c200 cdi -05- alkava suutin vuotoko?
c200 cdi -05- alkava suutin vuotoko?
eli viime päivinä on ajaessa tullut semmosta ihme käryn hajua kapiniin.
ja nyt tänään sitten alkoin tutkiin asiaa, otin koneen päältä suojamuovin pois ja huomasin että yhen suuttimen juuressa oli vähän dieseliä ja hajukin tuli
heti kun avasin konepellin.
elikkä minkälainen operaatio ois alkaa vaihtaa tuo suutin vai kannattaako vaihtaan samalla kaikki? nuo suuttimethan oli vissiin aika sika kalliita.
entä kuinka kauan tuolla nyt uskaltaa ajella ettei vaan tulis mitään muita vikoja tuon myötä?
tästähän on vissiin ollutkin jo aika paljon juttua jo mutta......
ja nyt tänään sitten alkoin tutkiin asiaa, otin koneen päältä suojamuovin pois ja huomasin että yhen suuttimen juuressa oli vähän dieseliä ja hajukin tuli
heti kun avasin konepellin.
elikkä minkälainen operaatio ois alkaa vaihtaa tuo suutin vai kannattaako vaihtaan samalla kaikki? nuo suuttimethan oli vissiin aika sika kalliita.
entä kuinka kauan tuolla nyt uskaltaa ajella ettei vaan tulis mitään muita vikoja tuon myötä?
tästähän on vissiin ollutkin jo aika paljon juttua jo mutta......
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Kannattaa ensin tarkistaa missä vuoto on.
Vuotaako itse suutin vai suuttimen ja kannen välistä,
Mikä on suutimen numero?
Täällä korjataan ainakin jos et itse puuhastele.
Autohuolto Aki Parkkila
Suopellontie 3
Ylivieska
P: 044-2628474
Tässä lisää aiheesta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... men+vaihto
Vuotaako itse suutin vai suuttimen ja kannen välistä,
Mikä on suutimen numero?
Täällä korjataan ainakin jos et itse puuhastele.
Autohuolto Aki Parkkila
Suopellontie 3
Ylivieska
P: 044-2628474
Tässä lisää aiheesta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... men+vaihto
nonii nyt kattelin vähän tarkemmin ja laitoin käyntiinki ilman suojamuovia
sieltä kuuluu semmonen tups tups ääni ilmeisesti siitä yhestä suuttimesta ku niin harvakseltaan tupsahtelee.
suuttimessa oli numeroita joka lähtöön mutta oikea vissiin on :a6480700287
löytyyköhän akilta tuommosta kunnostettuna?
vuotokohtaa en saanut paikallistettua mutta vuotaa kyllä tosi vähän kun ei siellä mitään lammikkoa ollu ihan vähän vaan siellä suuttimen kolossa.
mistä lie tuo tupsutus kuuluu? ku ei tupsauttele ainakaan pahemmin ulospäin.
liian hyvinhän tuo onki kestänyt mulla olevan ajan ajanut n25 tuhatta ilman mitään ongelmaa mutta kyllähän tämä olikin jo tiedossa että jossain vaiheessa nämä tyyppi viat alkaa
sieltä kuuluu semmonen tups tups ääni ilmeisesti siitä yhestä suuttimesta ku niin harvakseltaan tupsahtelee.
suuttimessa oli numeroita joka lähtöön mutta oikea vissiin on :a6480700287
löytyyköhän akilta tuommosta kunnostettuna?
vuotokohtaa en saanut paikallistettua mutta vuotaa kyllä tosi vähän kun ei siellä mitään lammikkoa ollu ihan vähän vaan siellä suuttimen kolossa.
mistä lie tuo tupsutus kuuluu? ku ei tupsauttele ainakaan pahemmin ulospäin.
liian hyvinhän tuo onki kestänyt mulla olevan ajan ajanut n25 tuhatta ilman mitään ongelmaa mutta kyllähän tämä olikin jo tiedossa että jossain vaiheessa nämä tyyppi viat alkaa
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
tuli vaan mieleen että oisko sittenki vuoto siellä suutin pinnassa kun kerra tuommosta ääntä pitää
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
kyllä se taitaa olla juuri se tuttu vuoto kohta eli kuparitiiviste on alkanut vuotaan, Suosittelen vaihtoa pikaisesti ennen kuin palaa kunnolla kiinni jos haluat helpolla päästä.
