c200 cdi -05- alkava suutin vuotoko?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

c200 cdi -05- alkava suutin vuotoko?

Viesti Kirjoittaja maketap »

eli viime päivinä on ajaessa tullut semmosta ihme käryn hajua kapiniin.
ja nyt tänään sitten alkoin tutkiin asiaa, otin koneen päältä suojamuovin pois ja huomasin että yhen suuttimen juuressa oli vähän dieseliä ja hajukin tuli
heti kun avasin konepellin.
elikkä minkälainen operaatio ois alkaa vaihtaa tuo suutin vai kannattaako vaihtaan samalla kaikki? nuo suuttimethan oli vissiin aika sika kalliita.
entä kuinka kauan tuolla nyt uskaltaa ajella ettei vaan tulis mitään muita vikoja tuon myötä?
tästähän on vissiin ollutkin jo aika paljon juttua jo mutta......
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Kannattaa ensin tarkistaa missä vuoto on.
Vuotaako itse suutin vai suuttimen ja kannen välistä,
Mikä on suutimen numero?


Täällä korjataan ainakin jos et itse puuhastele.
Autohuolto Aki Parkkila
Suopellontie 3
Ylivieska
P: 044-2628474

Tässä lisää aiheesta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... men+vaihto
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

nonii nyt kattelin vähän tarkemmin ja laitoin käyntiinki ilman suojamuovia
sieltä kuuluu semmonen tups tups ääni ilmeisesti siitä yhestä suuttimesta ku niin harvakseltaan tupsahtelee.
suuttimessa oli numeroita joka lähtöön mutta oikea vissiin on :a6480700287
löytyyköhän akilta tuommosta kunnostettuna?
vuotokohtaa en saanut paikallistettua mutta vuotaa kyllä tosi vähän kun ei siellä mitään lammikkoa ollu ihan vähän vaan siellä suuttimen kolossa.
mistä lie tuo tupsutus kuuluu? ku ei tupsauttele ainakaan pahemmin ulospäin.

liian hyvinhän tuo onki kestänyt mulla olevan ajan ajanut n25 tuhatta ilman mitään ongelmaa mutta kyllähän tämä olikin jo tiedossa että jossain vaiheessa nämä tyyppi viat alkaa :cry:
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

tuli vaan mieleen että oisko sittenki vuoto siellä suutin pinnassa kun kerra tuommosta ääntä pitää :?:
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tuon numeroinen suutin löytyy. Tupsutus tulee suuttimen prikalta ja aina vaikeampi korjata mitä kauemmin venyttää :idea:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
mnkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: To 21.10.2004 11:14
Paikkakunta: Tornio/Haaparanta

Viesti Kirjoittaja mnkki »

kyllä se taitaa olla juuri se tuttu vuoto kohta eli kuparitiiviste on alkanut vuotaan, Suosittelen vaihtoa pikaisesti ennen kuin palaa kunnolla kiinni jos haluat helpolla päästä.

Osat itsessään eli tiivisteprikka ja pultti ovat varsin halpoja.... maksimissaan kympin.
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa

Vw Caravelle TDI

Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

Aki P kirjoitti:Tuon numeroinen suutin löytyy. Tupsutus tulee suuttimen prikalta ja aina vaikeampi korjata mitä kauemmin venyttää :idea:
ahaa että pikaisesti pitäs vaihtaa.
oisko tuo minkalainen operaatio ite alkaa vaihtaa vai tulenko aki sinne suosiolla ku ei se autotallikaan vielä valmis!
tupsutus ei kuulu kuin tyhjäkäynnillä tai sitte koneen ääni peittää sen.
mutta kieroksia ei tarvi kun ihan muutama sata nostaa niin häviää jo ääni.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
mnkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: To 21.10.2004 11:14
Paikkakunta: Tornio/Haaparanta

