Kytkin irrottaa mutta viitosvaihde ei suostu tulemaan pois päältä ja vaihdekeppi tuntuu nousseen ikäänkuin pykälän ylöspäin.
Kenelläkään kokemusta vastaavasta ilmiöstä?
Kuusakoski here I come?
MB 300 D -88 Jäi vitosvaihde päälle
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3089
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Taitaisi olla hieman säätämistä ja puslien uusimista vaihteensiirtovivustossa. Siirtovipu vaihdelaatikon kyljessä pääsee nyt työntymään hieman liian pitkälle, ikäänkuin kuolleeseen kulmaan, eikä vaihdekepillä pysty vetämään vaihdetta vapaalle. Vaihteen saa päältä käymällä auton alla vääntämässä suoraan laatikon kyljestä. Eräässä 123-Mersussa tuppasi jäämään pakki päälle tällä tavalla, vapaalle sai kun työnsi konepeltin alta sopivalla kepillä.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3089
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Vaihteensiirtovipujen säätö sopivan mittaiseksi on helppova, kunhan on sopiva sokka, jolla lukitaan kaikki kolme vaihteensiirtimen käpälää linjaan keskenään. Niissä on kaikissa reikä sitä varten.TeePee kirjoitti:Taitaisi olla hieman säätämistä ja puslien uusimista vaihteensiirtovivustossa.
Sitten vaan mallaillaan vipuset sopivan mittaiseksi.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Mitä tuo "sopivan mittaseksi" meinaa? Pitääkö säätötankoja irroitella ennen 0-asentoon lukitsemista?Petteri Kivimäki kirjoitti:Vaihteensiirtovipujen säätö sopivan mittaiseksi on helppova, kunhan on sopiva sokka, jolla lukitaan kaikki kolme vaihteensiirtimen käpälää linjaan keskenään. Niissä on kaikissa reikä sitä varten.TeePee kirjoitti:Taitaisi olla hieman säätämistä ja puslien uusimista vaihteensiirtovivustossa.
Sitten vaan mallaillaan vipuset sopivan mittaiseksi.
EX: S124 300TE '86, 357 tkm
EX: W124 200D '85, 630+ tkm
EX: W124 200D '85, 630+ tkm
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3089
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
W123sen korjausoppaassa oli ilmoitettu jokaiselle vaihteensiirtovivulle oikea mitta millilleen - en itse asiassa tullut edes katsoneeksi oikeita mittoja, koska W123 -korjausopas tuskin puhuu Getragista. En ole varma mitä kehnommanpuoleinen W124-opas kertoo.
No: 2-osaista vaihteensiirtovipua, tai paremminkin tankoa, on mielestäni vaikea olla saamatta paikalleen. Vaihteensirtimet lukitsee linjaan keskenään ja ruuvaa niissä kiinni olevaa tankoa sen etummaisesta osasta niin, että sen "L"-mutka on juuri vaihdelaatikon siirtimen reiän & siinä olevan uuden kumipuslan kohdalla, tangosta kiristysmutteri kireälle ja sitten painetaan "L" -mutkan lukitussokka uraansa.
No: 2-osaista vaihteensiirtovipua, tai paremminkin tankoa, on mielestäni vaikea olla saamatta paikalleen. Vaihteensirtimet lukitsee linjaan keskenään ja ruuvaa niissä kiinni olevaa tankoa sen etummaisesta osasta niin, että sen "L"-mutka on juuri vaihdelaatikon siirtimen reiän & siinä olevan uuden kumipuslan kohdalla, tangosta kiristysmutteri kireälle ja sitten painetaan "L" -mutkan lukitussokka uraansa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966