virityksii 300 24 ce

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mer126
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.01.2007 17:18

virityksii 300 24 ce

Viesti Kirjoittaja mer126 »

onko kukaan virittäny tuota mootoria ja saannu minkä laisia tuloksia
tuota 91 vuos mallista oikeen viitsisi lähteä lain puitteissa turbottamaankaa
maksaa liikaa ja lakia tulee noudattaa..

mutta tulisikohan tuntuvia voimia jos vaihtelis peltisarjaan ja loppu putken.
chippii ei kandee laitta hyöty nolla.

kertokaa jotain jos jollain tulee fiksuja ideoita mielee.

eikai tässä nyt ihan viellä joudu turbo tiiseliä ostaa ei taho.
Kangas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 11.07.2003 20:53
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kangas »

Vielä kalliimmaksi ne hevoset vaparista tulee ottaa kuin turbosta. Perushommat vaan kuntoon, eli suodattimet ja sytkän kulutusosat uusiksi, sitten kone testerillä säätöihin. Näin saat takaisin ne jo koneesta karanneet voimat ja kohentuneen hyötysuhteen ansiosta kulutuskin saattaa tippua.

Jos nyt kuitenkin viritellä pitää, niin pakopuolen avartaminen kuvaamillasi keinoilla olisi varmaankin niitä ensimmäisiä hommia. Sitten vähän jyrkempiä nokkia ja puristussuhdetta ylös plaanaamalla siivua lohkosta ja kannesta. Samalla kevyt porttaus kanaville, paljoa ei kärsi ottaa kun silotella vaan. Mersun bensakoneissa kuitenkin vaan tuppaa olemaan nuo asiat mietitty jo suunnittelupöydällä niin pitkälle, että rahaa paloi lopen tonneja ja saavutus oli muutama kW lisää ja kulutusta kymmeniä prosentteja ylös.

Puhumattakaan jos se nyt on vähäpäästöinen, niin meneekö virien jälkeen enää päästöistä läpi. Päällepäin näkyviä muutoksiahan noihin ei oikein ole mahdollistakaan tehdä.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Muistelen et mahdollista olis jollain diiselin kampuralla saada tilavuus johonkin 3,6 litran tuntumaan.

Sillä nyt jotain sais irti ja kannen hieno säätö kans lisää hiukan.

Ei kokemusta näistä mut silti.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Manu300cea24 kirjoitti:Muistelen et mahdollista olis jollain diiselin kampuralla saada tilavuus johonkin 3,6 litran tuntumaan.
Heräs heti mielenkiinto... oliskohan nämä virityspajat sitä käyttäneet? AMG jne?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Sergey kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:Muistelen et mahdollista olis jollain diiselin kampuralla saada tilavuus johonkin 3,6 litran tuntumaan.
Heräs heti mielenkiinto... oliskohan nämä virityspajat sitä käyttäneet? AMG jne?
Näin muistelen et on jotain sellasta käyttäneet.

Hyvä esim. Brabus on 3,6 konella.
Lohko on vissin sama kun perus M104:nen.
On siitä ollu täällä keskustelua jo aijemminkin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Tuossa yksi kansivelho ja linkki

http://www.jpautotuning.fi/kosunen/

Kuulema hyvä (niin isot pojat kertoo) :)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Mitenköhän katin poisto vaikuttaa tehoihin tai vääntöihin tommosessa 3.2l m104 koneessa, kun tehdas ilmoittaa noille vanhoille katittomille aina isomman tehon kun vastaaville katin omaaville esim. 300-12v 180hp / 255nm ja ilman kattia 190hp / 260nm? Tykkääkö tuo kone kyttyrää jos ton katin poistais? Ahdistaako tuo putkisto noin muuten?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Vastaa Viestiin