126:en kori on kyllä hallinnassa mutta tuo v8 tekniikan tietämys on vähän heikommalla pohjalla
w126 500SE -84 kysymyksiä
w126 500SE -84 kysymyksiä
Autolla on ajettu jo 400tkm niin mitä kannattaa katsoa koneesta? vai kannattaako edes sekaantua nuin paljon ajettuun kasiin? Minkä verran tuollainen vie ainetta?
126:en kori on kyllä hallinnassa mutta tuo v8 tekniikan tietämys on vähän heikommalla pohjalla
Kuinka kestäviä nuo 8:sit yleensä ottaen on?
126:en kori on kyllä hallinnassa mutta tuo v8 tekniikan tietämys on vähän heikommalla pohjalla
- adenauer300
- Asiantuntija

- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Re: w126 500SE -84 kysymyksiä
Kyllä tuo 8-kone kestää vielä pitkään, jos se on huollettu asianmukaisesti.VilleH kirjoitti:Autolla on ajettu jo 400tkm niin mitä kannattaa katsoa koneesta? vai kannattaako edes sekaantua nuin paljon ajettuun kasiin? Minkä verran tuollainen vie ainetta?
126:en kori on kyllä hallinnassa mutta tuo v8 tekniikan tietämys on vähän heikommalla pohjallaKuinka kestäviä nuo 8:sit yleensä ottaen on?
Heikoin kohtahan siinä on nokat.
Katsoppa aluksi onko jäähdyttäjän paisunta säiliön korkissa tiiviste paikoillaa, koska jos se puuttuu , voi epäillä, että sillä peitetään vuotavaa kannentiivistevikaa.
Tarkista kylmä-käynnistyvyys ja aja sitten kone kuumaksi ( mittari yli 80astetta). Katso öljynpaineet että ne on tyhjäkäynnillä ( n. 650-750 rpm) vapaalla selvästi yli 1,5 ja vaihdepäälläälläkin n. 1,5. Tarkista myös käynnityvyys lämpimänä.
Kuuntele tarkasti molemmat nokka-akselit ja keinuvivut, ettei mitään ylimääräisiä kolinoita/kloksutusta kuulu nokista, kuuntele muutenkin koneen äänet, ettei mitään ylimääräistä kuulu muualtakaan.
Tarkista öljyn laatu ja kuinka vanhaa ( mustaa se on) etc..
Tarkista mm. sytytysjohdot ja virranjakaja sekä pakoputki, sillä ne maksaa hunajaa.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Öljynpaineet näytti olevan noin 2.8 luokkaa. Koneesta kuului hentoinen naputus mutta en tiedä oliko se nostaja vai mistä se kuului.. öljyt oli hyvät, lämpimänä lähti heti käymään, Jokin suhina tuntui kuuluvan auton alta mutta en osannut paikallistaa sen sijaintia siinä vesilätäkössä
Sisusta siinä oli kyllä aika nuhjuinen/likainen mutta ulospäin oli ihan fiksunnäköinen kampe 
Niin, pikkuinen sirinä tai suhina kuuluu usein siirtopumpusta. Käännäpä sammuksissa olevassa autossa virrat päälle ja kuuntele, josko sama sirinä alkaisi kuulua. Jos alkaa, se on todennäköisimmin juuri ko. pumppu. Ääntely kuuluu asiaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97