Viesti Kirjoittaja mnkki »

tältä näyttää kun odottaa hiukan liian kauan

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa

Vw Caravelle TDI

Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

mnkki kirjoitti:tältä näyttää kun odottaa hiukan liian kauan

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
oho tuo onki jo aika paha näky :shock:
mulla ai ole ollu vika päällä ku vasta kaks päivää tuo kuvassa oleva on varmaan vuosikaudet jo vuotanu :?:
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

varasin huomiselle vehoon ajan :!:
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

noniin vika korjattu!
yksinkertanen homma kyllä oli muuten mutta itellä ei ois ollu tuommosia
vehkeitä millä hiottiin se tiivistepinta, aika reilusti tuli lastua ennen ku alko oleen tasanen pinta.
hintaa tuli tuolle hommalle 114e josta osien osuus 7e :lol: hyvää hommaa veholle tuo ei menny hommassa ku n.30 minuttia ja 107e :shock:
seuraavan vuodon kyllä korjaan ite :!:
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
mnkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: To 21.10.2004 11:14
Paikkakunta: Tornio/Haaparanta

Viesti Kirjoittaja mnkki »

ja vika oli kai vuotava kupariprikka??
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa

Vw Caravelle TDI

Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

mnkki kirjoitti:ja vika oli kai vuotava kupariprikka??
juu sepä se oli!
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

maketap kirjoitti::shock:
seuraavan vuodon kyllä korjaan ite :!:
En suosittele tuohon rahaan. Homma näyttää.... ja onkin yksinkertainen, mikäli huomioi kaikki asiat. Prikka ei ala pitämään jos pohja tai suutin palanut uralle. Eli tarvii se koneistus terän.

Ja toinen kompastuskivi on se pultti. Monta kantta halkaistu ja pulttia katkottu 50€ säästöllä :wink:
Joku mersupurkaamo??
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13255
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Aki P kirjoitti:
maketap kirjoitti::shock:
seuraavan vuodon kyllä korjaan ite :!:
En suosittele tuohon rahaan. Homma näyttää.... ja onkin yksinkertainen, mikäli huomioi kaikki asiat. Prikka ei ala pitämään jos pohja tai suutin palanut uralle. Eli tarvii se koneistus terän.

Ja toinen kompastuskivi on se pultti. Monta kantta halkaistu ja pulttia katkottu 50€ säästöllä :wink:
maketap itse sanoi että "ei ollut noita tarpeellisia työkaluja". Minusta on aika väärin tällä kertaa moittia Vehon korjaustyön hintaa kun vähintään nuo työkalut pitäisi hankkia jos itse aikoo korjata.

Ja tiedän aika kokeneenkin korjaajan joka on noita pultteja katkonut ja hionut pintoja useampaan kertaan ennen kuin on saanut vuodon kuriin. Kustannuksia vertaillessa pitää muistaa myös se yrittäjän tekemän työn takuu.
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

DBFI kirjoitti:
Aki P kirjoitti:
maketap kirjoitti::shock:
seuraavan vuodon kyllä korjaan ite :!:
En suosittele tuohon rahaan. Homma näyttää.... ja onkin yksinkertainen, mikäli huomioi kaikki asiat. Prikka ei ala pitämään jos pohja tai suutin palanut uralle. Eli tarvii se koneistus terän.

Ja toinen kompastuskivi on se pultti. Monta kantta halkaistu ja pulttia katkottu 50€ säästöllä :wink:
maketap itse sanoi että "ei ollut noita tarpeellisia työkaluja". Minusta on aika väärin tällä kertaa moittia Vehon korjaustyön hintaa kun vähintään nuo työkalut pitäisi hankkia jos itse aikoo korjata.

Ja tiedän aika kokeneenkin korjaajan joka on noita pultteja katkonut ja hionut pintoja useampaan kertaan ennen kuin on saanut vuodon kuriin. Kustannuksia vertaillessa pitää muistaa myös se yrittäjän tekemän työn takuu.
nyt kun tarkemmin aattelee niin ei kyllä paha hinta tosiaan oo kun ajattelee attä en maksanut siitä käytetystä ajasta vaan ammattitaidosta.
eikä kyllä muutenkaan ole kuin hyvää sanottaavaa vehon toiminnasta.
laskussa oli sulkeissa työkuvauksen alapuolella näin:
(jos suutin irtoaa normaalisti ja riittää pelkkä tiivisteen vaihto + puhdistus ,hinta-arvio 200e)
joten halvalla sain kyllä!!!!
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
mnkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: To 21.10.2004 11:14
Paikkakunta: Tornio/Haaparanta

Viesti Kirjoittaja mnkki »

ja eikö kaikki ole halpaa mitä ei itse tarvitse tehdä :P
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa

