W211 farkun peräluukku?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ke 07.04.2004 20:09
Paikkakunta: itä-suomi

W211 farkun peräluukku?

Viesti Kirjoittaja jami »

Tervehdys! Tuli päivitettyä autokantaa ja nyt tallissa on -04 mallinen 211 farkku. Kaikki vaikuttaa toisi hyvälle, mutta peräkontin aukeamisen kanssa on pieniä ongelmia. Peräkontin sähkölukko toimii niinkuin pitääkin, mutta luukkua nostaessa luukkuu "jumittuu" välillä vähän puolivälin kohdalle. Verho lähtee liikkeelle niin kuin pitääkin. Pitäisikö lunkun loppumatka nuosta sähköllä? Onko muiden lunkuissa ollut samaa ongelmaa ja onko korjaus ollut hankala? Eihän jollain ohjelmoinnilla ole asian kanssa tekemistä? Lisäksi autossa on Europa carantie (ostettu saksasta mersulta ja takuu kuului kauppaan) voisiko kyseistä vikaa laitattaa takuun piikkiin ja kuinka tämä takuu käytännössä toimii??
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Takaluukku

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Moi. tuohon takuuseen en osaa sanoa muutakun että toivottavasti
veho huomioi sen kattavan .
Minulla W204 C mersussa takaluukun kaukokäyttö takertelee satunnaisesti ehkä kerran tai kaksi kuukauden aikana .
Aina toisella yrittämisellä toimii moitteetta . Attelin käydä marisemassa
siitä joku kerta kun olen keksinyt muutakin huomautettavaa.
jami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ke 07.04.2004 20:09
Paikkakunta: itä-suomi

luukku

Viesti Kirjoittaja jami »

Selvennyksenä että tässä ei ole luukun kaukoavausta. Olenko oikeassa että luukun pitäisi mennä loppumatka ylös sähkön avulla? Luukku ainakin pysähtyy noin puolimatkaan ja siitä kun nostaa(puoliväkisin) eteenpäin se jytkähtää vasemmalta puolen ja nousee avittamalla eteenpäin. Eikö tosiaan sähkön pitäisi viedä loppumatka. Mulle olisi aivan sama millä nousisi kunhan vain nousis ja tuo verhon nousu pelaisi. Joten onko tämä luukun takertuminen mekaaninen vai sähkö vika? Jos sähköllä, onko se jotenkin ohjelmalla käyttöön otettavissa ja jos aloittaa vian hakemisen minkähän sulakkeen takana tuo voisi olla?
Major
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: La 08.03.2008 18:47

Re: luukku

Viesti Kirjoittaja Major »

Ei siinä mitään sähköavustinta ole jos ei ole easy pack -takaluukku (eli kokonaan sähköllä aukeava). Tuon voi tarkistaa,
eli onko siellä saranoissa olevissa pallonivelissä kiinni jotain
vai ei?
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Jos on sähköllä toimiva niin etuovessa on aukaisunäppäin sekä avaimessa on myös aukaisu näppäin. Peräluukun pohjassa on punainen nappi josta sen voi sulkea sähköllä.
Luulisin että jos ei ole sähköavusteista luukkua pitäisi kevennys olla ns.kaasujousella jotta luukku nousisi keveästi ylös.
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W211 farkun peräluukku?

Viesti Kirjoittaja pekkali »

jami kirjoitti:...Lisäksi autossa on Europa carantie (ostettu saksasta mersulta ja takuu kuului kauppaan) voisiko kyseistä vikaa laitattaa takuun piikkiin ja kuinka tämä takuu käytännössä toimii??
Europagarantie toimii siten, että jos autossasi on jokin vika joka kuuluu ko. vakuutuksen piiriin, niin viet autosi korjaamolle ja pyydät korjauksesta erittelyn ja kustannusarvion.

Seuraavaksi soitat rouvalle Saksaan ja lähetät hänelle ko. kustannusarvion.

Saksassa vakuutusyhtiö tutkii, kuuluuko ongelmasi vakuutuksen piikkiin ja positiivisessa tapauksessa antaa laskutusluvan.

Kun olet saanut laskutusluvan, korjautat autosi ja maksat kiltisti koko laskun omasta pussistasi ja lähetät korvaushakemuksen Saksaan.

Riippuen ajokilometreistä he vähentävät laskusta omavastuuosuutesi osista. -Omavastuu riippuu kilometreistä ja on 0% (= jos alle 100 000km) - 60% (=jos yli 140 000km) ja koskee vain varaosia, työt korvataan 100%:sesti.

