Onkos muilla w126 kuskeilla ollu ongelmia katsastuksessa käsijarrujen kanssa. Muuttui tässä pari vuotta sitten pykälät aivan persiilleen. Pyydetään aivan mahottomia vanhoista pirsseistä.
Lupaan antaa pullon kossua sille joka näyttää katsastus paperit viimeistään vuoden takaa jossa w126 mese on hylätty käsijarrujen takia kun kumpikin puoli on ottanut riittävästi (18% auton kokonaismassasta) mutta hajonta on ollut yli sallitun eli 70%
No varmuuden vuoksi vaan eka saa sen pullon jos tuli luvattua liikaa.
On muuten sen verran pienet ne kengät sielä takana ettei voi ihmeitä vaatia. Ainoastaan se että auto pysyy parkissa viis siitä mitä dynamometrit näyttää.
Parin vuoden tappelun jälkeen vaihdoin katsastusasemaa ja jo järki voitti ja loppu pilkun viilaaminen.
Vanhan ässän käsijarrut
Re: Vanhan ässän käsijarrut
[quote="
Lupaan antaa pullon kossua sille joka näyttää katsastus paperit viimeistään vuoden takaa jossa w126 mese on hylätty käsijarrujen takia kun kumpikin puoli on ottanut riittävästi (18% auton kokonaismassasta) mutta hajonta on ollut yli sallitun eli 70%
No varmuuden vuoksi vaan eka saa sen pullon jos tuli luvattua liikaa.
.[/quote]
Sinnepä se tais sit kossu kadota...onnex on niin halpaa nykyisin ettei niin kovin kirpaise
Lupaan antaa pullon kossua sille joka näyttää katsastus paperit viimeistään vuoden takaa jossa w126 mese on hylätty käsijarrujen takia kun kumpikin puoli on ottanut riittävästi (18% auton kokonaismassasta) mutta hajonta on ollut yli sallitun eli 70%
No varmuuden vuoksi vaan eka saa sen pullon jos tuli luvattua liikaa.
.[/quote]
Sinnepä se tais sit kossu kadota...onnex on niin halpaa nykyisin ettei niin kovin kirpaise
Käsijarruvinkki
Vinkkinä kaikille käsijarruongelmista kärsiville:
Ehdottomasti paras - ja halvin - huoltotoimenpide on polkasta käsijarru kiinni joka ikinen kerta, kun pysäytät auton ja aiot nosta ulos. Muutamassa päivässä siitä tulee tapa, ja sen jälkeen käsijarru on kunnossa loppuelämäsi ajan. Kengäthän siinä eivät kulu, koska ei jarruteta pyörivää pyörää, riittää vaihtaa vaijeri sitten kun sen aika tulee täyteen, n. 10 - 20 v välein (riippuu mm. teiden suolauksesta, autotallin tuuletuksesta jne)
OT: kyllä omakin polvilumpiosi "jäätyy", jos et liikuta sitä muutamaan kuukauteen tippaakaan!
Ehdottomasti paras - ja halvin - huoltotoimenpide on polkasta käsijarru kiinni joka ikinen kerta, kun pysäytät auton ja aiot nosta ulos. Muutamassa päivässä siitä tulee tapa, ja sen jälkeen käsijarru on kunnossa loppuelämäsi ajan. Kengäthän siinä eivät kulu, koska ei jarruteta pyörivää pyörää, riittää vaihtaa vaijeri sitten kun sen aika tulee täyteen, n. 10 - 20 v välein (riippuu mm. teiden suolauksesta, autotallin tuuletuksesta jne)
OT: kyllä omakin polvilumpiosi "jäätyy", jos et liikuta sitä muutamaan kuukauteen tippaakaan!
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]