Vw Caravelle TDI

Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Nyt kun mulla oli virrat päällä muttei auto käynnissä niin haistoin diisselin hajun konehuoneen seutuvilla. Suojamuovia en poistanut, mutta pitää käyttää huomena auki ja tarkastella tilanne. ketuttaa kun edessä nyt b-huolto ja sekin ottaa ainakin 400€.. Sitten jos suuttimiin joutuu kajota, niin oon huomannut että ei ole halpaa :(
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Tee se B-huolto itse (suodattimien+öljyn vaihtoa, mahdollisesti moniurahihna, ehkä jarrupaloja) ja säästä rahat siihen suutinhommaan. Jos omistat momenttiavaimen ja torxeja niin kyllä ne huollot onnistuu, toi suutinhommahan vaatii jo muutakin niinkuin edellä on kerrottu.
W203CDI
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

hanta kirjoitti:Tee se B-huolto itse (suodattimien+öljyn vaihtoa, mahdollisesti moniurahihna, ehkä jarrupaloja)
Tekisi mieli saada se leima huoltokirjaan että huolto tehty ajallaan.. Autossa kilometrejä 145thkm. Pakko lähtä ulos tutkimaan mikä sielä vuotaa..PRKLE!
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Ei sielä näyttäs mikään suutin vuotavan kun päältäpäin katsoin. Toisessa kuvassa näkyy jotain märkää, muttei haissut dieselille. Myös kolmas kuva moottorin etuosasata toiselta puolelta hieman märkä. Mistähän toi on tullut? Kuvat:

Kuva

Kuva

Kuva
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Kuvasta päätellen siirtopumpun tiivisteet vuotaa,ei paha korjata.
Jos on korkeapaine puolella niin se voi jo vaatia €€€€ noin monta?
Koita paikallistaa vuoto.
O-renkaat ei ole kalliita ja jos olet puuhastellut autojen kanssa niin voit itse vaihtaa.
Muista että ei pääse roskia putkiin ja muuallekaan.

Konnon pesu ja paineilmalla loput epä puhtaudet pois.
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Minulla oli vastaavan näköinen vuoto ja vuotava kohde oli korkeapainepumppu. Remontti kustansi muistaakseni 340€, mutta se onnistui vasta toisella kerralla.
Ex. S202 cdi -99
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

nautseri kirjoitti:Kuvasta päätellen siirtopumpun tiivisteet vuotaa,ei paha korjata.
Jos on korkeapaine puolella niin se voi jo vaatia €€€€ noin monta?
Koita paikallistaa vuoto.
O-renkaat ei ole kalliita ja jos olet puuhastellut autojen kanssa niin voit itse vaihtaa.
Muista että ei pääse roskia putkiin ja muuallekaan.

Konnon pesu ja paineilmalla loput epä puhtaudet pois.
Onko se siirtopumppu tuo mustapyöreä kotelo vai missä se on? Oon puuhastellut auton kans itsekkin kun juuri termarin tähän vaihdoin ja sehän tulee tohon viereen. Silloin kin oli hieman kostunut ja putsasin sen kyllä kunnolla.. Eli vuoto jossain tuolla seudulla on.. :(
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
geoman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 19.08.2005 17:18

maketap

Viesti Kirjoittaja geoman »

Voitaishan kokeilla ja teet vaikka kaksi hommaa 95 euroa kappale, maksat siitä valtiolle alv:t ja verot. Löytyykö vapaaehtoisia asiakkaita?
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Tuosta alimmasta kuvasta taitaa nätkyä siirtopumpulle tulevat polttoaine putket ja tuo ulompi voi vuotaa ,toinen on kuiva yläpäästä.
Autosi on aika uusi ja olettaisin että putket olisivat kunnossa ,yleensä vanhetessaan kovettuvat ja silloin menevät herkästi rikki.
Juuri tuo termostaatin vaihto voi sen aiheuttaa kun kampeaa putkia niin voi siinä ottaa siipeensä.
Kuvasta näyttäisi että putkien lukitus ruuvi on keskellä.sen kun irroitat ja varovasti kampeat irti niin voit vaihtaa tiivisteet itse.
Öljyä uudet kun asennat, menee paremmin paikalleen.
Vaihda samalla kaikki suodattimen ja siirtopumpun välisten putkien tiivisteet.
Muista puhtaus,ettei paska särje paikkoja ,yksikin hiekan jyvä voi tuhota koko siirtopumpun ja jopa korkeapaine pumpun.
En ole varma onko siirtopumppu tuo kuvassa oleva pää voi olla jo korkeapainepumppu.
Siirtopumppu on jossakin vuosimallissa siirtynyt tankin lähelle,näin ainakin omassani w211-05 on.
Veholta saa originaali tiivisteitä ja ei ole kalliita ,on kulutus tavaraa.
Pakkasten tultua voi tulla jopa käynnistys ongelmia,vuoto suurenee kylmässä.
Kun vaihdat tiivisteitä tee se lämpimässä silloin putket ei ole niin herkkiä särkymään.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Alimmassa kuvasa näkyy korkeapainepumpun yksi kulma (jossa kaksi letkua) Ainakin omassani siirtopumppu on heti korkeapainepumpun yläpuolella (200 CDI -01). Tilanne ollut aina (3 v 120 tkm) vähän samannäköinen kuin kuvassa eli nafta/öljysumun peitossa. Mutta myös turboa peittää samanlainen öljysumu ja olenkin ihmetellyt onko tuo korkeapainepumpun sotkeva öljy turbosta roiskunut vai naftaa korkeapainepumpusta. Haittaa siitä ei varsinaisesti ole ollut.
W203CDI
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