Osat itsessään eli tiivisteprikka ja pultti ovat varsin halpoja.... maksimissaan kympin.
Osat itsessään eli tiivisteprikka ja pultti ovat varsin halpoja.... maksimissaan kympin.
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
ahaa että pikaisesti pitäs vaihtaa.Aki P kirjoitti:Tuon numeroinen suutin löytyy. Tupsutus tulee suuttimen prikalta ja aina vaikeampi korjata mitä kauemmin venyttää
oisko tuo minkalainen operaatio ite alkaa vaihtaa vai tulenko aki sinne suosiolla ku ei se autotallikaan vielä valmis!
tupsutus ei kuulu kuin tyhjäkäynnillä tai sitte koneen ääni peittää sen.
mutta kieroksia ei tarvi kun ihan muutama sata nostaa niin häviää jo ääni.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
oho tuo onki jo aika paha näkymnkki kirjoitti:tältä näyttää kun odottaa hiukan liian kauan
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
mulla ai ole ollu vika päällä ku vasta kaks päivää tuo kuvassa oleva on varmaan vuosikaudet jo vuotanu
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
varasin huomiselle vehoon ajan
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
noniin vika korjattu!
yksinkertanen homma kyllä oli muuten mutta itellä ei ois ollu tuommosia
vehkeitä millä hiottiin se tiivistepinta, aika reilusti tuli lastua ennen ku alko oleen tasanen pinta.
hintaa tuli tuolle hommalle 114e josta osien osuus 7e hyvää hommaa veholle tuo ei menny hommassa ku n.30 minuttia ja 107e
seuraavan vuodon kyllä korjaan ite
yksinkertanen homma kyllä oli muuten mutta itellä ei ois ollu tuommosia
vehkeitä millä hiottiin se tiivistepinta, aika reilusti tuli lastua ennen ku alko oleen tasanen pinta.
hintaa tuli tuolle hommalle 114e josta osien osuus 7e hyvää hommaa veholle tuo ei menny hommassa ku n.30 minuttia ja 107e
seuraavan vuodon kyllä korjaan ite
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
juu sepä se oli!mnkki kirjoitti:ja vika oli kai vuotava kupariprikka??
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
En suosittele tuohon rahaan. Homma näyttää.... ja onkin yksinkertainen, mikäli huomioi kaikki asiat. Prikka ei ala pitämään jos pohja tai suutin palanut uralle. Eli tarvii se koneistus terän.maketap kirjoitti:
seuraavan vuodon kyllä korjaan ite
Ja toinen kompastuskivi on se pultti. Monta kantta halkaistu ja pulttia katkottu 50€ säästöllä
Joku mersupurkaamo??
maketap itse sanoi että "ei ollut noita tarpeellisia työkaluja". Minusta on aika väärin tällä kertaa moittia Vehon korjaustyön hintaa kun vähintään nuo työkalut pitäisi hankkia jos itse aikoo korjata.Aki P kirjoitti:En suosittele tuohon rahaan. Homma näyttää.... ja onkin yksinkertainen, mikäli huomioi kaikki asiat. Prikka ei ala pitämään jos pohja tai suutin palanut uralle. Eli tarvii se koneistus terän.maketap kirjoitti:
seuraavan vuodon kyllä korjaan ite
Ja toinen kompastuskivi on se pultti. Monta kantta halkaistu ja pulttia katkottu 50€ säästöllä
Ja tiedän aika kokeneenkin korjaajan joka on noita pultteja katkonut ja hionut pintoja useampaan kertaan ennen kuin on saanut vuodon kuriin. Kustannuksia vertaillessa pitää muistaa myös se yrittäjän tekemän työn takuu.