Kuulostaa kohtuulliselta, mutta jos luet vakuutusehdot huolellisesti, huomaat ett lähes kaikki oleelliset osat on luettu pois vakuuutuksesta ja se ei kata paljon mitään! Esimerkiksi tapauksessasi vakuutus ei kata ovien sulkulaitteiden mekaniikkaa, ovien säätötöitä, tavaratilan peitettä.

Jotta homma ei olisi liian helppoa, puhelinnumeroa johon sinun pitäisi ottaa yhteyttä tai osoitetta johon kustannusarvio pitäisi lähettää, ei ole mainittu missään.

Tässä yhteystiedot:

Barbara Müller
Claims department

Telefon: +49 7158/ 953-451
Fax: +49 7158/ 953-505
E-Mail: barbara.mueller@realgarant.de
Internet: www.realgarant.de

... ja takuuehtoja ei ole saatavilla kuin saksaksi.
Voit ladata ne täältä:
http://www.pe-li.fi/takuuehdot/Takuuehdot.pdf
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
taikajim
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 03.03.2005 22:42
Paikkakunta: Pori

211 farkun takaluukku

Viesti Kirjoittaja taikajim »

lukaiseppa ko-kirja siellä on takaluukusta juttua. Siinä on rajoitin jolla se rajoitetaan aukeamaan auton katon tasolle jos on vaikka matala talli niin ei raappeennu luukku. Sen saa pois päältä ajotietokoneen kautta. Mulla oli sama vika, ei auttanut rajoittimen poisto vaan sai vaihtaa molemmat kaasupumput. Pumput n. 200 erkkiä kappale ja veholla on kuulemma vaihdettu niitä ja pitää pudottaa heidän mukaan kattoverhoilu alas että pääsee pumppuihin käsiksi. Tuumailin muutaman ehtoon ja kyllähän siihen lääke löytyi eikä tarvi purkaa kattoverhoilua. Kysäsin asiaa Hesan ja Tampereen Vehosta miten ne vaihdetaan ja molemmissa sanottiin että päivän homma. Se taas Vehon asiantuntevuudesta. Kokeileppa ensin ajotietokoneen kautta jos ei onnaa eikä auta niin pistä viestiä niin katotaan.
jami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ke 07.04.2004 20:09
Paikkakunta: itä-suomi

Viesti Kirjoittaja jami »

Aloitan vaikka nyt homman hankkimalla sen käyttöohjekirjan suomenkielellä,jotta pääsen sen tietokoneen sisään,seuraavalla kaupunkireissulla. 124:ssa ei moista tarvinnut "ominaisuuksien" löytämiseen, mutta nyt näköjään joutuu antamaan periksi ja ostaa moinen kirja. Kiitos muuten tosi asiallisista ja aikaa vaativista vastauksista :D .
jami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ke 07.04.2004 20:09
Paikkakunta: itä-suomi

Viesti Kirjoittaja jami »

Kylläpä rupesi nyt häiritsemään tuo lunkun aukeaminen. Osisiko joku antaa pikaohjeet kuinka saisin kytkettyä tuon aukaisurajoittimen pois päältä? On kuulemma ohjekirjassa, mutta kun on tuonne kaupunkiin matkaa ja ei ole tiedossa muita asioita jotta saisi sen suomenkielisen ohjekirjan.
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Ohje

Viesti Kirjoittaja pekkali »

http://www4.mercedes-benz.com/e/cars/e- ... e6062.html

Vapaa käännös:

Takaluukun avautumisen rajoitus (Farmarimalli)

Voit rajoittaa takaluukun avautumiskulmaa puolivälin yläpuolelle. Tämä voi olla hyödyllistä, jos esimerkiksi yläpuolella ei ole riittävästi tilaa.
Aktivointi

Avataksesi takaluukun: vedä kahvasta.

Pysäyttääksesi avautumisen: vedä uudelleen kahvasta.

Liikuta takaluukku manuaalisesti haluaamaasi asentoon.

Paina ja pidä painettuna avausnappia peräluukussa kunnes kuulet piippauksen.

Avautumiskulman rajoitin on kytketty päälle. Peräluukku pysähtyy asetettuun asentoon kun se avataan.

Jos et kuule piipausta, asentoa ei voitu asettaa. Avaa peräluukkua hiukan ja paina sulkunappia uudelleen kunnes kuulet piippauksen.

Aktivoinnin poisto
Paina ja pidä painettuna sulkunappia peräluukussa kunnes kuulet kaksi lyhyttä piipausta.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Vastaa Viestiin