kannattaa vielä rälläköidä konepellin alla olevasta näkymättömäsät ontelosta ns. kansi auki, jolloin pääset korjaamaan mahdollisen ontelosauman ruostevaurion.
Täytynee ruveta tutkailemaan kyseisiä paikkoja. Kuullostaa mahtavalta projektilta noitten vuotojen korjaaminen :evil:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

TODELLA mahtavaa hommaa :D onneks oma ei ollu niiiin mätä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

No, suosittelen ottamaan haasteena vastaan. Autoasi ei enää ikinä valmisteta, joten korjaaminen on suositeltavaa, ja talvellahan on aikaa.

Minullahan oli saumojen lisäksi molemmat lattiat osin läpimädät. Mutta: kun mahdolliset ruostevauriot korjaa ja tekee hiukkasen alkuperäistä järkevämmät läpiviemäröinnit sadevedelle niin auto kestänee kesäkäytössä taas vuosikymmeniä!

Kunnon epoksipinnotteet uuden pellin/korjatun päälle ja kotelosuoja koko etuosaan kaariin yms. mums. niin sitten oletkin jo saamapuolella, nekin hommat tulee tehtyä.

Minulla selvisi lisäksi tuossa revohkassa miksi etupuskuri hiukan murjotti. Kun otin vasemman puolen kiinnikkeet irti niin oikea lähti itsestään! Autoni on joskus kolaroitu ja etupuskurin oikea kiinnike oli ryssitty käsittämättömästi paikalleen suoristamatta taittunutta plätkää ja ruostesuojaamatta lopputulosta. No nyt on semmoinen että kestää kelpo rytkytystäkin..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Auto toimii tällä hetkellä käyttöautona joten eipä oo hirveemmin aikaa korjailla. Mutta mutta ajattelin joku viikko kun on vapaata niin purkaa autoa niin paljon kun mahdollista ja hitsata kaikki mitä kerkiää. Onneksi autossa on pohja ainakin siltäosin mitä olen tutkinut hyvässä kunnossa. Ainut mistä olen reikiä löytäny on ollu konehuoneen puolella.
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Voi surku jos tuunaat tota, mahtava väri ja upea sisusta 8)
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Jussi L. kirjoitti:Voi surku jos tuunaat tota, mahtava väri ja upea sisusta 8)
Enpä taida kuin vanetta vaihtaa ja ehkä hieman tiputtaa alaspäin.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Joo kori tonttiin ja mattamustaksi.
Tai sitten ainakin minä vaihtaisin nuo tummentuneet takavalon lasit kirkkaampiin, on iso ero :wink:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Tämän näköstä projektia olis luvassa ensiviikolla kun pääsee hallin puolelle laittelee. Lisääkin varmaan löytyy, mutta täytyy kaivella sitten sisätiloissa lisää.
Keulasta varmaan puran lokarit pois että pääsee paremmin käsiksi.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Sitten muutama kuva konehuoneesta:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Joku vois ystävällisesti kertoa mitä varusteita tossa on ollut uutena ja sitten ton värikoodin jos tossa keväällä ylimaalais kopperon.

Eroaako paljon alapallon vaihto tuossa mallissa W124:sta. rupes vaan tässä yksi päivä pitämään mukavaa kitinää kun kääntää :evil:
Vastaa Viestiin