
väykyn avain putosi, kantomatka lyheni. *tutkintaa*
väykyn avain putosi, kantomatka lyheni. *tutkintaa*
Elikkäs aamulla kiiressä avaimet syöksyi käpälästä betoniin. Ja nyt tarvii mennä lähes autoon kiinni että ovet aukee. Paristot vaihdoin ja koodailin avaimen, ei vaikutusta. Onkohan avain nyt aivan sökö, vai onko vaivaan mitään kikkaa? ...kele nyt on molemmat avaimet yhtä huonoja 

Viimeksi muokannut jussi77, Pe 19.09.2008 17:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset:
S210 270cdi A -00
Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
S210 270cdi A -00
Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Kyllähän siinä palkoille pääsee, jos sen saa itse toimimaan.
(Liikkeessä uusi avain ~200€)
Mullakin on yksi "pimeä" avain kotosalla. Ovet aukeaa, mutta ei tunnista virtalukkoa...
(Liikkeessä uusi avain ~200€)
Mullakin on yksi "pimeä" avain kotosalla. Ovet aukeaa, mutta ei tunnista virtalukkoa...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Re: väykyn avain putosi, kantomatka lyheni n.30cm:iin
Olisi mukava nähdä onko piirilevyltä joku komponentti irronnut, vaikka joku konkka kuten Kimmolta (avaimesta). Noissa kytkimissä on kontaktiongelmia ja usein se kela joka sieppaa käyttöjännitettä virtalukossa on irronnut juotoksista mutta tuosta konkasta en ole aiemmin kuullut. Toisaalta useampikin valittelee heikosta kantamasta joka ei voi johtua sen kelan irtoamisesta tai kytkimen ongelmista. Ottaisitko avaimen auki ja kuvaisit piirilevyn (kerää talteen irtokomponentit), mielellään kunnollinen lähikuva.jussi77 kirjoitti:Elikkäs aamulla kiiressä avaimet syöksyi käpälästä betoniin. Ja nyt tarvii mennä lähes autoon kiinni että ovet aukee. Paristot vaihdoin ja koodailin avaimen, ei vaikutusta. Onkohan avain nyt aivan sökö, vai onko vaivaan mitään kikkaa? ...kele nyt on molemmat avaimet yhtä huonoja
Mutta mihin se 30 sentin etäisyys tarvitaan, oven IR-vastaanottimeenko? Ovienhan pitää aueta myös radiolla jolloin kantomatka on paljon pidempi kuin IR:llä (IR:n kantomatkan saa testattua kun availee ikkunoita avaimesta, tuo toimii vain IR:n avulla).
Ei kai autosta olisi jo aiemmin rikkoontunut avaimen RF-vastaanottimen antenni (kontakti), siis auton puolelta.
Aukeaako ovet jos IR-ikkunan peittää ja/tai osoittaa IR-ikkunalla pois päin autosta?
Mulla katosi aikanaan tarvikemallin avaajasta kantama, kun pudotin sen. Pudotessa radiolähettimen taajuus oli muuttunut (eli avaaja meni "epävireeseen"). Avaajan sisältä löytyi säätöruuvi, jolla taajuuden sai uudelleen kohdalleen.
Luulisin, että nykytekniikalla taajuudet lukitaan niin, ettei vastaavaa pääse tapahtumaan
Luulisin, että nykytekniikalla taajuudet lukitaan niin, ettei vastaavaa pääse tapahtumaan

MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
masaf1 kirjoitti:Eiks toi oo nyt hyvä tekosyy hommata se uudistettu KROMATTU avain, joka on tosi bling bling
Arvuappa onko mulla sellanen!!!


Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Tämä oli mielenkiintoinen kommentti. Avaimessa ei välttämättä halutakaan käyttää kidettä sillä se on paljon resonaattoripiiriä herkempi kolahduksille.paloviita kirjoitti:Mulla katosi aikanaan tarvikemallin avaajasta kantama, kun pudotin sen. Pudotessa radiolähettimen taajuus oli muuttunut (eli avaaja meni "epävireeseen"). Avaajan sisältä löytyi säätöruuvi, jolla taajuuden sai uudelleen kohdalleen.
Luulisin, että nykytekniikalla taajuudet lukitaan niin, ettei vastaavaa pääse tapahtumaan
Mutta tuon taajuuden pitäisi vaikuttaa vain radioyhteyteen. Ovien pitäisi aueta sekä IR:llä että RF:llä ja IR:nkin pitäisi toimia metrien etäisyydeltä. Pitää vain muistaa osoittaa avaimella oven IR-vastaanottimeen. Olisi ollut mukava saada kommentti Jussilta tähän IR:n toimintaan.
Viittaa vahvasti radioon, aika usein on vikaa siellä auton puolella mutta sitten se avainten putoaminen olisi vain sattuma eikä olisi ongelmaa aiheuttanutkaan. Mitenkäs toinen avain toimi?jussi77 kirjoitti:No niin. IR:n toimintaa tutkittu. Jos peitän ir systeemin, niin ei toimi ollenkaan sen jälkeen. Ja kyllä se n. metrin päästä toimii muuten. Olisko nyt se toinen systeemi sit pimeänä?
En edes muista oliko 210:ssä se kaukosäädön vastaanottimen antenni overhead control panel'issa vai takaikkunalla.
Tässä myytävänä mersun uusi avain .
Käy sedan malliin ei farkkuun.
80€ hinta, laita yv,, niin tehdään kaupat.
Klikkaa kuvaa niin näät avaimen ISONA.
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=87225316