nyt kun tarkemmin aattelee niin ei kyllä paha hinta tosiaan oo kun ajattelee attä en maksanut siitä käytetystä ajasta vaan ammattitaidosta.DBFI kirjoitti:maketap itse sanoi että "ei ollut noita tarpeellisia työkaluja". Minusta on aika väärin tällä kertaa moittia Vehon korjaustyön hintaa kun vähintään nuo työkalut pitäisi hankkia jos itse aikoo korjata.Aki P kirjoitti:En suosittele tuohon rahaan. Homma näyttää.... ja onkin yksinkertainen, mikäli huomioi kaikki asiat. Prikka ei ala pitämään jos pohja tai suutin palanut uralle. Eli tarvii se koneistus terän.maketap kirjoitti:
seuraavan vuodon kyllä korjaan ite
Ja toinen kompastuskivi on se pultti. Monta kantta halkaistu ja pulttia katkottu 50€ säästöllä
Ja tiedän aika kokeneenkin korjaajan joka on noita pultteja katkonut ja hionut pintoja useampaan kertaan ennen kuin on saanut vuodon kuriin. Kustannuksia vertaillessa pitää muistaa myös se yrittäjän tekemän työn takuu.
eikä kyllä muutenkaan ole kuin hyvää sanottaavaa vehon toiminnasta.
laskussa oli sulkeissa työkuvauksen alapuolella näin:
(jos suutin irtoaa normaalisti ja riittää pelkkä tiivisteen vaihto + puhdistus ,hinta-arvio 200e)
joten halvalla sain kyllä!!!!
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Nyt kun mulla oli virrat päällä muttei auto käynnissä niin haistoin diisselin hajun konehuoneen seutuvilla. Suojamuovia en poistanut, mutta pitää käyttää huomena auki ja tarkastella tilanne. ketuttaa kun edessä nyt b-huolto ja sekin ottaa ainakin 400€.. Sitten jos suuttimiin joutuu kajota, niin oon huomannut että ei ole halpaa
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Tekisi mieli saada se leima huoltokirjaan että huolto tehty ajallaan.. Autossa kilometrejä 145thkm. Pakko lähtä ulos tutkimaan mikä sielä vuotaa..PRKLE!hanta kirjoitti:Tee se B-huolto itse (suodattimien+öljyn vaihtoa, mahdollisesti moniurahihna, ehkä jarrupaloja)
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Ei sielä näyttäs mikään suutin vuotavan kun päältäpäin katsoin. Toisessa kuvassa näkyy jotain märkää, muttei haissut dieselille. Myös kolmas kuva moottorin etuosasata toiselta puolelta hieman märkä. Mistähän toi on tullut? Kuvat:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Kuvasta päätellen siirtopumpun tiivisteet vuotaa,ei paha korjata.
Jos on korkeapaine puolella niin se voi jo vaatia €€€€ noin monta?
Koita paikallistaa vuoto.
O-renkaat ei ole kalliita ja jos olet puuhastellut autojen kanssa niin voit itse vaihtaa.
Muista että ei pääse roskia putkiin ja muuallekaan.
Konnon pesu ja paineilmalla loput epä puhtaudet pois.
Jos on korkeapaine puolella niin se voi jo vaatia €€€€ noin monta?
Koita paikallistaa vuoto.
O-renkaat ei ole kalliita ja jos olet puuhastellut autojen kanssa niin voit itse vaihtaa.
Muista että ei pääse roskia putkiin ja muuallekaan.
Konnon pesu ja paineilmalla loput epä puhtaudet pois.
