Ilmeisesti yksi hehku pimeänä. Miten on kätevintä testata mikä viidestä on viallinen (250d siis kyseessä). Entä vaihto, saako kierretyksi auki helposti?
Hyvää juhannusta ja kesää kaikille.
w124 hehkutulpan vaihto?
alustavasti voi hehkureleeltä mitatta vastusarvot, jos löytyy poikeava...
kansi auki ja viisinapainen liitin irti
mittailemaan rungon ja johdon välistä
vaihdon helppous on kiinni, miten jumissa on. Katkaista ei kannata.
Lukuisia vaihtokertomuksia voit forumilta löytää
Kuumaksi koneen ajaminen
helpottaa irroitusta
kansi auki ja viisinapainen liitin irti

vaihdon helppous on kiinni, miten jumissa on. Katkaista ei kannata.
Lukuisia vaihtokertomuksia voit forumilta löytää

Kuumaksi koneen ajaminen

autodidakti
Re: w124 hehkutulpan vaihto?
Ainakin 200D:stä sain vaihdettua purkamatta mitään, kun käytin sopivia jatkoja ja niveliä. Hehkujen päissä olevia muttereita ja liittimiä piti vähän herkistellä. Luulisin, että vanhemman mallin hehkuja ei saa katkaistua kovin helposti. Uudemmissa moniventtilikoneissa taitaa olla ne ohuemmat hehkut. Suosittelen vaihtamaan kaikki hehkut kerralla, jos kerran on vaihdon tarvetta. Niin ja hyvää kesääkylanpaa kirjoitti:Ilmeisesti yksi hehku pimeänä. Miten on kätevintä testata mikä viidestä on viallinen (250d siis kyseessä). Entä vaihto, saako kierretyksi auki helposti?
Hyvää juhannusta ja kesää kaikille.

508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Re: w124 hehkutulpan vaihto?
Yksi konsti on ottaa imusarja suosiolla irti, se ehkä kannattaakin jos vaihtaa kaikki kerralla. Jos laittaa vain sen yhden niin hyvällä tuurilla se rikki oleva hehku on hyvin käsillä, huonolla tuurilla tarvitaan sen gynegologin sormet ja sopivat nivelet ja avaimet. Väännä ensin kiinnipäin, sitten aukipäin. Paras olisi jos olisi iskevä moottoriavain, sillä lähtee helpommin tai ainakin menee kerrasta paskaksi
Yleismittarilla voi mitata suoraan hehkun päästäkin, mutta tosiaan lienee helpompaa sieltä liittimeltä.
Lämmitä hehku ympäristöineen jotenkin, ja jäähdytä itse hehku jollain irroitussprayllä...toki paikat on sitten puhtaat ennen hommaan alkamista.

Yleismittarilla voi mitata suoraan hehkun päästäkin, mutta tosiaan lienee helpompaa sieltä liittimeltä.
Lämmitä hehku ympäristöineen jotenkin, ja jäähdytä itse hehku jollain irroitussprayllä...toki paikat on sitten puhtaat ennen hommaan alkamista.
Lisää tietoa: www.skg.fi