w210 väyrysen virta-avain ei lähde pois virtalukosta! Apuja!
w210 väyrysen virta-avain ei lähde pois virtalukosta! Apuja!
Elikkäs tänään menin mökille ja pesin auton, kun olin auton pessyt ja kuivannut siirsin auton ja sammutin ihan normaalisti vaihde P asentoon ja kappas avain ei tulekkaan pois niin kuin normaalisti kuuluisi!
Irrotin ratin alta suoja muovin pois ja katsoin onko kaikki ihan normaalisti ja ainakin äkkiseltään näytti olevan myös vaihdekepin alla olevan suojan otin pois missä on niitä nappuloita ja katsoin että näkyykö siellä mitään ihmeellistä no eipä äkkiseltään näkynyt sielläkään mitään!
Mitäs tälle voisi tehdä, aika ikävää jättää avain lukkoon kun se ei lähde pois?
Jos muilla samanlainen vika niin ilmoittakaa jos olette ratkaisseet vian!!!
Lisäyksenä voin sanoa että välillä kun vaihteen laittaa vaikka siihen P asentoon ja moottori on sammutettu niin normaalisti sen pitäisi mennä lukkoon eli ei lähde pois sieltä P asennosta ennenkun painaa jarrupoljinta mutta joskus lähtee eikä jää lukkoon eli voiskos olla että tuossa vaihde valitsimessa on jokin osa mikä on jumissa tai jotain!!!
Irrotin ratin alta suoja muovin pois ja katsoin onko kaikki ihan normaalisti ja ainakin äkkiseltään näytti olevan myös vaihdekepin alla olevan suojan otin pois missä on niitä nappuloita ja katsoin että näkyykö siellä mitään ihmeellistä no eipä äkkiseltään näkynyt sielläkään mitään!
Mitäs tälle voisi tehdä, aika ikävää jättää avain lukkoon kun se ei lähde pois?
Jos muilla samanlainen vika niin ilmoittakaa jos olette ratkaisseet vian!!!
Lisäyksenä voin sanoa että välillä kun vaihteen laittaa vaikka siihen P asentoon ja moottori on sammutettu niin normaalisti sen pitäisi mennä lukkoon eli ei lähde pois sieltä P asennosta ennenkun painaa jarrupoljinta mutta joskus lähtee eikä jää lukkoon eli voiskos olla että tuossa vaihde valitsimessa on jokin osa mikä on jumissa tai jotain!!!
Viimeksi muokannut väykky97, Su 17.08.2008 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Normaalisti toimiessaan vaihdevivun ei kuulu liikkua P-asennosta ennenkuin jarrua painetaan. (virta päällä)
Omassani olen huomannut että pysähdyttäessä avain ei irtoa ennekuin jarrupoljin vapautettaan. Tällöin avain nytkähtää pikkuisen vastapäivään jolloin sen saa lukosta pois.
Olettaisin että tämä se siellä sulla jumii, en tiedä onko se mekaanisesti vai sähköisesti toteutettu mutta jos se avain ei pääse kääntymään ihan kokonaan nolla-asentoon niin se ei lähde irti.
Omassani olen huomannut että pysähdyttäessä avain ei irtoa ennekuin jarrupoljin vapautettaan. Tällöin avain nytkähtää pikkuisen vastapäivään jolloin sen saa lukosta pois.
Olettaisin että tämä se siellä sulla jumii, en tiedä onko se mekaanisesti vai sähköisesti toteutettu mutta jos se avain ei pääse kääntymään ihan kokonaan nolla-asentoon niin se ei lähde irti.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Mullakin oli juurikin niin että kun poljinta painaa ja virrat päällä niin kuuluu liikkua mutta kun virrat pois ja poljinta ei paina niin keppi liikkuu siltikin aina välillä! Sen huomasin tänään että kun painaa polkimen nopeasti pohjaan ja päästää nopeasti niin sitten se ainakaan kovin helposti lähde liikkeelle P asennosta ilman että poljinta painaa tai virrat päällä!
Joo se jää niinkun hieman päälle että ei pääse tulemaan kokonaan pois mutta mitäs sille voisi oikein tehdä?
Itse täytyy tehdä kaikki mitä pystyy sekä voi tehdä ja sitten vien korjaamoon jos ei mikään muu auta!
Joo se jää niinkun hieman päälle että ei pääse tulemaan kokonaan pois mutta mitäs sille voisi oikein tehdä?
Itse täytyy tehdä kaikki mitä pystyy sekä voi tehdä ja sitten vien korjaamoon jos ei mikään muu auta!
virtalukko
Onko tehnyt aikaisemmin sitä että ei meinaa kääntyä starttiasentoon? Mulla teki sitä ensin, siinä vaiheessa vielä kun saa avaimen pois niin heti vaihdettava lukkopesä koska jos se avain jää lukkoon niin pakko rikkoa koko rattilukkosysteemi ja se on työläämpi homma. Mä ajelin pienellä riskillä vielä viikon kun tilasin uuden lukon jonka jälkeen joutui tunnin verran houkuttelemaan avainta ulos. Vaihto on helppo, koukuilla mittaristo irti ja joku pyöreä työkalu millä saa käännettyä lukon ympärillä olevaa muovijuttua niin että lukon saa irti. Lukko maksoi muistaakseni n. 90€ omalle avaimelle ja uudelle avaimelle ehkä puolet siitä, sen avainosan saa vaihdettua kyllä siihen muoviosaan, pienellä putkisokalla kiinni, mut siiten on eri avain oveen, tietysti kun kaukosäätimellä avaa niin ei haittaa.
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
EX-W 210, 290 TD 1997
Joo on tehnyt sen että ei lähtenyt pois, sit kun vaihde keppiä liikutteli niin sitten se lähti pois, siis muuten lukko toimii ihan normaalisti, ainoastaan se ei vain käänny tarpeeksi että sen olisi saanut pois!
Onko siihen mitään keinoa että millä sen saa siitä pois ilman rikkomatta mitään!
Joutuuko jotain nyt sitten rikkomaan kun sen vanhan lukon irroittaa avaimineen, kun vaihtaa uuden lukon siihen tilalle!
Onko se siis helppo vaihtaa vai täytyykö tyytyä korjaamon palveluihin ja mitä joutuu purkamaan?
Onko siihen mitään keinoa että millä sen saa siitä pois ilman rikkomatta mitään!
Joutuuko jotain nyt sitten rikkomaan kun sen vanhan lukon irroittaa avaimineen, kun vaihtaa uuden lukon siihen tilalle!