Onko se siirtopumppu tuo mustapyöreä kotelo vai missä se on? Oon puuhastellut auton kans itsekkin kun juuri termarin tähän vaihdoin ja sehän tulee tohon viereen. Silloin kin oli hieman kostunut ja putsasin sen kyllä kunnolla.. Eli vuoto jossain tuolla seudulla on..nautseri kirjoitti:Kuvasta päätellen siirtopumpun tiivisteet vuotaa,ei paha korjata.
Jos on korkeapaine puolella niin se voi jo vaatia €€€€ noin monta?
Koita paikallistaa vuoto.
O-renkaat ei ole kalliita ja jos olet puuhastellut autojen kanssa niin voit itse vaihtaa.
Muista että ei pääse roskia putkiin ja muuallekaan.
Konnon pesu ja paineilmalla loput epä puhtaudet pois.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Tuosta alimmasta kuvasta taitaa nätkyä siirtopumpulle tulevat polttoaine putket ja tuo ulompi voi vuotaa ,toinen on kuiva yläpäästä.
Autosi on aika uusi ja olettaisin että putket olisivat kunnossa ,yleensä vanhetessaan kovettuvat ja silloin menevät herkästi rikki.
Juuri tuo termostaatin vaihto voi sen aiheuttaa kun kampeaa putkia niin voi siinä ottaa siipeensä.
Kuvasta näyttäisi että putkien lukitus ruuvi on keskellä.sen kun irroitat ja varovasti kampeat irti niin voit vaihtaa tiivisteet itse.
Öljyä uudet kun asennat, menee paremmin paikalleen.
Vaihda samalla kaikki suodattimen ja siirtopumpun välisten putkien tiivisteet.
Muista puhtaus,ettei paska särje paikkoja ,yksikin hiekan jyvä voi tuhota koko siirtopumpun ja jopa korkeapaine pumpun.
En ole varma onko siirtopumppu tuo kuvassa oleva pää voi olla jo korkeapainepumppu.
Siirtopumppu on jossakin vuosimallissa siirtynyt tankin lähelle,näin ainakin omassani w211-05 on.
Veholta saa originaali tiivisteitä ja ei ole kalliita ,on kulutus tavaraa.
Pakkasten tultua voi tulla jopa käynnistys ongelmia,vuoto suurenee kylmässä.
Kun vaihdat tiivisteitä tee se lämpimässä silloin putket ei ole niin herkkiä särkymään.
Autosi on aika uusi ja olettaisin että putket olisivat kunnossa ,yleensä vanhetessaan kovettuvat ja silloin menevät herkästi rikki.
Juuri tuo termostaatin vaihto voi sen aiheuttaa kun kampeaa putkia niin voi siinä ottaa siipeensä.
Kuvasta näyttäisi että putkien lukitus ruuvi on keskellä.sen kun irroitat ja varovasti kampeat irti niin voit vaihtaa tiivisteet itse.
Öljyä uudet kun asennat, menee paremmin paikalleen.
Vaihda samalla kaikki suodattimen ja siirtopumpun välisten putkien tiivisteet.
Muista puhtaus,ettei paska särje paikkoja ,yksikin hiekan jyvä voi tuhota koko siirtopumpun ja jopa korkeapaine pumpun.
En ole varma onko siirtopumppu tuo kuvassa oleva pää voi olla jo korkeapainepumppu.
Siirtopumppu on jossakin vuosimallissa siirtynyt tankin lähelle,näin ainakin omassani w211-05 on.
Veholta saa originaali tiivisteitä ja ei ole kalliita ,on kulutus tavaraa.
Pakkasten tultua voi tulla jopa käynnistys ongelmia,vuoto suurenee kylmässä.
Kun vaihdat tiivisteitä tee se lämpimässä silloin putket ei ole niin herkkiä särkymään.
