W123:n ohjaustehostimen simpukan säätö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

W123:n ohjaustehostimen simpukan säätö

Viesti Kirjoittaja Sami S »

Miten onnistuu W123 230E mersun ohjaustehostimen simpukan säätö kotikonstein?
Tällä hetkellä siinä on pientä "tyhjää" joka hieman häiritsee nopeissa ohjausliikkeissä 80-120 km/h nopauksissa.
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

No..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Siinä ohjaussimpukan päällä näkyy sellainen kuusiokoloruuvi, jonka "juurella" on taas mutteri. Kuusiokoloruuvista säädetään simpukkaa ja se mutteri on lukitusmutteri, joka täytyy avata ennen säätöä ja kääntää kiinni sitten säädön jälkeen. Simpukka "kiristyy", kun AVAA sitä kuusiokoloruuvia. Ei kannata avata liikaa, ohjaus ei palauta senjälkeen. Aluksi voisi kokeilla avata sitä puoli kierrosta ja katsoa miten sitten toimii. Tarvittavat työkalut ovat 19mm avain ja 8mm kuusiokoloavain.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami S »

Kiitos avusta.
Ei ole mitenkään kivassa paikassa se säätö ruuvvi. Imusarja suoraan yläpuolella. Mutta taitaa olla ison moottorin ongelmia, ei jää paljoa tilaa kone huoneeseen.
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Auttoiko?

Viesti Kirjoittaja jarski »

Dieselissä se on hyvällä paikalla, mutta bensassa on näköjään hankalassa paikassa. Auttoiko säätäminen?
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Vastaa Viestiin