Käy sedan malliin ei farkkuun.
80€ hinta, laita yv,, niin tehdään kaupat.
Klikkaa kuvaa niin näät avaimen ISONA.
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=87225316

Viimeksi muokannut nautseri, Pe 19.09.2008 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OK, spektrianalysaattoriin "kiinni" sitten vaan niin saa tarkistettua sen aiemmin mainitun virityksen.jussi77 kirjoitti:no toinen avain on ollut huono aina. Ja ennen tää parempi avain otti ainakin 30 metristä vielä. Eli nyt on kaks huonoo avainta. Veikkaan kyllä että nuo avaimet on tässä tapauksessa epäkunnossa.
Ja onko tuo "Farkun avain" sama myynti-ilmoitus jonka olen nähnyt aiemminkin. Ei kai farkun avain erilainen ole, vai puuttuuko siitä takaluukun avausnäppäin? Miksi, voihan siinä olla moottoriluukkukin? Ja siitä käytetystä avaimesta ei tässä ole kuitenkaan hyötyä kun kuoret siitä voi käytännössä pelkästään hyödyntää.
Juu, samat hilut sisällä sedanin ja farkun avaimessa, kuoret vain erilaiset.jussi77 kirjoitti:Purin tuon väykyn avaimen tuossa aikani kuluksi. No ei siellä mitään irto-osia ollutMutta siellä oli kuin olikin se kontin avausnappi. Kuoressa vaan ei ole sitä kohtaa mistä pitäisi painaa
Eli farkuissa ei ole kaukosäädöllä avattavaa takaluukkua. Sedanissahan se on näppärä, sillä kannen auki pitävät jousethan vetävät luukun auki avainta painettaessa.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Itsellä on farkku ollut viimeksi ennen smart key aikaa mutta vielä tämä farkun avain ihmetyttää. Jos katson ohjekirjaa:Esa H. kirjoitti:Juu, samat hilut sisällä sedanin ja farkun avaimessa, kuoret vain erilaiset.jussi77 kirjoitti:Purin tuon väykyn avaimen tuossa aikani kuluksi. No ei siellä mitään irto-osia ollutMutta siellä oli kuin olikin se kontin avausnappi. Kuoressa vaan ei ole sitä kohtaa mistä pitäisi painaa
Eli farkuissa ei ole kaukosäädöllä avattavaa takaluukkua. Sedanissahan se on näppärä, sillä kannen auki pitävät jousethan vetävät luukun auki avainta painettaessa.
http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... l#d13e6066
niin kuvassa on ihan "normaali" sedanin avain. Tosin peräluukun avaamisen kohdalla on se tähti joka viittaa lisävarusteeseen, onko siis tuo kolmas näppäin farkun avaimessa vain jos autossa on sähköisesti aukeava/sulkeutuva luukku vai onko uusissa autoissa vain erilainen avain?
No kyllä se vaan tuon ohjekirjan mukaan farkussakin on, ehkä ei kaikissa farkuissa, sitäkö tarkoitit? Mistä se takaluukku sitten avataan autossa jossa on moottoriluukku (siis ei pelkkä sulkemisavustin)?jussi77 kirjoitti:No siellä piirilevyssä on nuo kaikki katkaisijat, mutta farkun avaimen ulkopinnalla ei ole sitä paksin aukaisu namikkaa.
Kyllä farkussakin on avaimesta aukeava takaluukku ja luukussa painike josta se sulkeutuu automaattisesti.
Lisävaruste tietty.
Myös suoja verho joka on tavaratilassa nousee samalla kn luukku aukeaa.
Luukun voi avata kolmesta eri paikasta.
Kuskin ovessa on painike josta aukee,avaimessa ja tietenkin takaluukun kahva kuten revittävässä mallissa.
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=87225316
Lisävaruste tietty.
Myös suoja verho joka on tavaratilassa nousee samalla kn luukku aukeaa.
Luukun voi avata kolmesta eri paikasta.
Kuskin ovessa on painike josta aukee,avaimessa ja tietenkin takaluukun kahva kuten revittävässä mallissa.
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=87225316
Vokohan noita jousia jotenkin säätää?Omassa CLK:ssa takapaksi aukeaa kaukosäätimestä,ja nousee vain hiukan,muttei pomppaa ylös asti,vaikka näin kuuluisi.Esa H. kirjoitti:Juu, samat hilut sisällä sedanin ja farkun avaimessa, kuoret vain erilaiset.jussi77 kirjoitti:Purin tuon väykyn avaimen tuossa aikani kuluksi. No ei siellä mitään irto-osia ollutMutta siellä oli kuin olikin se kontin avausnappi. Kuoressa vaan ei ole sitä kohtaa mistä pitäisi painaa
Eli farkuissa ei ole kaukosäädöllä avattavaa takaluukkua. Sedanissahan se on näppärä, sillä kannen auki pitävät jousethan vetävät luukun auki avainta painettaessa.