nautseri kirjoitti:Tuosta alimmasta kuvasta taitaa nätkyä siirtopumpulle tulevat polttoaine putket ja tuo ulompi voi vuotaa ,toinen on kuiva yläpäästä.
Autosi on aika uusi ja olettaisin että putket olisivat kunnossa ,yleensä vanhetessaan kovettuvat ja silloin menevät herkästi rikki.
Juuri tuo termostaatin vaihto voi sen aiheuttaa kun kampeaa putkia niin voi siinä ottaa siipeensä.
Kuvasta näyttäisi että putkien lukitus ruuvi on keskellä.sen kun irroitat ja varovasti kampeat irti niin voit vaihtaa tiivisteet itse.
Öljyä uudet kun asennat, menee paremmin paikalleen.
Vaihda samalla kaikki suodattimen ja siirtopumpun välisten putkien tiivisteet.
Muista puhtaus,ettei paska särje paikkoja ,yksikin hiekan jyvä voi tuhota koko siirtopumpun ja jopa korkeapaine pumpun.
En ole varma onko siirtopumppu tuo kuvassa oleva pää voi olla jo korkeapainepumppu.
Siirtopumppu on jossakin vuosimallissa siirtynyt tankin lähelle,näin ainakin omassani w211-05 on.
Veholta saa originaali tiivisteitä ja ei ole kalliita ,on kulutus tavaraa.
Pakkasten tultua voi tulla jopa käynnistys ongelmia,vuoto suurenee kylmässä.
Kun vaihdat tiivisteitä tee se lämpimässä silloin putket ei ole niin herkkiä särkymään.
Kiitos hyvästä vastauksesta. Mitä mun pitää veholta pyytää kun menen tiivisteitä hakemaan? Onko tähän saatavana koko tiivistesarja vai miten? Nää korkeapainepumput ja siirtopumput ovat ennen vain bensa autoja omistaneelle outoa kuulutavaa..

Termostaatin vaihdossa jouduin kyllä hieman voimalla kääntelemää nnäitä jäykkiä putkia että sain termarin paikalleen.. :oops:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

O.renkaita polttoaine putkiin suodattimen ja korkeapainepumpun välille.
Asiansa osaava varaosa myyjä osaa antaa oikeita tiivisteitä rekkarin perusteella jos olet aiemmin asioinut veholla ja autosi on heidän tietokannassaan.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

No, nautseri sen jo sanoikin, osa nro A6019970645, kappaletavaraa EUR 1,30 /kpl, eikä uusi letkukaan kallis ole, pari kympin luokkaa/kpl.
Mutta asiani oli oikeastaan pyytää että kerrot tuliko kuntoon, koska, kuten aikaisemmin kirjoitin, mullakin on korkeapainepumppu päältä likainen mutta kun sitä pyyhkii tulee rätti kovin mustaksi ja epäilenkin että olisiko se sittenkin moottoriöljyä :roll: mahdollisesti korkeapainepumpun takaa; siellähän on akseli joka sitä pumppua pyörittää. Itse olen osan noista O-renkaista vaihtanut mutta aina vaan tuo öljy/naftasumu ilmestyy pumpun päälle.
W203CDI
Vastaa Viestiin