onko kukaan virittäny tuota mootoria ja saannu minkä laisia tuloksia
tuota 91 vuos mallista oikeen viitsisi lähteä lain puitteissa turbottamaankaa
maksaa liikaa ja lakia tulee noudattaa..
mutta tulisikohan tuntuvia voimia jos vaihtelis peltisarjaan ja loppu putken.
chippii ei kandee laitta hyöty nolla.
kertokaa jotain jos jollain tulee fiksuja ideoita mielee.
eikai tässä nyt ihan viellä joudu turbo tiiseliä ostaa ei taho.
virityksii 300 24 ce
Vielä kalliimmaksi ne hevoset vaparista tulee ottaa kuin turbosta. Perushommat vaan kuntoon, eli suodattimet ja sytkän kulutusosat uusiksi, sitten kone testerillä säätöihin. Näin saat takaisin ne jo koneesta karanneet voimat ja kohentuneen hyötysuhteen ansiosta kulutuskin saattaa tippua.
Jos nyt kuitenkin viritellä pitää, niin pakopuolen avartaminen kuvaamillasi keinoilla olisi varmaankin niitä ensimmäisiä hommia. Sitten vähän jyrkempiä nokkia ja puristussuhdetta ylös plaanaamalla siivua lohkosta ja kannesta. Samalla kevyt porttaus kanaville, paljoa ei kärsi ottaa kun silotella vaan. Mersun bensakoneissa kuitenkin vaan tuppaa olemaan nuo asiat mietitty jo suunnittelupöydällä niin pitkälle, että rahaa paloi lopen tonneja ja saavutus oli muutama kW lisää ja kulutusta kymmeniä prosentteja ylös.
Puhumattakaan jos se nyt on vähäpäästöinen, niin meneekö virien jälkeen enää päästöistä läpi. Päällepäin näkyviä muutoksiahan noihin ei oikein ole mahdollistakaan tehdä.
Jos nyt kuitenkin viritellä pitää, niin pakopuolen avartaminen kuvaamillasi keinoilla olisi varmaankin niitä ensimmäisiä hommia. Sitten vähän jyrkempiä nokkia ja puristussuhdetta ylös plaanaamalla siivua lohkosta ja kannesta. Samalla kevyt porttaus kanaville, paljoa ei kärsi ottaa kun silotella vaan. Mersun bensakoneissa kuitenkin vaan tuppaa olemaan nuo asiat mietitty jo suunnittelupöydällä niin pitkälle, että rahaa paloi lopen tonneja ja saavutus oli muutama kW lisää ja kulutusta kymmeniä prosentteja ylös.
Puhumattakaan jos se nyt on vähäpäästöinen, niin meneekö virien jälkeen enää päästöistä läpi. Päällepäin näkyviä muutoksiahan noihin ei oikein ole mahdollistakaan tehdä.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Näin muistelen et on jotain sellasta käyttäneet.Sergey kirjoitti:Heräs heti mielenkiinto... oliskohan nämä virityspajat sitä käyttäneet? AMG jne?Manu300cea24 kirjoitti:Muistelen et mahdollista olis jollain diiselin kampuralla saada tilavuus johonkin 3,6 litran tuntumaan.
Hyvä esim. Brabus on 3,6 konella.
Lohko on vissin sama kun perus M104:nen.
On siitä ollu täällä keskustelua jo aijemminkin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tuossa yksi kansivelho ja linkki
http://www.jpautotuning.fi/kosunen/
Kuulema hyvä (niin isot pojat kertoo)
http://www.jpautotuning.fi/kosunen/
Kuulema hyvä (niin isot pojat kertoo)

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Mitenköhän katin poisto vaikuttaa tehoihin tai vääntöihin tommosessa 3.2l m104 koneessa, kun tehdas ilmoittaa noille vanhoille katittomille aina isomman tehon kun vastaaville katin omaaville esim. 300-12v 180hp / 255nm ja ilman kattia 190hp / 260nm? Tykkääkö tuo kone kyttyrää jos ton katin poistais? Ahdistaako tuo putkisto noin muuten?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta