
Mersun katsastus
Mersun katsastus
Tuli sitten käytettyä 19v 260E katsurilla, oli katsastus mies hiljaista poikaa koko katsastuksen ajan, lopuksi totesi että "ei mitään huomautettavaa". Oli oikeasti mukava nähdä että katsastusmies oli aidosti yllättynyt Mersun kunnosta 

Mercedes-Benz 260E
Samaa nuo sanoivat minun 24 v vanhasta 200:sta.
Pijetään värk..autot kunnossa niin siitä selvijää.
Mutta huonoa on kahvi, mitä konttorilla tarjoavat. Ilmeisesti jollain pitää kuitenkin kiusata...
Pijetään värk..autot kunnossa niin siitä selvijää.
Mutta huonoa on kahvi, mitä konttorilla tarjoavat. Ilmeisesti jollain pitää kuitenkin kiusata...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Näin muuten on, ihan paikkakunnasta ja konttorista riippumatta.Aku P kirjoitti:
Mutta huonoa on kahvi, mitä konttorilla tarjoavat. Ilmeisesti jollain pitää kuitenkin kiusata...
Tosin Lahdessa Lotilan K1-Katsastajilla oli ihan tuoretta pullaa, viimeksi kun kävin...
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Alkuviikosta kun käytin 350SE-78 katsatamassa niin ei ollut kahvi huonoa eikä ollut katsuri hiljaisat poikaa. Kerkesi kertoa omat autot Pobedan ja MB170S:n, molemmat oli museoitu. Ihmetteli myös miksen ole laittanut omaani museorekisteriin.
Tarkka tosin oli, katsoi etupään niveletkin kolmella konstilla, ensin koneella ja sitten nosti nosturilla keula ylös tutki käsin. Sitten laski vielä alas ja minun piti mennä kajuuttaan heiluttamaan rattia.
No löytyhän sieltä yksi raidetangonpää jossa oli juuri havaittavaa väljyyttä. Yritin puhua vielä, että kirjoittais vaan huomautuksen kun eihän tuolla ajeta seuraavaaan katsastukseen montakaan kilometriä. Hylkyyn kuitenkin meni, muuta merkitsi kuitenkin jälkinäytön hinnaksi 0€. Pitäskö niiden kerätä niitä hylky% ettei mene AKE:N syyniin.
Tarkka tosin oli, katsoi etupään niveletkin kolmella konstilla, ensin koneella ja sitten nosti nosturilla keula ylös tutki käsin. Sitten laski vielä alas ja minun piti mennä kajuuttaan heiluttamaan rattia.
No löytyhän sieltä yksi raidetangonpää jossa oli juuri havaittavaa väljyyttä. Yritin puhua vielä, että kirjoittais vaan huomautuksen kun eihän tuolla ajeta seuraavaaan katsastukseen montakaan kilometriä. Hylkyyn kuitenkin meni, muuta merkitsi kuitenkin jälkinäytön hinnaksi 0€. Pitäskö niiden kerätä niitä hylky% ettei mene AKE:N syyniin.
Aku P kirjoitti: Mutta huonoa on kahvi, mitä konttorilla tarjoavat. Ilmeisesti jollain pitää kuitenkin kiusata...

Et tainnut asioida katsastuskonttorilla 80-luvulla???
Pahimmillaan tuntui siltä, että auto pomppas sen takia, että yritit tervehtiä Insinööriä.

Ajatus ilmaisista kahveista oli yhtä kaukainen kuin ajatus Suomen Euroviisuvoitosta.

Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Minä kävin myös katsastaan 19v. vanhan autoni, joka on ihan jokapäiväisessä käytössä. Aikansa tutkittuaan katsastusmies sanoi, " etten minä tästä m itään vikaa löydä"Timo999 kirjoitti:Aku P kirjoitti: Mutta huonoa on kahvi, mitä konttorilla tarjoavat. Ilmeisesti jollain pitää kuitenkin kiusata...![]()
Et tainnut asioida katsastuskonttorilla 80-luvulla???
Pahimmillaan tuntui siltä, että auto pomppas sen takia, että yritit tervehtiä Insinööriä.
Ajatus ilmaisista kahveista oli yhtä kaukainen kuin ajatus Suomen Euroviisuvoitosta.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
No löytyyhän noita tilastoja, tosin ei ihan noin vanhoista autoista, mutta kaipa 10-vuotiaiden tilastoista jotain osviittaa saa.Hentta kirjoitti:Mitenkähän olisi käynyt jos olisit käyttänyt jotain riisikuppia siellä
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/1135225888074
Tarkoittavatko nuo 10-vuotiaiden autojen keskimääräiset hylkäysprosentit, että 30% bensa-autoista ja 47% dieseleistä on keskimäärin hylätty katsastuksessa? Tuntuvat isoilta osuuksilta. Onko jollain tietoa Suomen hylkäysprosenteista?Laffi kirjoitti:No löytyyhän noita tilastoja, tosin ei ihan noin vanhoista autoista, mutta kaipa 10-vuotiaiden tilastoista jotain osviittaa saa.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/1135225888074
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020