Mersun tunkinreikään sopiva pukki? KUVA included

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Mersun tunkinreikään sopiva pukki? KUVA included

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Onko kellään laittaa linkkiä mistä saisi tunkireikään sopivia autopukkeja, sellaisia kun näkee kohta taas täälä meilä päin ajettavassa autokilpailussa..

Ralliautoissa taitavat käyttää selllaisia vallan.

Pystärissä nääs on sellainen alusta, että on vaikea löytää pukille sopivaa ja turvallista sijaintia, erityisesti esimerkiksi taka-akseliston kanssa askarellessa.

Mietin myös josko tekisi kahdesta mersun tunkista pukit - alalevy pois ja tunkinrunko hitsataan paksumman putken sisään ja paksumpaan putkeen kolme järeää koipea. Hmm, paljonkohan mahtavat kestää painoa nuo mersun tunkit?
Viimeksi muokannut Petteri Kivimäki, Pe 01.08.2008 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
eero1989
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 20.01.2007 13:58
Paikkakunta: kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

kyllä sellaiset on melko helppo itsekkin väkertää .. itse rakensin sellaiset jostain vanhoista patteri putkista ja tappi oli vissiin betoni varrasta .. kuvia ei ole kun ne on hukkunut tuonne autotalliin .. tarttee vissiin ettiä
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 655
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

tein itse Biltema pukeista, hitsasin vain kovat pultit kunnolla kiinni.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2314
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...ei niitä saa pitää tehdä :twisted: ...ok varmaan mitsu jne tekee omiinsa :lol:
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Joo itse tekemiseksi meni. Bilteman 3 tonni pukit (16,90 €/kipale) aihioksi, keskiputki tukevammaksi uusiksi ja siihen 20 millisestä teräspötköstä alustaa tunkeutuva molukku. Myös lukitusputki 20 millisestä. Ja hitsaajamies hommiin.

Eiköhän se siitä. Halvaksi tulee, missähän päin Mongoliaa tuo Biltema nuo kamansa tekee kun noin halvalla.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
esukki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 935
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:22
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja esukki »

Laitappa kuva valmiista pukista. Pitänee väsätä itsellekin...
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Joo itse tekemiseksi meni. Bilteman 3 tonni pukit (16,90 €/kipale) aihioksi,
Nuo on olleet hyvät pukit. Itsellä on ollut nuo käytössä eikä mitään moittimista.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3530
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Mitenköhä jos tekis oikei huippuinnovaation ja hitsais mersun tunkin ton Bilteman pukin tolppaan, sikälis ku mahtuu menee sisälle :roll:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Kuva


Tommonen tuli, teki hyvää työtä hitsaajametallimies. Maalata pitää esteettisistä syistä. Työhuoneen kellarissa on vintage-miranolia keltasta noin kaks litraa, joten huitasen sillä.

Testi&tuomio huomena.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Tuohan ei huomioi kallistusta.. Vai onko mitattu niin, että juuri tuossa korkeudessa on tappi suorassa?
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Kallistusjuttu toteutetaan silviisii, että kun saan testaamisen käyntiin (eli auton tasaisella peräpää tunkilla ilmaan), lisään etummaisen, autoa kohti olevan varpaan alle sopivan määrän asiaa ja tsekkaan paksuuden -> hitsaaja hitsaa sopivan paksuista lattarautaa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Läähätin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 24.03.2008 03:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Läähätin »

Petteri Kivimäki kirjoitti:[ http://www.kamera-petteri.fi/MB_Pukki.jpg ]


Tommonen tuli, teki hyvää työtä hitsaajametallimies. Maalata pitää esteettisistä syistä. Työhuoneen kellarissa on vintage-miranolia keltasta noin kaks litraa, joten huitasen sillä.

Testi&tuomio huomena.
Hmm, eihän Mersun omistaja tällaisia tarvitse?
W 124 E 200 D "Läähätin"
Kun istun autooni, kiireet loppuu...
Vastaa Viestiin