Alimmassa kuvasa näkyy korkeapainepumpun yksi kulma (jossa kaksi letkua) Ainakin omassani siirtopumppu on heti korkeapainepumpun yläpuolella (200 CDI -01). Tilanne ollut aina (3 v 120 tkm) vähän samannäköinen kuin kuvassa eli nafta/öljysumun peitossa. Mutta myös turboa peittää samanlainen öljysumu ja olenkin ihmetellyt onko tuo korkeapainepumpun sotkeva öljy turbosta roiskunut vai naftaa korkeapainepumpusta. Haittaa siitä ei varsinaisesti ole ollut.
W203CDI
Kiitos hyvästä vastauksesta. Mitä mun pitää veholta pyytää kun menen tiivisteitä hakemaan? Onko tähän saatavana koko tiivistesarja vai miten? Nää korkeapainepumput ja siirtopumput ovat ennen vain bensa autoja omistaneelle outoa kuulutavaa..nautseri kirjoitti:Tuosta alimmasta kuvasta taitaa nätkyä siirtopumpulle tulevat polttoaine putket ja tuo ulompi voi vuotaa ,toinen on kuiva yläpäästä.
Autosi on aika uusi ja olettaisin että putket olisivat kunnossa ,yleensä vanhetessaan kovettuvat ja silloin menevät herkästi rikki.
Juuri tuo termostaatin vaihto voi sen aiheuttaa kun kampeaa putkia niin voi siinä ottaa siipeensä.
Kuvasta näyttäisi että putkien lukitus ruuvi on keskellä.sen kun irroitat ja varovasti kampeat irti niin voit vaihtaa tiivisteet itse.
Öljyä uudet kun asennat, menee paremmin paikalleen.
Vaihda samalla kaikki suodattimen ja siirtopumpun välisten putkien tiivisteet.
Muista puhtaus,ettei paska särje paikkoja ,yksikin hiekan jyvä voi tuhota koko siirtopumpun ja jopa korkeapaine pumpun.
En ole varma onko siirtopumppu tuo kuvassa oleva pää voi olla jo korkeapainepumppu.
Siirtopumppu on jossakin vuosimallissa siirtynyt tankin lähelle,näin ainakin omassani w211-05 on.
Veholta saa originaali tiivisteitä ja ei ole kalliita ,on kulutus tavaraa.
Pakkasten tultua voi tulla jopa käynnistys ongelmia,vuoto suurenee kylmässä.
Kun vaihdat tiivisteitä tee se lämpimässä silloin putket ei ole niin herkkiä särkymään.
Termostaatin vaihdossa jouduin kyllä hieman voimalla kääntelemää nnäitä jäykkiä putkia että sain termarin paikalleen..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
No, nautseri sen jo sanoikin, osa nro A6019970645, kappaletavaraa EUR 1,30 /kpl, eikä uusi letkukaan kallis ole, pari kympin luokkaa/kpl.
Mutta asiani oli oikeastaan pyytää että kerrot tuliko kuntoon, koska, kuten aikaisemmin kirjoitin, mullakin on korkeapainepumppu päältä likainen mutta kun sitä pyyhkii tulee rätti kovin mustaksi ja epäilenkin että olisiko se sittenkin moottoriöljyä mahdollisesti korkeapainepumpun takaa; siellähän on akseli joka sitä pumppua pyörittää. Itse olen osan noista O-renkaista vaihtanut mutta aina vaan tuo öljy/naftasumu ilmestyy pumpun päälle.
Mutta asiani oli oikeastaan pyytää että kerrot tuliko kuntoon, koska, kuten aikaisemmin kirjoitin, mullakin on korkeapainepumppu päältä likainen mutta kun sitä pyyhkii tulee rätti kovin mustaksi ja epäilenkin että olisiko se sittenkin moottoriöljyä mahdollisesti korkeapainepumpun takaa; siellähän on akseli joka sitä pumppua pyörittää. Itse olen osan noista O-renkaista vaihtanut mutta aina vaan tuo öljy/naftasumu ilmestyy pumpun päälle.
W203CDI