Elikkä välillä kuuluu tuosta M103:sta sellainen "rohina" jostain koneen etupäästä mutta useimmiten kuten nyt taas ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan.
Rohina on tyhjäkäynnillä niin pieni että sitä tuskin kuuluu mutta ääni voimistuu kun laittaa askista D-asennon päälle? Mikäköhän voisi olla? Toimiiko tuo moottorin flekti magneettiventtiillä? Oon vaan huomannut että se on aika tahmaisen oloinen kun sitä käsineen pyörittää ja välillä siintä kuuluu sellainen kahina kun moottorin sammuttaa?
Voisiko ääni johtua siintä? Ihme juttu vaan tuo että se voimistuu ihan selvästi kun laittaa pykälän päälle.
En ole huomannut että ääni kuuluisi herkemmin kuumalla tai kylmällä koneella ja moniurahihna on vaihdettu joten siintäkään ääni ei tule.
Mikä rohisee @ M103?
Mikä rohisee @ M103?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Oletkos kokeillut onko vesipumpussa väljää? Jakoketjukin
piti omassa rahisevaa ääntä kun entinen omistaja ei ollut
ilmeisesti löysännyt ketjun kiristäjää ketjua vaihtaessa.
Myöskin taitto ja kiristinrulla voi äännellä sekä laturin laakerit.
Visko on tahmean tuntoinen omassakin mutta ääniä se ei pidä.
Viskossa ei ole sähkömagneettia, vaan mielestäni se toimii joko
bi-metallilla tai silikoniöljyllä joka on viskon sisällä,
viisaammat voi oikoa jos olen väärässä.
Ja katsoppas onko ot-säiliössä nestettä, pumppu pitää ääntä jos öljy on vähänä.
piti omassa rahisevaa ääntä kun entinen omistaja ei ollut
ilmeisesti löysännyt ketjun kiristäjää ketjua vaihtaessa.
Myöskin taitto ja kiristinrulla voi äännellä sekä laturin laakerit.
Visko on tahmean tuntoinen omassakin mutta ääniä se ei pidä.
Viskossa ei ole sähkömagneettia, vaan mielestäni se toimii joko
bi-metallilla tai silikoniöljyllä joka on viskon sisällä,
viisaammat voi oikoa jos olen väärässä.
Ja katsoppas onko ot-säiliössä nestettä, pumppu pitää ääntä jos öljy on vähänä.
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
Vesipumpun väljyyttä en ajatuspäissäni (tai päissäni) tajunnut koittaa kun vaihdoin tuon hihnan mutta meisselillä kerran kuuntelin ja ääni ei ainakaan aivan selvästi tullut vesipumpusta.Kalle.K kirjoitti:Oletkos kokeillut onko vesipumpussa väljää? Jakoketjukin
piti omassa rahisevaa ääntä kun entinen omistaja ei ollut
ilmeisesti löysännyt ketjun kiristäjää ketjua vaihtaessa.
Myöskin taitto ja kiristinrulla voi äännellä sekä laturin laakerit.
Visko on tahmean tuntoinen omassakin mutta ääniä se ei pidä.
Viskossa ei ole sähkömagneettia, vaan mielestäni se toimii joko
bi-metallilla tai silikoniöljyllä joka on viskon sisällä,
viisaammat voi oikoa jos olen väärässä.
Ja katsoppas onko ot-säiliössä nestettä, pumppu pitää ääntä jos öljy on vähänä.
Ohjaustehostimessa kyllä on nestettä ja ääni ei ole sellainen vaan kuullostaa aivan kuin joku laakeri vetelisi viimeisiään eli sellainen rohinan ja kolinan välimuoto... ihmetyttää vaan tuokin kun välillä voi päästellä 1-2kk ettei ääntä kuulu kertaakaan ja sen takia hieman hankala paikallistaakkin

Pitää varmaan seuraavaksi tarkistaa tuo kiristinrulla.
Lisää faktatietoa tai mutua otetaan vastaan

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Mikä rohisee @ M103?
jarkki kirjoitti:Elikkä välillä kuuluu tuosta M103:sta sellainen "rohina" jostain koneen etupäästä mutta useimmiten kuten nyt taas ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan.
Rohina on tyhjäkäynnillä niin pieni että sitä tuskin kuuluu mutta ääni voimistuu kun laittaa askista D-asennon päälle? Mikäköhän voisi olla? Toimiiko tuo moottorin flekti magneettiventtiillä? Oon vaan huomannut että se on aika tahmaisen oloinen kun sitä käsineen pyörittää ja välillä siintä kuuluu sellainen kahina kun moottorin sammuttaa?
Voisiko ääni johtua siintä? Ihme juttu vaan tuo että se voimistuu ihan selvästi kun laittaa pykälän päälle.
En ole huomannut että ääni kuuluisi herkemmin kuumalla tai kylmällä koneella ja moniurahihna on vaihdettu joten siintäkään ääni ei tule.
Ota ensimmäiseksi remmi pois ja käytä konetta sitten,niin saat selville kuuluuko ääni apulaitteista vai moottorista.
Re: Mikä rohisee @ M103?
Nimenomaan. Itse olisin veikannut laturia ja sen laakeria. Itselläni TDT:ssä laakerin leikkaamisen ääni oli juuri "rohinaa".japperi kirjoitti:Ota ensimmäiseksi remmi pois ja käytä konetta sitten,niin saat selville kuuluuko ääni apulaitteista vai moottorista.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Löytyihän se vika!
Eli hihnankiristimen iskari piti sitä ääntä! Iskarissa itsessään ei varmaan ole mitään vikaa mutta yläpään kiinnityksessä on klappia sen verta että pystyy heiluttamaan sormineen...
Testiksi hakkasin puukiilan iskarin yläpään ja kannen väliin ja kaikki rohinat hävisi.
Onkos tuolle mitään muuta tehtävissä kuin iskarin vaihto? Uusi iskarihan ei maksa kuin 30e mutta vaikuttais se alapään kiinnitys olevan aekas v-mäisessä paikassa?
Eli hihnankiristimen iskari piti sitä ääntä! Iskarissa itsessään ei varmaan ole mitään vikaa mutta yläpään kiinnityksessä on klappia sen verta että pystyy heiluttamaan sormineen...
Testiksi hakkasin puukiilan iskarin yläpään ja kannen väliin ja kaikki rohinat hävisi.
Onkos tuolle mitään muuta tehtävissä kuin iskarin vaihto? Uusi iskarihan ei maksa kuin 30e mutta vaikuttais se alapään kiinnitys olevan aekas v-mäisessä paikassa?

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Se puu kiilahan siellä on tällä hetkellä mutta ei sitä kauaa jaksaisi katsella
Tuskin saa edes uudesta iskarista vaihdettua sitä puslaakaan tuohon vanhaan niin että se ainakaan paranee.
Onkos kuinka moni vaihtanut tuota iskaria? Onko niin paha homma miltä näyttää se alapään kinnitys?


Onkos kuinka moni vaihtanut tuota iskaria? Onko niin paha homma miltä näyttää se alapään kinnitys?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89