Takapyörät vähän harittaa (katseen harittamisesta johtuva on suljettu pois tässä yhteydessä)- näkee mittarilla, ja huomaa käytöksen epätarkkuutena joissakin tilanteissa.
Kysessä on "starting torque" (vai käyttiköhän mersu tuota nimitystä) kompensoinnilla varustettu takapää- minun käsittääkseni sama raknne kuin myöhemmin vaikkapa SEC:n 500/560:ssä. Olen uusinut tukivarren ja pyörän ripustuksen toisiinsa kiinnittavat laakerit. Välystä ei siis ole missään.
Omat ajatukset kulkivat seuraavaa rataa: voisiko taka-apurungon asento olla väärä- jos vaikka tasauspyörästön kopan perässä oleva takakiinnike ei ole oikea? Tai vaikkapa koko apurunko vaihdettu, jolloin ripustus kääntyy väärään asentoon. POikkeavatko nuo apurungot merkittävästi 107:n eri mallien välillä?
Auto on suunnilleen oikealla korkeudella.
Pätkä 107:n takapyörien kulmat pielessä
Pätkä 107:n takapyörien kulmat pielessä
Unelmilla on tapana toteutua...
Taka-apurunko muuttui -85. Perä on erilainen ja sen takakiinnitys runkoon siirtyi hieman sivuun keskilinjasta, itse kiinnike on sama. Toispuoleisuudesta johtuen apurungon etukiinnityspuslat (kumit) on erilaiset eri puolilla. Puslassa on L tai R merkki sen mukaan mille puolelle se kuuluu. En osaa sanoa miten nuo sitten vaikuttaa pyöränkulmiin.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Onko kaikki osat 107:sta
Onhan auto varmasti alkuperäinen 107 eikä korinvaihto? Tämä ei ollut mitään kettuilua, tuli vaan mieleen, että niitä on kasattu aika monenlaisilla palikoilla, joista osa sopii paremmin ja osan ei pitäisi sopia ollenkaan.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viesti:
Harittaako ne samaan malliin kun mulla, tolleen "sisäänpäin" vähän niinkun olis länkisääret, kuvassa näkyy hiukan huonosti, mutta vähän kumminkin:

Olen kovasti pohdiskellut kuuluuko moisesti harittaa, semminkin kun omani ei ole ainoa, jossa takapyörät näyttävän harittavan. Sittenhän tuo selviää jahka talven aikana perän puslat uusin..

Olen kovasti pohdiskellut kuuluuko moisesti harittaa, semminkin kun omani ei ole ainoa, jossa takapyörät näyttävän harittavan. Sittenhän tuo selviää jahka talven aikana perän puslat uusin..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966