-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Samaten w124 ja w210. Eli jouset löytyy kontin verhoilua raottamalla. Taisi olla kolme reikää jousen toiselle päälle (ts. kireyttä jouselle). Alkuaan taitavat olla löysimmällä, mutta jo takaspoilerin paino siirrättää tiukemmalleDBFI kirjoitti:Ainakin W211:ssä voi säätää.Make kirjoitti: Vokohan noita jousia jotenkin säätää?Omassa CLK:ssa takapaksi aukeaa kaukosäätimestä,ja nousee vain hiukan,muttei pomppaa ylös asti,vaikka näin kuuluisi.

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: avain
meese kirjoitti:auton antennivahvistin rikki tai sulake palanut.toimii pelkän ir kautta.testeriin-vika löytyy..vahvistin c pilarissa...
Kyllä avaimes varmaan vika. Ovella putos ja heti sen jälkeen autolle menin. Ei wörkkinyt enään siitä kohtaa mistä ennen. Jos antenni vahvistin pimee, niin mites radio? Toimii normaalisti.
Nykyiset:
S210 270cdi A -00
Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
S210 270cdi A -00
Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Re: avain
FM/AM antenni on takalasissa, farmarissa takana sivulasissa(?). Eikös W/S210:ssä kaukosäätimen antenni ole etuikkunan kulmassa, yhdistetty OCP:hen?jussi77 kirjoitti:meese kirjoitti:auton antennivahvistin rikki tai sulake palanut.toimii pelkän ir kautta.testeriin-vika löytyy..vahvistin c pilarissa...
Kyllä avaimes varmaan vika. Ovella putos ja heti sen jälkeen autolle menin. Ei wörkkinyt enään siitä kohtaa mistä ennen. Jos antenni vahvistin pimee, niin mites radio? Toimii normaalisti.
Lisätääs tänne nyt yks onnistunut "korjaus"
Eli kantomatka molemmista avaimista lyheni eli toimi vain ir:llä,ilmeisesti samaan aikaan oli alkanut kattovalo temppuilemaan ,ei syttynyt kuin takaoasan valaisin katossa kun kuskin oven avasi.Kytkimestä kyllä toimi.
Vikakoodin luennassa ilmoitti"overhead control panelia"eli vaihtoon.
Mutta piti sitä itse ensin tutkia kun niin utelias on.Liittimet irti ,piirilevyn tutkistelua.Eihän siinä muuta kun takaisin kasaan ja asennus.Niin vaan alkoi toimia sisävalot ja avain radiolla.Syyksi en osaa epäillä muuta kuin poikkinaista bittiä joka resetoitui irroitettuani panelin.
Eli kantomatka molemmista avaimista lyheni eli toimi vain ir:llä,ilmeisesti samaan aikaan oli alkanut kattovalo temppuilemaan ,ei syttynyt kuin takaoasan valaisin katossa kun kuskin oven avasi.Kytkimestä kyllä toimi.
Vikakoodin luennassa ilmoitti"overhead control panelia"eli vaihtoon.
Mutta piti sitä itse ensin tutkia kun niin utelias on.Liittimet irti ,piirilevyn tutkistelua.Eihän siinä muuta kun takaisin kasaan ja asennus.Niin vaan alkoi toimia sisävalot ja avain radiolla.Syyksi en osaa epäillä muuta kuin poikkinaista bittiä joka resetoitui irroitettuani panelin.
E 220 CDI avantgarde STW -14
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.