250tdic (katsastettu)
250tdic (katsastettu)
projektina ollut 250d automaatti ja ajettu vasta 520tkm. alkoi väri,korkeus,ruoste ja tehottomuus vaivata,niin ei auttanu ku peruutaa autot talliin ja ensi purettiin osat ja ruveta hitsaamaan kittaamaan ja tuli siinä opeteltua maalaamaankin, ja helpoimmalla värillä eli mustalla. no eihän se heti onnistunu vaan piti maalata useasti ja myllyttää sitte. auto oli sen jälkeen ajossa noin puoli vuotta ja ku kesärenkaat tuli vaihdettua niin samalla laitoin eteen 300d etujouset joista 1rinki pois ja taakse kuormajouset 1,5 rinkiä poistettuna.
turbotus osia haalittiin kasaan ja painekoteloa tuli väsäiltyä siinä ohessa. lomilla sitte 1 viikon aikana tuli laitettua turbo osat kiinni ja hyvin on pelittäny tähän asti. pakosarja on alkuperäisestä 250dt:stä ja turbo saabista t25 garretti(pitäis vielä vesi jäähdytys turbolle laittaa) välijäähdytin saabista ja paine kotelo hand made. öljyn paine turbolle kannen päästä ja lohkoon reikä poistoa varten.
ja kaikkia kiinostavin juttu eli kuvat:
http://kuvablogi.com/blog/4054/1/
turbotus osia haalittiin kasaan ja painekoteloa tuli väsäiltyä siinä ohessa. lomilla sitte 1 viikon aikana tuli laitettua turbo osat kiinni ja hyvin on pelittäny tähän asti. pakosarja on alkuperäisestä 250dt:stä ja turbo saabista t25 garretti(pitäis vielä vesi jäähdytys turbolle laittaa) välijäähdytin saabista ja paine kotelo hand made. öljyn paine turbolle kannen päästä ja lohkoon reikä poistoa varten.
ja kaikkia kiinostavin juttu eli kuvat:
http://kuvablogi.com/blog/4054/1/
Viimeksi muokannut Pyryr, La 04.10.2008 20:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Asiallista työtä konehuoneessa. Painepuolen vehkeissä näyttää onnistuneen sekä suunnittelu että toteutus.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
ei oo isoja elementtejä eikä varmaan tuukkaan, ku jäis heti turbo pieneksi ja eipä tuohon voimansiirtoon viitti laittaa rahaa(kop,kop,kop) laatikko alko luistamaan jo pumpun ruuvauksen jälkeen, ja sitte vasta luistamaan alkoi ku laittoi turbon. nostin painetta laatikosta 3,5 kierrosta ja nyt pelaa laatikko kuin ajatus.
kyllä mullakin toimii! montakohan prosenttia jälki ahdetuista om60x on turbolle öljyn paine on otettu tuolta? en ainakaan tiedä yhtää joka olisi jotenki muuten.
ei oo vielä ehtiny mennä mesellä penkkiin, mutta ajossa on ollu noin 1200km ja ongelmia ei ole ollut ku yksi ahtoputki hyppäs pois paikaltaan ja imusarjan tiiviste näyttäis vuotavan. minkäs laisille tehoille noillla vakiojarruilla vois katsastaa, vai penkitetäänkö vain vakiot 90hv niin ei tarvisi ku muutoskatsastaa.
ei oo vielä ehtiny mennä mesellä penkkiin, mutta ajossa on ollu noin 1200km ja ongelmia ei ole ollut ku yksi ahtoputki hyppäs pois paikaltaan ja imusarjan tiiviste näyttäis vuotavan. minkäs laisille tehoille noillla vakiojarruilla vois katsastaa, vai penkitetäänkö vain vakiot 90hv niin ei tarvisi ku muutoskatsastaa.
mulla (volkkarissa) riitti kun näytin varaosaluettelosta napattuja jarrujen mittoja, siis sellaisia mistä ilmenee auton malli ja jarrujen koko. Ei siis mitään hyväksytettäviä leimattuja lappuja halunneet. Olis mulla sellainenki ollu, mutta jemmassa toistaiseksi.