Onko se siis helppo vaihtaa vai täytyykö tyytyä korjaamon palveluihin ja mitä joutuu purkamaan?
Jep paikallinen mersu huoltomies tiesi niksit ja taas avain lähtee hyvin pois kaikki toimii niin kuin pitääkin!
Vika löytyi vaihde valitsimen vaijerista, muistaakseni vasemman puolinen vaijeri oli liikaa sisällä päin ja juuri sen takia ei avain päässyt tulemaan ulos, no ei muutakuin se vaihdekepin alla oleva katkaisijapaneeli pois ja sieltä näkyy 2 vaijeria niin se vasemman vaijerin lukitusklipsi mikä pitää sen vaijerin paikallaan niin löysään ja hieman vetää eteenpäin tai mahdollisesti taaksepäin (muista merkata vaijeri missä se oli ennen säätöä) vaijeria niin sitten sen avaimen saapi pois! Jos vetää liikaa tai työntää voipi olla että ei saa vaihteita enää päälle!
No onneksi avaimen saa taas pois normaalisti!!!
Vika löytyi vaihde valitsimen vaijerista, muistaakseni vasemman puolinen vaijeri oli liikaa sisällä päin ja juuri sen takia ei avain päässyt tulemaan ulos, no ei muutakuin se vaihdekepin alla oleva katkaisijapaneeli pois ja sieltä näkyy 2 vaijeria niin se vasemman vaijerin lukitusklipsi mikä pitää sen vaijerin paikallaan niin löysään ja hieman vetää eteenpäin tai mahdollisesti taaksepäin (muista merkata vaijeri missä se oli ennen säätöä) vaijeria niin sitten sen avaimen saapi pois! Jos vetää liikaa tai työntää voipi olla että ei saa vaihteita enää päälle!
No onneksi avaimen saa taas pois normaalisti!!!

Saiskos aloitteleva mersumiäs tiedon tuosta paikallisesta huoltomiehestä?väykky97 kirjoitti:Jep paikallinen mersu huoltomies tiesi niksit
Jos vaikka tarvis kans sen apua, nääs kun avain jumittaa myös täällä...
Mutta kokeillaan nyt vielä huomenna yksin tuota vaijerin säätöä...
Tack jo etukäteen....

MB ML 430