Siis tällainen papru jonka tulostin internet kaupan luettelosta. Päivitin siis Golf GTI:n jarut G60 vastaaviksi. ja molemmista oli tuollainen brembon lipare. Eikä se kaivannut kuvia, vaan mitat olis riittänyt kuten tässä kuvassa.
Edit: Tossa on siis vakio 250D jarrulevy 284x12mm: Kuva, ja sen sopivuustaulukko
Ja sitten toi paksumpi jarrulevy on 284x22mm: kuva, ja sen sopivuustaulukko
(Löydän mä muihinki malleihin noi taulukot jos jotakuta kiinnostaa...)
Siis tällainen papru jonka tulostin internet kaupan luettelosta. Päivitin siis Golf GTI:n jarut G60 vastaaviksi. ja molemmista oli tuollainen brembon lipare. Eikä se kaivannut kuvia, vaan mitat olis riittänyt kuten tässä kuvassa.
Edit: Tossa on siis vakio 250D jarrulevy 284x12mm: Kuva, ja sen sopivuustaulukko
Ja sitten toi paksumpi jarrulevy on 284x22mm: kuva, ja sen sopivuustaulukko
(Löydän mä muihinki malleihin noi taulukot jos jotakuta kiinnostaa...)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
..
kerran meni 123 mersu 240 papereilla leimasta läpi vaikka oli 300 kone keulalla, nuorikaveri oli katsastamassa niin ei kattonut kovin tarkasti, olisi muuten vaihdattanut etujouset vahvempiin ja diiseli vero noussut vähän. Turbotusta ei voi olla huomaamatta mielenkiintoinen projekti sulla
300D -86 ex.diplomaatti mese käyttöautona
-----------
ex.
200D -86 ,240D -82 ,300D -82 ,300D -82 ,240D -82 ,200D -80 ,300D -80 ,fiat600 ,mini1000 ym.
-----------
ex.
200D -86 ,240D -82 ,300D -82 ,300D -82 ,240D -82 ,200D -80 ,300D -80 ,fiat600 ,mini1000 ym.
Re: ..
Helposti, minulla kun ei katsastuksessa edes avattu konepeltiä, savuja lopuksi otettaessa kysyi olikos tämä turbolla vai ei.tietää laittaa oikeat arvot koneeseen No autohan oli tosin orkkisturbo joten ei mitään vilppiä olisi päässyt syntymäänkään..ville78 kirjoitti:Turbotusta ei voi olla huomaamatta
E: Niin, onko noille takakaarille tehty jotain vain näyttääkö vain leveämmälle?
Re: ..
Mistä ne mittasi savutestissä kierrokset, jos konepeltiä ei avattu ?
Siihen kuuluu silmämääräinen arviointikin
Siihen kuuluu silmämääräinen arviointikin
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: ..
Tupakinsytkän pistorasiasta saa kierrosluvun.veskola kirjoitti:Mistä ne mittasi savutestissä kierrokset, jos konepeltiä ei avattu ?
Siihen kuuluu silmämääräinen arviointikin
auto w123 200D/300DT vm, -81
nyt on pumppu säädetty niin suurelle ku sen saa (tyhjäkäynti noin 650rpm)
ja ahdot 0,4bar, ja vieläkään ei tuu voimasavua pahasti putkesta siis ei peilistä nää savutusta. tohtiiko nostaa ahtoja vielä? ku haluais että putkesta tulee muutakin ku ääntä
mitääkö ruveta hankkimaan 7mm elementtejä vai saisko vakiopumpusta vielä jotenki lisää? 2mm prikka jos laiteltu.
ja ahdot 0,4bar, ja vieläkään ei tuu voimasavua pahasti putkesta siis ei peilistä nää savutusta. tohtiiko nostaa ahtoja vielä? ku haluais että putkesta tulee muutakin ku ääntä
mitääkö ruveta hankkimaan 7mm elementtejä vai saisko vakiopumpusta vielä jotenki lisää? 2mm prikka jos laiteltu.
Sepä se taitaa olla juu, onko sitä mahdollista enää kiristää? http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0241.jpg
Yksi kierros vastasi muistaakseni n.200rpm lisää.
Yksi kierros vastasi muistaakseni n.200rpm lisää.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/